
קת'י ווד: "מאסק יזם את הסכסוך, הוא רוצה להתרחק מהממשל"
למרות חילופי המהלומות הפומביים בין אילון מאסק לדונלד טראמפ, קת'י ווד מאמינה שמדובר באסטרטגיה: להתרחק מהממשל, להגן על עסקי טסלה ו-SpaceX ולשמר נוכחות בשווקים כמו סין; לדבריה, מאסק פועל תחת לחץ - אבל במודע
הסכסוך החריף בין אילון מאסק לדונלד טראמפ מעורר דאגה בקרב משקיעים, אך קת'י ווד - מנכ"לית קרן ההשקעות ARK ומהמשקיעות הבולטות בטסלה Tesla 3.67% - מאמינה שיש בכך גם מהלך אסטרטגי. בסרטון שפרסמה בסוף השבוע, ווד טענה כי
מאסק מתחיל להבין את עומק המעורבות הממשלתית בעסקיו, וכי המאבק הפומבי מול טראמפ עשוי להיות חלק מתוכנית רחבה יותר לניתוק הדרגתי מהממשל.
הדברים של ווד נאמרו לאחר שמאסק הודיע על עזיבתו את מחלקת היעילות הממשלתית (DOGE), ותקף את הצעת התקציב
של טראמפ בטענה שהיא תגדיל את הגירעון הפדרלי ותפגע ביוזמות ההתייעלות שהוא עצמו קידם. טראמפ לא נותר חייב והאשים את מאסק בתרומה שולית לכלכלה ואף איים לבטל חוזים פדרליים עם טסלה ו-SpaceX. למחרת החריף הקרע עוד יותר, כשמאסק טען שטראמפ מופיע בקבצים שלא פורסמו על
ג'פרי אפשטיין. טראמפ מיהר להגיב וקבע כי מאסק "איבד את השפיות". באותו היום, איים מאסק להשבית את פעילות החללית "דרגון", אך חזר בו בהמשך. לפי ווד, ההתמתנות הזו מצביע על כך שמאסק בולם את ההסלמה במכוון.
ההשפעה על החברות של מאסק ועל וול סטריט
לווד ברור שהמשבר הזה עלול לפגוע ישירות בעסקיו של מאסק - במיוחד אם הממשל ינקוט בצעדים רגולטוריים. "ל-SpaceX יש חוזים ממשלתיים בהיקף של 22 מיליארד דולר", הזכירה ווד. לדבריה, גם תחום המוניות האוטונומיות - שצפוי להיות מושק בטקסס החודש - עלול
להיפגע אם הרגולציה תוחמר. בנוסף, היא ציינה שגם ניוראלינק כפופה לפיקוח של ה-FDA, מה שמגביר את הרגישות של עסקיו של מאסק לשינויים פוליטיים.
לדברי ווד, ייתכן שמאסק יזם את הקרע הזה במטרה לנתק קשרים עם הממשל הפדרלי בכלל ועם המפלגה הרפובליקנית
בפרט - במיוחד לאור עמדותיו הניציות של טראמפ כלפי סין, שוק קריטי לטסלה מבחינת ייצור ומכירות. "הוא לא יכול להרשות לעצמו להיות מוחרם שם", היא ציינה.
- קת'י ווד מוכרת מניות והמסירות יורדות - טסלה יורדת ב-3.5%
- אחרי הרכישה של קת'י ווד - האנליסט שחותך מחיר יעד לאמזון
למרות המתח, ווד שומרת על אמונה במאסק ובחוסנו הנפשי. לדבריה, הוא "מתפקד היטב תחת לחץ"
ועדיין רואה את תפקידו בהובלת הצמיחה הכלכלית של ארה"ב ככלי להפחתת הגירעון הלאומי. עם זאת, היא סבורה כי הנהלת טסלה צריכה להזכיר לו את יעדי החברה ולעודד אותו לחזור להתמקד בהם, כפי שהצהיר לאחרונה שיעשה. באשר להשקעות שלה בטסלה, ווד ציינה כי היא רגילה לתנודתיות.
מאז הבחירות לנשיאות ב-2024, ARK מכרה מניות טסלה בשווי של כמעט חצי מיליארד דולר - מתוך ציפייה לרעידות נוספות. "אנחנו מנסים לנצל את התנודתיות לטובתנו", אמרה. "כשמניה מזנקת - אנחנו מקטינים חשיפה כחלק מניהול אקטיבי".
ההימור לטווח הארוך - יעד של 2,600 דולר למניה
מניית טסלה נפלה ביום חמישי ב-14%, ומחקה מעל 150 מיליארד דולר משווי השוק שלה, אך התאוששה מעט ביום שישי עם עלייה של 3.7%. אך למרות התנודתיות, ווד, אחת התומכות הגדולות של טסלה בוול סטריט, מאמינה שהחברה תשלוט בעתיד בתחום המוניות
האוטונומיות, שוק רווחי במיוחד, בזכות מובילותה בטכנולוגיית נהיגה עצמית. לפי התחזית שלה, מניית טסלה תגיע ל-2,600 דולר עד 2029 - פי 9 ממחירה הנוכחי.
בסוף הרבעון הראשון, קרנות ARK החזיקו ב-3.3 מיליון מניות של טסלה בשווי כולל של 928
מיליון דולר. אמנם מדובר רק ב-0.1% מהמניות של טסלה, אך הן מהוות 7.6% מהתיק הכולל של ARK. קרנות הדגל של החברה אף חשופות לטסלה יותר: מניית טסלה מהווה 10.3% מקרן ARK Innovation, כ-10.8% מקרן ARK Autonomous Technology & Robotics, ו-6.9% מקרן ARK Next Generation
Internet.