מרצדס ראש בראש מול טסלה? רוצה למכור רק רכבים חשמליים עד 2030
יצרנית הרכב הענקית מגרמניה מרצדס-בנץ שואפת למכור רק רכבים חשמליים עד 2030: עם חשיפת הדגם ה-MBG החדש שלהם, טסלה TESLA INC בהובלתו של אילון מאסק מרגישה מאוימת. הדגם המשפחתי החדש של מרצדס מסוגל לנסוע בטווח של כ-750 ק"מ עד שתגמר לו הסוללה, בעוד שגרסת ה-Long range של הרכב המשפחתי (והנמכר ביותר) של טסלה, המודל 3, מגיע עד ל-630 ק"מ.
"משפחת הדגמים החדשה שואבת השראה מדור של צרכנים שרק רוצים להרגיש את היוקרה של מרצדס.. הם גם מחפשים דגם שישמור על עצמו לאורך זמן ועדיין יהיה רמה מעל השאר", אמר יו"ר מרצדס-בנץ באירוע חשיפת הרכב.
נכון לעכשיו, הדגמים החדשים עדיין בגדר קונספט, הייצור צפוי להתחיל בשנה הבאה, כשהדגם החדש הוא רק ההתחלה במדור הרכבים החשמליים החדש של מרצדס, שבהמשך יכנסו לשורות הקטלוג שני רכבי SUV (ג'יפ 4X4).
מרצדס אמנם יותר מהכפילה את מכירות הרכבים החשמליים שלהם שנה שעברה כשמסרה 118 אלף רכבים - 6% מכלל המסירות של החברה, כשעד שנת 2025 כלל המסירות צפוי להגיע למעל 50%. ענקית הרכב הגרמנית עדיין קטנה בשוק הרכבים החשמליים, והמכירות שלה מתגמדות לעומת טסלה, שב-2022 מסרה טסלה מעל 1.3 מיליון כאלה.
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- וול-סטריט ננעלה בעליות מתונות; נייקי קפצה ב-5%, מיקרון עלתה ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל בדבר אחד אי אפשר להשוות - מניית מרצדס עלתה ב-4.3% מתחילת השנה. טסלה זינקה ב-126%. עם זאת, ביום שישי האחרון נפלה מניית טסלה ב-5% וזאת למרות השקת מודל 3 המעודכן. טסלה צפויה למסור השנה 1.8 מיליון רכבים ועוד 2.4 מיליון בשנה הבאה, אך החשש מהמשך השחיקה ברווחיות מטריד את המשקיעים של יצרנית הרכבים הגדולה בעולם. גם יצרניות ה-EV הסיניות נושפות בעורפה של טסלה, כאשר מהנתונים של חודש אוגוסט, נראה כי הוא היה בין החודשים הטובים ביותר אי פעם עבור אקספנג, ניו ולי אוטו. אז נכון שהן לא באמת מאיימות על טסלה, מתחילת השנה מכרו כולן יחד 360 אלף מכוניות, אבל ההנחה היא שטסלה לא תישאר לבד בתחום לעוד הרבה זמן.
- 5.רז 12/09/2023 13:02הגב לתגובה זושבטוח טובות יותר אמינות יותר וזולות יותר ישהוכחות מרצדס בחשמליות רק בתחילת הדרך.
- שום דבר שמרצדס מוציאים לשוק הוא "בתחילת הדרך" (ל"ת)יבואן מרצדס 27/10/2023 15:16הגב לתגובה זו
- טסלה זו רמה אחת מעל כולם,קלה ,מהירה,מכונית הייטק (ל"ת)רמי 26/10/2023 13:03הגב לתגובה זו
- 4.מותג חזק, רכבים חשמליים חדשים, טכנולוגיה מתקדמת, י 05/09/2023 21:35הגב לתגובה זומותג חזק, רכבים חשמליים חדשים, טכנולוגיה מתקדמת, יוקרה
- 3.אין מה לכתוב על טסלה מכיוון שיש 2 קטגוריות של חשמל 05/09/2023 20:36הגב לתגובה זואין מה לכתוב על טסלה מכיוון שיש 2 קטגוריות של חשמליות. 1.טסלה. והשניה כל השאר. לאחר שבדקתי כמעט את כולם וקניתי בסוף טסלה ylr שזה חלום של רכב ואין דום רכב שמתקרב אליו בשום פרמטר
- איזה "טכנולוגיה"? חחח. אתה בטח מכוח קפלן - מציאות מדומה (ל"ת)CTO בהייטק 27/10/2023 15:14הגב לתגובה זו
- איזה "טכנולוגיה" יש לטסלה שאין לשאר תפרט בבקשה... (ל"ת)בויימלגרין 06/09/2023 11:54הגב לתגובה זו
- 2.טסלה בלוף (ל"ת)בויימלגרין 05/09/2023 17:19הגב לתגובה זו
- 1."יצרנית הרכבים הגדולה בעולם"? טסלה = 1% מטויוטה, למשל. (ל"ת)הנדסת תודעה גרועה 05/09/2023 16:24הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
