איגוד השיווק לשר התקשורת: להמיר את החוב של ערוץ 10 להפקות דרמה ותעודה
ממשיכים הניסיונות של גופים שונים במשק הישראלי לבטל את הגזירה המרחפת מעל ערוץ 10. איגוד השיווק פנה לשר התקשורת משה כחלון בבקשה להמיר את חובו של הערוץ שעומד על כ-45 מיליון שקלים בהפקת תוכניות מקור בטלוויזיה. כך, על פי ההצעה שהועלתה על ידי אסף אמיר מאיגוד היוצרים בדיון בועדת הכלכלה בשבוע החולף.
איגוד השיווק כותב לשר כחלון: "מאז עלה ערוץ 10 לאוויר הבענו את תמיכתנו הנחרצת בו, ציינו מעל כל במה את חשיבותו של פלורליזם תקשורתי ושל ערוץ מסחרי נוסף, הצטרפנו בפועל לכל מאבקי ההישרדות של הערוץ, הפכנו אותו לחלק אינטגראלי מתמהיל השיווק שלנו, והשקענו בו מדי שנה מאות מיליוני שקלים. אנו קוראים לך לאמץ את ההצעה לפיה יומר חובו של ערוץ 10 בהפקה של תוכניות דרמה ותעודה, מעבר למכסה בה מחויב הערוץ כיום".
על פי איגוד השיווק המרת החוב בהפקות מקור תעמוד לטובת הציבור שיזכה לתכניות דרמה, תכניות אקטואליה וסדרות תעודה המשקפות את המתרחש בציבוריות הישראלית. עוד תיטיב ההצעה עם שוק ההפקה והיצירה הישראלית. זאת כאשר אימוץ ההצעה ימנע אפקט דומינו של קריסה כלכלית בשוק ההפקה והיצירה הישראלית, ואף יביא להזרמה לא צפויה של עשרות מיליוני שקלים לענף יצירתי וחשוב אך דל במשאבים, המאפשר את פרנסתן בכבוד של אלפי משפחות בישראל.
האיגוד מציין גם את טובת שוק הפרסום הישראלי - "ההיגיון הכלכלי העומד מאחורי ההצעה מתבסס על חיזוק לוח השידורים, יצירת רייטינג, וביסוס מעמדו של הערוץ כפלטפורמה פרסומית אפקטיבית למפרסמים".
לדברי איגוד השיווק ההצעה מתבססת על תקדים מוצלח שיושם לאחרונה. הסדר זהה של המרת חובת תשלום תמלוגים למדינה בהפקת תוכן טלוויזיוני, התקבל ויושם ע"י ועדת הכלכלה בהקשר של הפקת החדשות המקומיות בחברת הכבלים HOT. עוד הוא מציין כי ההצעה מקובלת על הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ומנכ"ל הרשות מנשה סמירה שהביע את תמיכתו.
- 2.קבוק 19/12/2011 20:33הגב לתגובה זו.
- 1.עזרא מועלם 19/12/2011 16:56הגב לתגובה זומרגישים שהכותבים והעורכים שם ילדים נטולי ותק נסיון עומק ובשלות. חבל