- מניות אובר וליפט עולות לאחר שביהמ"ש פסק כי הנהגים שלהן הם עצמאייםממשל ביידן מתכוון גם לתת לעובדים סיווג מחדש; במקביל, בית המשפט בקליפורניה גם קבע שהחברות אינן יכולות להגביל את יכולת הנהגים שלהן להצטרף לאיגוד עובדים ולהתמקח באופן קולקטיבי - דבר שעשוי להוביל להרבה יותר סכסוכי עבודה
- הקריסה הבאה בבנקאות? קרדיט סוויס מדווח על דוחות שגוייםהנהלת הבנק דחתה את פרסום הדוח השנתי בטענה ש"הפיקוח הפנימי של הבנק על הדיווח הכספי לא היה אפקטיבי"; המניה, שהתרסקה ב-80% בשנתיים, נופלת בימים האחרונים לשפל חדש. החברה זומנה לבירור לגבי דוחות קודמים
- מדד המחירים לצרכן בארה"ב יתפרסם היום בצהריים. מה צפוי?הכלכלנים צופים שהאינפלציה תרד לקצב שנתי של 6%, לעומת 6.4% בחודש ינואר. המדד החודשי צפוי לרשום עליה של 0.4%. ההתמתנות הצפויה כולל במדד הליבה, לצד נפילות הבנקים גורמות לשוק להעריך שהפד' יעצור את העלאות הריבית או יעלה ב-0.25%
- אפלייד מטיריאלס מגדילה דיבידנד ומודיעה על בייבאק ב-10 מיליארד דולרבניגוד לאינטל - החברה ממשיכה את מגמת הגדלת הדיבידנד והרכישות העצמיות בעקבות הצמיחה העקבית
וול סטריט
סגירה מעורבת: הנאסד"ק עלה ב-0.8%, הדאו ירד ב-0.3%; הנפט ירד ב-3%ה-S&P 500 ירד ב-0.2%, הביטקוין זינק ב-18%; האם הממשל האמריקאי יעמוד גם לצד First Republic Bank?- אמזון וריביאן בשיחות להפסקת הסכם הבלעדיותבעקבות הזמנה קטנה מצידה של אמזון, ריביאן רוצה למכור לעוד לקוחות את המסחריות החשמליות שלה; המניה של ריביאן ממשיכה לרדת בזמן שזו של אמזון דווקא עולה
- התשואה על האג"ח לשנתיים בירידה של 20% משבוע שעבר - השוק מדליק לפד' נורת אזהרההמשקיעים פוחדים מקריסות בנקים נוספות ורוצים לראות את הפד' מוריד את הריבית, האינפלציה לא מוותרת וג'רום פאוול נמצא בין הפטיש לסדן - במה יבחרו בפדרל ריזרב?
- אילומינה על הכוונת של קארל אייקןלאחר המאבק הממושך נגד החלטת הרגולטורים מהאיחוד האירופי על חסימת הרכישה של Grail , נפתחת חזית חדשה.
- מניות הבנקים האזוריים קורסות - מאיפה תגיע הנפילה הבאה?על אף נאומו של ביידן שהבטיח כי הלקוחות יוכלו למשוך את מלוא כספיהם החשש בוול סטריט רק גובר והמסחר בחלק מהמניות, שקורסות בלמעלה מ-50%, כבר נעצר כמה פעמים
ראיון
"לא צופים שנפסיד ב-2023, אבל הרבעונים הראשון והשני יהיו מאתגרים"כך אומר אלי גליקמן מנכ"ל צים בראיון לביזפורטל. הדוחות היו טובים אבל ברור שהשנתיים האחרונות לא יחזרו על עצמן. "מחירי התובלה נמוכים ב-80% ואפילו 90% מהשיא ולמרות זאת אנחנו מצפים להרוויח וצריך לזכור שגם הצד של ההוצאות עלה משמעותית. אני מכיר הרבה חברות בארץ שלא מרוויחות אפילו 100 מיליון דולר בשנה". איך החברה תנסה להרוויח למרות הצניחה במחירים?