Cyera הישראלית גייסה 300 מיליון דולר לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר
חברת הסייבר הישראלית Cyera (סייארה), השלימה סבב גיוס (C) בהיקף של 300 מיליון לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר ובכך הפכה ליוניקורן. את סבב הגיוס הובילה קרן ההשקעות Coatue לצד המשקיעים החדשים Spark Capital, Georgian ו-AT&T Ventures, והמשקיעים הקיימים Sequoia, Accel, Redpoint ו-Cyberstarts. עד היום גייסה החברה 460 מיליון דולר.
סייארה הוקמה בתחילת 2021 על ידי יותם שגב, מנכ"ל החברה, ותמר בר-אילן, סמנכ"ל טכנולוגיה ראשית (CTO). השניים שירתו יחד במשך עשור בתלפיות וב-8200. המוצר של Cyera מאפשר לארגונים לאתר ולשלוט במידע הארגוני בענן באמצעות זיהוי, אבטחה ומזעור סיכונים הנובעים מביזור המידע.
סייארה בנתה פלטפורמת אבטחת מידע מבוססת בינה מלאכותית, אשר מספקת תובנות לגבי נתונים בארגון ומאפשרות לצוותי האבטחה להבין בכל עת היכן המידע הרגיש נמצא, מי יכול לגשת אליו, כיצד הוא מאובטח, ולדעת על כל חשיפה שעשויה להגביר הסיכון שלו. לאחר מכן, הפלטפורמה של סייארה מבצעת אוטומציה לתהליך התיקון כדי לצמצם את משטח ההתקפה, תוך ניצול עוצמתו של הענן ומבלי להסתמך על מאמץ של הלקוח, או ידיעה מוקדמת שלו לגבי המידע אותו הוא מעוניין לאתר.
הגיוס של סייארה מגיע על רקע ההתאוששות של סקטור ההייטק המקומי, בהובלת חברות הסייבר. ברבעון הראשון של 2024, נרשמו 105 סבבי גיוסי בהיקף של 1.6 מיליארד דולר, נתון גבוה ב-10% לעומת הרבעון הקודם (Q4/2023). תחום הסייבר בלט במיוחד עם סך גיוסים בהיקף של כ- 620 מיליון דולר, 38% מסך ההון שגויס. שיפור זה, תורגם גם לעלייה בהיקפי גיוסי כוח האדם למשרות טכנולוגיות, וכן לצמיחה בשכר בשורה של משרות.
- ג'נריישן קפיטל מגייסת 280 מיליון שקל בהנפקה פרטית למוסדיים
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד הגיוס הודיעה החברה על מינויו של ג'ייסון קלארק כמנהל האסטרטגיה של החברה. קלארק, מנהל האסטרטגיה וראש אבטחת המידע לשעבר ב-Netskope, שימש כיועץ ל-Cyera מאז הקמתה במסגרת תפקידו בסייברסטארטס. במהלך הקריירה שלו ב-30 השנים האחרונות, ג'ייסון קלארק שימש בשורה של תפקידים בכירים בתחום ה-Go-To-Market בארגונים דוגמת Optiv, Forcepoint, Emerson Electric, The New York Times Company, וצבא ארצות הברית.
"הגיוס ישמש אותנו להעצמת פיתוח פלטפורמת אבטחת הדאטה המובילה שלנו והרחבת הצוות שלנו בישראל ומסביב לעולם", מסר יותם שגב, מייסד-שותף ומנכ"ל Cyera. "הדאטא הפך מזמן לנכס החשוב ביותר של כל חברה ולמטרה המרכזית של תוקפים. סייארה מאפשרת לצוותי אבטחה בארגונים הגדולים בעולם לזהות ולהגן על המידע הרגיש ביותר שלהן בכל סביבה וצורה. מהפכת ה – AI הבהירה לכל CIO ו – CISO בעולם את חשיבות ההגנה וההבנה של הדאטה בארגון שלהם. לדעת על מה אתה מגן הוא השלב הראשון והקריטי בכדי להפעיל מערכות אבטחה בצורה יעילה. הפתרון שלנו מאפשר להם להמשיך לצמוח, להתפתח ולאמץ טכנולוגיות חדשות בבטיחות מרבית."

איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות
בעוד OpenAI שופכת הון עתק על מרכזי נתונים ומנויים לצרכנים, אנתרופיק בונה עסק אמיתי - שקט, יציב ומבוסס על לקוחות עסקיים. והמספרים מתחילים לדבר בעד עצמם
OpenAI הפכה לשם נרדף לבינה מלאכותית. היא גייסה מיליארדים, בנתה חוות שרתים עצומות ומניעה את מירוץ הצ’אטבוטים הגלובלי. אבל מאחורי הקלעים, החברה מתמודדת עם בעיה בסיסית: עדיין לא ברור איך להפוך את ההצלחה האדירה הזו למודל עסקי יציב. בזמן ש־OpenAI מחפשת הכנסות, יריבתה הקטנה אנתרופיק בונה בשקט עסק אמיתי.
שתי החברות עוסקות באותו תחום: פיתוח מודלי שפה מתקדמים שמניעים בוטים, כלי עזר לעובדים, יישומי תכנות ותהליכי אוטומציה. אבל ההבדל ביניהן הוא לא טכנולוגי, אלא אסטרטגי: OpenAI פונה להמונים, אנתרופיק מדברת ישירות עם העסקים.
OpenAI נשענת על השותפות עם מיקרוסופט, שמשלבת את המודלים שלה במוצרי אופיס וב־Copilot. מעבר לכך, היא פונה לקהל הרחב: משתמשי ChatGPT שמשלמים 20 דולר בחודש בגרסה הבסיסית, או 200 דולר בתוכנית הפרו. למרות שמספר המשתמשים עצום עם יותר מ־800 מיליון מדי שבוע לפי החברה, ההכנסות רחוקות מלכסות את העלויות הכבדות של מחשוב, אחסון ופיתוח. אנתרופיק, לעומתה, נמנעת מהמירוץ אחר משתמשים חינמיים. כ־80% מהכנסותיה מגיעות מחברות - ארגונים שמיישמים את המודלים שלה לצורכי עבודה ממשיים. לפי נתוני החברה, כבר יש לה יותר מ־300 אלף לקוחות עסקיים, רובם בתחומי טכנולוגיה, משפטים ופיננסים.
חיסכון מוחשי בזמן ובכסף
הלקוחות של אנתרופיק לא מתעניינים בחוויית שיחה, אלא בחיסכון מוחשי בזמן ובכסף. הם משתמשים במודלים של החברה לכתיבת קוד, ניסוח חוזים, הפקת חשבוניות ובדיקות מסמכים. המיקוד הזה הופך את אנתרופיק לעסק ברור יותר מהמתחרה שלה. בעוד OpenAI מנסה לגבש מודל רווח מהציבור הרחב, אנתרופיק כבר רווחית כמעט על בסיס שימושים עסקיים בלבד. לפי הערכות שוק, היא פועלת בקצב הכנסות שנתי של כ־7 מיליארד דולר וצפויה להגיע לתשעה מיליארד עד סוף השנה, כמעט זהה להכנסות OpenAI, עם בסיס משתמשים קטן פי כמה.
- עסקת ענק בין גוגל ואנת'רופיק
- אנת'רופיק חוזה הכנסה שנתית של 9 מיליארד דולר ל-2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דו"ח של קרן ההון סיכון מנלו ונצ’רס מצביע על יתרון משמעותי נוסף: לפי סקר שערכה בקרב חברות טכנולוגיה, אנתרופיק מובילה את תחום הקידוד עם נתח שוק של 42%, לעומת 21% בלבד ל־OpenAI. גם בשימושי בינה מלאכותית כלליים בחברות, אנתרופיק ניצבת בראש עם 32% לעומת 25% ליריבה שלה.
מימין לשמאל: שחר שביט (CTO), טל פרץ (CEO , עומד), ניצן הדר (CPO). קרדיט: עמית שמשOnfire AI מגייסת סבב סיד של 20 מיליון דולר
חברת Onfire AI, המפתחת פלטפורמת בינה מלאכותית לצוותי מכירות בתחום ה-IT, מכריזה על גיוס סיד של 20 מיליון דולר, בהובלת TLV Partners ו-Grove Ventures, בתמיכה משמעותית של IN Venture ובהשתתפות זרוע ההשקעות החדשה Leumi Tech 77.
הפלטפורמה מנתחת פעילות מקוונת של לקוחות פוטנציאליים של חברות תוכנה וענן כמו CTO, VP R&D ו-CISO, ומסייעת לצוותי Revenue לזהות את הצרכים של כל ארגון ולפנות אליו באופן ממוקד עם פתרונות מותאמים אישית. על אף שהחברה קיימת רק כשנתיים, Onfire כבר עובדת עם עשרות חברות מובילות בארה״ב, ישראל ואירופה, בהן Aiven, Spectro Cloud ו-Cyera. חברות אלה מסתמכות על Onfire כדי לחדד את יכולות המכירה שלהן, להגיע לאנשי המפתח המתאימים בארגונים, להאיץ מחזורי מכירה ולזהות סיגנלים בתוך הרשתות שלהן.
Onfire מתכננת להשתמש בהון שגוייס בסבב הגיוס כדי להמשיך ולממש את החזון לבניית פלטפורמת GTM ראשונה מסוגה בעולם, המבוססת על בינה מלאכותית הקשרית (Contextual AI) ומותאמת במיוחד לצוותי מכירות בשוק ה-IT, ששוויו מוערך בכ-5 טריליון דולר.
החברה הוקמה בשנת 2023 על ידי טל פרץ (מנכ"ל), שחר שביט (CTO), וניצן הדר (CPO), שהכירו במסגרת שירותם הצבאי כקצינים ביחידת 8200. במהלך שירותם המשותף, הצוות זכו בשני פרסי ביטחון ישראל על פרויקט מעקב אחרי מפגעים בודדים שנמצא בשימוש צה"ל ושב"כ, ועל מערכת המלצות למטרות אוטומטיות בצה"ל, המבוססת על אלגוריתמים מתקדמים.
- כמה גייס ההיי-טק הישראלי ברבעון השלישי?
- איב סקיוריטי הישראלית מגייסת 3 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחצי השנה הראשונה לפעילותה של החברה, כ-90% מעובדיה, ובהם גם טל וניצן, שירתו בשירות מילואים, והעסקה הראשונה של החברה נחתמה בזמן ששניים מהמייסדים היו בשירות מילואים פעיל. כיום, החברה מונה 33 עובדים, מתוכם 28 בישראל ו-5 בניו יורק. בשנים האחרונות כמעט כל ארגון מאמץ טכנולוגיות בינה מלאכותית, אך הולכת ומתחזקת ההבנה שהכלים הקיימים אינם מסוגלים להתמודד עם האתגרים המורכבים של ארגונים מודרניים.
