לי אוטו
צילום: אתר החברה

מניית לי אוטו מקבלת המלצת קנייה עם מחיר יעד של 65 דולר

לפי הערכות האנליסטים, החברה בדרך לכבוש את שוק הרכבים החשמליים הסיני ולהשאיר אבק למתחרות
עדן ספיר |

לי אוטו  LI AUTO INC היא כנראה בין המככבות הגדולות ביותר מבין יצרניות הרכבים החשמלים בסין. אמש, האנליסט ג'ף צ'ונג מטעם סיטי בנק נתן המלצת קנייה חזקה על מניית החברה והעלה את מחיר היעד שלו למניה ל-65 דולר כאשר לפני כן המחיר עמד על 54.30 דולר; 

מנגד, בזמן שהוא ממליץ על מניית לי אוטו, הוא ממליץ למכור את מניית Xpeng XPENG , כאשר מחיר היעד שלו למניה הוא 15 דולר. מניית Xpeng עלתה בחודש האחרון ב-20% עקב ההשקעה המפתיעה של פולקסווגן. פולקסווגן ו-XPeng הודיעו כי יפתחו שני רכבי EV עבור השוק הסיני. יתרה מכך, הרכבים ישתמשו בתכונות המתקדמות של לסיוע בנהיגה ש-XPeng מפתחת. במקרה של XPeng, היא מייצרת מכוניות והיא גם מייצרת תוכנת נהיגה אוטונומית. השותפות של פולקסווגן מראה שלשני העסקים יש פוטנציאל ערך.

הבעיה היא ש- XPeng לא רווחית והצליחה לתפוס נתח שוק של פחות מ-2% משוק הסוללות  לרכבים חשמליים בסין. כ-3 מיליון רכבי BEV (רכב חשמלי מונע מצבר) נמכרו בסין בשבעת החודשים הראשונים של השנה, עלייה של כ-27% בהשוואה לתקופה המקבילה של 2022. ככל שהשוק מתפתח נוצרים כמה מנצחות וכמה ומפסידות.

"לי אוטו נראית כמו אחת המנצחות", טוען צ'ונג. "היא תופסת 6% משוק הרכבים החשמליים בסין והיא מרוויחה כסף". מניית לי נסחרת כיום בכ-29 פעמים מהרווחים המשוערים ב-2024. הרווחים צפויים לגדול בכ-60% בשנה בממוצע בשנתיים הקרובות. ל- XPeng, כמובן, עדיין אין מכפיל רווח.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותוורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיות

רווח של 3,900%: וורן באפט סגר את ההשקעה ב-BYD

המשקיע האגדי השלים את מכירת כל מניות יצרנית הרכבים החשמליים הסינית לאחר מכירה הדרגתית שנמשכה כשנתיים, כאשר באפט מתרחק מסיכונים גיאופוליטיים וחוזר להעדיף חברות אמריקניות גדולות ויציבות

אדיר בן עמי |

וורן באפט סגר את אחת ההשקעות המוצלחות ביותר בקריירה שלו. ברקשייר האת'ווי מכרה השבוע את כל המניות שנותרו לה בחברת הרכבים החשמליים הסינית BYD, ובכך סיימה השקעה שהכניסה לה רווח של כמעט 3,900% במהלך 17 שנים. המהלך מסמן את סיומה של אחת מההשקעות המוצלחות ביותר בהיסטוריה של קונגלומרט ההשקעות, שבדרך כלל מעדיף חברות אמריקניות מוכרות על פני הרפתקאות באסיה.

חשוב - וורן באפט מגדיל את ההחזקה במניות יפניות

החברה של באפט השקיעה בחברה הסינית כ-230 מיליון דולר ב-2008, כשקנתה 225 מיליון מניות בתקופה שבה הרכב החשמלי נחשב עדיין לחלום רחוק. זה היה רעיון של שותפו צ'רלי מאנגר, שבמפגש בעלי המניות ב-2009 אמר שלמרות שזה נראה כאילו "וורן ואני השתגענו", הוא רואה בחברה ובמנכ"ל שלה וונג צ'ואנפו "נס אמיתי". מאנגר זיהה את הפוטנציאל של BYD לא רק כיצרנית רכב, אלא כחברת טכנולוגיה שמפתחת בעצמה סוללות מתקדמות - מה שהפך אותה למובילה בתחום שנים לפני שהעולם הבין עד כמה חשובה עצמאות טכנולוגית בתחום הזה.


מאנגר צדק. מניות BYD זינקו בכמעט 3,900% במהלך השנים שברקשייר החזיקה בהן והפכה להשקעה שהכניסה עשרות מיליארדי דולרים לחברה. ההשקעה הגיעה לשיא של 9 מיליארד דולר ברבעון השני של 2022, כשהמניה עלתה 41% באותו רבעון בלבד. BYD הפכה לאחת מיצרניות הרכב החשמלי המובילות בעולם, עם נוכחות דומיננטית בסין ופעילות גוברת באירופה ודרום אמריקה.


החלה למכור בשיא

עוד באוגוסט 2022 החלה ברקשייר למכור מניות, בדיוק בשיא. תחילה זה היה באיטיות, כאשר החברה מכרה חלקים קטנים כדי לא להשפיע על המחיר או ליצור פאניקה בין המשקיעים הקטנים. עד יוני 2023 מכרה כמעט 76% מהחזקה המקורית, והגיעה לרמה של בדיוק מתחת ל-5% מהמניות הרשומות של החברה. העיתוי היה מושלם מבחינה פיננסית , היות והמכירות התבצעו כשהמניות עדיין נסחרו ברמות גבוהות יחסית, לפני ההידרדרות שהתחילה ב-2023.


סוחרים בוול סטריט, נוצר באמצעות AIסוחרים בוול סטריט, נוצר באמצעות AI

החוזים מצביעים על פתיחה שלילית; ירידות באירופה ומה קורה בקריפטו?

החוזים בוול סטריט מאותתים על פתיחה שלילית אחרי שיאים חדשים בשישי; באירופה ירידות בולטות במניות הרכב בהובלת פורשה, ואסיה נסגרה במגמה מעורבת עם זינוק בסמסונג ומנגד חולשה במניות הטק בהודו; גם שוק הקריפטו באדום, כשהביטקוין יורד מתחת ל-113 אלף דולר

תמיר חכמוף |

החוזים העתידיים על המדדים האמריקאיים נסחרים הבוקר בירידות, כאשר הדאו יורד כ-0.2%, ה-S&P500 מאבד 0.2% והנאסדק 100 נסוג 0.3%, לאחר הסגירה החיובית ביום שישי, שבה כל שלושת המדדים המרכזיים קבעו שיאים חדשים. ברקע, החלטת הפד להוריד את הריבית ברבע אחוז לראשונה השנה שיחררה גל אופטימיות, ובשבוע שעבר הראסל 2000 השלים שבוע שביעי רצוף של עליות. 

כעת עיני המשקיעים מופנות לשבוע רווי נתוני מאקרו ודוחות טכנולוגיה: מיקרון Micron Technology, Inc -3.65%   תדווח מחר לאחר המסחר, כאשר ברקע סמסונג מקדמת שיתוף פעולה עם אנבידיה בתחום שבבי הזיכרון במה שעשוי להשפיע על התחזיות של החברה מניית סמסונג מזנקת אחרי שיתוף פעולה עם אנבידיה

ביום שישי יתפרסם מדד ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על הפד, שעשוי לקבוע האם הציפיות להמשך הורדות ריבית יישארו על השולחן. נזכיר כי המשקיעים מצפים ל-2 הורדות נוספות השנה, אחת בכל פגישה של חברי הפד. במקביל, הזהב מטפס לשיא חדש של יותר מ-3,700 דולר לאונקיה על רקע הירידה בתשואות והציפייה להקלה מוניטרית.

אירופה בירידות, פורשה במוקד

המסחר באירופה מתנהל בירידות. מדד Stoxx600 יורד 0.1% כאשר מניות הרכב מובילות את המגמה עם ירידה של 2.3%. מניית פורשה צונחת בכ-7% לאחר שהחברה חתכה את תחזית הרווחיות ל-2025 ודחתה את השקת הדגם החשמלי, מהלך שגרר גם את פולקסווגן, בעלת השליטה, לירידה של יותר מ-5%. 

הדאקס הגרמני מאבד 0.4%, הקאק בפריז יורד 0.2% וה-IBEX במדריד נחלש 0.8%, בעוד שבבריטניה נרשמות עליות קלות בפוטסי. המשקיעים עוקבים גם אחרי צעדיו האחרונים של ממשל טראמפ, שהכריז על העלאת אגרות הוויזות H-1B ל-100 אלף דולר, מהלך שמעורר דאגה בקרב ענקיות הטכנולוגיה האירופיות והאסייתיות שפועלות באמריקה.