פלסטי דיפ: צבע, דור שלוש וידאו

הפורומים רוחשים סביב אפשרות צביעה חדשה לרכב, הפלסטי דיפ. יצאנו לבדוק במה מדובר
אריאל אלסיבוני |

עד לפני מספר שנים, מי שביקש לצבוע את רכבו עמד בפני אפשרות אחת. צביעת הרכב שכולנו מכירים. זו הדרך הישנה, היסודית והאיכותית ביותר לחדש את גימור חלקיו החיצוניים של כל רכב. חסרונותיה העיקריים של שיטה זו היא מחיר וזמן. בשביל לצבוע מכונית, באופן יסודי ואיכותי, נדרשת עבודת הכנה לא פשוטה. יש לפרק את כל האביזרים החיצוניים שעשויים להפריע לצביעה (פנסים, גומיות וכו'). לאחר מכן יש להכין את גוף הרכב לצביעה. זה אומר לתקן מכות שונות, לטפל בנקודות חמצון ולמעשה להביא את גוף הרכב למצב ראשוני, נקי וחלק. רק לאחר התהליך הזה, ניתן להתחיל בעבודת הצביעה. ביצוע העבודה הזו כמו שצריך, דורש הרבה עבודה, הרבה ידע והרבה זמן. וזמן שווה כסף. עבודת צביעה איכותית יכולה לחצות את קו העשרת אלפים שקלים.
 
 
בתחילת שנות ה-2000 החלו סדנאות ואמני צבע אמריקנים להשתמש בשיטת גימור שונה. במקום הגימור המבריק המוכר, הם החלו צובעים מכוניות ואופנועים בגימור מט. בעיקר שחור מט. עבודת הצבע בגימור הזה, הנחשבת לקשה ויקרה יותר מצביעה "מבריקה" רגילה, הפכה להיות מבוקשת ונחשקת. אך מדובר היה, עדיין, בעבודה קשה ויקרה מאוד. לפי מיטב ידיעתנו, אין בישראל נכון להיום מכוניות שנצבעו כאן בגימור שכזה.
 
מכירים את הפלסטיק הגמיש סביב ידיות הפלייר
לפני כמה שנים נולד פתרון למי שרצה את גימור המט, אבל לא היה בידו הממון. ציפוי הרכב במדבקה. כאן כבר אפשר להשיג את גימור המט הנחשק באופן קל יותר וזול יותר מעבודת צבע יסודית. יחסית. היתרונות על עבודת הצבע הישנה התבטאו בצורך מועט בהכנת הרכב ומשך עבודה קצר יותר. אחד החסרונות הבולטים של שיטה זו – ציפוי לא מושלם בנקודות חיבור בעייתיות.
 
 
 
עכשיו, צפה אופציית צבע שלישית. הפלסטי דיפ (Plastidip) הוא ציפוי גומי סינטטי, שניתן להשתמש בו בהברשה, התזה או טבילה. מכירים את הפלסטיק הגמיש שנמצא סביב ידיות הפלייר שלכם? זה פלסטי דיפ. ציפוי פלסטי דיפ יודע לבודד, לאטום והוא עמיד לחמצון. הוא גמיש, עמיד ולא נסדק או נשרף (בטמפרטורת של בין מינוס 30 ועד 90 מעלות צלזיוס). הפלסטי דיפ מגיע במספר צבעים בסיסיים (לבן, שחור, אדום, ירוק) ואת הנוזל ניתן לקנות בפח או בתרסיס.

איך מגיע חומר המיועד לציפוי כלי עבודה ותעשייה לצביעת כלי רכב? יש כמה סיבות. מעבר לים החלו לגלות בשנים שאחרונות, שתכונות הפלסטי דיפ הופכות אותו לחומר מתאים וקל ליישום לשימוש במדובר. כשכבת ציפוי הוא אינו דורש הכנה יתירה של המשטח הנצבע. תכונות החומר, גמיש מחד וחזק מאידך מתאים לשחיקה אליה נחשפים כלי רכב בשימוש שוטף. ויותר מהכול, אחרי התזת החומר, ניתן לקלף אותו. זה אומר שניתן לצבוע איתו מבלי לבלות שעות ארוכות בעבודת הכנת משטחים ופירוק חלקים. אם נותר צבע לאחר הצביעה, על הפנס הקדמי לדוגמא, ניתן לקלף אותו בקלות יחסית, החומר יקרע מעצמו בכל מקום בו יש מרווח בין חלקי הגוף (בין הפנס לכנף נניח).
 
 

ברשת יש לא מעט אנשים שצבעו בעצמם חלקי גוף שונים או רכיבים שונים (סמלים או חישוקים בשחור מט לדוגמא) בעזרת פלסטי דיפ, אבל בעלי מקצוע איתם התייעצנו המליצו לנו לא לנסות לצבוע רכב שלם לבד. למיטב הבנתנו, כיום יש רק חברה אחת בארץ המבצעת צביעות מבוססת פלסטי דיפ, חברת 'אוטומט'. בחברה מספרים כי הם נחשפו לחומר הזה לפני כשנה והבינו את הפוטנציאל האדיר הגלום בו. אבל עם הפלסטי דיפ כפי שהוא נמכר בעולם, קשה להגיע לתוצאות איכותיות וטובות, לטענתם. במשך חצי שנה הם ביצעו ניסויים, שילבו את הפלסטי דיפ עם חומרי צבע ייעודיים לעולם הרכב, בהרכבים שונים במטרה להגיע לנוסחה שתשביע את רצונם. עכשיו, הם יכולים להגיע לכל גוון קיים מבוסס פלטי דיפ ולהציע גם גימור מט וגם גימור מבריק. ערן ואבי לא מוכנים לפרט מה היא הנוסחה הזו ובקשו שנכבה את המצלמות בזמן שהם רקחו את החומרים.
 
צבע חדש בארבע שעות
האקזמפלר הנצבע היה הפורד פוקוס הישנה של מערכת 'אוטו'. מעוכת פגושים, עם נקודות חלודה בצבע היא נכנסה לסדנא בשעה עשר לערך. הרכב עבר שטיפה במכונה והורדו ממנו מדבקות שונות. עבודת ההכנה כללה כיסוי הגלגלים בבד, כיסוי החלונות, הפנסים והמראות. ארבע שעות אחרי שהתחילה העבודה, החל ערן מניח את שכבת הצבע הסופית. כמה דקות אחר כך הפוקוס נעמדה בחוץ. מוכנה. התוצאה מרשימה מאוד. הכיסוי אחיד ומושלם. אין נקודות של כמעט, אין פינות של כאילו. ציפוי אחיד מלא ואיכותי של המרכב כולו.
 
 

יום אחרי הצביעה, התוצאה מרשימה עוד יותר. עושה רושם שלוקח יום אחד לצבע להתגבש לכדי תוצאה עמוקה ומלהיבה. כחודש לאחר הצביעה, לאחר מספר שטיפות במכונה ושימוש יום-יומי, אין סימני פגיעה או דהייה. היא פשוט ממשיכה להראות טוב בשחור. חודש זה לא זמן מספק בכדי לבדוק עמידות של שום מוצר. אנחנו נמשיך לעדכן כאן לגבי עמידות הצביעה. בחברה מציינים כי לצביעת הפלסטי דיפ הם מציעים אחריות של 3 שנים ומזכירים שבמקרה של שריטה או מכה קלה התיקון קל, קצר ואינו גורם להבדלי צבע בין משטחים. עלות צביעת מכונית סטנדרטית תנוע סביב 5,000 שקלים. זול יותר מכל אופציות הצביעה או הציפוי האחרות בשוק. על פניו הפלסטי דיפ מוכיח עצמו כאופציה איכותית, מהירה ובעלות נמוכה לצביעת רכב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

קרנות פרייבט אקוויטי, לוגואיםקרנות פרייבט אקוויטי, לוגואים

שנת הקציר של קרנות הפרייבט אקוויטי: מי הציפו ערך ומי עדיין מחכים?

מהאקזיט ביד2, דרך המימושים של פימי בעשות אשקלון ובאורביט ועד ההנפקה של סוגת  קרנות הפרייבט אקוויטי סגרו שנה של אקזיטים והנפקות, אבל לא כל הקרנות נהנו מהגאות
רונן קרסו |

פימי

קרן פימי, שנוסדה בשנת 1996 על ידי ישי דוידי, היא הגדולה והמובילה בישראל. הקרן מנהלת נכסים בשווי כולל של כ-8 מיליארד דולר.

הגאות ההיסטורית בשווקים לא פסחה גם על עולם הפרייבט אקוויטי. אחרי תקופה של ריבית גבוהה, אי-ודאות ובלימת עסקאות, חלק מקרנות ההשקעה הפרטיות מצאו את עצמן שוב בסביבה נוחה יותר למימושים ולהנפקות.

לפני חודש הודיעה פימי על תחילת הגיוס של קרן פימי 8, לגיוס של 1.5 מיליארד דולר, ארבע שנים לאחר סיום הגיוס של קרן פימי 7, שבה גייסה 1.25 מיליארד דולר.

לצד הזינוקים במדדים, והפתיחה המחודשת של שוק ההנפקות, חלק מקרנות ההשקעה הפרטיות נהנו גם הן משנה חריגה במיוחד. 4 קרנות פרייבט אקוויטי רשמו תשואות דו-ספרתיות, ובמקרים מסוימים גם הצליחו לתרגם את העליות למימושים בפועל, דרך אקזיטים והנפקות ברווחים נאים.

עד כה רכשה הקרן שליטה ב-108 חברות ומימשה 76 מהן, בהיקף עסקאות של למעלה מ-9 מיליארד דולר.


לישי דוידי הייתה שנה מצוינת, חריגה אפילו במונחי פימי. הקרן מימשה אחזקות בחברות שונות בתשואות מרשימות, ואף הובילה את ההנפקה הגדולה בתולדותיה.