זה לא תרגיל: משרד הבטחון הוציא את תקציב הפרסום של 'פיקוד העורף' למכרז
תקציב הפרסום של פיקוד העורף אשר טופל בשנה החולפת בידי משרד הפרסום 'ציבלין תקשורת צעירים' יצא לאחרונה למכרז - כך נודע לאייס. המכרז מנוהל על ידי מחלקת הפרסום והאירועים במשרד הביטחון.
ציבלין, מקבוצת אדלר חומסקי ובבעלות משותפת עם אורן ציבלין, מנכ"ל המשרד מחזיק בתקציב פיקוד העורף מאז 2008. בתקופה זו טופל התקציב לסירוגין גם על ידי לשכת הפרסום הממשלתית.
ראוי לציון הקשר הישיר שמתקיים בין האיומיים הבטחוניים על מדינת ישראל, בדגש על מתקפת הרקטות והגראדים על יישובי הדרום והשפלה לבין הזינוק בהוצאה לפרסום של פיקוד העורף, המסופח למשרד הבטחון.
ב-2008 עמד תקציב פיקוד העורף על כ-324 אלף דולר (במחירי מחירון, על פי יפעת בקרת פרסום). ב-2009 עמד תקציב הפרסום על 1.8 מיליון דולר במחירי מחירון, ב-2010 ההוצאה לפרסום עלתה במעט על 2 מיליון דולר (מ.מחירון) וב-2011 נרשם הזינוק הגדול בהוצאה לפרסום, בהתאם להמשך הירי על על יישובי הדרום אשר זלג גם לערים כמו אשדוד וגן יבנה. בשנה זו, החולפת עמד התקציב על כ-3 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-4.7 מיליון שקלים, כל פי נתוני יפעת בקרת פרסום.