טעינה
צילום: ChargePoint

טעינת רכב חשמלי בארה״ב: כמה מרוצים, כמה פחות, ומה היתרון של טסלה?

בעלי רכב חשמלי בארה"ב מרוצים לרוב מחווית הטעינה שלהם. אבל הרשת של טסלה מעל כולם
עומר רוסו |

לא ניתן להתקדם במהפכת הרכבים החשמליים, כל עוד אין תשתית רחבה של עמדות טעינה. עמדות הטעינה יתווספו ויחליפו בהדרגה את תחנות הדלק שנמצאות בכל פינה. עד שזה לא יקרה, (וזה בדרך לשם) מדינות, כולל ארצות הברית לא יוכלו לעשות את המהפך. אצלנו המצב עדיין בחיתולים, יש כאן עשרות בודדות של עמדות טעינה-תחנות טעינה ומדובר בצוואר בקבוק רציני. עם זאת, קיימות טכנולוגיות שונות שעשויות לקצר את זמני הטעינה ובכך לאפשר טעינה יחסית נוחה ומהירה. 

הרכבים החשמליים הם אומנם העתיד, אבל בינתיים בעלי הרכבים סובלים יחסית ביחס לבעלי רכבים ממונעי דלק, מקשיים בנוגע לטעינה ולתפעול השוטף. ארה"ב היא המתקדמת ביותר ובסקר רחב שנעשה בארה"ב נמצא שחווית השימוש ברשות הטעינה של רכבים חשמליים היא סבירה. 

 

הסקר כלל 11.5 אלף בעלי רכב חשמלי ונשאלו בו שאלות לגבי חוויותיהם בשימוש בתחנות טעינה ציבוריות.

הסקר נעשה על ידי  J.D. Power US והוא התייחס לתחרות בין 2 סוגים של טעינה, טעינה בדרגה 2, שהיא בגדול טעינה רגילה לאותם רכבים שנמצאים ברחבי המדינה בארה״ב. זו טעינה מהירה יותר מאשר הטענה ביתית, אך עדיין התהליך יכול לקחת שעות בכדי לטעון את הסוללה במלואה של רוב רכבי החשמל. המטענים בסוג הטעינה הזה מוסיפים בממוצע כ-20 מיילים של נסיעה לשעה.

הסוג הנוסף - מטענים בדרגה 3. טסלה קוראת להם סופרצ'רג'ר. אלה מטענים שמשתמשים בזרם חשמלי חזק  יותר (DC) ומטעינים מהר יותר. 100 מייל של מרחק בכ-30 דקות, נתון מרשים, אם כי זה שונה עבור כל רכב. מטענים ברמה 3 נמצאים לאורך כבישים מהירים.

בסקר נמצא  כי שביעות רצון הבעלים מטעינה מסוג 2 ירדה בין שנת 2021 ל-2022 - ב-10 נק' (לפי שיטת הבדיקה שלהם) ל-633 מתוך 1,000. שביעות הרצון מטעינה בדרגה 3 נותרה יציבה על 674. התלונה הכי נפוצה הייתה מטענים שבורים. 20% מהנשאלים בסקר דיווחו על ניסיון טעינה שלא צלח בזמן האחרון, ו-72% אמרו שהם נתקלו במטען שאינו עובד.

יתרון אדיר לטסלה - הלקוחות מרוצים יותר

טסלה מפעילה רשת נפרדת משלה של תחנות טעינה המשרתים רק את טסלה. (אם כי החברה הבטיחה לפתוח את רשת ה-Supercharger שלה לאחרים). הגישה הזו עובדת היטב - בעלי טסלה הראו שביעות רצון גבוהה יותר מאחרים, המשתמשים בתחנות טעינה ציבוריות. החוויה הזו משמעותית ומתבטאת בהצלחה של טסלה להפוך למותג החזק בתחום.

בראיה כללית, ארה״ב מתקדמת בצעדי ענק למהפכה, תחנות הטעינה ממשיכות להתפרס ברחבי המדינה. מרכז הנתונים של דלקים חלופיים של משרד האנרגיה האמריקני מדווח כי מספר תחנות הטעינה בארה"ב גדל ב-13% תוך תשעה חודשים בלבד. זה עשוי להסביר מדוע רוב הבעלים של רכבים חשמליים אמרו ל-J.D. Power שהם לא מוצאים בעיה במציאת עמדת טעינה.

קיראו עוד ב"גלובל"

שביעות הרצון שונה ממדינה למדינה ברחבי ארה״ב

בקליפורניה ובשאר מדינות הווסט קואסט (West Coast) יש יותר תחנות טעינה ציבוריות מאשר בשאר המחוזות. אבל בהתאמה יש גם יותר ביקוש לרכבים חשמליים במחוזות אלה.

מחוזות שהיה קל לנסקרים למצוא תחנות טעינה: באיווה, קנזס, מינסוטה, מיזורי, נברסקה, צפון דקוטה ודרום דקוטה. מחוזות שבהן הנסקרים היו מרוצים מחווית הטעינה: אילינוי, אינדיאנה, מישיגן, אוהיו וויסקונסין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

וול סטריט שור וילדה (דאלי)וול סטריט שור וילדה (דאלי)
סקירה

הירידות מתמתנות; מניות השבבים הישראליות נופלות ב-5%

הנאסד"ק מאבד 1.4%, מנינות הקנאביס עולות

צוות גלובל |
נושאים בכתבה טסלה ברודקום



ברודקום נופלת, אחרי דוחות טובים אבל תחזית חלשה להמשך לוקחת איתה את מניות השבבים למטה.  מניות השבבים הישראליות יורדות בממוצע כ-5% - Nova Measuring Instruments Ltd. -5.41%     Tower Semiconductor -5.36%     Camtek Ltd. -4.7%    ואם לא יהיה שינוי הן יפלו ביום ראשון בבוקר במסחר בת"א.



הירידות אומנם התחילו בבורדקום, אבל הן גם הגיעו ל"מלכת השבבים" אנבידיה שיורדת - NVIDIA Corp. -2.3%