ארגון חתונה
צילום: freepic

כיצד לתכנן אירוע מוצלח לצוות העובדים ב- 9 שלבים פשוטים

תכנון אירוע לצוות יכול להראות מהמם, במיוחד אם מעולם לא עשית זאת לפני כן. להלן תשעה צעדים שתוכלו לנקוט בכדי לפשט את תהליך התכנון שלכם ולארגן אירוע בלתי נשכח ומהנה

בין אם זו הפעם הראשונה או העשירית שלכם, שאתם מארגנים אירוע לצוות או לקבוצה שלכם, זה יכול להיראות כאילו לעולם אין מספיק זמן לתכנן את כל מה שתרצו.

בואו נודה בזה, לנסות לתכנן פעילות מרגשת בעצמכם שתפעל בצורה חלקה וכולם יאהבו - על גבי האחריות היומיומית שלכם - יכולים להרגיש בלתי אפשריים.

האם ניתן להתמודד עם זה לבד? המשך לקרוא כדי לגלות תשעה צעדים פשוטים שתוכל לנקוט בכדי לגרום לתהליך התכנון להיראות הרבה יותר לניהול.

המאמר בחסות חברת TAG-LASER המארגנת ימי גיבוש ופעילויות לייזר טאג בכל הארץ.

 

9 הדברים שאתה יכול לעשות כדי להפוך את תכנון האירוע שלך לפשוט יותר מאי פעם

כשאתה מתכנן את הפעילות לצוות הבאה שלך, בצע את תשעת הצעדים הקלים האלה כדי להבטיח שהאירוע שלך יצליח.

1. קבע את ציר הזמן שלך

כלל הזהב בכל הקשור לתכנון אירוע לצוות? ככל שתתן לעצמך יותר זמן להתכונן, כך יהיה קל יותר לתכנן.

לאחר שתקבע את ציר הזמן הגס שלך, צוות שלנו מציע ליצור רשימת משימות ב- Excel לתכנון התזמון שלך ביתר פירוט. רשימה כזו יכולה לעזור לך לעקוב אחר השלמת הדברים עד הסוף. לקבלת ציר זמן חזותי יותר, תוכלו לנסות גם להמיר את רשימת המשימות של Excel לתרשים גאנט.


 

2. הקימו את צוות התכנון שלכם

כפי שידוע לכם כבר - או יתברר לכם - זה יכול להיות קשה לאדם אחד לתכנן אירוע שלם לצוות. ישנם כל כך הרבה חלקים, עד כי כמעט בלתי אפשרי עבור אדם אחד לקחת אחריות מלאה על כל העניין.

על ידי הקמת צוות שיעזור לכם לתכנן, תוכלו להאציל משימות, ולקבל בקלות חוות דעת של הקולגות שיעזרו לכם לקבל החלטות לקראת האירוע שלכם. הרכבת צוות מעניקה לך גם את האפשרות למנות מישהו אחר שיוביל את ההובלה אם עומס העבודה שלך גדול מדי, או שתמלא את תפקידך בתהליך התכנון.

אינך בטוח כיצד להקים את צוות החלומות המתכנן שלך? אתה יכול להתחיל לשתף פעולה עם עמיתיך על ידי בקשת עזרה באמצעות דוא"ל פשוט וידידותי כמו להלן

נושא: עזרה מבוקשת! תכנון אירוע לצוות העובדים שלנו.

שלום לכולם,

כפי שאתם יודעים, לאחרונה קיבלתי על עצמי את המשימה לארגן את אירוע לצוות של המחלקה שלנו, ואני זקוק לעזרתכם!

אנא הודיע לי עד יום שישי אם אתה זמין לעזור לי לדאוג לכמה פרטי תכנון, כגון:

  • בחירת הפעילות בקבוצה.
  • הזמנת מקום או מיקום.
  • יצירת סדר יום ליום הפעילות.
תודה!

 

3. הגדירו את המטרה שלכם

בעל יעד או מטרה מוגדרים בבירור לפעילות גיבוש הצוות שלכם יכול לעזור להבטיח שהיא מהנה ואפקטיבית כאחד, אלא אם הבוס שלך אמר לך ספציפית מה המטרה של האירוע יתכן שלא תדע מאיפה להתחיל.

חמש השאלות "W" הן נקודת קפיצת דרך נהדרת שתעזור לך להגדיר את המטרה שלך: מי? מה? איפה? למה? מתי?

כשאתם עונים על כל שאלה, נסו להיות ספציפיים ככל האפשר ותענו עם כמה שיותר פרטים.

לדוגמה, להלן תשובות לדוגמא לחמשת השאלות:

  • מי: צוות מכירות של 45 איש
  • מה: פעילות מהנה
  • איפה: פעילות לייזר טאג 
  • מדוע: אירוע תגמול לרבע מדהים
  • מתי: אוגוסט
שים את הכל ביחד, והנה יעד מוגדר בבירור לאירוע בניית צוות:

אנו רוצים לתגמל את צוות המכירות של 45 אנשים עבור רבע מדהים עם פעילות מהנה באוגוסט, בפעילות לייזר טאג חוויתית.


 

4. הרכב את רשימת האורחים שלך

לפעמים קביעת רשימת האורחים שלך תהיה קלה כמו ספירת מספר העובדים במחלקה מסוימת, כמו בדוגמא שלעיל בנושא "צוות מכירות של 45 איש". בהזדמנויות אחרות, ההחלטה מי ישתתף בפעילות בניית הצוות עשויה לדרוש קצת יותר מאמץ.

אם אינך בטוח מי יהיה באירוע, הנה שלוש שאלות חשובות לשאול את עצמך בעת יצירת רשימת האורחים שלך:

  • האם זה אירוע חובה? או שמישהו יכול להירשם להשתתף?
  • מה המספר המרבי של האנשים שהתקציב והמקום יוכלו להסביר בהם?
  • האם עובדים עם מוגבלות יגיעו? או האם יוזמנו אנשים העובדים מרחוק?
בהתבסס על תשובותיך לשאלות אלה, אתה אמור להיות מסוגל להכניס מושג גס למי יגיע.

 

5. צור תקציב מפורט

הדרך הטובה ביותר להרכיב תקציב ריאלי היא לדבר עם הבוס שלך. שאל כמה כסף זמין לאירוע ומה הציפיות לתקציב.

אם לבוס שלך אין מספר קונקרטי עבורך, שאל על פעילויות קודמות בפעילויות צוות כדי להבין מה היה התקציב בעבר- ראה להלן לייזר טאג מחיר. משם אתה יכול להתאים את העלויות שלך לאירועים קודמים.

נסה לשמור על התקציב שלך מציאותי, אבל השאיר מעט מקום להתנודד להוצאות בלתי צפויות. הצוות שלנו ממליץ על תקצוב עבור הפריטים הבאים:

  • הובלה וחניה
  • הזמנת מקום והיתרים
  • לספקי פעילות הלייזר טאג
  • מזון ומשקאות
  • ביטוח
 

6. בחר תאריך ושעה

בחירת תאריך ושעה אולי נראית קלה בהתחלה, אך ברצונך להבטיח שתתחשב בלוח השנה העמוס לפני שתסיים את הפרטים האלה.

לדוגמה, אם יש לך בעלי עניין מרכזיים שצריכים להיות באירוע, תרצה לוודא כי אותם אנשים חופשיים לפני שאתה מתחייב ליום ושעה. בהתאם לפעילות שתבחרו, יתכן שתוכלו להריץ את האירוע שלכם לאורך מספר שעות או מספר ימים בכדי להתאים ללוחות הזמנים של יותר אנשים.

חשוב לקחת בחשבון גם עונתיות ומזג אוויר. נניח שכל הצוות שלך באמת מוכן לעשות פעילות לייזר טאג בחוץ, יהיה חשוב לך לבחור זמן בשנה שבו יש מזג אוויר טוב.

 

7. בחר מקום או מיקום

המקום או המיקום הנכונים יכולים לגרום או לשבור את פעילות יום הגיבוש שלך.

לדוגמה, תרצו להימנע ממקומות שלא יוכלו להכיל את הקבוצה או הפעילות שלכם. כמו כן, תרצו למצוא מקום או מיקום שאינם רחוקים, כדי להפחית את זמן הנסיעה ועלויותיו.

השאלות הבאות יכולות לעזור לך למצוא את המקום או המיקום הטוב ביותר לאירוע שלך:

  • כמה משתתפים יכולים להשתלב במקום?
  • האם יש שירותים נוספים כמו גישה לאינטרנט, שמע או ציוד חזותי?
  • האם אתה זקוק להיתר או אישור מיוחד לשטחי חוץ?
  • האם חניה זמינה, בין אם לרכבי עובדים או בשירותי אוטובוס שכורים בחברה?
  • האם מזג האוויר הוא גורם שעליך לקחת בחשבון?
אם אתה לוקח בחשבון את השאלות לעיל, אתה בטוח שתמצא מקום או מיקום אידיאלי לאירוע של הקבוצה שלך.

 

8. רשימת לוגיסטיקה

לאחר שהוחלט על האלמנטים הגדולים יותר, תוכלו להתמקד ביום הלוגיסטיקה הקטן יותר סביב האירוע שלכם. על ידי הרכבת רשימת בדיקה מפורטת, ותוכלו לעזור במניעת דברים חשובים ליפול ביום האירוע עצמו.

להלן מספר פריטים שכדאי לקחת בחשבון, לרבות ברשימת הבדיקה הלוגיסטית שלך:

  • הובלות - האם החברה תדאג להביא את הצוות? או שהמשתתפים יהיו אחראים להגיע לעצמם לפעילות?
  • אוכל ומשקאות - האם החברה תספק אוכל או שתייה?
  • ויתור על אחריות - האם המשתתפים יצטרכו לחתום על ויתור כדי להשתתף?
  • לינה - האם המשתתפים ישארו בלילה במיקום מחוץ לאתר?
  • מה להביא - מה צריכים המשתתפים לדעת מראש? למשל, האם עליהם להביא בגדים למזג אוויר רטוב?
  • נסיבות מיוחדות - אילו הסדרים נדרשים לעובדים עם מוגבלות או פציעות?
 

9. מהו סדר היום ליום אירוע

הצוות שלך כנראה ירצה לדעת מה הם עושים בפעילות שלך. סדר יום יכול לעזור לך לתזמן את היום ולתווך בקלות לקולגות שלך מה יהיה במהלך האירוע.

על סדר היום שלך להדגיש את כל מה שעובדים יעשו, החל משעת ההגעה והיציאה, למשך פעילות הלייזר טאג ועד לנקודות מפגש.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קייטרינג
צילום: DEPOSIT PHOTOS

כל מה שצריך לדעת על הזמנת קייטרינג

כשאנחנו מחליטים לערוך אירוע, פרטי או עסקי, אחד הגורמים החשובים ביותר מבחינתנו להצלחתו זה שירות הקייטרינג שנשכור. עד כמה הוא איכותי, מגוון, עד כמה הוא מכיל אלמנטים רלוונטיים עבורנו שיכולים לעזור לנו לספק לאורחים שלנו תפריט איכותי ומגוון.

הזמנת שירות קייטרינג לאירוע, קטן או גדול, פרטי או עסקי, הוא הכרחי שכן במובנים רבים זה הגורם המשמעותי ביותר שיכול להשפיע על איכותו, מאחר ולא פעם האורחים שלנו מחליטים האם האירוע ראוי או לא, על פי גורם זה, על פי טיב האוכל, טיב השירות, מגוון המנות בתפריט ועוד. בשנים האחרונות, אין ספק שאנחנו יכולים לראות יותר ויותר חברות קייטרינג שמספקות לנו אפשרויות שונות ומגוונות להזמנה, מתוכן אנחנו יכולים להחליט עם איזו חברה משתלם לנו לעבוד. על כן, התחרות בשוק היא קשה, כלקוחות יש לנו הרבה יותר אפשרויות, זה אומר שגם אנחנו יכולים להקפיד יותר על פרמטרים שונים בתהליך הבחירה. אנחנו נציג כעת מספר פרמטרים שיכולים להשפיע על תהליך הבחירה שלנו, נקודות שיכולות להשפיע בשאלה, איזה שירות קייטרינג כשר למהדרין משתלם לנו להזמין על פי האופציות השונות שעומדות לרשותנו.

1. אופי תפריט הקייטרינג והמגוון שלו

אין ספק שהפרמטר החשוב ביותר, הוא סוג התפריט שהחברה מציעה לנו ועד כמה הוא מגוון, בין אם זה מבחינת כמות המנות והסוג שלהן. מבחינת סוג התפריט אנחנו יכולים לחלק את זה בין מספר היבטים, למשל, האם מדובר על תפריט קייטרינג בשרי, חלבי, טבעוני, האם מדובר בתפריט שמבוסס על מנות ממטבח ספציפי, נניח, איטלקי, בשרי, יפאני, סיני או תפריט כללי, כמו כן, מבחינת סוג התפריט אנחנו צריכים להבדיל בין תפריט רגיל לבין תפריט גורמה. מה שכמובן מלבד גם על האיכות של המנות. מבחינת המגוון, הרי שתפריט קלאסי לאירועים בנוי על מנות פתיחה, מנות ראשונות, סלטים, מנות עיקריות, תוספות לצד המנות העיקריות וכן קינוחים. השאלה היא, כמה אופציות יש בכל חלק, האם יש 2-3 מנות ראשונות או 6-7, והאם יש 4 סלטים ו 6 סלטים על כל שולחן. אנחנו גם צריכים להתייחס לשאלה, האם יש דברים מעבר, למשל, לחמים, פירות, ממתקים, דברים שאפשר לקחת בין לבין או למשל, כשנמצאים ברחבת הריקודים וכדומה.

2.אוכל מוכן או קייטרינג בהפקה מלאה?

כשאנחנו מדברים על סוג השירות, הכוונה גם לאופי העבודה עם החברה בעת בניית התפריט, וכן אופי העבודה בזמן האירוע עצמו. לגבי אופי העבודה עם החברה בזמן בניית התפריט, הכוונה היא, כיצד זה מתבצע, מול מי זה מתבצע, כמה זמן מראש עורכים ערב טעימות, כיצד הוא מתבצע. לגבי אופי העבודה עם החברה בזמן האירוע, הכוונה היא כמובן לנקודה האם מדובר במזנון או הגשה לשולחנות,כמה מלצרים  המקום מספק וכיצד נערך התמחור שלהם.ברמת העיקרון, השאלה העיקרית כאן היא, כמה מלצרים יהיו על כל שולחן והאם זה יספק מבחינת השירות שהאורחים יקבלו במהלך האירוע.

3.מתי צריך להזמין את האירוע ומה חשוב לבדוק

הפרמטר מתי צריך להזמין את החברה, מלמד לא מעט על איכות החברה והביקוש שלה. מן הסתם, חברה איכותית וטובה, אנחנו נצטרך שבועות מראש, לעומת זאת, חברות פחות איכותיות, ייתכן שנוכל להזמין גם בהפרש של מספר ימים מהאירוע. זה כמובן גם תלוי בסוג האירוע ועד כמה החברה צריכה ויכולה להיערך לו מראש. בכל הקשור לשאלות על פי מה נזמין, אז יש פה נקודות כמו המלצות וחוות דעת, אמינות, שירות איכותי, וכמובן הפרמטרים שהצגנו קודם לכן וכן אלה שנציג בהמשך.

4. קייטרינג כשר או קייטרינג כשר למהדרין?

ברמת העיקרון, כמעט כל חברות הקייטרינג בישראל מציעות מטבח כשר, שכן במידה ויציעו מטבח לא כשר, הן עלולות להפסיד לקוחות. השאלה היא באיזה סוג כשרות מדובר. ישנם שני סוגי כשרות עיקריים, קייטרינג כשר רגיל וקייטרינג כשר למהדרין, שנחשב הרבה יותר מדוקדק, קפדני, ובמקרים מסוימים הוא גם עלול לייקר את העלויות. חשוב לומר, קייטרינג כשר רגיל, הוא איכותי לא פחות מאשר קייטרינג כשר למהדרין.  עם זאת, זה תלוי בקהל היעד ובמה שהוא מצפה לקבל באירוע.

5.קייטרינג מחירים - מה העלות של מנת קייטרינג?

מן הסתם, זה יהיה הפרמטר שישפיע על כל תהליך הבחירה שלנו. אנחנו נבחן את התקציב שעומד לרשותנו ועל פיו נחליט איזה סוג קייטרינג נרצה להזמין. אנחנו צריכים לקחת בחשבון שהעלות נקבעת על פי מנת, זה יכול להשתנות מ-150-200 שקל למנה ועד 400-500 שקל למנה כולל מעמ לפי חישוב במחשבון מעמ) ואף יותר. זה תלוי כמובן באיכות הקייטרינג ובתמחור שלו. העלויות הן על פי כמות המנות, כאשר לעיתים יש דרישה להזמנה של מינימום או תשלום מינימאלי, כשיש מקרים שהעלות נקבעת על פי מנה אך צריך גם לשלם עבור כמות מלצרים מסוימת. חשוב לציין בכל אירוע אנחנו נבחן את סוג הקייטרינג שנרצה להזמין לאירוע, האם נרצה להזמין שירותי קייטירג בלי מלצרים, נניח לאירועים קטנים שנערכים בבית או בעסק, או האם נרצה להזמין שירות קייטרינג רגיל עם מלצרי, על כל המשתמע מכך.