בית המשפט שוב דחה את חבילת השכר של אלון מאסק בטסלה; המניה יורדת בכ-1%
ביום שני לאחר המסחר התפרסם כי קת'לין מקרומיק, שופטת בית המשפט בדלוור, דחתה את חבילת השכר של אלון מאסק כמנכ"ל טסלה. מניית החברה הגיבה בירידות במסחר המאוחר, אך אלו התמתנו לאחר זמן, וכעת המניה יורדת בכאחוז אחד בלבד.
זו הפעם השניה שבית המשפט מבטל את חבילת השכר שכבר אושרה על ידי בעלי המניות. ההצבעה השניה נועדה לענות על הבעיות שעלו בפסיקה הקודמת של השופטת מקרומיק, שבינואר האחרון דחתה את חבילת השכר של מאסק שכללה 300 מיליון אופציות. בפסיקה הקודמת אמרה השופטת שחבר המנהלים לא הסביר עד כמה מאסק תורם לחברה, בעיה שלכאורה נפתרה עם הצעת השכר השניה.
כעת יצטרכו להחליט בטסלה האם הם מערערים על פסיקת השופטת או מנסים לעצב חבילת שכר חדשה. מדובר במצב מתסכל עבור מאסק, חבר המנהלים, אך לא כזה שאינו ניתן לפיתרון. עזיבה של מאסק את יציר כפיו על רקע הבעיה הזו, נראית תרחיש בלתי סביר לחלוטין.
- 2.כמה גרידי אפשר להיות?! (ל"ת)יוסי פוקס 03/12/2024 09:59הגב לתגובה זו
- תמר 04/12/2024 01:53הגב לתגובה זוחמדנותך מדברת מגרונך, אם החבילה היתה 100000דולר זה היה מספק אותך או את השופטת?
- 1.75 מיליארד $ שכר למנהל זה הזוי . (ל"ת)עושה חשבון 03/12/2024 08:03הגב לתגובה זו
- תמר 04/12/2024 01:56הגב לתגובה זוומיליארד זה לא הזוי בעיניך? הפרספקטיבה שלך אינך רלוונטית, אינך חושב?
- האיש עשה את הבלתי יאומן בלעדיו אין חברה!!! (ל"ת)יוני 03/12/2024 09:47הגב לתגובה זו

בואינג מתקדמת ל-797 - המטוס שצפוי להחליף את ה-737 ולשנות את מאזן הכוחות
אחרי המשבר סביב ה-MAX 737 והעיכובים בפרויקט ה-X777, החברה מקדמת מיזם שאפתני עם פוטנציאל כלכלי משמעותי; בוול סטריט מפרגנים
בואינג מתקדמת בצעדים מדודים אך נועזים לקראת מה שעתיד להפוך לאחד המיזמים המרכזיים בהיסטוריה של התעופה המודרנית - השקת ה-797. המטוס יחליף את ה-737, סדרה שהפכה לאייקון עולמי וכללה למעלה מ-12 אלף מטוסים מאז שנות השישים.
ולפני המטוס החדש, אנקדוטה קצרה - בשנת 1996 הגיעה משלחת מהנדסים מראיינים שהתמקמה במלון הילטון לסדרת ראיונות של עובדים המיועדים לתכנון הסופר ג׳מבו. מודעות דרושים ענקיות פורסמו בעיתונות הישראלית. לפיתוח מטוס חדש נדרשים אלפי עובדים שלא היו בנמצא בבואינג.
העובדים שנקלטו והתמקמו במשרדי חברת בואינג בסיאטל, במדינת וושינגטון, מצאו בשבוע עבודתם הראשון על ריפוד מושב הכסא מכתב מהנהלת בואינג המודיע על ביטול הפרויקט. לאחר הלם ראשון, פוטרו חלק מהמהנדסים ורובם הופנו להמשך תכנון מטוס ה757-300.
יש לקוות שהפעם, תוכניות תכנון ויצור ה797 יצאו לפועל. והקשר ל-757 – ה797 יהיה מטוס הנופל בקטגוריה שבין ה-757 ל-767, למלא את החלל שנוצר בין ה-737 ל-787 אחרי שאט אט ה-757 וה-767 מוצאים משירות.
- עובד בואינג התריע על כשלים בטיחותיים, סבל מהתנכלות והתאבד
- לאחר הפסגה: בואינג וטורקיש איירליינס בעסקת ענק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בואינג 797 שלאחר סיום משבר 737
אחרי המשבר סביב ה-737 MAX החברה נמצאת בצומת דרכים אסטרטגית: האם לדבוק בעקרונות מוכרים ולהמשיך בשיפורים הדרגתיים, או לפתוח עידן חדש של תכן אווירודינמי, מערכות הנעה וטכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות?

גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
צבא גרמניה יחתום השבוע על הסכם עם Tytan Technologies להקמת מערכת הגנה נגד רחפנים, אחרי שהטכנולוגיה הוכיחה עצמה באוקראינה
גרמניה מקדמת פתרון ביטחוני מקומי נגד איומי הרחפנים המתגברים. צבא גרמניה צפוי לחתום בימים הקרובים על הסכם עם סטארט-אפ הביטחון הגרמני Tytan Technologies לפיתוח מערכת הגנה מתקדמת נגד רחפנים מסוג Class II של נאט"ו - אותם רחפנים שרוסיה משתמשת בהם נגד אוקראינה.
טכנולוגיה שהוכחה בקרב
Tytan, שבסיסה במינכן, בדקה את הטכנולוגיה שלה לאחרונה באוקראינה תחת אש אמיתית. המערכת הוכיחה יכולת איתור ונטרול רחפנים בזמן אמת, ואף שולבה בחלק ממערך ההגנה האוקראיני. כעת גרמניה רוצה להשתמש בטכנולוגיה להגנה על מתקנים רגישים ובסיסים צבאיים בשטחה.
הפרויקט יתבצע בשיתוף מעבדת החדשנות של הבונדסוור בעיר ארדינג, ליד אחד הבסיסים האוויריים המרכזיים של הצבא הגרמני. Tytan פיתחה פתרונות מבוססי בינה מלאכותית שלא רק מאתרים רחפנים, אלא גם משבשים ומנטרלים אותם לפני שהם מגיעים ליעד.
אירופה חשופה
המהלך מגיע על רקע פערים משמעותיים בהגנה האווירית האירופית. האיחוד האירופי עדיין תלוי במידה רבה בכיפת ההגנה של נאט"ו וארצות הברית, וחסרה לו מערכת עצמאית מתקדמת נגד איומי רחפנים.
- חדירת רחפנים השביתה את שדה התעופה במינכן; חשש מגל רחב של תקיפות באירופה
- Draganfly תספק רחפנים לצבא ארה״ב, מזנקת מעל 25%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השבוע האחרון הדגים את הבעיה: שני אירועים בשדה התעופה של מינכן בגלל רחפנים שזוהו באוויר הובילו להשבתה זמנית של טיסות. תקריות דומות קרו גם בקופנהגן ואוסלו. רחפן קטן יכול להשבית שדה תעופה שלם ולגרום נזק כלכלי משמעותי.
במקביל, חדירות של מטוסי קרב רוסיים לשטחי פולין אילצו את נאט"ו ליירט מטרות בפעם הראשונה - צעד יקר שמדגיש את החשיפה האזורית.
מהפריפריה למרכז