יצרנית רכב אסייתית בחרה באינוויז כספקית הלידאר שלה

דובר בזכייה הרביעית המשמעותית של אינוויז בתוכנית רכב בייצור סדרתי, מינוי שני כספקית ישירה של הלידאר ומינוי ראשון מיצרנית רכב באסיה

דור עצמון |

חברת אינוויז טכנולוגיות (Innoviz) נבחרה לשמש כספקית ישירה של לידאר בייצור סדרתי עבור תוכנית הרכב של יצרנית רכב באסיה. אינוויז תספק את הדור הבא של הלידאר InnovizTwo, המאפשר את שידרוג הרכב לרמה 3 מלאה. העסקה צפויה לייצר הכנסות לאינוויז כבר בשנת הכספים 2024.

"עם בחירה זו, אנחנו ממשיכים את המומנטום מהזכייה האחרונה שפרסמנו ומראים פעם נוספת את היכולות של אינוויז כספקית ישירה (Tier 1) של הלידאר ליצרני הרכב, ואף מתרחבים לגאוגרפיות נוספות", אמר עומר כילף, מנכ"ל ושותף מייסד של אינוויז. "אנו גאים בהתקדמות המשמעותית שעשינו, בייחוד בחודשים האחרונים, וממשיכים לחזק את מעמדנו כספק מוביל לרכבים אוטונומיים. אנו מצפים לתחילת העבודה על תוכנית הרכבים עליה אנו מכריזים היום, תוך מתן פתרון מקיף לכל רמות הנהיגה האוטונומית, בזמן שאנו סוללים את הדרך לנהיגה אוטונומית בטוחה ברמה 3".

לידאר (LiDar) הוא מעין רדאר המשמש עיניים לרכב האוטונומי, המבוסס על קרן אור, זהו קיצור של Light-RADAR. פיתוח החברה הוא ליידאר במצב מוצק, כלומר במקום מצלמה או חיישן המסתובב על ציר, המכשיר עצמו יכול לקלוט את כל סביבת הרכב.

זכייה  זו מהווה את הזכייה הרביעית המשמעותית בתוכנית רכב שאינוויז זוכה בה ומינוי שני כספקית ישירה של הלידאר, ומצטרפת לזכייה הקודמת של אינוויז עם פולקסווגן, וכן הזכייה בהפעלת המערכות שלה גם בכלי רכב שנוסעים בנמלי הים של סין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.