למרות העליות האחרונות - אפסייד בשווי אלקו החזקות
חברת אלקו החזקות, הינה חברת החזקות המחזיקה במספר נכסים עיקריים:
- אלקטרה שהינה חברה ציבורית - שירותי קבלנות, שירותים אלקטרו מכאניים, שירותי תחזוקה ואחזקה למבנים, וכן פרוייקטי תשתית מהותיים בשיטת BOT או BOO (וביניהם עיר הבה"דים).
- אלקטרה מוצרי צריכה - ביבוא ושיווק של מוצרי צריכה חשמליים. בעלת זכויות שיווק בלעדיות של Miele, Philips, Whirpool, Sauter. כמו כן, מחזיקה החברה את רשתות השיווק מחסני חשמל ושקם אלקטריק, ולאחרונה רכשה מכינוס נכסים גם את אייס רשתות שיווק ואייס אוטו דיפו.
- אלקטרה נדל"ן - מחזיקה ב-61 נכסים שעיקרם בחו"ל, אשר 49 מתוכם מניבים.
- אלקו הולנד - ייצור ושיווק של מזגנים ומערכות מיזוג אויר בתחום הביתי. לאחר מימוש של חלק לא מבוטל מהפעילות, מחזיקה החברה בעיקר בקרקעות עליהן היו בעבר המפעלים באיטליה וסין. בשבועות האחרונים הודיעה החברה כי היא מוכרת את פעילותה זו ומכירה בהפסד של 128 מיליון שקלים בגין הפעילות.
המכירה (על אף ההפסד החשבונאי שנרשם) מהווה חדשות טובות לחברה, שכן פעילות ייצור המזגנים באירופה הייתה פעילות בעייתית, הן כתוצאה מההאטה הכללית ביבשת והן כתוצאה ממשברי הנדל"ן החמורים שחוו חלק מהמדינות, דוגמת ספרד.
- אלקו צפון אמריקה - עוסקת בהשקעה במקבצי דיור בדרום מזרח ארה"ב. החברה מחזיקה 29 מקבצי דיור הכוללים 10,155 יח"ד. כמו כן מחזיקה מעל 25% בקרן ריט אמריקנית בשם LATA.
נכס נוסף שמחזיקה החברה הינו קרקע ברמת השרון, אשר שוויה הכלכלי המוערך הינו כ-150 מיליון שקלים. מניית אלקו החזקות השלימה עלייה של למעלה מ-160% מאז חודש אוגוסט 2012. הסיבות העיקריות לעלייה האמורה, הינן עלייה בשווי חברות הבנות אלקטרה ואלקטרה מוצרי צריכה, וכן הפעילות בארה"ב - בה נהנית החברה מהתאוששות שוק הנדל"ן באופן ישיר.
נכון להיום, החברה מחזיקה כאמור במעל 10,000 יחידות דיור, כאשר לאור השבחות שביצעה עומד שיעור התפוסה על כ-94%, ודמי השכירות עולים מהותית מאז החלה החברה בעיסוק בתחום זה בשנת 2008. בשנת 2012 מכרה החברה חלק מהדירות שהיו ברשותה לקרן ריט כנגד הקצאת מניות (כיום מחזיקה החברה בכ-25% מקרן זו). בעיסקה זו נרשם רווח הון על הנכסים לעומת מחירם בספרים.
בנוסף, מכרה החברה את החזקותיה בחברת הניהול לקרן ריט זו, כאשר גם בעסקה זו נרשם רווח הון מהותי. השוק בארה"ב בו עוסקת החברה, מתאפיין בביקוש גבוה וגדל לשכירות, הנובע מקיטון בשיעור הבעלות, שמקורו בקשיים שמערימים הבנקים האמריקניים בקבלת אשראי פרטי לצורך רכישת דירה. הפעילות במדינה צפויה להציף ערך רב לחברה, הן כתוצאה מגידול אורגני והן כתוצאה מפירסומים בעיתונות הכלכלית אודות כוונת החברה להנפיק את קרן הריט שברשותה - דבר שעשוי ליצור הצפת ערך משמעותית.
אשר על כל אלו, על אף מהלך עליות מהותי במניית החברה שהחל בחודש אוגוסט 2012, אני עדיין רואה אפסייד בשווי החברה על מנת שתגיע ל-NAV. אפסייד זה, לאחר שנלקחו בחשבון מספר הנחות שמרניות - דיסקאונט של 50% על שווי השוק של אלקטרה נדל"ן (כך שהשווי שנלקח מהווה פחות מ-10% מהונה העצמי של החברה). כמו גם (ובעיקר) היעדר אפסייד בשווי המאזני של פעילות החברה בארה"ב.
העסקאות האחרונות שבוצעו בפעילות בארה"ב, נתוני השיפור בגובה שכר הדירה ושיעורי התפוסה, שיפור בשוק הדיור האמריקני בכללותו והאפשרות של הנפקת קרן הריט המוחזקת על ידי החברה האמריקנית, מובילים למסקנה שהשווי הכלכלי של פעילות זו גבוה (ואולי אף גבוה משמעותית) מהשווי בספרים - דבר שיכול להוסיף אפסייד נוסף לנכסי החברה.
רו"ח אמיר אלשייך, אנליסט בבית ההשקעות אפסילון. לבית ההשקעות אפסילון ולחברות הקשורות אליו יש או עשוי להיות עניין אישי בני"ע. אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות והמידע הינו לידיעה בלבד. שיווק השקעות אינו מהווה תחליף לשיווק המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.
- 1.רואה ומראה 02/06/2013 17:05הגב לתגובה זועדיין במחיר של קרוב ל 30% מתחת לפארי, יש לחברה הכסף בקופה. החברה קנתה הרבה ברכישה עצמית בעיקר מסדרה זו. היום היתה רכישה גדולה (כנראה החברה, צריך לראות מחר בבוקר במאיה). למבנים. גילוי נאות-מחזיק בסדרה.
משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמהו הסיכון הגדול למשקיעים ב-2026 ואיך הוא יכול להיות דווקא הזדמנות בשבילכם?
הכנסות ותחזיות ל-2026. האם מניות פנסוניק וסימנס מעניינות? ומה הכיוון של אירופה?
אנחנו מתחילים את ההכנות שלנו להמראת 2026. אפשר להדק חגורות. כמיטב המסורת נקרא ונצליב בין תחזיות הגופים הגדולים שמעסיקים את מיטב המומחים והאסטרטגים ונבדוק אותן על הגרף. הגרף יכריע!
ג׳י פי מורגן מסכמים את התחזית שלהם באמירה ש״הסיכון הגבוה ביותר למשקיעים ב-2026 הוא אי חשיפה לכוחות שמעצבים את הכלכלה בעשור הקרוב.״ מה הם הכוחות?
1. מהפכת ה-AI ושלושת מרכיבי הענף: חברות הטכנולוגיה הגדולות, חברות שרשרת האספקה וחברות שמטמיעות AI.
2. מגלובליזציה לפיצול עולמי ויצירת גושים עולמיים. שיקולי ביטחון, אנרגיה ושרשראות אספקה גוברים על שיקולי יעילות. מודגשות המגמות הבאות: אירופה – השקעה בתחומי הגנה, ארצות הברית – השקעה במפעלים מקומיים (INTC זוכה לציון מיוחד), סין - השקעה ב-AI ודרום אמריקה כמקור למשאבי טבע קריטיים.
- פנסוניק מורידה תחזיות: שוק הסוללות נחלש, ומה הקשר לטסלה?
- טאואר מאריכה את ההסכם עם פנסוניק, ההכנסות ייחתכו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3.אינפלציה גבוהה ובלתי יציבה. התשובה היא השקעה בנכסים ריאליים וסחורות. ציון מיוחד מקבלות קרנות ה-REIT בתחום מרכזי הנתונים. כמו כן משתמע ביקוש לנדל״ן בארה״ב וממנו נגזר ביקוש לתשתיות נדל״ן.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIהמטוס מספר 1 של מדינת ישראל
מתי עלה הרעיון לראשונה, איזה מטוס נבחר כדי למלא את הצורך, אילו טכנולוגיות הותקנו בו, איך נבחר שמו, וכמה כל זה עלה? כל מה שאפשר לספר על מטוס ה-VIP של מנהיגי המדינה
מעטים הפרויקטים שעוררו בישראל כל כך הרבה סקרנות, ביקורת, שמועות וגם מסתורין כמו "כנף ציון", מטוס המנהיגים הרשמי של מדינת ישראל. למרות שכל ישראלי מכיר את שמו, רוב הסיפורים שמאחורי הפרויקט מעולם לא סופרו במלואם. מי חפץ בו? מי התנגד? אילו טכנולוגיות הותקנו בו? ומדוע המטוס כמעט לא המריא בכלל במשך שנים?
אומנם הפרויקט נולד מתוך צורך ביטחוני ותדמיתי, אך הפך במהרה לאחת הסאגות הארוכות בתולדות התחבורה האווירית בישראל. מאחורי הדלתות הסגורות, אנשי משרד הביטחון, חיל האוויר, יועצי תקשורת ומהנדסי תעופה ניהלו במשך שנים דיונים שהציבור כמעט ולא שמע עליהם.
הרעיון להצטייד במטוס ממשלתי רשמי עלה כבר בתחילת שנות ה־2000, אך רק ב-2013 הוקמה ועדת גולדברג בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג בשיתוף עם מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל.) עידו נחושתן ואישים נוספים במטרה לבחון את ההיתכנות הכלכלית לרכישת מטוס, את הבעיות במצב הקיים ואת הדרכים לתיקונן. לאחר שהוועדה שמעה חוות דעת של אישים מהמוסד, שב״כ והמטה לביטחון לאומי, המליצה והצדיקה את הצורך ברכישת מטוס ייעודי להטסת ראשי המדינה.
מאחורי הקלעים, הסיבה לא נולדה רק מהפן הביטחוני אלא גם משורה של תקריות מביכות. למשל, בביקור מדיני בדרום אמריקה, מטוס אל על החכור למטרת הביקור כמעט ולא הורשה להמריא עקב מחלוקת בירוקרטית בין חברות שירותי הקרקע. המשלחת הישראלית נתקעה במשך שעות בטרמינל צדדי.
- בואינג מזנקת ב-10%: מצפה לעלייה במסירות מטוסים ב-2026 ולתזרים חיובי של מיליארדים
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באירוע אחר, בעת ביקור באירופה, סודרה במטוס מסחרי “סוויטה” עבור ראש הממשלה, אך גודל המיטה ששלחו לא התאים לרוחב הדלת, והצוות נאלץ לפרק אותה במקום ולהרכיבה מחדש בתוך המטוס.
