הפקקים בדרך: שביתה ברכבת משבוע הבא בימים ב', ד' ו-ו' ועד הודעה חדשה
מכת הפקקים בשבוע הבא הולכת להתפשט באופן ניכר זאת בשל העובדה שעובדי הרכבת הכריזו היום כל כוונתם לשבש את תנועת רכבות הנוסעים.
כך שהחל מיום שני (ראשון בחצות) תעצר תנועת הרכבות לסירוגין: ביום אחד תיעצר כליל תנועת הרכבות והתחנות תיסגרנה וביום למחרת תפתח התנועה לנוסעים והעבודה תתקיים כסדרה. כך חוזר חלילה עד הודעה חדשה.
מההסתדרות החדשה נמסר כי ההחלטה לקיים את השביתה לסירוגין נועדה להפחית את הפגיעה בנוסעים. השביתה לא תתקיים ביום ראשון וחמישי על-מנת להפחית את הפגיעה בחיילים ונוסעים אחרים בסוף השבוע ובתחילתו.
ההחלטה על פתיחה בצעדים ארגוניים התקבלה לאחר מו"מ שניהל יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, במשך חודש עם יו"ר דריקטוריון הרכבת, אורי יוגב. זאת במטרה למצוא פתרון במחלוקת בעניין הפרטת עבודת התחזוקה של הקרונות החדשים לחברת "בומברדייה".
לפני כחודש איימו העובדים לחדש את השביתה בנושא אולם השביתה נדחתה ברגע האחרון לאחר שעיני ויוגב סיכמו שהמו"מ יתנהל ביניהם. אולם כאמור גם העלאת הדרג במו"מ לא הניבה תוצאות וההנהלה ממשיכה לעמוד בהתעקשותה על הפרטת עבודת התחזוקה תוך הכנסת עובדי קבלן.
- 6.אבי 01/01/2012 09:14הגב לתגובה זויש כל הזמן המוני הרוגים בכבישים ושר התחבורה מתעסק דווקא בבטיחות ברכבת. שהיא כלי התחבורה הכי בטוח הקיים.
- 5.אבי 01/01/2012 09:13הגב לתגובה זוהעומס בכבישים יגבה יותר תאונות מאשר כל בעיות הבטיחות, ברכבת.
- 4.חיים 30/12/2011 01:23הגב לתגובה זוכל נוסע ברכבת לא קונה רכב חדש ולא מבזבז דלק ולא מתקן את הרכב - הממשלה מוויחה מילארדי שקלים על זה. זו הסיבה שהממשלה לא מאשרת לרכבת להתפתח. דואגת לסלול קווים שאף אחד לא יכול לנסוע בהם - ירושלים דרך בטן האדמה .... כפר סבא דרך ראש העין וכו.. למה מבקר המדינה לא מתענין בנושא?
- 3.יורם מראשון 30/12/2011 00:15הגב לתגובה זוחוק בוררות חובה לצה" ל, משטרה, כיבוי אש, שרותי ממשלה, רשויות מקומיות, הרכבת, הנמלים, שדות התעופה, שרותי תקשורת
- 2.חופשי חודשי 29/12/2011 22:23הגב לתגובה זולפטר את כל העובדים גם ככה השירות שלהם זוועה הגיע הזמן שהנוסעים לא יהיו בני ערובה לגחמות העובדים, מספיק למונופולים, הנוסעים צריכים תנאים טובים ולא רכבות עם תנאים כמו בעולם השלישי
- 1.להפריט את הרכבת,ולפטר את העובדים!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)יד הנפץ 29/12/2011 15:40הגב לתגובה זו
- חופשי !!! 29/12/2011 16:08הגב לתגובה זוכל יומיים יעשו בנו כרצונם , דיייי פעם שעברה לקח לי נצח להגיע הביתה חוצפה , אנחנו לא מגן האנושי שלהם רוצים למחות , ישנם דרכים אחרות ולא לרמוס אחריכם עם שלם ..
.jpg)
הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים
חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה
פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.
זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה.
שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.
החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.
- המוסד לביטוח לאומי ביטל קצבה בגלל רכישת רכב - האם זה מוצדק?
- ביטוח לאומי לא אישר קצבה לזוג שהיה ברילוקיישן; מה קבע בית המשפט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"
שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו, "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.
בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.
בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".
בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".