יעמיק את ההפסדים? Nio תשיק סמארטפון שיתמוך במכוניות שלה
יצרנית הרכבים החשמליים הסינית Nio צפויה להשיק את מכשיר טלפון נייד בפיתוח עצמי בסוף ספטמבר, במטרה לשפר את התוכנה והקישוריות של הרכבים שלה. בכך, היא מצטרפת לשורה של יצרניות רכבים חשמליים שהודיעו על שיתופי פעולה והשקות בתחום הסלולר.
"עסקי הטלפונים שלנו לא נועדו להתחרות ביצרניות הטלפונים", אמר המייסד והמנכ"ל של ניו, וויליאם לי בשיחה אמש עם משקיעים וכתבים. "במקום זאת, נרצה להשתמש בטלפון ככלי לספק את החוויה הטובה ביותר למשתמשי הרכב שלנו", אמר לי, שהוביל את המהלך של יצרנית הרכבים. זאת כחלק מהניסיונות של חברות הרכבים החשמליים לשפר את יכולות הקישוריות שלהן באמצעות מכשירים סלולריים.
בכך היא מצטרפת לשורה של יצרניות רכב סיניות שמודיעות על השקת מערכות רכב המאפשרות לנהגים להשתמש בסמארטפונים שלהם לטובת שלל אפשרויות כמו לפתוח דלתות מרחוק, להפעיל מיזוג אוויר או להתניע את המכוניות שלהם. כך למשל ג'לי, השולטת בשורה של יצרניות רכב, רכשה בשנה שעברה את יצרנית הסמארטפונים Meizu. כמו כן, ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי (Huawei Technologies) הודיעה על שיתוף פעולה עם שורה של יצרניות רכב, כולל Seres Group.
ההכנסות ירדו ההפסד המשיך להעמיק
פרויקט הטלפון של Nio זכה לתגובות מעורבות מצד האנליסטים והמשקיעים, אשר הביעו חשש מהעלויות הכבדות שהוא טומן בזמן שהחברה נאבקת בהפסדים מתרחבים ובצניחה במכירות על רקע מלחמת המחירים המתנהלת בימים אלו בסין. זאת לאחר שהחברה פספסה את צפי האנליסטים המוקדם ברבעון השני הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה.
- דלק מוטורס מציגה את ה Voyah Courage וחוזרת לציי רכב
- דאונסייד של 19% - בגולדמן זאקס מורידים המלצה ל-NIO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יצרנית הרכב החשמלי הציגה ברבעון השני של 2023 הכנסות של 8.77 מיליארד יואן (1.21 מיליארד דולר), ירדה של כ-15% בהשוואה לכ-10.29 מיליארד יואן ברבעון המקביל אשתקד ומתחת לצפי האנליסטים להכנסות רבעוניות של 9.25 מיליארד יואן צפוי.
בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד מתואם של 3.28 יואן (45 סנט) למניה, מתחת צפי האנליסטים להפסד מתואם של 2.45 יואן למניה. זאת בין היתר בשל שחיקה במרווחי הרווחיות הגולמי של החברה שעמדו ברבעון השני על 6.2%, ירידה ביחסל-16.7% ברבעון המקביל אשתקד, אך עלייה מ-5.1% בהשוואה לרבעון הראשון של 2023. זאת לאחר שהחברה מסרה רק 23,520 כלי רכב במהלך הרבעון, ומכרה שורה של דגמים בהנחות משמעותיות.
- 2.שרון 31/08/2023 21:18הגב לתגובה זואסור להשקיע בחברות סיניות. הם לא יציבות והממשל הסיני עושה ככל העולה על רוחו. אע אפשר לסמוך עליהם בהשקעות.
- 1.dave921 30/08/2023 16:17הגב לתגובה זוbest ev in the world
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
