גודל טקסט
זום
ניגודיות
TOP5

גרילה נגד גרילה: קולומביה 'מפגיזה' את לוחמי היערות במסרים קורעי לב מהבית

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום מסביב לעולם. עוד במדור: מעשים טובים ללא סיבה בסרטון ויראלי רגשני ויפיפה, מסתבר שזה עושה טוב
משה בנימין | (3)

מקבץ TOP5 השבועי. המדור שמציג לפניכם אחת לשבוע 5 מהלכי פרסום בולטים מסביב לעולם. השבוע במדור: משרד הבטחון הקולומביאני, עמותת Life Vest, הצלב האדום, TMobile ונייקי. * לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן * להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן * להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק - לחצו כאן Demobilize איך מתמודדים עם מלחמת אזרחים עקובה מדם בקולומביה? מלחמת גרילה, מלחמת פרסום גרילה! משרד הביטחון הקולומביאני במהלך המשך לאחד המהלכים המדוברים של שנה שעברה. מבצע חג המולד. שנה שעברה, בעזרת משרד הפרסום LOWE, יצאו למהלך גרילה כדי להביא לכך שלוחמי המחתרת FARC יניחו את נשקם ויחזרו לחיק משפחתם. שיחות עם אנשי גרילה לשעבר לימדו את משרד הפרסום כי התקופה הכי רגישה עבור הלוחמים היא תקופת חג המולד, תקופה של געגועים לבית ולחברים. במהלך פורץ דרך, בעזרתם האדיבה של 2 מסוקי בלקהוק ויחידת לוחמים מובחרת, יצאו במשרד הפרסום לקשט את עצי היערות בהם מסתתרים המורדים בקישוטי החג, על העצים לצד הקישוטים הסתתר מסר פשוט שקורא ללוחמים לוותר על נשקם ולחזור הביתה לחג. 331 לוחמים החליטו לחזור שנה שעברה הביתה בעקבות הקמפיין, מה שהוביל את משרד הבטחון הקולומביאני השנה ללכת על מהלך המשך, RIVER OF LIGHT. מהלך שמגייס את העם הקולומביאני ובניהם בעיקר חברים ובני משפחה של הלוחמים, למסור מסרים של תקווה ובקשה אישית למורדים לוותר על נשקם ולשוב הביתה לקראת חג המולד של השנה, המסרים נשלחו דרך הנהר לתוך יערות העד בתקווה שיגיעו לידיים הנכונות ויובילו לשינוי. Kindness סרט ויראלי של עמותה קטנה בניו יורק בשם Life Vest Inside, שמציגה באופן יפיפה את הרעיון של "בומרנג הנחמדות", כשאנחנו עוזרים לעולם, העולם עוזר לנו. הסרט ממחיש את אחד מהטרנדים הצומחים והבולטים של השנה על פי TRENDWATCHING בשם R.A.K (RANDOM ACTS OF KINDNESS) על רקע שנים של תסכול מצד הצרכנים שרואים אנשים, טייקונים, חברות ומותגים אשר פועלים רק באופן אינטרסנטי, יש ציפייה כיום של צרכנים לראות עולם (ובו גם מותגים) שמפתיעים ופשוט נותנים ולא רק לוקחים, עוזרים ולא רק מוכרים, סתם, בלי אינטרס, למען עולם טוב יותר. Stuff סרט קצר של הצלב האדום עם מסר ביקורתי נוקב על החברה הצרכנית שלנו בימים שלפני חג המולד. הסרט מתחבר לתסכול העמוק של הצרכנים שנכנסים לבהלת צריכה חסרת ערך לקראת החג וקורא להם לעשות מעשה, לתת מתנה עם משמעות. Fight TMOBILE בשני סרטים שמציגים את האייפון 4S בקרב אפי מול מכשירי האנדרואיד הטובים ביותר בשוק, מי ינצח? Flash המהלך הדיגיטאלי המומלץ של השבוע מצוות RP DIGITAL. נייקי מתחברת לטרנד ה-AR שתקף את משרדי הפרסום השנה, עם משחק המחבר בין העולם הוירטאלי לאמיתי. כדי לקדם את מעילי ה-FLASH שלהם, המיועד לאצנים שרצים בלילה, הם החליטו להוציא עשרות אצנים לבושים במעיל לרחובות וינה לריצת ערב קלילה, מי שיצליח לצלם יותר אצנים (את המספר שעל גבם) ינצח. ואיך ימצאו את האצנים? חוץ מאפליקציית איפון ייחודית שעוזרת (TRACKING בעזרת GPS) המעילים עצמם פשוט בולטים וקלים לזיהוי. ניהול המדור על ידי אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מהתעשייה 25/12/2011 13:51
    הגב לתגובה זו
    תודה
  • 2.
    בואו ננסה לשלוח מסרים כאלו לחמאס (ל"ת)
    שמאלני הזוי 22/12/2011 15:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קולומביה זה גאוני!!!! (ל"ת)
    השמן 22/12/2011 14:18
    הגב לתגובה זו