טסלה תדווח היום על מסירות הרכב לרבעון הרביעי - מה המשמעות?
היום תדווח טסלה על מסירות הרכב שלה ברבעון הרביעי ובכלל שנת 2022. השוק צופה מסירות של כ-420 אלף; במידה וטסלה תעמוד בציפיות, המניה צפוייה לעלות עד לפרסום הדוחות – וההפך
יצרנית הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC , תדווח היום על מסירת כלי הרכב ברבעון הרביעי וב-2022 כולה. כלכלנים בוול-סטריט מעריכים כי החברה תדווח על מסירה של כ-420 אלף רכבים ברבעון החולף, בעוד שכלל הרכבים אותן מסרה טסלה בשנה החולפת יגיע לכ-1.3 מיליון רכבים.
כמו ברבעונים האחרונים, טסלה נוהגת לפרסם את נתוני מכירת הרכבים ביום השני לרבעון החדש. כאמור אנליסטים רבים משוכנעים כי החברה תמסור כ-420 אלף רכבים, כאשר מדד ה-FactSet – חברת דאטה כלכלית אמריקאית, קובעת כי החברה תמסור קרוב ל-425 אלף רכבים.
לא מדובר בשיא עבור החברה, שכן ברבעון השני של השנה דיווחה החברה על מסירה של כ-450 אלף רכבים. הערכות המסירה החלו לרדת בשבועות האחרונים, ובתחילת דצמבר FactSet העריכה כי החברה תמסור כ-430 אלף רכבים.
בשנה החולפת, איבדה טסלה קרוב לכ-70% מערכה, כאשר ברבעון האחרון איבדה טסלה כ-61%. נוסף על כך, בשבעת הימים שחלפו בין ה-21 ל-28 בספטמבר, נפלה החברה 7 ימים ברציפות, אמנם לא רצף הנפילות הארוך ביותר לחברה בגודלה, אך הפסידה קרוב לכ-31%, ההפסד הגדול ביותר בהיסטוריה לחברה בגודלה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה נסחרת כעת במכפיל רווח של כ-22 על הרווחים שתכניס ב-2023, כאשר הרווח למניה עומד כעת על כ-5.6 דולר למניה. הרווחים עצמם צפויים לגדול בכ-40% בכל השנה הקרובה לעומת השנה הקודמת, אז הרוויחה החברה 4 דולר למניה ב-2022.
גם מסירות הרכבים של טסלה צפויות לגדול בכ-40% בשנה הקרובה, כאשר אנליסיטים רבים צופים מסירה של בין 1.8 ל-1.9 מיליון רכבים, זאת לעומת בערך 1.3 מיליון רכבים ב-2022.
כעת קשה לצפות כיצד טסלה תתפקד בשנה הקרובה, אם כי ברגע שתדווח כמה רכבים מסרה ברבעון הרביעי, תניח טסלה את הגושפנקא הראשונה לגבי המשך תפקודה.
במידה ותמסור החברה 420 אלף רכבים, המספרים יהיו טובים עבור המשקיעים. ההיסטוריה מראה כי הטווח שבין מסירת הרכבים ועד שהחברה מפרסמת את תוצאות הדוח היה טוב עבור טסלה ברבעונים האחרונים.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
ובתוך כך, גם ההפך הוא הנכון. ברבעון השלישי צפה השוק מסירה של כ-358 אלף רכבים. בפועל מסרה טסלה כ-343,830 רכבים. המניה צנחה בכ-16% בין הדיווח על מספר מסירות הרכבים לבין המועד בו פרסמה את דוח הרבעיון השלישי. לשם השוואה, הסנופי עלה בתקופה הזו ב-3%, והנאסד"ק עלה 1%.
בעקבות ההפסדים של טסלה, האיש העשיר בעולם אילון מאסק, הפסיד קרוב ל-200 מיליארד דולר רק בשנה החולפת. על רקע רכישת טוויטר, ההפסד בסקר שערך על האם עליו לחדול מלכהן כמנכ"ל טוויטר התפשטות מגפת הקורונה, הפגיעה בשרשראות האספקה והתפרצויות הקורונה השבות וחוזרות בסין, אשר פגעו בהמשך קיום מפעלו בסין, המשקיעים הרבים בטסלה מקווים לפתוח את שנת 2023 עם נתוני מכירה חזקים.
בתוך כך, מאוד קשה לקבוע האם הנפילה של טסלה ברבעון השלישי הייתה נטו בשל מסירות רכב נמוכות או יותר, או בעקבות ההשפעה של מאסק על העסק באופן כללי, ובכמה אחוזים כל דבר השפיע.
- 2.יש טעות בכתבה 02/01/2023 13:20הגב לתגובה זוברבעון השני של 2022 טסלה מסרה 254695 רכבים לא 450000. אם היא תגיע למספר הזה הוא כן יחשב שיא. אני מתקשה להאמין שהיא תגיע. כי אם כן זה יביא את המשירות שלה השנה ל 13580000. כלומר שהיא כת תגדל ב 50 אחוז מעל מה שמשרה שנה שעברה. אני ממש אופתע אם יגיעו למספר זה
- 1.החיים 02/01/2023 12:43הגב לתגובה זובסוף חברה נבחנת לאורך זמן בהתמודדות עם עלויות יצור...מתחרים...ריבית וכו המניה אולי תעלה...אבל היא עדין לא השקעה טובה לטווח ארוך חלומות זה נחמד אבל המציאות זה פוטנציאל הרווח לאורך זמן ואלטרנטיבות השקעה משוואת הסיכון/סיכוי לא משהוא
- נו אז??? 02/01/2023 13:22הגב לתגובה זומה הCASH FLOW שלה ותקרא שוב את התגובה שלך. החברה מוסרת רכבים מ 2008
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
