יונייטד איירליינס מקפיצה את סקטור התעופה: צפי חזרה לרווח עוד השנה
חברת התעופה UNITED AIRLINES מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון של השנה, בה פספסה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות שהסתכמו בכ-7.57 מיליארד דולר לעומת קונצנזוס האנליסטים להכנסות של 7.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון. בשורה התחתונה החברה רשמה הפסד נקי של 4.24 דולר למניה לעומת צפי האנליסטים להפסד של 4.14 דולר למניה. מדובר כמובן בשיפור לעומת הרבעון המקביל ב-2021 אז רשמה החברה הכנסות של 3.22 מיליארד דולר והפסד נקי של 7.5 דולר למניה.
סקטור התעופה היה אחד הסקטורים החבוטים ביותר של מגיפת הקורונה. הציבור הפסיק לטוס והחברות הציגו הפסדים עצומים. המשקיעים שהבינו לאן נושבת הרוח ברחו ממניות התעופה ואלה צללו ב-50% ואף יותר - ועד היום לא חזרו לרמות המחירים שבהן נסחרו לפני הקורונה.
על פי המספרים היבשים נראה כי החברה פספסה בדוחות הרבעון הראשון, אבל בוול סטריט מה שחשוב יותר מתוצאות ההווה הן התחזיות להמשך. ובדומה לדלתא איירליינס שדיווחה בשבוע שעבר והקפיצה את הסקטור באותו יום, גם כעת התחזית של יונייטד מקפיצה את הסקטור כולו. כך מניית דלתא DELTA AIR LINES עצמה מטפסת בטרום ב-3%, מניית אמריקן איירליינס AMERICAN AIRLINES קופצת ב-10%, ומניית סאוותווסט SOUTHWEST AIRLINES CO עולה ב-4% בטרום. בשוק מקווים כי חזרת הנסיעות לרמות של טרום המגיפה, ב-2019 בשילוב העלאת מחירי כרטיסי הטיסות על ידי החברות יסייעו להן לחזור לרווח כבר השנה.
גם יונייטד עצמה צופה חזרה לרווח כבר בשנת 2022, ובנוסף צופה החברה ברבעון השני של השנה עלייה של 17% בהכנסות, עם צמיחה של 10% ברווח התפעולי, מספרים שיקרבו אותו למספרים ב-2019 טרום הקורונה. החברה גם ציינה את חזרת הנסיעות העסקיות, שמהווה עבורה מנוע צמיחה: "החברה גם רואה אינדיקציות לכך שהנסיעות העסקיות חוזרות במהירות ומצפה לשיפור נוסף בנסיעות הבינלאומיות, כולל אסיה".
- בריטניה הקפיאה נכסים בהיקף של 13 מיליארד דולר שנקשרו לאברמוביץ'
- שר המדע לשעבר יזהר שי פועל לקראת הנפקת ספאק של 200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד השלילי, בנוגע למחירי הדלק, יונייטד שילמה 2.88 דולר לגלון עבור דלק ברבעון הראשון, גבוה ב-15% מהעלות של 2.51 דולר לגלון שהמנהלים צפו לפני שלושה חודשים ו-40% יותר ממה ששילמה ב-2019. יונייטד צופה שמחירי הדלק יטפסו ל-3.43 דולר לגלון ברבעון השני.
בשיחת המשקיעים של החברה, הודיעה יונייטד שפתחה את האקדמיה לתעופה יונייטד בגודייר, אריז, במטרה להכשיר 5,000 טייסים חדשים עד שנת 2030. היא גם הרחיבה את ה'שירות ללא הפסקה' מניו יורק לקייפטאון בדרום אפריקה, וחידשה את השירות לברלין, אדינבורו, סקוטלנד; גרנד קיימן, איי קיימן; פורטו, סנגל; סינגפור; ושאנון, אירלנד.
מנכ"ל יונייטד איירליינס, סקוט קירבי, הצהיר: "אנו רואים עדויות ברורות לכך שהרבעון השני יהיה נקודת פיתול היסטורית עבור העסק שלנו".
- תאושר? עסקת נטפליקס-וורנר בעיניים תחרותיות
- חוק פרקינסון: מנגנוני הבזבוז בזמן, כסף ובירוקרטיה - חוקים נוספים, השפעות כלכליות ועדכונים מ-2025
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים
המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.
עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.
אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.
כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.
