מסירות הרכב החשמלי באפריל עלולות להעיד על בעיה אצל טסלה
התפרצות הקורונה בסין משאירה אחריה נפגעים רבים, לאו דווקא חולי המחלה. בין השאר נפגעת גם תעשיית הרכב החשמלית, כך עולה מנתוני המסירות לחודש אפריל שפרסמו אמש חלק מחברות הרכב. טסלה TESLA INC דווקא מסרה יותר רכבים באפריל מאשר במרץ, אך בהחלט לא ברמות הצמיחה אליהם התרגלנו. סך הכל מסרה החברה 310 אלף רכבים לעומת 309 אלף רכבים חודש קודם לכן. לאור הנתונים והמשך הסגרים, עולים חששות שגם היא נפגעה משינוי המגמה, דבר שיבוא לידי ביטוי ברבעון הבא.
ניו (סימול: NIO) מסרה 5,074 רכבים באפריל, ירידה מ-10,000 מסירות במרץ ו-7,100 באפריל שנה שעברה. לקראת הרבעון השני וול סטריט מצפה מהחברה למסור 31,000 רכבים לעומת 26,000 מסירות ברבעון הראשון. "בסוף מרץ ותחילת אפריל ייצור ומסירת רכבי החברה הושפעו מהקשיים של שרשראות האספקה עקב גל חדש של התפרצות הקורונה באזורים מסוימים של סין" נמסר מטעם החברה.
גם חברת LI AUTO INC דיווחה על ירידה במסירות ל-4,167 לעומת כ-11 אלף במרץ וכ-5,500 בשנה שעברה. וול סטריט מצפה שהכנסותיה של לי יגיעו ל-1.9 מיליארד דולר ברבעון השני, לעומת 1.5 מיליארד ברבעון הראשון. סך הכל מסרה לי 32 אלף רכבים ברבעון הראשון. בהודעה שמסרה החברה היא גם תלתה את האשם בקרונה: "התפרצות הקורונה באזור יאנגצה דלתא ממשיך לגרום לבעיות חמורות בשרשראות האספקה לייצור מאז סוף מרץ". הייצור של לי מתקיים במרכז האזור הזה, ורוב הרכיבים מתקבלים מייצור מקומי.
החברה השלישית שדיווחה על ירידה במכירות, אם כי בשיעור פחות מהמתחרות, היא חברת XPENG . החברה מסרה 9,002 רכבים באפריל לעומת 15,000 במרץ ו-5,000 בלבד בשנה שעברה. וול סטריט מצפה שאקס פאנג תראה הכנסות של 1.3 מיליארד דולר ברבעון השני לעומת 1.1 מיליארד דולר הצפויים ברבעון הראשון. סך הכל היא מסרה 35 אלף רכבים ברבעון הראשון. גם במקרה זה החברה ייחסה את הירידה במסירות לעומת החודש הקודם להתפרצות המגיפה.
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- מחצית שנה-164,093 מכוניות. ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סך הכל, 18 אלף רכבים שמסרו שלוש החברות הללו באפריל הם המספר הנמוך ביותר מאז מאי 2021. יחד עם זאת, לעומת החודש המקביל מדובר עדיין על זינוק של 73%. שלושת המניות ירדו בשיעור ממוצע של 40% מתחילת השנה.
השאלה האם זהו סימן מקדים למסירות של חברת טסלה, לה מפעל בשנגחאי שהוא בעל התפוקה הגבוהה ביותר מבין מפעלי החברה, ושהושבת למשך מספר שבועות. הצפי בוול סטריט הוא שטסלה תדווח על מסירות של 305 אלף כלי רכב ברבעון השני לעומת 310 אלף רכבים ברבעון הראשון, כנראה מתוך ההבנה שהקורונה פגעה בייצור ובמספר הרכבים שתוכל החברה למסור ללקוחתיה, אך לאור המספרים של המתחרות ייתכן שההערכות האלו הן הערכות בחסר.
השוק הסיני הוא משמעותי מאד לרכב החשמלי, ומייצג את פוטנציאל הצמיחה הגדול ביותר לאור החדירה הנמוכה יחסית ועידוד הממשל למעבר לרכב חשמלי. אולם, כאשר האוכלוסיה סגורה בבתים, הייצור והתעסוקה נפגעים, ואנשים מנסים ללא הצלחה להשיג אוכל ותרופות, כפי שדווח מהערים הסגורות, קניית רכב חשמלי חדש יורד בסדרי העדיפיות של האדם הממוצע, קל וחומר קניית רכב פרימיום כמו טסלה.
- שוק הקוונטום מתחמם: חוזים גדולים דוחפים את ריגטי ואיון-קיו למעלה,
- מה מגלה המחקר הארוך בהיסטוריה על אושר?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה שתזנק מחר ב-5% למרות דילול המשקיעים
- 1.דני 03/05/2022 10:09הגב לתגובה זוטסלה מצפה לרבעון שיא במסירות אפילו אחרי ההשבתה של שנגאחי..אלוהים כמה פייק ניוז יש באתר הזה. מביך

לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט
כשהבינה המלאכותית והאוטומציה הם שני המגזרים הטכנולוגיים הכי צומחים בעולם, הם זקוקים לצדם לתשתיות מתאימות. Equinix, אחת החברות המובילות בעולם בהקמת מרכזי נתונים, היא רק דוגמה אחת לחברות שנהנות מהטרנד. וגם: למה למרות העלייה של מניית סופטבנק, וול סטריט ממשיכה לאהוב אותה
בפברואר 2024 עדכנתי כתבות עבר שעשיתי על ענקית האחזקות-השקעות היפנית סופטבנק (סימול:SFTBY) תחת הכותרת "הקונגלומרט היפני שוול סטריט לא אוהבת משקף פוטנציאל גדול". היתה זו כתבה שלישית או רביעית על החברה מאז תחילת המאה. מאז הכתבה המניה עלתה בקרוב ל-200%, אלא שבמהלך השנה האחרונה ולמרות העלייה במחיר וול סטריט מחבבת יותר ויותר את הקונגלומרט היפני הגדול שהקים ב-1981 היזם מסאיושי סאן, אז בן 24. מאז, סאן ללא ספק מצליח להוכיח שהוא קורא נכון את התפתחות מהפכת האינפורמציה ופועל בהתאם, וזאת למרות אישיות מוזרה ולקיחת סיכונים אדירים שלמעשה גרמו לאנליסטים להגדירו כ"ספקולנט".
סאן התחיל את דרכו כמפיץ תוכנות ומשחקי וידאו, אבל אז פגש בזכיין מקדונלד'ס ביפן ששכנע אותו לעבור וללמוד בארה"ב. סאן אכן עשה זאת, למד מחשבים ב-UCLA, חזר ליפן והקים את סופטבנק שאותה הוא מוביל מאז כיו"ר, נשיא ומנכ"ל.

קבוצת סופטבנק מוגדרת כחברת אחזקות-השקעות יפנית רב-לאומית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה שמקדמות את מהפכת המידע, תוך התמקדות בשבבים, בבינה מלאכותית, רובוטיקה חכמה, האינטרנט של הדברים, טלקומוניקציה, שירותי אינטרנט ואנרגיה נקייה. החזקות מרכזיות של הקבוצה כוללות את חברת הקניין הרוחני המובילה של מוליכים למחצה Arm Holdings (סימול:ARM) שבה סופטבנק שולטת ב-90%. שווי החזקה זו לבדה מגיע כיום לכ-80% משווייה הכולל של סופטבנק. החחזקה השנייה בגודלה היא בקרן ההון סיכון הגדולה בעולם SoftBank Vision, אשר משקיעה בגל הבא של טרנספורמציה טכנולוגית, ושם סופטבנק שותפה עם ממשלת ערב הסעודית.
- נוקיה מקימה מחלקת בינה מלאכותית ומגייסת מאינטל
- וישראל מובילה עולמית בשימוש ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השאיפה המוצהרת של סאן היא להפוך את הקונצרן לקבוצת התאגידים החיונית ביותר לכלכלה הגלובלית. אגב, החברה היא גם ממנהלי הכספים המובילות גלובלית ומנהלת נכסים של רוב חברות הטכנולוגיה המובילות, ביניהן אפל (סימול:AAPL) וקוואלקום (סימול:QCOM). החברה השקיעה הון סיכון ראשוני בחברות כמו אנבידיה, אובר, T-Mobile, עליבאבא וספרינט, ובכולן מכרה את רוב ההחזקות ברווחי שיא (את ARM רכשה בהצעת רכש). היו לה גם כישלונות בדרך כמו WeWork הישראלית. סופטבנק היא גם המשקיעה הגדולה בעולם בסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה שהזכרתי למעלה, במיוחד בתחום ה-AI.

שוק הקוונטום מתחמם: חוזים גדולים דוחפים את ריגטי ואיון-קיו למעלה,
וושינגטון מגבירה השקעות, סין ואירופה מאיצות פיתוח
דמיינו עולם שבו מחשבים פותרים סודות כימיים במהירות בזק, מפצחים הצפנות בלי מאמץ, ומאיצים פיתוח תרופות חדשות. זה לא מדע בדיוני, זה המחשוב הקוונטי. אתמול, שתי חברות אמריקאיות, ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing 15.28% ואיון-קיו IonQ 5.39% זכו בחוזים ממשלתיים משמעותיים. חיל האוויר האמריקאי משקיע 5.8 מיליון דולר בריגטי לבניית רשתות קוונטום, ומשרד האנרגיה חותם על שותפות חללית עם איון-קיו. התוצאה? המניות קופצות בעשרות אחוזים.
השוק העולמי צפוי להגיע ל-125 מיליארד דולר עד 2030, עם השקעות מצטברות של יותר מ-40 מיליארד דולר עד כה, וארה"ב תופסת חצי מהעוגה.
ריגטי: בניית גשרים קוונטיים לעתיד
נתחיל בריגטי, החברה הקליפורנית שמתמחה במחשבים קוונטיים מבוססי סופרקונדוקטורים, אותם "קיוביטים" על-מוליכים שמתנהגים כמו חלקיקים קסומים, מסתובבים במקביל בכמה מצבים.
החוזה החדש, בשווי 5.8 מיליון דולר לשלוש שנים, מגיע מהמעבדה למחקר אווירי של חיל האוויר (AFRL). המטרה לבנות רשתות קוונטום שמאפשרות העברת מידע קוונטי בין מכונות מרוחקות, כמו גשרים על-טבעיים שמחברים בין עולמות. ריגטי תעבוד כאן הסטארט-אפ ההולנדי QphoX, שמפתח ממירים אופטיים-מיקרוגליים , במטרה לפתח כלים שממירים אותות קוונטיים לאור סיבי אופטי, כדי שהמידע לא יתפוגג בדרך.
המנכ"ל סובודה קולקרני לא מסתיר את ההתרגשות: "זה מחקר לטווח ארוך, אבל הוא הבסיס לכל מה שיבוא אחר כך, רשתות מאובטחות לצבא, לדאטה סנטרים, אפילו לערים חכמות". ריגטי כבר הוכיחה את עצמה עם מערכת Ankaa-2, שכוללת 84 קיוביטים, אבל האתגרים עדיין שם: יציבות נמוכה ושגיאות תכופות.
- מרוץ המחשוב הקוונטי מתחמם: סטארט־אפ אירופאי גייס 300 מיליון דולר
- "מחשוב קוונטי בדרך לשוק של 2 טריליון דולר עד 2035"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החוזה הזה הוא חלק מגל השקעות אמריקאי רחב יותר תחת National Quantum Initiative (1.2 מיליארד דולר מאז 2018), נותן דחיפה לתעשייה.
איון-קיו: הקוונטום כובש את החלל
ממול, איון-קיו לוקחת את זה צעד קדימה - אל החלל. החברה, שמתבססת על טכנולוגיית יונים כלואים (אטומים תקועים בשדות מגנטיים, יציבים יותר מקיוביטים רגילים), חתמה על מזכר הבנות (MOU) עם משרד האנרגיה (DOE) להדגמת תקשורת קוונטית לוויינית.