רציו
רציו
ראיון
"בוא נקבע עכשיו ראיון לשנת 2050 - עדיין יהיה בישראל הרבה גז; אם זה היה תלוי בגז ולא בפחם מחירי החשמל לא היו עולים"יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו, שמחזיקה ב-15% ממאגר הגז לווייתן: "מי שמדבר נגד ייצוא גז – כנראה שיש לו אג'נדה נסתרת. להגיד 'צריך לשמור גז לדורות הבאים' זה כמו להגיד 'בואו נקנה עכשיו גז ולא נעשה איתו כלום 30 שנה'. יש גז לעוד 70-80 שנה וכדאי לזכור: כבר היום 62% מהכנסות הגז זה מסים למדינה"
- ניו מד ורציו רוצות להתרחב בים התיכון - הן שתיים מהמציעות במכרזהחברות שכבר מחזיקות במאגר לוויתן (ניו מד 45% ורציו 15%) רוצות לחפש עוד גז. כל אחת מהן הגישה במסגרת קבוצה נפרדת - ניו מד עם שתי שותפות בינלאומיות שכל אחת מהן מחזיקה ב-33%. לכאורה, הן נמצאות ב'עדיפות שניה' מבחינת המדינה כי הן כבר קיימות אבל - ניו מד מחזיקה ב-33% מהקבוצה, כך שזה נמוך מהמגבלה שהציב משרד האנרגיה; בניו מד מעריכים: תוצאות המכרז עד סוף השנה
- שותפות לוויתן החליטו סופית להקים את הצינור השלישימדובר בצעד משמעותי בהרחבת יכולת הפקת הגז הטבעי מלוויתן בו התפוקה צפויה לגדול ב-16.6% מ-BCF 1.2 ליום לכ-BCF 1.4 ליום
דוחות
רציו: קפיצה של 13% בהכנסות - צופה גידול בביקושיםההכנסות עלו ל-93 מיליון דולר, הרווח התפעולי גדל ב-15% ל-57 מיליון דולר. מנכ"ל החברה: "בוחנים בימים אלו אפשרות לשדרג תשתיות הולכה בירדן כדי להעביר כמויות גז נוספות לשווקים בירדן ומצרים"- "ברור לכם ששתי ענקיות האנרגיה שנותנות פרמיה של 70% חושבות שהפוטנציאל הרבה יותר גדול""תשואת המניה שלנו הייתה בצמרת בשנתיים הקרובות ואנחנו מכוונים לשם גם השנה" - כך עידן וולס מנכ"ל קבוצת דלק בוועידת ההשקעות באנרגיה. מנכ"ל רציו יגאל לנדאו: "יש ביקוש ענק לגז. יש פוטנציאל על פי מומחים להכפלת גדול התגליות".
דוחות
רציו בדוח חזק: קפיצה של 44% בהכנסות וכמעט הכפלה של הרווחיםהרוויחה ברבעון הרביעי כ-31 מיליון דולר על הכנסות של 80 מיליון דולר; הרווח ב-2022 כולה הוכפל ל-150 מיליון דולר; תחלק דיבידנד של 35 מיליון דולר המתווסף לדיבידנד ביניים בסך 25 מיליון דולר שחילקה במהלך שנת 2022ועידת ההשקעות באנרגיה
"יש גז לעוד 100 שנה; ההפקה שלנו תורחב ל-13.7 BCM כבר בעתיד הקרוב"יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו אנרגיות, בראיון לקראת ועידת ההשקעות באנרגיה על העתיד של תחום הגז, הסיכוי למציאת מאגר לוויתן נוסף; וגם - האם רציו מסוגלת להכפיל את הפעילות שלה ואיך צריך לתמחר שותפויות גז כמו רציו?- שווי מאגר לוויתן עלה ל-12.5 מיליארד - עלייה של 10%. איך זה קרה?בתזרים המשאבים של עתודות לוויתן נכלל לראשונה פרויקט הצינור השלישי שמקודם על ידי השותפים במאגר. נרשמה עלייה משמעותית של כ-10% ביחס לאומדן בדוח הקודם. החלק של ניו-מד גדל ל-5.1 מיליארד דולר, החלק של רציו גדל ל-1.71 מיליארד
- שותפי לוויתן אישרו תקציבים ב-96 מיליון דולר לתכנון הנדסי לשלב 1ב׳השותפים ייצאו להליך תחרותי בין קבוצות בינלאומיות המתמחות בתכנון והקמה של מתקן הנזלה צף (FLNG) ולהרחבת מערך ההפקה של המאגר בכ-9 BCM נוספים לשנה; אוניית ה-FLNG צפויה להנזיל כ-4.6 מיליון טון גז טבעי נוזלי בשנה; חלקה של ניו-מד בתקציבים - כ-44 מיליון דולר