סייארה
צילום: אוהד קב

Cyera הישראלית גייסה 300 מיליון דולר לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר

רוי שיינמן |

חברת הסייבר הישראלית Cyera (סייארה), השלימה סבב גיוס (C) בהיקף של 300 מיליון לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר ובכך הפכה ליוניקורן. את סבב הגיוס הובילה קרן ההשקעות Coatue לצד המשקיעים החדשים Spark Capital, Georgian ו-AT&T Ventures, והמשקיעים הקיימים Sequoia, Accel, Redpoint ו-Cyberstarts. עד היום גייסה החברה 460 מיליון דולר.

סייארה הוקמה בתחילת 2021 על ידי יותם שגב, מנכ"ל החברה, ותמר בר-אילן, סמנכ"ל טכנולוגיה ראשית (CTO). השניים שירתו יחד במשך עשור בתלפיות וב-8200. המוצר של Cyera מאפשר לארגונים לאתר ולשלוט במידע הארגוני בענן באמצעות זיהוי, אבטחה ומזעור סיכונים הנובעים מביזור המידע.

סייארה בנתה פלטפורמת אבטחת מידע מבוססת בינה מלאכותית, אשר מספקת תובנות לגבי נתונים בארגון ומאפשרות לצוותי האבטחה להבין בכל עת היכן המידע הרגיש נמצא, מי יכול לגשת אליו, כיצד הוא מאובטח, ולדעת על כל חשיפה שעשויה להגביר הסיכון שלו. לאחר מכן, הפלטפורמה של סייארה מבצעת אוטומציה לתהליך התיקון כדי לצמצם את משטח ההתקפה, תוך ניצול עוצמתו של הענן ומבלי להסתמך על מאמץ של הלקוח, או ידיעה מוקדמת שלו לגבי המידע אותו הוא מעוניין לאתר.

הגיוס של סייארה מגיע על רקע ההתאוששות של סקטור ההייטק המקומי, בהובלת חברות הסייבר. ברבעון הראשון של 2024, נרשמו 105 סבבי גיוסי בהיקף של 1.6 מיליארד דולר, נתון גבוה ב-10% לעומת הרבעון הקודם (Q4/2023). תחום הסייבר בלט במיוחד עם סך גיוסים בהיקף של כ- 620 מיליון דולר, 38% מסך ההון שגויס. שיפור זה, תורגם גם לעלייה בהיקפי גיוסי כוח האדם למשרות טכנולוגיות, וכן לצמיחה בשכר בשורה של משרות. 

לצד הגיוס הודיעה החברה על מינויו של ג'ייסון קלארק כמנהל האסטרטגיה של החברה. קלארק, מנהל האסטרטגיה וראש אבטחת המידע לשעבר ב-Netskope, שימש כיועץ ל-Cyera מאז הקמתה במסגרת תפקידו בסייברסטארטס. במהלך הקריירה שלו ב-30 השנים האחרונות, ג'ייסון קלארק שימש בשורה של תפקידים בכירים בתחום ה-Go-To-Market בארגונים דוגמת Optiv, Forcepoint, Emerson Electric, The New York Times Company, וצבא ארצות הברית.

"הגיוס ישמש אותנו להעצמת פיתוח פלטפורמת אבטחת הדאטה המובילה שלנו והרחבת הצוות שלנו בישראל ומסביב לעולם", מסר יותם שגב, מייסד-שותף ומנכ"ל Cyera. "הדאטא הפך מזמן לנכס החשוב ביותר של כל חברה ולמטרה המרכזית של תוקפים. סייארה מאפשרת לצוותי אבטחה בארגונים הגדולים בעולם לזהות ולהגן על המידע הרגיש ביותר שלהן בכל סביבה וצורה. מהפכת ה – AI הבהירה לכל CIO ו – CISO בעולם את חשיבות ההגנה וההבנה של הדאטה בארגון שלהם. לדעת על מה אתה מגן הוא השלב הראשון והקריטי בכדי להפעיל מערכות אבטחה בצורה יעילה. הפתרון שלנו מאפשר להם להמשיך לצמוח, להתפתח ולאמץ טכנולוגיות חדשות בבטיחות מרבית."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובמשקפי גוגל; קרדיט: יוטיוב

חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה

ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב

עוזי גרסטמן |

במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.

לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.

במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.

גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.

השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.

משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובמשקפי גוגל; קרדיט: יוטיוב

חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה

ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב

עוזי גרסטמן |

במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.

לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.

במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.

גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.

השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.