טסלה Y המחודשת כבר כאן: מה חשוב לדעת עליה?
הרכב החשמלי הנמכר ביותר בעולם עבר מתיחה קלה, ובאחרונה הוא עשה עלייה לישראל. עיקר השינויים ניכרים בתא הנוסעים - שם בוצעה קפיצת מדרגה של ממש, אבל גם בחלק החיצוני יש שינויים, עם קווים חדים יותר וגריל קדמי מוצנע. המחירים? כמו הדגם הקודם, בעיקר לאור כניסת המתחרות הסיניות לשוק המקומי
לאחר המתנה ממושכת וגל שמועות, טסלה Tesla 0.84% השיקה באחרונה באופן רשמי את מודל Y המחודש בישראל. מדובר ברכב החשמלי הנמכר ביותר בעולם. הדגם החדש לא רק מציג שיפורים טכנולוגיים אלא גם מגיע עם אמירה ברורה של טסלה לשוק המקומי: היא לא מתכוונת לוותר על הבכורה בקטגוריית הרכב החשמלי.
טסלה בחרה שלא לבצע מהפכה בעיצוב החיצוני של המודל Y, אך כן העניקה לדגם מתיחת פנים שמעדכנת אותו קלות ומיישרת קו עם שפת העיצוב החדשה של החברה, בדגש על קווים חדים יותר וגריל קדמי מוצנע. ואולם עיקר השינויים ניכרים דווקא בתוך תא הנוסעים - שם בוצעה קפיצת מדרגה של ממש.
החלק הפנימי עוצב מחדש באווירה מינימליסטית עוד יותר מבעבר, עם דגש על איכות חומרים משופרת, ריפודים חדשים ותחושת פרימיום מורגשת יותר. בנוסף, צג נוסף בגודל של 8 אינץ’ הותקן מאחור לטובת הנוסעים במושב האחורי - תוספת שמטרתה לשדרג את חוויית הנסיעה המשפחתית ולהציע שליטה קלה במזגן ובמערכת המדיה. מערכות הבידוד שופרו גם הן, והדגם מציע כעת נסיעה שקטה ונעימה יותר, בהתאם לציפיות מרכב חשמלי מהשורה הראשונה.
שיפור משמעותי בטווח הנסיעה המוצהר
השיפורים לא פסחו גם על הצד המכאני. כל גרסאות הדגם מגיעות עם שיפורי תוכנה וניהול אנרגיה מתקדמים שמאפשרים טווחי נסיעה מרשימים יותר - בין 500 ל-622 ק"מ בהתאם לגרסה, לפי הצהרת היצרנית עצמה. מדובר בשדרוג שמציב את המודל Y בראש הקטגוריה מבחינת טווח, וזה יתרון משמעותי עבור קהל הנהגים הישראלי, שעדיין מוטרד מסוגיית חרדת הטווח.
- טסלה מכחישה ניתוק מספקים סיניים למרות לחצים גיאופוליטיים
- חדשות טובות לטסלה - המניה עולה; על ההתקדמות ברובוטקסי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מודל Y החדש משווק בישראל בשלוש גרסאות עיקריות:
- RWD (הנעה אחורית) עם טווח מוצהר על ידי היצרן של 500 ק"מ ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות.
- RWD
Long Range עם טווח נסיעה מוצהר של 622 ק"מ ותאוצה ב-5.6 שניות.
- AWD Long Range עם הנעה כפולה, טווח של 586 ק"מ ותאוצה ב-4.8 שניות.
המחירים נותרו ללא שינוי לעומת הדגם היוצא: גרסת הכניסה מתחילה מ-243,944 שקל, והגרסה הבכירה מגיעה עד ל-287,326 שקל. הבחירה הזו של טסלה לשמור על רמות המחיר המקובלות נתפשת כמהלך אסטרטגי לנוכח כניסת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ובראשם המותגים הסיניים BYD, ג'ילי וסרס, שמציעים כלי רכב חשמליים במחירים תחרותיים במיוחד.
שוק הרכב החשמלי בישראל עבר מהפכה של ממש בשנתיים האחרונות, עם חדירה משמעותית של מותגים סיניים, שזוכים לעידוד מהממשלה הסינית ומציעים טכנולוגיה מתקדמת במחיר נמוך. במקביל, המדיניות הישראלית לעידוד מעבר לכלי רכב חשמליים - החל מהטבות מס, דרך תמריצים לציי רכב ועד לפרישת עמדות טעינה - יוצרת קרקע פורייה לצמיחה מהירה של התחום הזה.
- טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד
- מחיר הדלק יעלה ב-4 אגורות ל-7.11 שקלים לליטר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
בתוך המציאות הזו, טסלה ניצבת בעמדה מורכבת: מצד אחד, היא עדיין נהנית מתדמית חזקה ומהיותה הסמן הימני של התחום; מצד שני, עליה להילחם על נתח שוק מול מתחרות שמציעות תמורה משתלמת יותר למחיר, לפחות בעיני הציבור הרחב. למרות התחרות, טסלה מדווחת על נתוני מכירות מרשימים בישראל, עם אלפי כלי רכב שנמסרו מדי שנה. המודל Y הוא הדגם המוביל של המותג בארץ, וגם ב-2024 הוא נחשב הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל.
אתגרים בזירה הבינלאומית
בעוד שבישראל המצב נראה יציב, טסלה מתמודדת בחודשים האחרונים עם אתגרים לא פשוטים בזירה הבינלאומית. ברבעון הראשון של 2025 דיווחה החברה על ירידה של כ-20% במסירות כלי הרכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הירידה נובעת ממגוון סיבות: האטה כללית בביקושים לכלי רכב חשמליים, תחרות גוברת מסין, ובעיות בשרשרת האספקה.
כתוצאה מכך, רשמה מניית טסלה ירידה של כ-33% מתחילת השנה, ונכון לאתמול היא נסגרה בשער של 252.35 דולר - הרחק מהשיאים ההיסטוריים שלה. גם אמון המשקיעים במניה ספג מהלומה, כשגופי השקעות כמו UBS הורידו את דירוג המניה ל"מכירה", בטענה שטסלה צריכה להמציא את עצמה מחדש. עם זאת, מנכ"ל החברה והבעלים, אילון מאסק, ממשיך לשדר ביטחון. לדבריו, העתיד של טסלה טמון לא רק ברכב הפרטי אלא גם ברכב האוטונומי, בשירותי תחבורה חכמים ובמערכות אגירת אנרגיה. פיתוחים כמו ה-Robotaxi - רכב חשמלי ללא נהג - עשויים לשנות את פני התחבורה בשנים הקרובות, ולטענת מאסק, להציב את טסלה שוב בחזית החדשנות.
הגעת מודל Y החדש לישראל מדגישה את מחויבותה של טסלה לשוק המקומי, גם בתקופה לא פשוטה עבורה ברמה הגלובלית. הדגם החדש מציע שיפורים ניכרים שמחזקים את מעמדו, אך האתגר האמיתי עוד נמצא לפניה - לשמר את היתרון שלה מול תחרות שלא מפסיקה להפתיע. עבור הנהג הישראלי, מדובר בהזדמנות ליהנות מטכנולוגיה מתקדמת, טווח נסיעה מהגבוהים בקטגוריה, וממותג שנחשב עדיין חלוץ עולמי בתחום התחבורה החשמלית.
בשבועות האחרונים צפה מחדש אל פני השטח מערכת היחסים המורכבת בין מאסק לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. הקשר בין השניים שמסעיר לא רק את הפוליטיקה האמריקאית, אלא גם את קהילת המשקיעים, משתמשי טוויטר (כיום X), ולקוחות טסלה ברחבי העולם. מאסק וטראמפ הם מעין שותפים אסטרטגיים,ומאסק משמש יועץ בלתי רשמי לטראמפ, אך היחסים ביניהם נהפכו למתוחים באחרונה. מצד אחד, טראמפ מרבה לשבח את מאסק בפומבי ואף כינה אותו "גאון אמיתי", אך גם הדגיש באחרונה כי הוא, "לא זקוק לו". מאסק מצדו הביע לא אחת הסתייגות מהתבטאויות של טראמפ, ואף כינה את יועצו הכלכלי הבכיר פיטר נווארו, "טיפש ברמה גאונית".
המתיחות בין השניים החריפה על רקע מדיניות המכסים החדשה שהוכרזה על ידי טראמפ לפני כמה שבועות. טראמפ התחייב להטיל מכסים כבדים על כלי רכב חשמליים סיניים - צעד שנתפש בתחילה כחיובי עבור טסלה, אך במהרה התברר כבומרנג. בתגובה למדיניות הזו, הטילה ממשלת סין מגבלות נגדיות שפגעו קשות בטסלה, עד כדי כך שיצרנית הרכב נאלצה להפסיק זמנית את שיווק חלק מדגמיה במדינה. עבור טסלה, שסין היא אחד השווקים המרכזיים שלה, מדובר במכה קשה עם השלכות כלכליות מיידיות.
הצתות של טסלות במחאה נגד מאסק וטראמפ
אבל ההשלכות לא מסתכמות רק בצד הכלכלי. בארה"ב ובעולם המערבי נרשמה בחודשים האחרונים עלייה חדה במחאות נגד טסלה, שלעתים אף גובלות באלימות. קבוצות מחאה קראו לחרם צרכני על החברה בעקבות מה שנתפס כחבירה של מאסק לערכים אנטי-דמוקרטיים. במספר מוקדים דווח על הצתות מכוונות של רכבי טסלה – תופעה חריגה שמעידה על עומק הזעם הציבורי.
גם בקרב עובדי טכנולוגיה בעמק הסיליקון ובקהל הלקוחות הפרוגרסיבי של טסלה נרשמת אכזבה גוברת. מאסק נתפש בעבר כחלוץ ליברלי עם חזון ירוק לעולם טוב יותר, אך כעת רבים רואים בו דמות מקוטבת, פוליטית ואפילו מסוכנת. פרסומים לפני הבחירות האחרונות בארה"ב על כך שטסלה תורמת בעקיפין למאמצים של טראמפ לחזור לבית הלבן רק הוסיפו שמן למדורה, גם אם מאסק הכחיש כל מעורבות ישירה.
- 2.כתבה כאורך הגלות על חידוש הפנים ללא תמונה 1 מסכנה (ל"ת)אנונימי 20/04/2025 22:20הגב לתגובה זו
- 1.החיים 15/04/2025 18:28הגב לתגובה זואבל מאיץ כמו פנתר כשנוסעים אתו למדינה פחות צפופהבינתיים אני מעדיף לא לעלות לכביש
טויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולסטויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד
הפרואייס מקס של טויוטה הוא רכב עבודה עם ארגז סגור ונפח הטענה עצום. הוא כאן כדי לעבוד, לא לשום מטרה אחרת.
אהבנו: נפח הטענה
פחות אהבנו: העדר התראת שטח מת, סביבת נהג פחות נעימה מהצפוי, משענות זקופות לנוסעים
הטויוטה פרואייס מקס הוא המסחרית הגדולה ביותר בליין של טויוטה, בוודאי בגרסת המבחן שקיבלנו עם בסיס הגלגלים הגדול והארגז הגבוה.
חברים בעלי עסקים שקיבלו פניה 'יש לכם איזו הובלה לעשות?' כדי שאוכל לבחון את הפרואייס מקס באמת, ניתקו לי ישר, כך שבמשך יומיים הסתובב וואן מסחרי גדול ולא חשוד בכלל כשהוא ריק ממטען.
תעודת חובה קטגוריה מסחרית סגורה עד 4.0 טון מימדים (מטר) אורך 5.998 /רוחב 2.05 /גובה
2.522 /בסיס גלגלים 3.705 מספר מושבים שלושה הנעה ותיבת הילוכים 2.2 ליטר, טורבו דיזל, אוטומטית, הנעה קדמית הספק ומומנט 140 כ"ס, 38.75 קג"מ / 180 כ"ס, 45.9 קג"מ נפח
מיכל דלק 90 ליטר כושר העמסה 3510 ק"ג צריכת דלק (משולב) 12 ק"מ לליטר.
תקן יצרן מחיר החל מ 295.0 אש"ח עד 310.0 אש"ח (לא כולל מע"מ)
עיצוב חיצוני ופנימי
על הפרואייס מקס באמת שאין הרבה מה להרחיב, חזית מעט בולטת כדי להכיל רדיאטור גדול שיקרר את מנוע הטורבו דיזל, סמל טויוטה, יחידות תאורה גדולות והרבה פלסטיקה שחורה. חישוקי ברזל פשוטים ופונקציונליים, מראות צד ענקיות מפוצלות כך שניתן לכוון את החלק התחתון לטובת ראות טובה יותר של צידי הרכב, וארגז ארוך. כמה ארוך? עוד יותר ארוך. מאחור שתי דלתות אנכיות הנפתחות לצדדים, ויכולות ממש להיצמד לדופן הטויוטה, על מנת שניתן להתקרב עם מלגזה לטובת העמסה. עוד לפרואייס מקס דלת הזזה גדולה ושימושית. סה"כ הטויוטה הזו הגיעה לעבוד, לא להשתתף בתחרות מלכת יופי.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- הצעד של החברה בדרך להיות רשת הקמעונאות הגדולה בעולם, ומה קרה היום לפני 14 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תא הנוסעים אמור לספק מרחב עבודה נוח ומודרני לנהג ולשני עוזריו הנאמנים שאיתו במכונית. בפועל הופתעתי דווקא מחוסר הנוחות. מושב הנהג הידראולי, שאישית לי היה פחות נוח. לוח מחוונים משולב צג דיגיטלי בגודל ''7, הגה שלפי הברושור מתכוונן לעומק ולגובה, אבל בפועל התכוונן רק לעומק, כשייתכן שלא הפעלתי מספיק כח. על ההגה מתגי שליטה על בקרת השיוט והמדיה. במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל ''10 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ומשמאל להגה מתג למעצור היד החשמלי.
