עוד חדשות רעות לבואינג - המשקיעים מתעייפים והמניה מאבדת 5%
החדשות הרעות לא מפסיקות להגיע לענקית התעופה בואינג BOEING ונראה שהמשקיעים מתחילים להתעייף. לאחר שדלת אחד המטוסים של החברה עפה בזמן טיסה, מנהל התעופה הפדרלי בארה"ב החל לבדוק מקרוב את חברת התעופה וכעת לאחר שבחן את מטוסיה של בואינג מצא שהחברה נכשלה ב-33 מתוך 89 בדיקות.
מנהל התעופה האמריקאי מצא מקרים רבים של בעיות בבקרת איכות, כמו בעיות בניירת, ניהול כלים והסדר בו נעשים הדברים בחברה.
בואינג מסרה כי "בהתבסס על ביקורת ה-FAA, הפגישות שלנו ודו"ח פאנל המומחים האחרון, החברה ממשיכה ליישם שינויים מיידיים ולפתח תוכנית פעולה מקיפה לחיזוק הבטיחות והאיכות ולבנות מחדש את האמון של הלקוחות והנוסעים שלנו".
"הכל מסתכם בבעיה די גדולה", אמר מנהל AeroDynamic Advisory, ריצ'רד אבולפיה. "מצבה של החברה במונחים של נתח שוק, מוניטין ויחסים עם הרגולטורים הולך ומחמיר". הבעיות המתגברות ממשיכות להכביד על מנית החברה שנסחרת גם היום (שלישי) בירידות שערים של 5%, לאחר שאמש מניית בואינג ירדה ב-3% בעקבות דיווחים על חקירה פלילית שנפתחה על התקרית של הדלת שעפה בזמן טיסה.
וזה לא נגמר פה. חברת סאות'ווסט איירליינס אמרה כי היא מצפה לקבל 46 מטוסי בואינג מקס 8 בשנת 2024, ירידה מה-58 להם ציפתה קודם לכן. חברת התעופה אמרה שהיא כבר לא מצפה שאף אחד ממטוסי המקס 7 הקצרים יותר שהזמינה יימסר ב-2024. המקס 7 עדיין לא אושר על ידי רגולטורי התעופה.
- בואינג מפתיעה את וול סטריט: ההפסד קטן וההכנסות עולות; המניה מטפסת
- הסיבה הרשמית להתרסקות הדרימליינר - ניתוק הדלק למנועים; איך זה קורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"הלחץ גובר", כתבה אנליסטית ג'פריס שילה קהיאוגלו וציינה את החדשות האחרונות כי בואינג שלחה לאחרונה מכתב לסנאטורית מריה קנטוול, המשמשת כיו"ר ועדת הסנאט, והודיעה לה כי היא לא מוצאת את התיעודים על העבודה שבוצעה על הדלת שעפה בזמן טיסה.
בשבוע שעבר, במהלך ההמראה של מטוס מדגם 777 של חברת יונייטד מסן פרנסיסקו ליפן, אחד מגלגלי המטוס ניתק ממקומו, נפל לקרקע ופגע במספר מכוניות שהיו בחניון העובדים של שדה התעופה והסב להן נזק רב, כאשר למרבה המזל לא היו אנשים בסביבה. המטוס ביצע נחיתת חירום בלוס אנג'לס.
בעקבות הבעיות - רשות התעופה נצמדת לבואינג
בחודש שעבר פקידי מנהל התעופה הפדרלי של ארה"ב (FAA) נפגשו עם מנכ"ל בואינג דייב קלהון וצוות הבטיחות הבכיר שלו. ראש מנהל התעופה, מייק וויטאקר, דרש מבואינג לייצר תוכנית מקיפה לשיפור הבטיחות והאיכות במהלך 90 הימים הקרובים. "בואינג חייבת להתחייב לשיפורים אמיתיים ועמוקים", אמר מנהל ה-FAA מייק וויטאקר. "ביצוע שינוי יסודי ידרוש מאמץ מתמשך מההנהגה של בואינג, ואנחנו הולכים לבדוק אותם בכל שלב, עם אבני דרך וציפיות".- סינופסיס צונחת ב-36% לאחר הפספוס בדוחות
- הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?
בנוסף לפיקוח המוגבר, רשות התעופה האמריקאית הודיעה כי לא תאשר הרחבה של ייצור ה-737 MAX עד אשר תהיה מרוצה מנהלי האיכות והבטיחות של בואינג. בואינג יכולה לייצר 38 מטוסי MAX בחודש, בעוד החברה מקווה להגיע בסופו של דבר ל-50 מטוסים בחודש. הסטנדרטים המוגברים של ה-FAA הוא אתגר נוסף איתו החברה צריכה להתמודד.
"בעקבות בעיות האיכות שלנו, ממצאי הביקורת של ה-FAA ודו"ח סקירת המומחים האחרון, יש לנו תמונה ברורה של מה נדרש לעשות", אמר קלהון. "בכל הדיונים הללו שררה שקיפות. בואינג תפתח תוכנית פעולה מקיפה עם קריטריונים מדידים המדגימים את השינוי העמוק שה-FAA דורשים".
הדוחות לרבעון הרביעי
בדוחותיה האחרונים, שלא כללו את השפעת התקרית שאירעה בתחילת חודש ינואר, ההכנסות של בואינג הסתכמו ב-22 מיליארד דולר בעוד ההפסד למנייה הסתכם ב-47 סנט, זאת בהשוואה לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 21.1 מיליארד דולר והפסד למנייה של 76 סנט. תזרים המזומנים החופשי עמד על 3 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים שהיה ל-2.1 מיליארד דולר. ברבעון המקביל, בואינג דיווחה על הכנסות של 20 מיליארד דולר והפסד למנייה של 1.75 דולר.
תחום המטוסים המסחריים שהניב לחברה הפסדים של מיליארדים כתוצאה ממשבר הקורונה וקרקועים נוספים שהיו בשנים 2019-2020, הניב רווח תפעולי של 41 מיליון דולר. בואינג מסרה 157 מטוסים, מתוכם 107 מטוסי MAX, לעומת 152 מטוסים ברבעון המקביל. בשנת 2023 כולה מסרה בואינג 528 מטוסים לעומת 480 מטוסים ב-2022.
בואינג לא סיפקה תחזיות לשנת 2024, אבל בוול סטריט צופים לחברה מסירות של 530 מטוסים לצד הכנסות של 89.47 מיליארד דולר ורווח למנייה של 3.68 דולר. האנליסטים צופים גם תזרים מזומנים חופשי של 5.8 מיליארד דולר, לעומת 4.4 מיליארד דולר עליהם דיווחה החברה ב-2023.
- 5.לרון 13/03/2024 08:20הגב לתגובה זואת מזלן הטוב
- 4.לרון 13/03/2024 08:18הגב לתגובה זולפני שנים ואני רק באיירבוס לא המלצה
- 3.עושה חשבון 13/03/2024 08:15הגב לתגובה זוחברות פשטו רגל כתוצאה מתקלות ואסונות . אם זו הייתה חברה קטנה הייתה נסגרת ע"י הFAA .
- 2.משקיע 13/03/2024 00:08הגב לתגובה זולדעתי הזדמנות בדיפ.
- עוד לא, כשיגיע לאיזור ה120$ אז ישתלם ללונג ראן (ל"ת)אני עצמי ואנוכי 13/03/2024 11:59הגב לתגובה זו
- 1.תתעדכנו בניו זילנד 12/03/2024 22:28הגב לתגובה זובודקים כנראה כיס אוויר ולא סייבר אכזרי בטיסות בואינג.

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא
נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר
זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.
לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".
בגיל תשעה חודשים בלבד חלה בדלקת ריאות קשה. אמו הצעירה, נואשת וחסרת תמיכה, החליטה למסור אותו לאחותה לואיז ולבעלה לואיס אליסון - זוג יהודים משיקגו. הם אימצו אותו כאילו היה בנם. אבל תחושת היתמות ליוותה אותו לאורך ילדותו והעצימה כשאימו החורגת נפטרה.
שיקגו של שנות ה-40-50 הייתה אז עיר תעשייתית קשה, כשהשכונות היו מחולקות אתנית - איטלקים, אירים, יהודים. משפחת אליסון חיה בדרום העיר, בסביבה יהודית מסורתית. מצד אחד, ערכים של חריצות והשכלה; מצד שני, קשיחות.
- זינוק של 71 מיליארד דולר ביום: לארי אליסון סוגר פערים עם אילון מאסק
- האנליסטים - "וואוו; אירוע נדיר" מה אמר לארי אליסון שהזניק את אורקל ב-27%? קריאת חובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לארי גדל בידיעה עמומה שהוא לא בדיוק "שייך". אביו המאמץ, לואיס, היה מהנדס חשמל מתוסכל שלא הצליח להגשים את חלומותיו. הוא דרש מצוינות אך לא האמין בבנו המאומץ. "אתה הטעות הגדולה של חיינו", נהג לומר. שנים מאוחר יותר סיפר לארי: "כשהאדם שאמור להאמין בך הכי הרבה אומר לך שאתה טעות - אתה מפתח עקשנות להוכיח לו שהוא טועה".