19:09 אדובי: הכנסות של 8.7 מיליארד דולר לשנת 2018, מניית החברה מטפסת 11% >>

17:52 נתון חיובי: תביעות ראשוניות לדמי אבטלה ירדו ב-22 אלף, הרמה הנמוכה ב... >>

16:16 הדולר היציג נקבע על 3.50 שקלים, האירו על 4.14 שקלים

15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

12:52 רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש בקשה להארכת ההגבלות על פילבר >>

12:16 מניית פרוטרום עולה 0.8% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השנה

12:13 מניית סודהסטרים יורדת 2.5% ומשלימה ירידה של כ-5% בחודש האחרון

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

לשכת השמאים פרסמה את סקירת מחירי הדירות לרבעון השלישי, איפה נרשם זינוק של 17%? צפו בטבלה

אחרי שכחלון אסר על השמאי הממשלתי לפרסם נתונים, בלשכת השמאים נכנסו בנעליו. הנה כל הנתונים
 |  58
כחלון ניסה להסתיר
Share
לשכת שמאי המקרקעין, בראשות אוהד דנוס, ערכה את סקירת מחירי הדירות הראשונה שלה. לטענתם, הפרסום הנו כמענה לכך ששר האוצר, משה כחלון אסר על פרסום סקירת מחירי הדיור של השמאי הממשלתי. הנתונים מצביעים על כך שמחירי הדירות זינקו בשנה האחרונה ב-9% ועלו ברבעון האחרון בשיעור של 2.3%.


בלשכת השמאים מסבירים כי הסקירה נערכה על פי אותו מודל אותו סקר עד כה השמאי הממשלתי הראשי. הסקירה היא על פי ניתוח 4,900 עסקאות של דירות 4 חדרים  ב-16 ערים. 

על פי הנתונים, בתל אביב מחירי דירות 4 חדרים עלו בממוצע ברבעון האחרון ב-2% ובמבט שנתי (בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד) מדובר בזינוק של 17%. בהרצליה ואילת לא נרשמה עליית מחירים ברבעון השלישי בהשוואה לרבעון השני. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד נרשמה עלייה של 7% בהרצלייה ועלייה של 11% באילת. באר שבע, עם עלייה של 1% ברבעון השלישי, ועלייה של 7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במבט שנתי (רבעון שלישי 2016 לעומת הרבעון המקביל אשתקד), ברמלה המחירים קפצו בשנה האחרונה ב-15%, רחובות 13%, ראשל״צ 12%, מודיעין 11%, אילת עם עלייה של 11% ונתניה עם עלייה שנתית (השוואה לרבעון המקביל אשתקד) של 10%. 

השמאים מציינים בסקירה כי כצפוי, עדיין לא ניתן להבחין בהשפעה כלשהי של תכנית מחיר למשתכן. ״זאת, הן משום גידורה המוצהר לטובת חסרי דיור בלבד והן, בשל היעדר פרויקטים מסוג זה בערים הנסקרות שהגיעו לכדי מימוש (עריכת עסקאות שדווחו)״ כתבו בלשכת השמאים. נתון נוסף ומעניין, העולה מנתוני העסקאות שבבסיס הסקירה הנו שישנה ירידה חדה בשיעור העסקאות מקבלן בכ-21% בין הרבעון השני והשלישי לשנת 2016. בלשכת השמאים ציינו כי לדעתם חלקים נרחבים בציבור פונים לשוק היד השנייה, ״מגמה שבתורה מתדלקת את עליות המחירים, מאחר ולמוכרי דירות יד שניה אין את המגבלות והאילוצים במסגרתם פועלים יזמים וקבלנים. כמו כן, ברור שדירות יד שניה מצויות בכמויות גדולות יותר בלב אזורי הביקוש וגם לכך, השפעה מידית על תוצאות הסקירה״.

בדומה להסבר השמאי הממשלתי הראשי, כותבים בלשכת השמאים על דרך ביצוע הסקירה. ״במטרה לזהות ולבודד את שיעורי השתנות המחירים בתקופת הסקירה ביחס לרבעון הקודם, ולנוכח ריבוי המשתנים המשפיעים על מחירי דירות, ורמת ההטרוגניות הרבה במאפייניהן, נבחרו מתוך כלל העסקאות ברבעונים הרלוונטיים דירות בעלות מאפיינים הומוגניים ככל שניתן, שכמות העסקאות בהן גבוהה יחסית. תקן רחבה במחירן״.

כמו כן הסיבה לבחינת דירות 4 חדרים מוסברת על ידם (בדומה לשמאי הממשלתי) בכך שדירות בנות ארבעה חדרים בבניה רוויה הן המוצר השכיח בשוק הדירות העירוני הכללי, לגביו קיימת שונות נמוכה יחסית, וסקירת מאות עסקאות מאפשרת זיהוי מספק של ההשתנות במחיר.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

58 תגובות ב-39 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
39 אורן 30/11/2016 09:25 ממשלה נוסעת פול גז בניטרל
כל עוד חמדנות הממשלה והפקידים תימשך מחירי הדיור לא ירדו. אם באמת איכפת לכם מהדור הצעיר שלא יכול להגיע לדיור בסיסי ובסוף יעזוב את הארץ תפשירו קרקעות ותורידו מחירים ואז נראה תוצאות
38 אבי 29/11/2016 13:07 מה עם עוד ערים? רמת גן, גבעתיים, באר יעקב??? (ל"ת)
37 אבנר 29/11/2016 11:42 רחובות החדשה קפיצה מטאורית
רכ\שתי דירת 5 חדרים ב1.5 לפני שלוש שנים עכשיו כבר עולה 2.2 השכונה נראית כמו רעננה , הדירות יגיעו ל3 מיליון , ביקוש אדיר לשכונה. ממליץ לכולם
36 שמאי 28/11/2016 21:53 כחלון בדרך הנכונה ובגדול
בחיפה המחירים יורדים. מדוע לא מדגישים זאת בטבלה?
35 והמחירים בירידה 28/11/2016 21:50 אחרי פרסום כזה .זה רק מראה שהם בלחץ (ל"ת)
אבי 29/11/2016 13:07 זה יפה שאתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך..... (ל"ת)
34 אוי כחלון כחלון 28/11/2016 21:37 כחלון כרגע נכשל אין ספק אולי בעתיד יצליח (ל"ת)
33 מאוכזב 28/11/2016 20:16 לכחלון צריכה להיות היושרה להודות בזה שהוא נכשל
וצריכה להיות לו היושרה להודות בזה שהוא לא האדם המתאים לטיפול בנושא הדיור. אם אחרי הבחירות האחרונות יאיר לפיד היה הופך שוב לשר האוצר ומחירי הדירות היו ממשיכים לעלות כמו שהם עולים עכשיו בתקופתו של כחלון במשרד האוצר - כחלון היה אומר על לפיד שהוא נכשל.
אבי 29/11/2016 13:08 הבטיח שהתפטר לא? למה הוא מחכה?שכול ענף הנדלן בארץ יקרוס
ומאות אלפי צעירים הומלסים יגורו עם ההורים ואלוהים ישמור מה שיקרה בתוך הבית....
32 צביצ 28/11/2016 16:46 ממשלת הרוע הימני עושקת את העם. בוז למצביעי הימין. (ל"ת)
31 כלכלן 28/11/2016 16:04 שלא יעבדו עליכם!!!!
הכל שטויות ניתן להראות איזה נתונים שרוצים ולנתח אותם לכאן ולכאן. שורה תחתונה כל אחד שם לב שהעליות נמשכות וימשיכו (לא לעד) כל עוד הריבית נמוכה ואין אלטרנטיבה לכסף. את ביקושי המשקיעים אפשר לעצור בדקה אחת עם קביעת שיעור ריבית משכנתה גבוהה בהרבה ביחס למחוסרי דיור 9-10 אחוזים. מצד ההיצע לתת הטבות מס מוגבלות בזמן לבעלי כמה דירות שימכרו.
30 בא 28/11/2016 15:54 לשכת הטמאים , עוד הרבה נשמות אבודות לגיהנום .נראה אם
זה היה שווה לכם .
29 מנחם 28/11/2016 15:39 אז בלי הצעדים של כחלון העליה היתה מטורפת ? (ל"ת)
28 צפון קוראני 28/11/2016 15:25 כך צריך לנהוג בדמוקרטיה
כל הכבוד ללשכת השמאים שלא נבהלת מקים גו'ן כחלון(איל) שמנסה לכופף את הנתונים ואת כל עם ישראל למען לא תחשף ערוותו . הכנו לו כבר את מכתב ההתפטרות , הוא רק צריך לחתום עליו ולחילופין , הגיעה הצעה מצפון קוריאה שמציעה לו שורה של תפקידים רמים לבחירתו . משר ההסברה ועד שר המבוכה !
חחחחחחחחחחח 28/11/2016 15:55 חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
חח חחח חח
27 יאיר 28/11/2016 14:53 כעיח
עעחל
26 סטטיסטיקאי 28/11/2016 14:49 סטיית תקן של 37% זה אומר שהמספרים חסרי משמעות (ל"ת)
25 מני 28/11/2016 14:13 נערי אוצר
כל המגיבים כאן נגד הם נערי האוצר
24 אנונימי 28/11/2016 14:07 הכול מושחת -חלק אחרון - חלק ה
אני עזבתי את אשדוד אבל ליבי עוד עם חבריי וקרוביי שהם שם , פשוט אין עתיד לדור הצעיר , בקשישים לא מטפלי , באזורים הישנים לא מטפלים , לכלוך וזיהום אוויר מהגבוהות והמסוכנות בארץ לי משרד איכות הסביבה והעירייה זה רק פרסומות למופעי תרבות שעולים מיליונים ,מכרזים תפורים בעירייה רק למקורבים ומשפחות ,מינויים וזה חמור במינהל החינוך לתפקידים שונים גם מכרזים תפורים למנהלים ומנהלות בבתי ספר שאין להם כישורים כלל להיות מנהלים ואמונים על מוסד חינוכי אך ורק להביא ציוני בגרות שהכול מזוייף , יש להם שיטות הבת שלי סיפרה לי ופשוט נדהמתי , הכול בלוף, ליבי ממש נחמץ ,מגיעים לאוניברסיטה ולא עוברים אפילו פסיכומטרי , זהו אני וכל ילדיי מחוץ לעיר הזאת בישובים ליד חלק ממשפחתי גרים באותו ישוב , איכות חיים ,חינוך לנכדים ,זה האמת , כול הכתבה הזאת ויהיו עוד הרבה זה קרטל אחד שלם , שטיפות מוח , בסבלנות בועת הנדלן תתרסק וכול המושחתים לכלא הרסתם חיי משפחות שלמות , שיהיה רק טוב ובריאות לכו עם ישראל
ראש העיר 28/11/2016 16:04 בוא לפ"ת אצלנו אותו דבר. מרכז העיר מוזנח מאד
בערב כל הספסלים מאכלסים אריתריאים עם בירות . פחד להסתובב בעיר אחרי 7 בערב. ראש העיר מתכנן מרכז לשימור. אצלו כל בנין בן 50 שנה זה פוטנציאל ל 100 שנים. שימר את הצריף של ברנר באמצע חצר של בניין שנבנה ועשו שם מספרה. . דוגמא לאיך לא לשמר דברים. עלה בזכות הדתיים שפחדו מהקבליסטים שצברו קולות. עיר תאומה לעזה המשך ישיר לבני ברק. בשבת אפילו זבוב אסור לו לעבור בעיר ראש עיר הכי כושל שמצהיר שלא יבנה כלום. ואף אחד לא עושה לו כלום. מטפח את העמותה של אשתו עם חבילות למסכנים כמובן עם מדבקת אכפ"ת על החבילות . בעצם אשתו היא ראש העיר וככה נראית העיר . מזוהמת מוזנחת קבצנים בכל העיר אריתראים בלילה. אפילו עץ אחד הוא לא שתל . כל הכסף לאם המושבות וכפר גנים שם הוא גר. הלוואי שתהיה רעידת אדמה והנותרים ישפטו אותו ויתלו בככר העיר . או ככר המיואשים בשפת העם. אפילו את הרכבת הוא לא מסוגל להביא למרכז העיר כדי שיהיה פחות צפוף . כנראה שזאת מדינה שדינה להכחד ולהשרף. אין הסבר למה מנוולים מצליחים בחיים אולי כדי שהעם יעבור 7 מדורי גיהנום עד שימות ויגיע לגן עדן
בא 28/11/2016 16:01 לא הכול שחור לבן אנונימי .אתה מגזים . (ל"ת)
בא 28/11/2016 15:58 הכלא הכי גדול זה הגיהנום , זה נישמע ילדותי ,אבל אנחנו
חיים בסרט מדע בדיוני ולכן זאת האמת , כאן אילו הפירסומות ,אחרי המוות יש שני סרטים לצפיה גן עדן או גיהנום . הכול תלוי איך התנהגת .
23 אנונימי 28/11/2016 14:07 הכול מושחת - חלק ד
אני כבר פנסיונר גדלתי באשדוד ורק לאחרונה הוצאת גם את האחרונה בבנותי מהעיר המושחתת הזו , אין עתיד , אין תעסוקה זוגות צעירים עוזבים ,העיר הכי גבוהה במדינה מבחינת מגדלי מגורים ,על מה הכותרת בדקו כמה דירות נמכרו ועיסקאות נעשו רק על פי רשות המיסים ,ותראו ירידה חדה , תשאלו את עצמכם למה הבנקים מוכרים את תיקי המשכנתאות שלהם לגופים מוסדיים ? למה יש מחנק אשראי לקבלנים ,?כולם פוחדים ממפולת גם אין כסף , תשאל את עצמכם כמה דירות פנויות יש , אתר יד-2 זה בלוף אחד גדול , אותה דירה שהם מפרסמים הם מפרסמים זאת בכמה מודעות שכול מודעה היא שונה, חלק מהמתווכים הם מעכרים שעובדים תחת רישיון של בעל משרד התיווך פשוט צעירים שנפלו לפח וגם תאוות הכסף הגדול והקליל ביצרם , המשך בחלק האחרוו -חלק ה
22 פשוט ! 28/11/2016 14:04 ראש הממשלה ביבי אשם הוא האחראי למצב !
יש ראש ממשלה שזה פשוט לא מעניין אותו !
בא 28/11/2016 16:00 אל תהיה נאיבי ,זאת המדיניות שלו ,למה לא למכור דירה במחי
ר פי 4 מערך אמיתי , וככה יש כסף לאוצר וגם לכיס של ביבי . לא כולם כאן פרות ביבי
21 לימור 28/11/2016 14:03 אף אחד לא רוצה דירות החיפה. העליה הנמוכה ביותר, 2% בלבד
חיפה רבתי מלאה דירות יד 2 במחירים מצחיקים. אף אחד בינתיים לא קונה דירות בחיפה גם לא להשקעה ומעדיפים דירות במחיר פי 1.5 במקומות אחרים אבל בקרוב מאוד יפנימו שהמחירים בחיפה הם הנמוכים בישראל ואז מחירי הדירות יקפצו בבת אחת 20%
20 אנונימי 28/11/2016 14:02 הכול משוחת - חלק ג
כך שאין סיכוי לקנות דירה במחיר סביר ובגודל מתאים ובאיכות חיים , ראו לדוגמה חייה באשדוד במתחם מע"ר זה נקנה ע"י גקי בן זקן ודמרי וזו הפעולה שעשו לפני כניסת השר כחלון ,התושבים שקנו כבר שם דירות נמצאים במשפטים נגד הרשות המקומית , עוד דבר שמאים מגיעים לדירה יד שנייה מגדילים בחותמת המורשת להם את גודל הדירה עם המתווכים בשיתוף שכנוע המוכרים וכך מוכרים את הדירה בהצעה יותר גבוהה , היום כ-93% מהקרקעות שייכות למדינה מי שרכש קרקעות לפני כינסת כחלון הרוויח וגזר קופון או במקרה הלא טוב הפרויקט עומד בגלל התנגדות משפטית משולבת של משרד הבינוי והשיכון בשיתוף משרד האוצר ובהתנגדות התושבים , כעת גקי בן זקן נכנס לכלא בגלל הרצת מניות אבל הוא הצהיר לא הייתה לו בררה ישי לו תשמעו וזה הוא אמר שמדיה שיש לו לא פחות מ-700 דירות תעשו את החשבון לבד בכמה הוא הרוויח על השטח המדובר והיו לו עוד עסקאות באשדוד לא רק לו גם לעוד קבלן שהסתבך בשני בניינים הכי גבוהים בארץ קלוד נחמיאס חבריו הטובים בעירייה דאגו לו ברובעים אחרים ויוקרתיים כמו ברובע הסיטי ובאזור י"ב באשדוד , הכול מושחת,המשך בחלק ג
19 אנונימי 28/11/2016 14:01 כנסו ותלמדו את השיטה המושחתת - חלק ב
פשוט חלק מן הקרקע שמיועד לשטח ציבורי שצריכים לשרת את התושבים באותו מתחם מצמצמים ובונים עוד מגדלי דירות , אם בתכנון המקורי היה 8 קומות + 2 קומות פנטהאוזים זה הופך להיות ל-16 או 18 קומות + 2 קומות פנטהאוזים ,תעשו לבד את החשבון פשוט מכפילים את מספר הדירות , היזם או החברה הקבלנית הרוכשת או בשיתוף של שניהם , בכול בניין הם מקבלים דירות כך מקבלים הון תועפות על השטח שחילקו וגם דירות בכול בניין באישורים שקיבלו תמורת שוחד , זו השחיתות, איפה כאן תפקיד השמאים , הם מנצלים את רישיונם בכך : שמודדים את השטח הכולל לא נטו אלא ברוטו הרי צריכים להיות גם שטחים ציבוריים ,את שטח הדירה גם ברוטו דירות של 3 חדרים מתכננים ל-4 ודירות של 4 מתכננים ל-5 וכך הלאה ומוסיפים לזאת עוד שטחים ואת השטחים הציבוריים שנשארו , והעירייה מרוויחה את הארנונה גם על הדירות והשותפים המושחתים שקיבלו איתנן , הממך בחלק ג....
18 אנונימי 28/11/2016 14:00 כנסו ותלמדו את השיטה המושחתת - חלק א
כתבה מתוזמנת מראים רק ומחפשים סיכה בערמת שחת, לשכת השמאים , לא כולם אבל זו לשכת הרמאים , מה הם עושים בשיתוף עם היזמים שקונים את הקרקעות בשחיתות של הון ושלטון קבלנים ורשויות מקומיות מושחתות , אז השיטה היא כזאת קונים את הקרע עושים פרפלציה תלוי בגודל השטח הנקנה ,מחלקים זאת לתתי חלקות ומוכרים זאת קבלני משנה ,כלומר עושים ספסרות בקרע שותפים לזאת חוזים חתומים גם ע"י עורכי דין שחלקם מושחתים , בשלב זה היזמים או הקבלנים הגדולים מקושרים מאוד לוועדות התכנון ברשויות המקומיות , נותנים פשוט שוחד , רקע שמיועדת כלומר ל-1500 דירות זה הופך להיות 2500 ולאחר מכן יכול להגיע ל-4000 דירות, איך זה נעשה ? המשך בחלק ב....
לתת שוחד 28/11/2016 16:07 זה מאוד מקובל פה. (ל"ת)
17 דני 28/11/2016 13:46 סטיית תקן 37% פחחחח
הצחקתם אותי... איך בכלל אפשר לפרסם נתונים עם סטיית תקן 37% ??? אולי פשוט תמציאו מספרים? הייתם יכולים לכתוב גם 8273624%
16 כחלון 28/11/2016 13:41 אימץ את תרבות השקר . אופייי למשטרים של דקטטורים
אפלים . כל שקר בסוף יתגלה. אדם כמו פחלון מקומו בפח הזבל של היסטריה עם השקרים שלו
סמי 28/11/2016 14:08 אתה אופייני למשטרים חזיר קפיטליסטיים (ל"ת)
עדיף חזיר 28/11/2016 16:13 קפיטליסטי מחזיר סוציאליסטי שגם מתעלק על אחרים
וגם אוכל אותם.
גועל נפש 28/11/2016 14:07 השקר היחיד זה בעלי דירות כמוך (ל"ת)
שטיפת מוח 28/11/2016 16:12 נראה שכחלון הצליח לשטוף לך את המוח שאתה הולך
לקבל דירה ממשקיע חינם אין כסף. אז זה לא יקרה לך בחיים מקסימום תתחנן לדירה בשכירות מקרן ריט של האוצר וגם זה לא יהיה לך בחינם . שנה ראשונה מחיר מבצע שנה שניה הצמדה למדד ודמי ניהול גבוהים שנה שלישית עוד עליה למדד. שנה רביעית החוליגנים הורסים את חדר המדרגות הורסים את החצר ואתה משלם . שנה חמישית אתה מתחנן שמישהו לא מקרן ריט ישכיר לך את הדירה שלו . ואתה לא מוצא שנה שישית אתה כבר מתכנן ירידה מהארץ אבל אף ארץ לא רוצה זבל. שנה שביעית אשתך מתגרשת ממך ולוקחת את הילדים לאמא ואבא שלה. שנה שמינית אתה קונה קבר במבצע בקומות קומת הפנטהואז ואומר איזה מזל שכחלון היה שר אוצר
15 פחלון 28/11/2016 13:04 פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
14 גיא 28/11/2016 12:55 אז תמכרו לשמאים
אל תאמינו לכל מי שמלכלך על התכנית של מחיר למשתכן, הם מנסים לייאש אותכם כדי שתחזרו למשרדי המכירות השוממים.
אורי 28/11/2016 14:00 שמאי
הקבלנים בלחץ היסטרי אל תאמינו לשמאי שקרן הממשלתי עןבדים עליכם משרדי המכירות ריקים
אבי 29/11/2016 13:11 זה נראה שהיחצנים של כחלון בלחץ אטומי, ובצדק...... (ל"ת)
13 הקבלנים בלחץ 28/11/2016 12:20 "ירידה חדה בשיעור העסקאות מקבלן בכ-21%"
האשמאים = נציגי הקבלנים.
12 דירות לא נמכרות 28/11/2016 12:18 פחחח... לשכת שמאי המקרקעין הם נציגי הקבלנים. (ל"ת)
11 / 28/11/2016 12:14 איגוד שוטפי המוח... (ל"ת)
10 רוני 28/11/2016 12:11 בקיצר כמה דירה 5 קרית בן גוריון חולון קומה 5 (ל"ת)
משה ראשל"צ 28/11/2016 13:25 יש אתר חינמי של לוי יצחק ושם תוכל לקבל הערכה טובה (ל"ת)
רוני 28/11/2016 15:07 תודה (ל"ת)
9 רוני 28/11/2016 12:08 בקיצר כמה דירה 5 קרית בן גוריון חולון קומה 5 (ל"ת)
8 אדם 28/11/2016 11:59 אצל האינטרסנטים המחירים תמיד עולים..... ותמיד יש מחסור
אבל העובדות הן סותרות את הטענות : א. אין מחסור בדירות , לא עלו מיליון עולים, לא גרים ברחוב ואין משפחות שחולקות אותה דירה! הביקוש הוא ספקולטיבי בגלל הריבית הנמוכה! ב. משך מחירה של דירה בממוצע ארצי הוא 13 חודש!!! איך זה תומך בעליית מחירים? ג.הריבית הקבועה של משכנתאות ל25 שנה היא מעל 5% ואילו התשואה באזור המרכז בסביבות כ2.5%! איך זה תומך בעליית מחירים? ד.נדרשות מעל 200 משכורות חציוניות לרכישת דירה חציונית ! זה האמא והסבתא של הבועות!! אצל האינטרסנטים המצויים לעובדות אין שום משקל!
7 עדי 28/11/2016 11:53 נהיה כבר מגעיל
כל אחד רוצה להראות את מה שנוח לו. זאת בושה שהשמאים שיש להם אינטרס מובהק לנפח מחירים, כי אז השכר טרחה שלהם עולה, מפרסמים דוח חד צדדי וחסר משמעות. יכולת המדידה שלהם היא מקרית והעיקר הם רצים לתקשורת עם נתונים לא נכונים כדי להפחיד את הציבור. בקלות ניתן להפיק דוח שמראה ירידת מחירים. די נמאסתם... תנו קצת שקט!
מתווך 28/11/2016 12:06 אתה טועה
שמאים לא עובדים על אחוזים כמו מתווכים וגם בשוק של ירידות לא חסרה להם עבודה.
רמי 28/11/2016 12:37 לא עבודים על אחוזים אבל לא מתאים להם הקיפאון
כל עוד המצב קפוא אין להם עבודה , הם מעדיפים עליות על ירידות כך שכל עוד אפשר לפמפם את הבועה ההזויה הזאת הם דוהרים
6 אדם 28/11/2016 11:48 הירקנים :מחסור עצום בירקות כדאי להשקיע בתירס וכוסברה.. (ל"ת)
5 אלכס 28/11/2016 11:46 לא מסתדר
למה הנתונים של השמאים שונים מהנתונים של הלמ"ס?
מני 28/11/2016 12:08 הם בעלי אינטרס (ל"ת)
4 ' 28/11/2016 11:40 מי קבע שכחלון הסתיר ולא השמאים הפריחו? (ל"ת)
3 צבי 28/11/2016 11:39 כל התמימים ששוב האמינו לפחלון הדביל התורן ליבי אתכם... (ל"ת)
2 נדב 28/11/2016 11:36 שיש סטית תקן של 37% ... זה נתון חסר משמעות
אפשר גם להגיד שהמחירים ירדו ב 20% באותו הסתברות.
1 צחי 28/11/2016 11:26 לשכת השמאים/הקבלנים/ כולם אינטרסנטים ומשחקים במספרים
לא מאמין לאף נתון שהנוכלים הללו מפרסמים.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש