למרות שעקפה את התחזיות: UPS יורדת 7% ברקע חשש מהאטת המסחר המקוון
מה שהיה הוא לא בהכרח מה שיהיה: בפעם האחרונה שדיווחה ענקית השילוח UNITED PARCEL SERVICE (סימול: UPS) על תוצאותיה, השוק צ'יפר אותה על הכאת התחזיות בשוק והמניה עלתה ביום הפרסום. כעת, היא עושה זאת שוב עם דוחות הרבעון השני, אלא שהפעם התגובה אחרת והמניה יורדת. לא סתם יורדת, אלא מאבדת כ-7%. בסך הכל התוצאות היו טובות, אך המשקיעים ירדו כמתבקש לרזולוציות הקטנות, ושם גילו סימנים מתרימים לכך שפריחת המסחר המקוון ממנה נהנתה לא תמשיך לצמוח באותו הקצב.
UPS דיווחה על רווח של 3.06 דולר למניה בתקופה (2.13 דולר ברבעון מקביל) על הכנסות של 23.42 מיליארד דולר, שצמחו ב-14.5% מול הרבעון המקביל אשתקד. תחזית הקונצנזוס הייתה לרווח של 2.82 דולר למניה, על הכנסות של 23.24 מיליארד דולר. ה"הפתעה" בשורת הרווח מול התחזית הייתה בשיעור נמוך יותר מאשר זו של שנה קודם לכן, אז הציגה רווח הגבוה ב-60% ויותר מזה שצפו לה בשוק.
ההכנסות בארצות הברית עלו ב-10.2% ל-14.4 מיליארד דולר וההכנסות משאר העולם עלו ב-30% ל-4.82 מיליארד דולר. מגזר פתרונות שרשרת האספקה עלה ב-14.3% ל-4.21 מיליארד דולר.
עתה נצלול יותר לעומק ונראה כי בארצות הברית עצמה, אם לא נדבר בסכומים אלא בנפח הפעילות, נראה כי זה ירד ב-2.9%, כשהשילוח היבשתי, המורכב בעיקרו ממשלוחים של מוצרים שנרכשו ברשת, ירד ב-4% מול הרבעון השני של 2020, בו הקורונה בארצות הברית רק הלכה ותפסה תאוצה. "קרוב לוודאי שהמשקיעים מפרשים זאת כאינדיקציה לכך שהביקושים שנתמכו על ידי המגפה מאטים כעת", כתבה אנליסטית הפירמה Cowen, הלן בקר.
- מיזוג התקשורת הגדול ביותר יוצא לדרך ומה קרה היום לפני 26 שנה
- UPS מזנקת לאחר דוחות חזקים, העלאת תחזית וגל פיטורים עתידי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי בכירים בחברה, נפח השילוח בארצות הברית עשוי להיות תחת לחץ במחצית הנוכחית של השנה כולה, שכן חלק מהצרכנים חוזרים עתה לרכישות הפיזיות בחנויות ומעבר לכך העסקים עצמם מתקשים להגדיל את המלאים בתקופה שבה הסחורות שלהם נתקעות ברציפי רכבות המשא ובנמלים.
כך או כך, תחת המנכ"לית קרול טומה שנכנסה לתפקידה לפני שנה, החברה מנסה לקצץ עלויות ולהתמקד בשילוח בעלי שולי רווח גדולים יותר. כך למשל, UPS אכן הציגה צמיחה בשילוח הפרימיום האווירי ובשילוח המוקפד יותר ללקוחות מתחום ההלת'קר.
לפי טומה, החברה כבר משריינת לעצמה מטוסים וציוד עבור נפח השילוח של תקופת החגים האמריקאית, שצפוי לעמוד על יותר מ-5 מיליון חבילות מדי יום. האם אכן יהיה כך עד כמה ישבש זן הדלתא את התכניות והאם הצפי לעיל משקף את צמצום התמיכות הממשלתיות הישירות לאזרחים בארצות הברית? על כך מוקדם לענות.
- הפד נכנס ל-2026 מפולג: אינפלציה עקשנית, שוק עבודה מתקרר ויו"ר חדש באופק
- למרות ההבנות: סין ממשיכה להגביל חומרי גלם קריטיים לתעשייה האמריקאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
התשובות מצויות בעתיד גם לגבי תוצאות הרבעונים הבאים של UPS. האנליסטים סבורים כי ברבעון הנוכחי, השלישי של השנה, תציג רווח למניה בסך 2.53 דולר על הכנסות של 22.82 מיליארד דולר - ירידה מהרמות הנוכחיות כפי שניתן לראות. עבור השנה כולה הצפי הוא לרווח של 10.89 דולר למניה על הכנסות של 93.09 מיליארד דולר.
פטריק דונלי, אנליסט של ת'ירד ברידג' הזהיר דווקא מהתחרות מצד AMAZON (סימול: AMA) במקטע השילוח, שעשויה למתן את התחזיות של UPS לגבי פעילותה שלה. "כלקוחה וכמתחרה, אמזון יכולה לבחור לעצמה את החבילות הכי אטרקטיביות ובהן לעשות משלוח של המייל האחרון. את שאר המשלוחים תתיר ל-UPS".
- 1.לפי דעתי המניה תחזור לשער הסגירה מאתמול יש פער מחיר ענק (ל"ת)קש 27/07/2021 22:59הגב לתגובה זו
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
אילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיותאילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
זינוק חד בשווי SpaceX, התאוששות מניית טסלה והערכות שווי אגרסיביות לחברות הפרטיות מציבים את אילון מאסק בעמדת זינוק להפוך לטריליונר הראשון, ומרחיבים את השפעתו הכלכלית והטכנולוגית בקנה מידה חסר תקדים
אילון מאסק מסיים את 2025 כאחד מפרקי צבירת ההון החריגים ביותר שנרשמו בעת המודרנית. לא מדובר בהערכה ערכית של פעולותיו, דעותיו או עסקיו, אלא בתוצאה חשבונאית של עליות שווי חדות במספר חברות שבהן הוא מחזיק, ציבוריות ופרטיות כאחד.לפי הערכות שונות בוול סטריט, הונו של מאסק חצה בשלהי השנה את רף ה־600 מיליארד דולר, ובתרחישים אופטימיים אף מתקרב ל־750 מיליארד דולר. הפער בין ההערכות נובע בעיקר משאלת השווי של החברות הפרטיות שבשליטתו, ובראשן SpaceX ו־xAI.
גורם מרכזי בתמונה הוא חבילת האופציות שטסלה העניקה למאסק ב־2018. החבילה נפסלה פעמיים ב־2024 על ידי שופטת בדלאוור, אך בהמשך בוטלה הפסילה על ידי בית המשפט העליון של המדינה. עצם הכללת האופציות משנה משמעותית את תמונת ההון השנתית שלו. עם זאת, גם ללא האופציות, מאסק הוסיף בשנה החולפת הון בהיקף שמוערך בכ־250 מיליארד דולר. מדובר בסכום שמקביל כמעט לשוויו הכולל של האדם השני בעושרו בעולם, מייסד גוגל לארי פייג’.
המיקוד עובר לחלל
מניית טסלה עלתה בכ־20% מתחילת השנה, והוסיפה למאסק עשרות מיליארדי דולרים. עם זאת, תרומת טסלה לעלייה הכוללת בהונו הייתה משנית יחסית. הסיבה העיקרית לעלייה בשווי הייתה דווקא SpaceX. חברת החלל הפרטית, שבה מחזיק מאסק כ־40%, רשמה קפיצה חדה בשוויה המוערך, מכ־350 מיליארד דולר לכ־800 מיליארד דולר בתוך זמן קצר. העלייה מיוחסת בין היתר לצמיחה של שירות האינטרנט הלווייני Starlink ולציפיות עתידיות לפעילות בתחום מרכזי הנתונים מבוססי חלל.
בתחילת 2025 התמונה נראתה שונה. יחסיו של מאסק עם הנשיא דונלד טראמפ התערערו, מכירות טסלה נחלשו, והשוק האמריקאי נכנס לתקופה של תנודתיות חריפה בעקבות מדיניות המכסים החדשה. באפריל הוערך הונו של מאסק בכ־300 מיליארד דולר בלבד, ללא האופציות שבמחלוקת. המצב התהפך בהמשך השנה. השווקים התאוששו, טסלה התייצבה, ושווי SpaceX המשיך לטפס. במקביל, אישרו בעלי המניות של טסלה בנובמבר חבילת תגמול חדשה למאסק, הכוללת כ־425 מיליון מניות נוספות.
- ניצחון למאסק: בית המשפט העליון החזיר את חבילת השכר ההיסטורית של טסלה
- אילון מאסק, הנפקת ספייסX ומניית טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, מניות אלה טרם הוענקו בפועל. מימושן מותנה בהגעה לשווי שוק של כ־8.5 טריליון דולר לטסלה, יעד שאפתני במיוחד, אשר אם יושג יוסיף למאסק הון בהיקף של כטריליון דולר.
