נעילה אדומה: הנאסד"ק ירד ב-1.4%; אנדר ארמור צנחה ב-24%
יום המסחר האחרון לשבוע בוול-סטריט ננעל בירידות שערים כאשר הנאסד"ק ירד ב-1.4%, הדאו ג'ונס ירד ב-0.4% וה-S&P 500 ירד ב-0.6%, זאת לאחר שבפתיחת יום המסחר הספיק הנאסד"ק להשיל קרוב ל-2.5%. הירידות עוקבות להודעת הריבית של הבנק הפדרלי בארה"ב כאשר זה דיווח ביום רביעי בערב כי יעלה את הריבית וימשיך בצמצום המאזן.
המדדים המובילים:
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%
S&P 500 0.13%
BITCOIN -0.58%
- טרם החל המסחר הרציף
- 17.יצחק 07/05/2022 20:50הגב לתגובה זוממשיכה בעליה לקראת דוח רבעוני מדהים שלריווח בסך 1.6 מיליארד דולר לפחות ודיבידנד של 3 דולר למניה
- 16.בן 07/05/2022 11:43הגב לתגובה זולמי שלא מכיר (ויש הרבה כאלו) פעם היה דבר כזה שנקרא ריבית
- 15.טוביה 07/05/2022 10:08הגב לתגובה זולמעשה זאת שנת ההיתחשבנות אחרי חמש שנים של עליות ולכן הכיוון מטה ובהדרגה ומה שנישאר למושקעים לעשות זה לפזר בסולידי בלבד אשר יקזז מעט מהרווחים שהיצטברו כי אין יותר ענפים מרויחים או בטוחים להמתנה עד להגעה לתחתית הסינוסאידה
- 14.טירוף 07/05/2022 08:07הגב לתגובה זולעומת מפעלים שמרויחים הון. צריך לבדוק את נפלאות המוח האנושי האמריקקי . העם שם דביל יותר מהעם בישראל פה יש עובדי אלילים ומלך ושם יש שגעון גדלות של מנהיגות שלו יודעת לתת לעם שלהם אפילו בטוח רפואי נאות כל הכסף הולך להריסת מדינות ושיקומם מחדש. זה באמת מעיד על חולי רציני
- 13.הכתובת היתה על הקיר ! כל מילה מיותרת! (ל"ת)האמיתי 06/05/2022 23:21הגב לתגובה זו
- 12.יאכל בשבת (ל"ת)מי שטרח בערב שבת 06/05/2022 21:47הגב לתגובה זו
- 11.משקיען 06/05/2022 21:01הגב לתגובה זוימח שמם פסיכים.
- 10.פרופ'קיסוס 06/05/2022 18:59הגב לתגובה זולעולם לא יחזרו לשיאם....כל הקונספציה של אבות החוכמה שהשקעה לטווח ארוך היא טוב ויעילה ונכונה...תתנפץ אל קיר סלעי הבזלת של הגולן...יש לציין שבעשר שנים הקרובות...עשרות אלפי חברות שניסחרות היום בעולם בפחד מעתידן...פשוט תחדלנה מלהתקיים ורובן ישאירו שובל ענק של חובות אדירים כמו שגם ארצות הברית יודעת לייצר.
- העיקר שעזה תישאר ותלך לשם (ל"ת)פרופסור לכלום 07/05/2022 08:07הגב לתגובה זו
- 9.המבין 06/05/2022 18:27הגב לתגובה זוהשעה 18:44 נאסד"ק 100 עולה ב- 0.6%. לתשומת לבכם כל עליה היום תהיה לצורך ירידה חריפה וחזקה ביום ב.
- 8.בנקים יעלו הארנב אס אני פי יהיה ירוק (ל"ת)שרון לבל 06/05/2022 18:27הגב לתגובה זו
- . 06/05/2022 21:45הגב לתגובה זוחחחחחח גוילם
- 7.קניתי את גרמניה לונג דקס חמניות גרמניות (ל"ת)תמר שפרלינג 06/05/2022 18:26הגב לתגובה זו
- עשית שטות נוראה (ל"ת)לתמר 06/05/2022 21:46הגב לתגובה זו
- 6.השורטסטים יאכלו. קש המדדים יהיו ירוקים (ל"ת)רוני 06/05/2022 18:25הגב לתגובה זו
- חחחחח 06/05/2022 21:47הגב לתגובה זוחחחחח
- 5.קניית מניות היום רווח מובטח .יתהפך לירוק (ל"ת)תמר 06/05/2022 18:25הגב לתגובה זו
- חחחחח 06/05/2022 21:47הגב לתגובה זוחחחח
- 4.יפלו מקסימום 100 אחוז או יותר יתכן שאולי (ל"ת)השוקים 06/05/2022 17:35הגב לתגובה זו
- 3.דן דן 06/05/2022 17:15הגב לתגובה זורק לחתוך בבשר משוגעים
- 2.יערי 06/05/2022 17:09הגב לתגובה זואת מי זה מעיין העיקר שאצלינו מחירי הדירות עולים ועולים יום יום וללא הפסקה זה יותר משתיים עשרה שנים כלומר מאז שביבי עלה לשילטון ואפילו לפיד וחבורתו כיום מפחדים לגעת בזה
- 1.אאא 06/05/2022 16:52הגב לתגובה זויום רביעי עליות חדות יום חמישי ירידות חדות למה ??????????
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
