עוד חדשות רעות לבואינג - המשקיעים מתעייפים והמניה מאבדת 5%
החדשות הרעות לא מפסיקות להגיע לענקית התעופה בואינג BOEING ונראה שהמשקיעים מתחילים להתעייף. לאחר שדלת אחד המטוסים של החברה עפה בזמן טיסה, מנהל התעופה הפדרלי בארה"ב החל לבדוק מקרוב את חברת התעופה וכעת לאחר שבחן את מטוסיה של בואינג מצא שהחברה נכשלה ב-33 מתוך 89 בדיקות.
מנהל התעופה האמריקאי מצא מקרים רבים של בעיות בבקרת איכות, כמו בעיות בניירת, ניהול כלים והסדר בו נעשים הדברים בחברה.
בואינג מסרה כי "בהתבסס על ביקורת ה-FAA, הפגישות שלנו ודו"ח פאנל המומחים האחרון, החברה ממשיכה ליישם שינויים מיידיים ולפתח תוכנית פעולה מקיפה לחיזוק הבטיחות והאיכות ולבנות מחדש את האמון של הלקוחות והנוסעים שלנו".
"הכל מסתכם בבעיה די גדולה", אמר מנהל AeroDynamic Advisory, ריצ'רד אבולפיה. "מצבה של החברה במונחים של נתח שוק, מוניטין ויחסים עם הרגולטורים הולך ומחמיר". הבעיות המתגברות ממשיכות להכביד על מנית החברה שנסחרת גם היום (שלישי) בירידות שערים של 5%, לאחר שאמש מניית בואינג ירדה ב-3% בעקבות דיווחים על חקירה פלילית שנפתחה על התקרית של הדלת שעפה בזמן טיסה.
וזה לא נגמר פה. חברת סאות'ווסט איירליינס אמרה כי היא מצפה לקבל 46 מטוסי בואינג מקס 8 בשנת 2024, ירידה מה-58 להם ציפתה קודם לכן. חברת התעופה אמרה שהיא כבר לא מצפה שאף אחד ממטוסי המקס 7 הקצרים יותר שהזמינה יימסר ב-2024. המקס 7 עדיין לא אושר על ידי רגולטורי התעופה.
- בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
- הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"הלחץ גובר", כתבה אנליסטית ג'פריס שילה קהיאוגלו וציינה את החדשות האחרונות כי בואינג שלחה לאחרונה מכתב לסנאטורית מריה קנטוול, המשמשת כיו"ר ועדת הסנאט, והודיעה לה כי היא לא מוצאת את התיעודים על העבודה שבוצעה על הדלת שעפה בזמן טיסה.
בשבוע שעבר, במהלך ההמראה של מטוס מדגם 777 של חברת יונייטד מסן פרנסיסקו ליפן, אחד מגלגלי המטוס ניתק ממקומו, נפל לקרקע ופגע במספר מכוניות שהיו בחניון העובדים של שדה התעופה והסב להן נזק רב, כאשר למרבה המזל לא היו אנשים בסביבה. המטוס ביצע נחיתת חירום בלוס אנג'לס.
בעקבות הבעיות - רשות התעופה נצמדת לבואינג
בחודש שעבר פקידי מנהל התעופה הפדרלי של ארה"ב (FAA) נפגשו עם מנכ"ל בואינג דייב קלהון וצוות הבטיחות הבכיר שלו. ראש מנהל התעופה, מייק וויטאקר, דרש מבואינג לייצר תוכנית מקיפה לשיפור הבטיחות והאיכות במהלך 90 הימים הקרובים. "בואינג חייבת להתחייב לשיפורים אמיתיים ועמוקים", אמר מנהל ה-FAA מייק וויטאקר. "ביצוע שינוי יסודי ידרוש מאמץ מתמשך מההנהגה של בואינג, ואנחנו הולכים לבדוק אותם בכל שלב, עם אבני דרך וציפיות".- הפד בדרך להורדת ריבית נוספת - אך חושש לאבד שליטה על האינפלציה
- איך השוד בלובר מחזיר לשוק היהלומים את הברק?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
בנוסף לפיקוח המוגבר, רשות התעופה האמריקאית הודיעה כי לא תאשר הרחבה של ייצור ה-737 MAX עד אשר תהיה מרוצה מנהלי האיכות והבטיחות של בואינג. בואינג יכולה לייצר 38 מטוסי MAX בחודש, בעוד החברה מקווה להגיע בסופו של דבר ל-50 מטוסים בחודש. הסטנדרטים המוגברים של ה-FAA הוא אתגר נוסף איתו החברה צריכה להתמודד.
"בעקבות בעיות האיכות שלנו, ממצאי הביקורת של ה-FAA ודו"ח סקירת המומחים האחרון, יש לנו תמונה ברורה של מה נדרש לעשות", אמר קלהון. "בכל הדיונים הללו שררה שקיפות. בואינג תפתח תוכנית פעולה מקיפה עם קריטריונים מדידים המדגימים את השינוי העמוק שה-FAA דורשים".
הדוחות לרבעון הרביעי
בדוחותיה האחרונים, שלא כללו את השפעת התקרית שאירעה בתחילת חודש ינואר, ההכנסות של בואינג הסתכמו ב-22 מיליארד דולר בעוד ההפסד למנייה הסתכם ב-47 סנט, זאת בהשוואה לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 21.1 מיליארד דולר והפסד למנייה של 76 סנט. תזרים המזומנים החופשי עמד על 3 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים שהיה ל-2.1 מיליארד דולר. ברבעון המקביל, בואינג דיווחה על הכנסות של 20 מיליארד דולר והפסד למנייה של 1.75 דולר.
תחום המטוסים המסחריים שהניב לחברה הפסדים של מיליארדים כתוצאה ממשבר הקורונה וקרקועים נוספים שהיו בשנים 2019-2020, הניב רווח תפעולי של 41 מיליון דולר. בואינג מסרה 157 מטוסים, מתוכם 107 מטוסי MAX, לעומת 152 מטוסים ברבעון המקביל. בשנת 2023 כולה מסרה בואינג 528 מטוסים לעומת 480 מטוסים ב-2022.
בואינג לא סיפקה תחזיות לשנת 2024, אבל בוול סטריט צופים לחברה מסירות של 530 מטוסים לצד הכנסות של 89.47 מיליארד דולר ורווח למנייה של 3.68 דולר. האנליסטים צופים גם תזרים מזומנים חופשי של 5.8 מיליארד דולר, לעומת 4.4 מיליארד דולר עליהם דיווחה החברה ב-2023.
- 5.לרון 13/03/2024 08:20הגב לתגובה זואת מזלן הטוב
- 4.לרון 13/03/2024 08:18הגב לתגובה זולפני שנים ואני רק באיירבוס לא המלצה
- 3.עושה חשבון 13/03/2024 08:15הגב לתגובה זוחברות פשטו רגל כתוצאה מתקלות ואסונות . אם זו הייתה חברה קטנה הייתה נסגרת ע"י הFAA .
- 2.משקיע 13/03/2024 00:08הגב לתגובה זולדעתי הזדמנות בדיפ.
- עוד לא, כשיגיע לאיזור ה120$ אז ישתלם ללונג ראן (ל"ת)אני עצמי ואנוכי 13/03/2024 11:59הגב לתגובה זו
- 1.תתעדכנו בניו זילנד 12/03/2024 22:28הגב לתגובה זובודקים כנראה כיס אוויר ולא סייבר אכזרי בטיסות בואינג.
B2 (X)10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות
הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.
הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה
המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר.
1 # ארצות הברית
תקציב ביטחון: 997 מיליארד
דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)
- ארה"ב פורסת מערכת THAAD בישראל - איך השווקים יגיבו?
- לוקהיד מרטין עקפה את הציפיות ועדכנה תחזיות - המניה עולה ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים.
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.
