הפקיעה בפתח - איפה נמצאות הפוזיציות הפתוחות?
מדדי הבורסה עולים בעוצמה השבוע, מדד המעו"ף מניב 3%. העליות הן במדד המעו"ף, שאר המדדים לא זזים במיוחד. כרגיל העליות מתרכזות במניות שנפח המסחר שלהן גבוה, כדי שאם צריך לצאת, יש אפשרות למכור. אחת מהבעיות כיום בבורסה הישראלית היא המחזורים הקטנים וחוסר ההתעניינות. שנה הבאה כשהמס יעלה ל-25%, מי יביט על השוק הישראלי? גם ככה היום בבורסה אין רווח הון למשקיעים, אז לגרום לכך שהמשקיעים ידירו רגליהם יותר? זה חוסר הבנה במעמקי השוק. גם הגופים שאינם מביעים דעה על הנושא, ובתי השקעות שמבינים שיאבדו משקיעים, לא פוצים פה. במחזורים הנוכחיים השוק כאן נתון למניפולציות. אחת מהדרכים לעודד מחזורים היא לעודד משקיעים.
לפני שנה גופים מוסדיים הביעו דעתם, שמוטב להשקיע בחו"ל כי התשואה שם יותר גבוהה. הפלא ופלא הם צדקו. עכשיו יש מס נוסף שיכול לדחוף את המשקיעים מהצוק לבחור בורסה אחרת ויותר סחירה.
מדד המעו"ף עלה מ-1090 ל-1118 שבוע שעבר. פריצת סרק, אם כי במבחן זמן מעל 1110 היא לא הייתה נקראת פריצה. חובה לשהות זמן מסוים מעל בשביל לבחון ולמקם סטופ מתחת לרמה שנפרצה, קרי 1110. מי שבחר לא להאמין לפריצה הפסיד בדרך, וקרוב לודאי שאם לא יאמין לא לפריצה ולא לשבירה גם בעתיד, יפסיד רוב הפעמים. תמיד יש את משקיעי הקונספירציות, אלה שלא מאמינים אף פעם לביצועי המדד.
האמונה שלי שכרגע העליות הללו הם לצרכי סופ"שנה. בתחילת השנה ניבחן אם המדד ישאר מעל 1100 או שיבחר לעלות צפונה. רמת התמיכה שקיימת כעת נמצאת ב-1100
sp:
חזר לבדוק את אזור 1270. במידה ויעלה מעליו סביר שנראה עוד 3% עלייה, סטופ ב-1250.
דולר:
מגמת עלייה, סטופ ב-3.7. קשור לא מעט לארועים בעולם.
אופ' מעו"ף:
פקיעה בפתח. המדד ביצע לא מעט הטעיות החודש, כאשר מה שאבחן אותו לאורך זמן זה הפתעות מצד מוכרי המניות. כל פעם שהייתה אופוריה ובורסות, העולם נתנו סיבות לזינוק, היה מנגד כוח מכירה שלחץ על המדד.
מחזורי המסחר הנמוכים גורמים לכך ש-200 מיליון עשויים לגרור שינוי משמעותי במדד.
במפת הפוזיציות הפתוחות הכותבים מרגישים בנוח עם רמות ה1100 ומעלה לפקיעה הנוכחית. אפשר לראות שבמפת הפוזיציות היומית ,נתון כתיבות אוכפים היה גבוה על אזור נוכחי, מה שאומר שיש מי שמהמר שביומיים הקרובים התנועה לא תהיה חדה. כמובן שזה הימור, אבל טומן בתוכו לא מעט כסף אם אותם כותבים צודקים. השבוע הנוכחי מורגשת משיכה מעלה של השוק. מפת הכתיבות העידה כבר מאתמול שיש הרבה כתיבות פוטים ,לשם שיפוץ.
סטיית התקן ירדה משמעותית תנועת המדד ירדה גם היא. מה שאומר שבמסחר תוך יומי התנועות נמוכות למדי בניגוד לשלושה חודשים אחורה. כרגיל לפקיעה, למאמיני התנודות כדאי לקנות אופ' קיצוניות מהמדד או לבצע פרפרים על האזור הנוכחי.
הכותב, יונתן קריספין (דוביד), מרצה לקורס מעו"ף פרקטי במכללת מגמות ובעלים של חדר מסחר הכולל הכוונה בשוק ההון בירושלים
- 10.הפקיעה בפתח 29/12/2011 10:05הגב לתגובה זו" השבוע הנוכחי מורגשת משיכה מעלה של השוק. מפת הכתיבות העידה כבר מאתמול שיש הרבה כתיבות פוטים " חה חה חה משיכה מלה של השוק בשבוע האחרון מפת הכתיבות היא העדה והאשמה בכישלון הפקיעה של מינויי המאסטרשף במעוף המפה האסטרולוגית במפת הפוזיציות הפתוחות הכותבים מרגישים בנוח עם רמות ה1100 ומעלה לפקיעה הנוכחית רמת התמיכה " רמת התמיכה שקיימת כעת נמצאת ב-1100 " אוי ואבוי דווקא בפקיה היא נפרצה למרות המפה האסטרולוגית
- מני 29/12/2011 17:05הגב לתגובה זורשום שלושה דברים:מרגע פרסום הטור : א.אוכף 1120 ו1110 ירדו 700 שקל.זה בדיוק שאין תנודה. ב.רשום כתיבות פוטים לשם שיפוץ.שיפוץ זה כנגד כתיבת קולים שעלו במחירם. מעבר לכך אתה אדם פסול ושלילי,שמופיע כאן בשמות שונים. בוקר הפקיעה זה הימור בלבד.
- פקיעה בפתח 29/12/2011 19:12אופ' מעו" ף: פקיעה בפתח. " במפת הפוזיציות הפתוחות הכותבים מרגישים בנוח עם רמות ה1100 ומעלה לפקיעה הנוכחית" זאת הטעות וההטעיה הראשונה " אפשר לראות שבמפת הפוזיציות היומית ,נתון כתיבות אוכפים היה גבוה על אזור נוכחי, מה שאומר שיש מי שמהמר שביומיים הקרובים התנועה לא תהיה חדה," זאת הטעות וההטעיה השניה " השבוע הנוכחי מורגשת משיכה מעלה של השוק" זאת הטעות השלישית ," רמת התמיכה שקיימת כעת נמצאת ב1100 טעות רביעית לגבי הטענה שהפקיעה היא הימור זה נכון אבל כל המעוף זה הימור ולכן אין בו מרויחים למעט הגדולים בעלי עשרות ומאות מיליונים שגם הפעם הפילו את ארבעת הקביעות של מדריך המהמרים דוביד כמגדל קלפים -כמה הפסדת מני=דוביד בפקיעה וכמה מינויים מחקו ראובן הצהיר שהפסיד 400000 שח
- שאלה לדוביד 29/12/2011 10:35הגב לתגובה זואו לדעתך אפשר לגרום לכך בלי כסף בחשבון הפקיעה בפועל היתה מתחת ל1090 כפי שראיתי
- דוביד 29/12/2011 17:03כשזורקים בבוקר,אפשר להוריד עד 35 אחוז,וכמובן הפוך אם יש ביקושים.
- 9.סוגיית המס 28/12/2011 09:56הגב לתגובה זואלו הסוחרים בעשרות מיליונים ולא פעם קובעים את התנודות אלו שהורידו את השוק מ1116 ל1085 שכל העולם עלה בפראות הם מרויחים וגם ככה משלמים 35 אחוז מס במסגרת התאגיד השחקנים הקטנים בין 10000 למיליון במילא לפי דיוחים של בתי ההשקעות אין אפילו אחוז אחד מהם שמרוויח הם מספקים את האוכל לשחקנים הגדולים על בסיס קבוע הם מהמרים מהשורה המחפשים תוספת הכנסה קלה למשכורת ומהם חיים אנשי תעשיית האשליות עם קווי תמיכה התגדות קורסים ציטוטים קומונות וכו -מה זה משנה כמה מס יהיה אם הם לא שילמו לעולם ההיפך יבקשו החזר ויקבלו תעשיית ההחזרים גם מתפתחת במקביל לתעשיית העמלות תפנו לטלנירי הוא יטפל לכם בהחזר
- מוטי 28/12/2011 11:15הגב לתגובה זויש גם מניות ששם מרויחים הרבה יותר.חוץ מיזה מה אתה כותב כאן אם כולם מפסידים.
- אופציות 28/12/2011 11:38ולכן יש להתריע ולספר את האמת למי שמאמין לאשליות המציפות את מהמרי המעוף בסיכום שנתי הודה אחד המהמרים הותיקים בפורום של בעל הטור שעקב באדיקות אחרי כל הסקירות לא זז מילמטר ימינה ושמאלה ולמרות זאת הפסיד 100000 שח והחליט עד פה וגם הצהיר על כך אחרים מייד הודו שגם הם שנים מפסידים אבל לא מסוגלים להיגמל למה להכניס חדשים לתחום? .
- 8.יוסי 28/12/2011 09:05הגב לתגובה זוכמה זמן צריך לשהות מעל רמה שנפרצה או נשברה ?
- ניסים 28/12/2011 11:14הגב לתגובה זוזה גם לא עם מובהקות גבוהה
- תשובה ליוסי 28/12/2011 09:59הגב לתגובה זובתקופה האחרונה ככל שנשארת יותר אחרי פריצה או שבירה החזר המס גדל ובעתיד יגדל ל25 5
- 7.תודה (ל"ת)מוטי 28/12/2011 08:30הגב לתגובה זו
- 6.איתן 27/12/2011 22:38הגב לתגובה זוכעת שאלה רצינית איך אתה מסביר את זה שיש בשוק האופציות כמה נשמות טהורות ,שעושות חלוקה בניהם מי ירוויח כמה ואיך. משה יכתוב 5000 אוכפים מול ,,,, דוד יקנה את 5000 האוכפים שמשה כותב ואח" כ בשושו יפזר אותם בשוק יעקב יקנה חוזים לפני הפקיעה בתנאי שישאיר ערבות למשה ודוד שהפקיעה לא תהיה מעל 3% . והכל נעשה ברישיון של אסתר לבנון וברונפלד וחוק איסור השפעה על מחירי נכסים בבורסה
- אולי תרגיע.....צודק מיליון אחוזזזזזזזזזזזזזזז (ל"ת)imosheb 28/12/2011 07:51הגב לתגובה זו
- 5.שרותי בול פגיעה? לא יפה ללכלך (ל"ת)חייל בסדיר 27/12/2011 22:29הגב לתגובה זו
- יגאל 27/12/2011 23:01הגב לתגובה זולפקיעה יש לה חוקים של שחקני מעוף הם קובעים את הכול
- 4.סטיילי 27/12/2011 20:20הגב לתגובה זוחג שמח
- מינץ 27/12/2011 21:51הגב לתגובה זובשתי הסקירות האחרונות(לא כולל היום), שאפו!
- הוא בכלל לא נתן הימור לגבי הפקיעה (ל"ת)היום 28/12/2011 08:25
- 3.דוביד התותח מירושלים 27/12/2011 20:03הגב לתגובה זוהקוליסט הדל
- 2.עוד כתבה של בזבוז זמן (ל"ת)סוחר 27/12/2011 19:56הגב לתגובה זו
- 1.אלי מאשדוד 27/12/2011 17:17הגב לתגובה זולקחתי פוטים בפריצה ב1111 וקיבלתי מייד 1084 אז הבנתי שנשבר למטה 1090 מייד התהפכתי לקולים ונסעתי עד 1119 על הפקיעה אני מוותר יש פה טיפים לפני רק לעשות הפוך בפריצה ובשבירה הכסף בכיס בטוח
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
