ח"כ יואל חסון: "האוצר נושא באחריות לעובדה שלא מסוגלים לעמוד במטלות האנרגיה"

וועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום בהספקות החשמל היזומות. היו"ר, ח"כ כרמל שאמה הכהן: "העלות של הפסקות החשמל יכולה להגיע לכ-600-700 מיליון שקלים בשעה. צריך להקל על הצרכנים"
יואב כהן | (10)

וועדה הכלכלה של הכנסת קיימה היום (ב') דיון בהפסקות החשמל היזומות לנוכח הצריכה המוגברת. היו"ר, ח"כ כרמל שאמה-הכהן אמר בפתח הדיון כי בעבר נשמעו בוועדה אזהרות, מפי שר האנרגיה והמים, מפני בצורת החשמל וכעת הגענו לימים שבהם האזרחים מרגישים זאת באופן מוחשי.

היו"ר אף ציין כי לפי אומדן של משרד האנרגיה והמים העלות של הפסקות החשמל יכולה להגיע לכ-600-700 מיליון שקלים בשעה, וביקש לברר מה ניתן לעשות כדי להקל על צרכני החשמל.

מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, אמר: "בעזרת התגייסות ואיחוד כוחות אפשר לעבור את הקיץ בלי הפסקות חשמל. אתמול חסך הציבור כ-250 מגה וואט ואם הציבור ימשיך לחסוך נעבור את הקיץ בשלום".

ח"כ רוברט אילטוב האשים את האוצר בעיכוב הגעת הגז מתמר בגלל ועדת ששינסקי וח"כ חמד עמאר הוסיף כי האוצר עיכב את מימון אלון תבור. נציג האוצר, אמיר אדרי, הגיב לטענות ואמר כי אין קשר בין ששינסקי להגעת הגז מתמר. באשר לאלון תבור אמר אדרי כי בחינה של צרכי המשק ב-2013 העלתה שאין צורך בהקמת תחנה נוספת.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    דניאל 17/07/2012 22:54
    הגב לתגובה זו
    אחי משמש כמנכל בחברת הנדסה שמקימה מפעלים ופרוייטקים הנדסיים בארץ ובעולם , לפני כ 8 שנים נישכרה החברה להקים חווה סולרית בקליפורניה בהקף ששוה לכל תיצטרוכת השימוש של ישראל בחשמל, בגמר העבודה הציעה החברה להקים בישראל בשטח הנגב הנטוש חווה סולרית בקנה מידה דומה חינם אין כסף ,במימון אמריקאי של 100% שכל מה שהמדינה היתה צריכה זה להתחייב לקנות ממקימי ומפעלי החווה במחיר של חברת החשמל לישראל למשך 20 שנה שלאחריהם החווה תעבור לבעלות המדינה מדובר בחשמל ירוק לא מזהם שמספק את רוב תיצרוכת החשמל במדינה !!! אבל נחשו מה ........ ועד עובדי חברת החשמל ,מטעמים מובנים ,התנגד נחרצות לעניין והפעיל את הלובי החזק שלו בכנסת בוועדות התוצאה - מול עיניכם כרגע שלא לדבר על מאזן מטבע החוץ שהמדינה יכלה לחסוך בקניית הדלקים הגז והפחם לייצור החשמל וכמובן- כל עניין הזיהום הסביבתי ככה ניראת מדינה שארגון מושחט וטמע שולט בה ובמקום שהם יחשבו על בניהם ונכדיהם -כל שמעניין אותם זה סחיטת הקופה הציבורית במשכורותיהם המנופחות
  • 9.
    טלטל 17/07/2012 19:43
    הגב לתגובה זו
    אספקת חשמל בגלל תיכנון לקוי.הדבר יכול לעלות בחיי אדם .בגלל רמזורים שלא עובדים.אנשים שנעזרים בציוד נשימתי\בתי חולים\מערכות ביטחוניות שיכולות לא לפעול.מספיק שאדם אחד ימות בגלל המחדל יש להאשים את המוזכרים ברצח ולהרשיעם במלא חומרת הדין.לא יתכן שבמדינה כמו שלנו שנמצאת תחת איום ביטחוני מערכות לא יעבדו או שיהיה מחסור בחשמל.זה פשע שלא יסלח.מספיק שמשאבות מים לא יעבדו בחודשי הקיץ על מנת לגרום סבל אדיר לתושבים.ממשלה של חלאות.
  • 8.
    טלטל 17/07/2012 09:26
    הגב לתגובה זו
    אנחנו אמורים להיות מדינה שמובילה בטכנולוגיה שנמצאת תחת איום מתמיד מאויבינו מסביב.במדינה כזו חייב להיות חשמל רציף ללא הפסקות יזומות בגלל מחסור בכושר יצור.מישהוא פישל והדבר עשוי לעלות בחיי אדם וסבל אדיר לחולים מונשמים מעליות בגורדי שחקים מים אתרעה
  • 7.
    זאת התמונה של כרמל שאמה (ל"ת)
    כרמך שאמה 17/07/2012 06:22
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    כרמל הזבל אחראי לחוק שישנסקי (ל"ת)
    אילן 17/07/2012 00:46
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אז תנו אישורים לרישיון "שמן" נפט וגם גז (ל"ת)
    16/07/2012 22:49
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אבי 16/07/2012 21:48
    הגב לתגובה זו
    יכלו לבנות עוד תחנות כח ב 15 מילארד שהפסדנו בגלל ועדת גזל!
  • 3.
    די להפסקות החשמל (ל"ת)
    רוצה להדליק מזגן 16/07/2012 19:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אזרח מודאג 16/07/2012 19:25
    הגב לתגובה זו
    אני רוצה לראות את שטייניץ וביבי בלי מזגן
  • 1.
    שמים פס על האזרח הקטן ולא דואגים לרזרבה (ל"ת)
    רק הממשלה אשמה 16/07/2012 19:24
    הגב לתגובה זו
מזרחי טפחות מנכל משה לארי
צילום: יחצ

המועצה לצרכנות מצטרפת לייצוגית נגד מזרחי; 101 ש' לקובץ הקלטת שיחה

החוק המיושן מתיר גבייה של 20 שקלים ישנים על קבלת הקלטת שיחה עם נציג הבנק. היום הסכום הזה שווה ל-2 אגורות בלבד. מדובר בקובץ אודיו שאפשר להעביר במייל או בענן. הפער בלתי נתפש. השיחות מוקלטות לשם "בקרה ושיפור השירות", ובטוח שלבנק לא עולה כ"כ הרבה לשחזרן עבור צרכיו שלו
איתי פת-יה |
המועצה הישראלית לצרכנות ביקשה להצטרף כידיד בית המשפט לתובענה ייצוגית נגד בנק מזרחי טפחות 0.48% שגובה 101 שקל עמלה על שליחת קובץ אודיו של הקלטת שיחה עם נציג - במקום 20 שקל ישן לפי נוסח החוק המיושן - סכום ששווה ל-2 אגורת בלבד כיום. מדובר באותן שיחות שהמענה הקולי נוהג ליידע את הלקוחות כי הן "מוקלטות לצורך בקרה ושיפור השירות".   "אין כל הצדקה למדיניות מפרה זו כאשר האמצעים הטכנולוגיים הקיימים היום מאפשרים לבית העסק לשמור את המידע ולאתרו בקלות ובעלות נמוכה, ולהעבירו לצרכן באופן מאובטח ומהיר לרבות באמצעות הדואר האלקטרוני, או באמצעים דיגיטליים".   בפברואר הוגשה תובענה ייצוגית לאחר שלקוח של הבנק ביקש לקבל את הקלטת השיחה לאחר שנוכח שתנאי החשבון שלו לא תואמים את ההסכם שהובטחו לו, ונדרש  לשלם  עמלה של 101 שקל. בבקשה לתביעה נטען כי גביית עמלה בגין "אחזור שיחה מוקלטת" (כפי שמכונה השירות בתעריפון של הבנק) היא בניגוד לחוק. הקבוצה שבשמה הוגשה הבקשה היא לקוחות הבנק שחויבו בעמלה בגין אחזור הקלטת שיחה עם הבנק בשבע השנים האחרונות. למועצה  הישראלית לצרכנות מעמד מיוחד בחוק תובענות ייצוגיות ובהתאם לסעיף 4(א)(3) לחוק תובענות ייצוגיות, והמועצה מוסמכת להגיש חוות דעת מטעמה לבתי המשפט בנושאים צרכניים. במועצה לצרכנות מציינים כי דרישת העמלה הגבוהה היא בניגוד לחוק  ולציבור יש זכות לעיין במידע אודותיו לרבות שיחות טלפוניות מוקלטות, תכתובות, צ'אט וכל מידע שנשמר באופן דיגיטלי.  בחוק הבנקאות מצוינת זכות זו. מדיניות הבנק לגבות מהצרכנים עמלה מופרזת עבור עיון במידע על עצמם מרתיעה אותם ממישוש זכויותיהם ומונעת מהם למעשה לשלם עבור שירות שאמור להינתן כמעט בחינם.   במועצה לצרכנות ואומרים כי הם סבורים שלתובענה חשיבות ציבורית רבה, ולתוצאותיה עשויות להיות השפעות רוחב על כלל הציבור ועל כלל המשק – הן על עוסק שאינו תאגיד בנקאי, או תאגיד מפוקח, והן על תאגיד בנקאי, ולכן מבקשת להצטרף בשם הצרכנים לתובענה.   עוד נאמר מטעמם כי "מדיניות זו פוגעת  קשות בצרכנים, המתקשים להוכיח את טענותיהם העובדתיות כלפי בתי עסק לגביית יתר, להטעיה, להפעלת השפעה בלתי הוגנת, לביטול עסקה וכו'. אין כל הצדקה למדיניות מפרה זו כאשר האמצעים הטכנולוגיים הקיימים היום מאפשרים לבית העסק לשמור את המידע ולאתרו בקלות ובעלות נמוכה, ולהעבירו לצרכן באופן מאובטח ומהיר לרבות באמצעות הדואר האלקטרוני, או באמצעים דיגיטליים".   מתלונת שמתקבלות במועצה לצרכנות עולה כי בשנה וחצי האחרונות התקבלו מעל 10,000 תלונות מצרכנים שביצעו עסקה טלפונית. עיקר הנפגעים הם צרכנים מוחלשים  אזרחים ותיקים, או עולים חדשים המתקשים להוכיח טענותיהם להטעיה או לביטול עסקה, או חיילים משוחררים שחשופים לשיווק אגרסיבי מצד עוסקים שמציעים קורסים תמורת כספי הפיקדון ולא עומדים בהבטחות שנמסרו בעל פה.   המועצה לצרכנות מבקשת מבית המשפט שיקבע פיצוי לא רק לצרכנים ששילמו לבנק את סכום העמלה שנדרש, אלא גם לכל לקוחות הבנק שנרתעו מהעמלה וויתרו על בקשתם לקבלת המידע. עוד היא מתנגדת לפיצוי הניתן בדרך של תרומה לציבור וגורסת כי "לבנק יש את כל האמצעים והמידע לאתר את כל מי שפנה בבקשה לאיחזור וסורבו, ובדיקה כמה מהם זנחו את הבקשה לאחר שנדרשו לשלם עבורה".   עוד נמסר מצדם כי "האזנה לשיחה טלפונית היא זכות צרכנית המאפשרת  לצרכן ליישב מחלוקת שנוצרה בינו לבין העוסק בקלות וביעילות. אין כל סיבה שעוסק, בניגוד לדין ולכללים שבהם הוא מחויב, יגבה עמלה הגבוהה במאות אחוזים, וימנע מצרכנים הנרתעים מגובה העמלה לממש את זכותם לשקיפות ושירות הוגן".