יונייטד איירליינס מקפיצה את סקטור התעופה: צפי חזרה לרווח עוד השנה
חברת התעופה UNITED AIRLINES מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון של השנה, בה פספסה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות שהסתכמו בכ-7.57 מיליארד דולר לעומת קונצנזוס האנליסטים להכנסות של 7.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון. בשורה התחתונה החברה רשמה הפסד נקי של 4.24 דולר למניה לעומת צפי האנליסטים להפסד של 4.14 דולר למניה. מדובר כמובן בשיפור לעומת הרבעון המקביל ב-2021 אז רשמה החברה הכנסות של 3.22 מיליארד דולר והפסד נקי של 7.5 דולר למניה.
סקטור התעופה היה אחד הסקטורים החבוטים ביותר של מגיפת הקורונה. הציבור הפסיק לטוס והחברות הציגו הפסדים עצומים. המשקיעים שהבינו לאן נושבת הרוח ברחו ממניות התעופה ואלה צללו ב-50% ואף יותר - ועד היום לא חזרו לרמות המחירים שבהן נסחרו לפני הקורונה.
על פי המספרים היבשים נראה כי החברה פספסה בדוחות הרבעון הראשון, אבל בוול סטריט מה שחשוב יותר מתוצאות ההווה הן התחזיות להמשך. ובדומה לדלתא איירליינס שדיווחה בשבוע שעבר והקפיצה את הסקטור באותו יום, גם כעת התחזית של יונייטד מקפיצה את הסקטור כולו. כך מניית דלתא DELTA AIR LINES עצמה מטפסת בטרום ב-3%, מניית אמריקן איירליינס AMERICAN AIRLINES קופצת ב-10%, ומניית סאוותווסט SOUTHWEST AIRLINES CO עולה ב-4% בטרום. בשוק מקווים כי חזרת הנסיעות לרמות של טרום המגיפה, ב-2019 בשילוב העלאת מחירי כרטיסי הטיסות על ידי החברות יסייעו להן לחזור לרווח כבר השנה.
גם יונייטד עצמה צופה חזרה לרווח כבר בשנת 2022, ובנוסף צופה החברה ברבעון השני של השנה עלייה של 17% בהכנסות, עם צמיחה של 10% ברווח התפעולי, מספרים שיקרבו אותו למספרים ב-2019 טרום הקורונה. החברה גם ציינה את חזרת הנסיעות העסקיות, שמהווה עבורה מנוע צמיחה: "החברה גם רואה אינדיקציות לכך שהנסיעות העסקיות חוזרות במהירות ומצפה לשיפור נוסף בנסיעות הבינלאומיות, כולל אסיה".
- בריטניה הקפיאה נכסים בהיקף של 13 מיליארד דולר שנקשרו לאברמוביץ'
- שר המדע לשעבר יזהר שי פועל לקראת הנפקת ספאק של 200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד השלילי, בנוגע למחירי הדלק, יונייטד שילמה 2.88 דולר לגלון עבור דלק ברבעון הראשון, גבוה ב-15% מהעלות של 2.51 דולר לגלון שהמנהלים צפו לפני שלושה חודשים ו-40% יותר ממה ששילמה ב-2019. יונייטד צופה שמחירי הדלק יטפסו ל-3.43 דולר לגלון ברבעון השני.
בשיחת המשקיעים של החברה, הודיעה יונייטד שפתחה את האקדמיה לתעופה יונייטד בגודייר, אריז, במטרה להכשיר 5,000 טייסים חדשים עד שנת 2030. היא גם הרחיבה את ה'שירות ללא הפסקה' מניו יורק לקייפטאון בדרום אפריקה, וחידשה את השירות לברלין, אדינבורו, סקוטלנד; גרנד קיימן, איי קיימן; פורטו, סנגל; סינגפור; ושאנון, אירלנד.
מנכ"ל יונייטד איירליינס, סקוט קירבי, הצהיר: "אנו רואים עדויות ברורות לכך שהרבעון השני יהיה נקודת פיתול היסטורית עבור העסק שלנו".
- אסיה במגמה מעורבת, אנבידיה דוחפת את החוזים על הנאסדק לעליות
- "אנליסט AI" - מי החברה שמנסה להחליף אנליסטים ומנהלי השקעות בבינה מלאכותית?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.
ג'נסן הואנג ודונאלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיותאנבידיה עלתה אחרי הסגירה ל-5 טריליון דולר; מה מניע את העליות?
אחרי שהוסיפה במסחר 5%, מניית אנבידיה הוסיפה 2.6% במסחר שאחרי הסגירה ל-206.3 דולר - שווי של 5.05 טריליון דולר
מניית אנבידיה זינקה אמש ב-5% על רקע השקעה של מיליארד דולר בנוקיה כשהסיפור הגדול הוא השיחות הצפויות בין טראמפ לשי ג'ינפינג. השיחות האלו ידונו גם בשבבים כשהגעה להסכם על המכסים כפי שהשוק מעריך, תוביל גם לעסקת שבבים. אנבידיה שמכירותיה בסין על רקע מלחמת הסחר ומלחמת השבבים הם אפס, עשויה לחזור לסין ואלו חדשות טובות.
חדשות שהקפיצו את החברה לשווי של 4.9 טריליון והמשיכו להזניק אותה לאחר המסחר ב-2.6% לשווי שעולה על 5 טריליון דולר. אנבידיה היתה הראשונה שחצתה את רף ה-4 טריליון דולר והראשונה שחצתה את רך ה-5 טריליון. יש אנליסטים שמצפים ל-6 וגם ל-7 טריליון דולר.
אחרי המסחר התייחס מנכ"ל אנבידיה למירוץ ה-AI העולמי הוא הסביר כי נותרה לאנבידיה אפשרות מוגבלת לייצא שבבי AI מסוימים לסין, אך לדבריו הרשויות בבייג'ינג דוחקות בחברות מקומיות להתרחק מהמוצרים הללו. "הם
מבקשים להיות שוק פתוח, אבל מתנהגים כאילו הם רוצים להיות פתוחים באופן סלקטיבי", אמר, והוסיף כי נתח השוק של אנבידיה בסין ירד מ-95% כמעט לאפס.
הואנג אמר בעבר כי הגבלות הייצוא על שבבים בכלל ושבבי אנבידיה בפרט יוצרים מוטיבציה גדולה לסינים לפתח בעצמם שבבי AI. לדבריו הסינים מתקדמים יפה והפער הטכנולוגי מצטמצם. דווקא אספקת שבבים היתה גורמת לסינים שלא להיות עם מוטיבציית יתר להצליח בפיתוח השבבים במירוץ ה-AI. הוא גם הדגיש כי זו לא רק מלחמה על שבבים אלא גם על מפתחים.
- אנבידיה מציגה את DGX Spark - מחשב שולחני עם יכולות של מרכז נתונים
- מניית אנבידיה ב-320 דולר - היעד החדש של האנליסטים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדבריו הגבלות של ממשל ארה"ב על ייצוא שבבים לצד הגבלות נוספות על מדינות, הובילו חברות ומפתחים להעדיף פלטפורמות סיניות - "מדיניות שגורמת לכך שארה"ב תאבד את מחצית מהמפתחים בעולם - לא מועילה בטווח הארוך", אמר הואנג בכנס שנערך בוושינגטון. הואנג הבהיר כי כדי לשמור על היתרון הטכנולוגי של ארה"ב, יש צורך ב"תחכום, איזון וחשיבה ארוכת טווח", ולא במדיניות חד-צדדית שמדירה שווקים או מפתחים בינלאומיים.
