מטוס עתידני יונייטד איירליינס
צילום: אתר יונייטד איירליינס
דוחות

יונייטד איירליינס מקפיצה את סקטור התעופה: צפי חזרה לרווח עוד השנה

מניית חברת התעופה מזנקת ב-9% בטרום לאחר שאמנם פספסה בשורת הכנסות ועם הפסד למניה גדול מהצפי, אבל התחזית להמשך טובה
נתן טגי |

חברת התעופה  UNITED AIRLINES מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון של השנה, בה פספסה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות שהסתכמו בכ-7.57 מיליארד דולר לעומת קונצנזוס האנליסטים להכנסות של 7.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון. בשורה התחתונה החברה רשמה הפסד נקי של 4.24 דולר למניה לעומת צפי האנליסטים להפסד של 4.14 דולר למניה. מדובר כמובן בשיפור לעומת הרבעון המקביל ב-2021 אז רשמה החברה הכנסות של 3.22 מיליארד דולר והפסד נקי של 7.5 דולר למניה.

סקטור התעופה היה אחד הסקטורים החבוטים ביותר של מגיפת הקורונה. הציבור הפסיק לטוס והחברות הציגו הפסדים עצומים. המשקיעים שהבינו לאן נושבת הרוח ברחו ממניות התעופה ואלה צללו ב-50% ואף יותר - ועד היום לא חזרו לרמות המחירים שבהן נסחרו לפני הקורונה.

על פי המספרים היבשים נראה כי החברה פספסה בדוחות הרבעון הראשון, אבל בוול סטריט מה שחשוב יותר מתוצאות ההווה הן התחזיות להמשך. ובדומה לדלתא איירליינס שדיווחה בשבוע שעבר והקפיצה את הסקטור באותו יום, גם כעת התחזית של יונייטד מקפיצה את הסקטור כולו. כך מניית דלתא DELTA AIR LINES  עצמה מטפסת בטרום ב-3%, מניית אמריקן איירליינס AMERICAN AIRLINES  קופצת ב-10%, ומניית סאוותווסט  SOUTHWEST AIRLINES CO עולה ב-4% בטרום. בשוק מקווים כי חזרת הנסיעות לרמות של טרום המגיפה, ב-2019 בשילוב העלאת מחירי כרטיסי הטיסות על ידי החברות יסייעו להן לחזור לרווח כבר השנה.

גם יונייטד עצמה צופה חזרה לרווח כבר בשנת 2022, ובנוסף צופה החברה ברבעון השני של השנה עלייה של 17% בהכנסות, עם צמיחה של 10% ברווח התפעולי, מספרים שיקרבו אותו למספרים ב-2019 טרום הקורונה. החברה גם ציינה את חזרת הנסיעות העסקיות, שמהווה עבורה מנוע צמיחה: "החברה גם רואה אינדיקציות לכך שהנסיעות העסקיות חוזרות במהירות ומצפה לשיפור נוסף בנסיעות הבינלאומיות, כולל אסיה".

בצד השלילי, בנוגע למחירי הדלק, יונייטד שילמה 2.88 דולר לגלון עבור דלק ברבעון הראשון, גבוה ב-15% מהעלות של 2.51 דולר לגלון שהמנהלים צפו לפני שלושה חודשים ו-40% יותר ממה ששילמה ב-2019. יונייטד צופה שמחירי הדלק יטפסו ל-3.43 דולר לגלון ברבעון השני.

בשיחת המשקיעים של החברה, הודיעה יונייטד שפתחה את האקדמיה לתעופה יונייטד בגודייר, אריז, במטרה להכשיר 5,000 טייסים חדשים עד שנת 2030. היא גם הרחיבה את ה'שירות ללא הפסקה' מניו יורק לקייפטאון בדרום אפריקה, וחידשה את השירות לברלין, אדינבורו, סקוטלנד; גרנד קיימן, איי קיימן; פורטו, סנגל; סינגפור; ושאנון, אירלנד.

מנכ"ל יונייטד איירליינס, סקוט קירבי, הצהיר: "אנו רואים עדויות ברורות לכך שהרבעון השני יהיה נקודת פיתול היסטורית עבור העסק שלנו".

 

 
דוחות אלו מגיעים כאמור לאחר דיווחה של דלתא איירליינס  שדיווחה על זינוק בהכנסות ל-9.35 מיליארד דולר, הרבה מעל הצפי ל-8.7 מיליארד דולר. גם ההפסד המתואם למניה היה טוב מצפי האנליסטים ועמד על 1.23 דולר למניה, לעומת צפי להפסד של 1.26 דולר למניה.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Wearable Devices, צילום: רשתות חברתיותWearable Devices, צילום: רשתות חברתיות

המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום

חברה ישראלית מיקנעם, כמעט אלמונית, זינקה אתמול יותר מ-410%, וגם עכשיו הראלי לא נרגע כשבמסחר המאוחר היא מוסיפה 25%: אחרי שנתיים של מו"פ היא מדווחת שמוצר הדגל שלה - צמיד לביש שמאפשר לשלוט במכשירים דיגיטליים עם מחוות ידיים - יצא למשלוחים מסחריים וגם הוגן בפטנט; Wearable Devices הולכת ראש-בראש עם ענקיות הטק, שורפת מליונים אבל וול סטריט בכל זאת נותנת לה צ'אנס 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה Wearable Devices

אתמול תוך שעות בודדות היא הפכה לשם הכי חם בוול סטריט.  Wearable Devices או אם נתרגם את השם שלה לעברית - "מוצרים לבישים" חברה קטנה מיקנעם, עם עשרות עובדים קפצה 410% ומשווי שמגרד את ה-3 מיליון הדולר היא הגיעה לכ-12 מיליון דולר. החברה מייצרת צמיד לביש שאמור לאפשר לכם לשלוט במכשיר הנייד או המחשב עם מחוות ידיים עדינות. זה קורה על ידי זה שהצמיד שנקרא Mudra Link מזהה עם אלקטרודות חכמות אותות עצביים שמורגשים על פני העור כשמוח שולח פקודה למשל להזיז את היד - וזה אפילו אם לא ביצעתם את התנועה בפועל. מה שאומר שאתם יכולים לחשוב או לדמיין שאתם מזיזים את העכבר במחשב ימינה ומיד זה יקרה.

הטכנולוגיה הזאת רלוונטית להרבה תחומים, גם בידוריים וגם רפואיים, היא מושכת עניין גם מצד ענקיות כמו אפל, מטא, סמסונג ואחרות שהן פועלות בזירת הממשקים הלבישים והשליטה ללא מגע, בעיקר דרך מצלמות, חיישני תנועה או משקפי XR. אבל בניגוד אליהן, Wearable Devices מנסה להציע פתרון פשוט יותר, לביש, אפילו דיסקרטי שמבוסס על קריאת אותות עצביים אמיתיים מהיד עצמה, ולא על ראייה ממוחשבת או חיישנים חיצוניים. זה נותן לה יתרון בשוק שבו יש צורך בממשקים אינטואיטיביים, מהירים, ואישיים יותר במיוחד באפליקציות כמו בריאות דיגיטלית, תפעול צבאי וגם ברכבים חכמים.

מאחורי החברה, שהוקמה ב־2014, עומדים שלושה יזמים ישראלים - אשר דהן, גיא ואגנר וליאור לנגר. אחרי כמעט עשור של פיתוחים, הצגה בתערוכות וגם השקעה בקניין הרוחני, החברה הודיעה שהמוצר נכנס לראשונה לשלב המסחרי, מה שעשוי להפוך את Mudra Link לפלטפורמה שניתן יהיה לשלב במוצרים צרכניים, מקצועיים וצבאיים כאחד (ואולי גם לגרום לאחת מהענקיות לרכוש אותם?)

שנים של מו"פ ונקודת המפנה?

כמה שזה נשמע עתידני - שליטה במחשב באמצעות כח המחשבה - הדרך לשם עבור החברה מיקנעם לא הייתה פשוטה. השנתיים האחרונות היו מתסכלות עבור Wearable Devices או אם נדייק בעיקר לבעלי המניות שלה. היא שרפה מליונים על מו"פ, על שיווק והצגה בתערוכות והמשקיעים התחילו לאבד סבלנות. השווי שוק שלה צלל והיא נאלצה לדלל בלי סוף כדי לשרוד את השנה. מאז ההנפקה בספטמבר 2022 בנאסד"ק, שבה גייסה כ-16 מיליון דולר, צנחה המניה ביותר מ־90% והפכה מבחינת רבים לסיפור של פוטנציאל לא ממומש. שווי השוק של החברה גירד לאחרונה את רף המיליון דולר כשהיא כמעט מסתכנת בזריקה מהבורסה כשבנאסד"ק הדרישה היא לשווי שוק של לפחות 2.5 מיליון דולר בנוסף לנזילות וסחירות.

אבל שלשום הגיעה מה שנראה ככל הנראה נקודת המפנה שלה. זה התחיל בפרסום הדוחות החצי־שנתיים: החברה אמנם רשמה ירידה בהכנסות ל־294 אלף דולר במחצית הראשונה של 2025, לעומת 394 אלף בתקופה המקבילה, במקביל להפסד נקי שהצטמצם ל-3.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אבל וול סטריט לא התמקדהבשורה העליונה וגם לא בשורת הרווח. מה שבלט לעין המשקיעים היה שבפעם הראשונה מאז ההקמה, החברה מדווחת על התחלת משלוחים מסחריים בפועל של ה־Mudra Link, מה שמסמן מעבר ממחקר ופיתוח להכנסות אמיתיות ממכירות.

בואינג
צילום: טוויטר

מטוס יונייטד פינה 142 נוסעים במגלשות חירום באוסקה

נחיתת חירום דרמטית: שני פצועים קל והיעדר שריפה מעלים שאלות על אמינות החיישנים



עמית בר |

שני נוסעים נפצעו קל בפינוי חירום של מטוס יונייטד איירליינס שנאלץ לנחות בנמל התעופה קנסאי באוסקה, יפן. טיסה מספר 32, שהמריאה מנמל נריטה בטוקיו בדרכה לסבו שבפיליפינים, סטתה ממסלולה לאחר התרעה על חשש לשריפה במחסן המטען. הצוות ביצע נחיתת חירום בטוחה.

במטוס הבואינג 737-800 היו 135 נוסעים ושבעה אנשי צוות. הפינוי בוצע באמצעות מגלשות חירום כנדרש בפרוטוקול, והנפגעים, שנפצעו במהלך הירידה במגלשות ,הועברו לבתי חולים מקומיים במצב קל. יתר הנוסעים הוסעו לטרמינל באוטובוסים. בדיקה ראשונית של המטוס לא העלתה סימנים לשריפה, מה שמעלה חשד להתרעת שווא.

הבואינג 737-800: סוס העבודה של התעופה נתקל בבעיות חיישנים

הבואינג 737-800 נחשב לאחד המטוסים האמינים ביותר לטיסות בינוניות, עם רקורד בטיחות מרשים מאז שנות ה-90. עם זאת, הדגם חווה מדי פעם תקלות בחיישנים ומערכות התרעה שגורמות לנחיתות חירום מיותרות. במקרה הנוכחי, ההתרעה התמקדה באזור המטען , אזור רגיש במיוחד מבחינה בטיחותית, אך מערכות גילוי אש עלולות לייצר התרעות שווא עקב עשן קל או התחממות זמנית של רכיבים.

האירוע באוסקה מצטרף לשורה ארוכה של תקריות שפקדו את יונייטד בשנים 2024-2025. החברה התמודדה עם בעיות מנוע, אובדן חלקים חיצוניים במהלך טיסה ותקלות חיישנים מרובות שגרמו לסטיות מסלול. רשות התעופה הפדרלית האמריקאית (FAA) הגבירה משמעותית את הפיקוח על החברה, כולל פתיחת חקירות שגרמו לירידות חדות במניית החברה.

מומחי תעופה מזהירים כי הצטברות תקלות עלולה להצביע על בעיות מערכתיות בתחזוקה או בבקרת איכות, מה שמעמיד את יונייטד תחת לחץ כבד מצד רגולטורים בארצות הברית וביפן כאחד.