מלאנוקס

מלאנוקס (Mellanox) היא חברת טכנולוגיה ישראלית בין-לאומית פורצת דרך, שחקקה את שמה כאחת ההצלחות הגדולות ביותר בתולדות תעשיית ההייטק המקומית וכחלוצה עולמית בפיתוח טכנולוגיות קישוריות מתקדמות להעברת נתונים מהירה. החברה, שנוסדה ביקנעם והובלה במשך שנים על ידי איל וולדמן, התמחתה בפיתוח שבבים, כרטיסי רשת ומתגים המבוססים על פרוטוקולי InfiniBand ו-Ethernet, המאפשרים תקשורת מהירה במיוחד ובשיווי משקל תפעולי בין שרתים ומערכות אחסון.
התפנית הפיננסית הדרמטית של המותג הגיעה עם רכישתה בעסקת ענק על ידי ענקית השבבים האמריקאית אנבידיה, מהלך שהפך את הטכנולוגיה של מלאנוקס הישראלית לחלק בלתי נפרד וקריטי בארכיטקטורת מחשבי-העל וחוות השרתים המפעילים את יישומי הבינה המלאכותית (AI) ברחבי העולם.
בעוד שבעבר נסחרה החברה בבורסות נאסד"ק ותל אביב והחזיקה במשקל כבד במדדי המפתח, הטמעתה המלאה בתוך אנבידיה הפכה אותה למנוע צמיחה פנימי שממשיך להכתיב את שולי הרווח של חברת האם, ומשפיע באופן ישיר על מדדי המניות הגלובליים שבהם מושקעים רוב חסכונות הפנסיה, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות של כלל אזרחי המדינה.
- קרן הגידור שהתנגדה לעסקת מלאנוקס-איזיצ'יפ נתנה את ברכתהקרן הגידור שהיתה המתנגדת העיקרית למכירת איזיצ'יפ במחיר שמלאנוקס הציעה, הסירה התנגדות לאחר שלא נמצאו חלופות
- תפנית דרמטית - עסקת המיזוג של מלאנוקס ואיזיצ'יפ בסכנההסיבה - הבנה בתוך מלאנוקס כי באיזיצ'יפ יש חילוקי דעות כבדים. לפי שעה איזיצ'יפ לא תימחק מהמסחר
- עוד לפני רכישת איזיצ'פ: זינוק של 42% בהכנסות של מלאנוקסהחברה רשמה קפיצה ענקית של 147% בהכנסות מאיניפיניבד ברבעון השלישי
- אחרי העלייה והנפילה, האם מלאנוקס תצליח לכבוש את היעד?לאחר העלייה, הירידה ונסיונות החזרה של מלאנוקס - האם מסע הרכישות האחרון יעזור לקביעתה כמובילה בסקטור?
- לאחר הרכישה של איזיצ'יפ: ולדמן מגיב לירידת מניית מלאנוקסאלי פרוכטר, מנכ"ל איזיצ'יפ, לאחר המכירה למלאנוקס: "דרשתי פרמיה של 70% בתחילת המו"מ - אך ככל שהוא התקדם, היא הצטמצמה"
- הסכם סופי: מלאנוקס רכשה את איזיצי'פ בכ-810 מיליון דולר - פרמיה של 15.9%איזיצ'יפ נסחרת לפי שווי של 670 מיליון דולר בוול סטריט. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הראשון של 2016
TV
איל וולדמן: "בכאב יצאנו מהבורסה בת"א, אבל חוסר האמון של המוסדיים פה - אני פשוט לא מבין אותו"מנכ"ל מלאנוקס בראיון ל-BizTV על מצב החברה, מהלכי המתחרים - והיציאה מהבורסה בת"א. צפו בראיוןTV
ארז קופטש שורי על מניה ישראלית בארה"ב - "הזדמנות קניה"אנליסט בנק דיסקונט מתייחס להפסקת רכישת אג"ח מדינה בארה"ב ודובי על מניה של חברת אופנה מקומית שנסחרת בת"א