BYD
צילום: BYD

חברת BYD מציגה צמיחה במכירות - תעקוף שוב את טסלה?

החברה מכרה ביוני כ-340,000 רכבים פרטיים, עלייה של 35% משנה לשנה. מכירות כלי הרכב החשמליים הסתכמו ב-145,000, עלייה של 13% לעומת השנה הקודמת. מכירות רכבי הפלאג-אין עמדו על 195,000, עלייה של 60% לעומת שנה קודם לכן
אדיר בן עמי | (1)

יצרנית הרכבים החשמליים הסינית BYD הציגה נתוני מכירות מרשימים לרבעון, מה שעשוי לעזור לה לנצח שוב במירוץ הרבעוני למכירת הכי הרבה רכבים חשמליים. מעבר לכך, נתוני המסירות של BYD מראים את החוזק של הרכבים ההיברידיים שלה והאתגרים עימם תתמודד בייצוא יותר רכבים למערב.

החברה מכרה ביוני כ-340,000 רכבים פרטיים, עלייה של 35% משנה לשנה. מכירות כלי הרכב החשמליים הסתכמו ב-145,000, עלייה של 13% לעומת השנה הקודמת. BYD מכרה 195,000 רכבי פלאג-אין היברידיים, עלייה של 60% לעומת שנה קודם לכן. היצרנית הסינית ייצאה כ-27,000 רכבים, המהווים 8% ממכירות הרכבים הפרטיים. מדובר בזינוק של 156% משנה לשנה, אך ירידה של 28% מ-37,499 רכבים שהחברה ייצאה בחודש מאי, מספר שהתסכם ב-11% מהמכירות.

ייצוא כלי רכב לאירופה הופך להיות משימה מורכבת עבור BYD, כאשר הרגולטורים הכניסו מכסים של עד 38% על יבוא רכבים סיניים. עם זאת, עדיין מוקדם בשביל לראות את ההשפעה של המכסים החדשים. המשקיעים יצטרכו לעקוב במשך מספר חודשים אחר נתוני הייצוא.

ברבעון האחרון, BYD מכרה 426,000 כלי רכב חשמליים ו-556,708 רכבי פלאג אין. זה היה הרבעון הטוב ביותר למכירות רכבי פלאג אין אי פעם. יתרה מכך, על כל מכונית חשמלית שנמכרה, נמכרו 1.3 מכוניות היברידיות. היסטורית, היחס עמד על אחד לאחד.

מכוניות חשמליות מבוססות סוללה מהוות בדרך כלל 25% או 30% מסך מכירות הרכבים החשמליים בחודש נתון. רכבים היברידיים מהווים 15% או 20%. עם זאת, הצמיחה במכירות רכבים חשמליים לחלוטין היא איטית יותר מאשר מכירות רכבים היברידיים בשנת 2024.

לאחר חודש יוני חזק, יתכן מאוד ש-BYD תצליח לגבור על טסלה בפעם השנייה. חברת הרכבים החשמליים של אילון מאסק צפויה לדווח על נתוני המסירות שלה ביום שלישי ובוול-סטריט צופים כי כ-420,000 רכבים נמכרו. כל מה שנדרש ל-BYD על מנת לעקוף את טסלה, הוא שהאחרונה תדווח על מספר הנמוך מ-426,000. נזכיר, ברבעון הרביעי של 2023, יצרנית הרכבים הסינית מכרה 526,000 רכבים חשמליים לחלוטין, בעוד טסלה דיווחה על 502,000 רכבים.

 

למה באפט מוכר מניות BYD?

ב-11 ביוני מכרה ברקשייר כ-1.3 מיליון מניות של BYD הרשומות בהונג קונג, כך שנותרו לחברה של וורן באפט כ-75.7 מיליון מניות בשווי של כ-2.3 מיליארד דולר. זו לא הפעם הראשונה שברקשייר מוכרת מניות של BYD. החברה של באפט מוכרת מניות של חברת הרכב החשמלי כבר מאז 2022. למעלה מ-12 מכירות הפחיתו את האחזקה שלה בשני שליש מהשיא של כ-225 מיליון מניות.

קיראו עוד ב"גלובל"

את המכירות ניתן להסביר במימוש רווחים אך יכול להיות שלהנהלה יש דאגות אחרות הקשורות לשוק הרכב החשמלי כולו. שיעורי החדירה של הררכבים החשמליים מאטים והרבה חברות שלפני מספר שנים נראו מבטיחות מחקו מאז למשקיעים כמעט 1.5 טריליון דולר. יש גם את פיסקר שפשטה רגל וגם את חברות הרכב המסורתיות שנכנסו לתחום ונכוו כמו פורד FORD MOTOR  , שלמנכ"ל שלה היה לאחרונה הרבה מה להגיד על התחום שהניב לחברה שלו 5 מיליארד דולר ב-2023 וצפוי להניב לה הפסד של 5 מיליארד דולר נוספים השנה.

עם זאת, BYD היא חברה סינית, וחברות ה-EV הסיניות ראו עד כה את התחום דרך משקפיים ורודות שנקראות סובסידיות ממשלתיות. הממשלה הסינית מעודדת מעבר לרכבים חשמליים הן בצד הייצור עם מענקים לחברות והן בצד הרכישה כאשר רק באפריל האחרון הממשלה הודיעה על מענק של 1,400 דולר לרוכשים שיעברו מרכב בנזין לרכב חשמלי עד לסוף השנה. כל אלה הופכים את הרכבים החשמליים הסיניים לתחרותיים הרבה יותר מהמתחרים, כאשר הרכב הזול ביותר של BYD נמכר ב-20 אלף דולר בעוד טסלה למשל עדיין מתקשה לרדת מתחת ל-25 אלף דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מאזן מעוות לחלוטין 02/07/2024 16:04
    הגב לתגובה זו
    הרווח השולי במכירת רכב חשמלי סיני מזערי במקרה הטוב ושלילי במקרה השכיח, הרווח מגיע מסובסדיות והגבלות מסחר. טסלה למשל מרוויחה ממכירת רכבים בכל העולם בזכות ולא בפמפום מסיבי מלמעלה, ולכן יש לה עתיד
טראמפ ופאוולטראמפ ופאוול

הריבית בארה״ב ירדה ב-0.25% – מה אמר פאוול במסיבת העיתונאים?

הפדרל ריזרב הפחית את הריבית ברבע אחוז לטווח של 4%-4.25% וצופה עוד 2 הורדות ריבית השנה. הבנק המרכזי ציין כי נוכח האינפלציה הגבוהה יפעל בזהירות ויבחן הפחתות נוספות לפי הנתונים

אדיר בן עמי |

בפעם הראשונה השנה ומאז חזרתו של טראמפ לבית הלבן, הריבית בארה״ב ירדה ב-0.25%. החלטת הפדרל ריזרב התקבלה כצפוי לאחר תקופה ארוכה של סימנים להאטה בשוק העבודה והיחלשות בלחצי האינפלציה. מדובר במהלך שנועד להמריץ את הצמיחה ולתמוך בתעסוקה, ומסמן שינוי כיוון מובהק אחרי חודשים של ריבית יציבה ברמות גבוהות. כעת נותר לראות מה פאוול יגיד במסיבת העיתונאים.


הפדרל ריזרב הוריד את הריבית לראשונה מזה תשעה חודשים, אך שמר על גישה זהירה כאשר הפחית אותה ברבע אחוז בלבד. בתום ישיבת מדיניות בת יומיים קבעה ועדת השוק הפתוח של הבנק המרכזי יעד ריבית חדש בטווח של 4%-4.25%, בהתאם לציפיות המשקיעים. עוד לפני ההחלטה העריך שוק החוזים על הריבית בסבירות של 96% שהפד יבחר בהפחתה צנועה זו.


עם זאת, אתגר האינפלציה ממשיך להעיב על קובעי המדיניות. מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט טיפס כמעט באחוז שלם מעל יעד האינפלציה של 2% שנקבע על ידי הבנק, מה שמעיד כי לחצי המחירים טרם שככו. הפד הדגיש כי ימשיך לעקוב מקרוב אחר הנתונים הכלכליים וכי המשך הורדות ריבית יישקלו בזהירות, בהתאם להתפתחויות בשוק העבודה וברמות המחירים.


בהודעתו ציין הפדרל ריזרב כי זוהי הפחתת הריבית הראשונה לשנת 2025, וכי התחזית החציונית מצביעה על הורדה כוללת של כ-0.5% נוספים עד סוף השנה. עם זאת, לא כולם שותפים לקצב הזה: המושל מירן הצביע בעד הפחתה חדה יותר של חצי אחוז כבר בהחלטה הנוכחית, בעוד שישה בכירים סבורים שלא תהיינה עוד הורדות במהלך השנה ותשעה בכירים מעריכים שתי הפחתות נוספות. עוד הדגיש הבנק כי הסיכונים להיחלשות בשוק העבודה גברו, מה שמעיד על שינוי דגש במדיניות – ממאבק באינפלציה להגנה על התעסוקה והצמיחה.


שוק העבודה 

למרות סימנים ברורים להאטה בשוק העבודה, הפדרל ריזרב הותיר ללא שינוי את תחזיותיו לשיעור האבטלה לשנה הקרובה. לפי התחזית החציונית בעדכון האחרון של תחזיות המדיניות (SEP), שיעור האבטלה צפוי לעלות ל-4.5% עד סוף 2025 – בדיוק כפי שנקבע בתחזיות הקודמות.


וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

אינטל מזנקת ב-29%, קאמטק קופצת ב-13%; הנאסד״ק עולה ב-1%

ההססנות שליוותה את הורדת הריבית מתחלפת לתקווה מצד העיצוב המחודש של שוק השבבים ושילוב הידיים בין הענקיות - אינטל מזנקת ואחריה אנבידיה - גם ברודקום פלנטיר וטסלה מצטרפות לחגיגה עם סיבות חיוביות משלהן  

מערכת ביזפורטל |

שחר של יום חדש מפציע בוול סטריט. החלטת הריבית מאחורינו וכצפוי - הפד' שחרר את החגורה, בכפתור אחד - 25 נקודות בסיס. השווקים אתמול הגיבו לזה בצורה אדישה אם משווים להחלטות אחרות בהם הריבית ירדה. המדדים סגרו אתמול בצורה מעורבת -  מדד ה-S&P 500 סיים אתמול בירידה קלה של 0.1%, הנאסד״ק איבד 0.3% והדאו עלה ב-0.6%. במקביל נרשמו ירידות קלות באגרות החוב הממשלתיות, והדולר התחזק במעט מול סל המטבעות אחרי שהפד' הודיע על הפחתת ריבית של 0.25% והשאיר תחזית לשתי הפחתות נוספות בהמשך השנה.

אבל היום הגיעה נקודת מפנה. ה-S&P 500 עולה 0.6%, הנאסד"ק קופץ ב-1%, הדאו עולה 0.3%. מאחורי העליות האלה מגיעה רוח גבית טכנולוגית: אינטל טסה ב-26% אחרי שאנבידיה הודיעה על השקעה של 5 מיליארד דולר לשיתוף פעולה בפיתוח שבבים למרכזי נתונים ומחשבים אישיים. גם מניית אנבידיה עצמה עולה כ-3%.

הירידות שנרשמו אתמול במדדי הטכנולוגיה והצמיחה הגיעו למרות שהמשקיעים קיבלו את מה שהם רצו כל כך הרבה זמן - הורדת ריבית אבל מה שבפועל קבע את הטון בשוק היה הנאום של יו"ר הבנק המרכזי ג'רום פאוול במסיבת העיתונאים שהגיעה חצי שעה אחרי פרסום ההחלטה ובה הוא אמר שהקיצוץ הנוכחי הוא בעיקר "ניהול סיכונים" ולא תחילתו של מהלך רחב זו אמריה שציננה מאוד את ההתלהבות ואת הציפיות למדיניות מקלה יותר בהמשך. בעוד חברי הפד' צופים עוד שני קיצוצים עד סוף השנה, התחזית לשנת 2026 הצטמצמה עכשיו להפחתה אחת בלבד לעומת תמחור מוקדם של שתיים-שלוש הורדות ריבית.


ג'נסן הואנג עוזר לליפ בו טאן. מנכ"ל אנבידיה שלו היכרות קודמת עם מנכ"ל אינטל, הציע עסקה שאי אפשר לסרב לה. אנבידיה תשקיע סכום משמעותי באינטל ותפתח יחד איתה שבבים בתחום הדאטה סנטרס. אינטל שנסחרת בכ-2% מהשווי הכולל של אנבידיה, מזנקת בשיעור חד, אבל אם המיזם הזה יצליח, מדובר רק בהתחלה. מניית אינטל מזנקת עד 30% אחרי הודעה על השקעת ענק של אנבידיה שרוכשת נתח באינטל ותקים יחד איתה תשתיות לשבבים לתעשיית ה-AI; המהלך מגיע בדחיפת הממשל האמריקאי שכבר השקיע 9 מיליארד באינטל. אינטל - העבר, ההווה והעתיד לצד אנבידיה ענקית השבבים הוותיקה מקבלת חבל הצלה מהמתחרה לשעבר - האם זה יספיק להחזיר אותה לגדולה?