דיווח: משלחת ישראלית תצא לקפריסין כדי להסדיר את גבולות המים הכלכליים

cyprus-mail עדכן כי המשלחת תבצע ליטושים אחרונים בהסכם בין המדינות. הצורך נועד להסדיר את המצב שבו מאגר נמצא בחלקו בקפריסין וחלקו בישראל כדוגמת בלוק 12 הזולג לרישיונות פלאג'יק
תומר קורנפלד | (22)

קפריסין וישראל רוצות להסדיר את הגבולות של המים הכלכליים בין שתי המדינות. אתר האינטרנט cyprus-mail דיווח בסוף השבוע כי משלחת ישראלית צפויה לצאת בימים הקרובים לקפריסין בכדי לבצע ליטושים אחרונים בהסכם בין המדינות.

ככל הנראה ההסכם בין שתי המדינות נדרש כדי להסדיר את המנגנון שבו יטופל מצב שבו מאגר גז הנמצא בחלקו בישראל וחלקו בקפריסין. אחד המאגרים האלו הוא המאגר של 'בלוק 12' הנמצא בקפריסין ובחלקו זולג לכיוון שטחי פלאג'יק.

לפני כחודש חשפה נובל אנרג'י אשר מבצעת היום את קידוח האקספלורציה בבלוק 12 כי סקרים סייסמיים גילו כי בשטח הרישיון ישנו פוטנציאל למציאת 3-9 טריליון רגל מעוקב של גז טבעי כאשר ההסתברות למציאת הידרוקרבונים (סימני גז או נפט) עומדת על 60%.

השותפות הישראליות המחזיקות בזכויות ברישיון הצפוני של פלאג'יק הינם בני שטיינמץ (42.5%), טדי שגיא (42.5%), הזדמנות יהש (10%) ומפעילת הקידוח AGR עם 5%. השותפות טרם פרסמו את תוצאות הסקרים הסייסמיים בשטח הרישיונות והערכות הן שהסקרים יפורסמו בתוך מספר חודשים.

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    יש מפה שמצביעה על כך שיש גלישה (ל"ת)
    תמיר 11/12/2011 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    מתי נדע אם יש גלישה?? (ל"ת)
    מיכאל 11/12/2011 13:49
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    טומי הלפינגר 11/12/2011 13:31
    הגב לתגובה זו
    של ההתחלה . ותחשבו על זה טוב טוב.
  • 15.
    מנייה עם פוטניציאל (ל"ת)
    הזדמנות נכנסה לתיק.. 11/12/2011 11:36
    הגב לתגובה זו
  • משקיע קטן 11/12/2011 11:47
    הגב לתגובה זו
    מחזיק עד לסקרים לפחות. יש לי הרגשה יהיה שם בוננזה.
  • 14.
    גו 11/12/2011 11:15
    הגב לתגובה זו
    שוב פעם אותו תרגיל מסריח חוסמים את רציו לא נותנים לה ליפרוץ קדימה זה בטוח אינטרסנטים שעושים הכל שתישאר בשער 35 כמו שירון זר רצה וכלל פיננסים שהם מושקעים אצל תשובה ממש ליכלוך זה הם שגורמים לרציו לא ליפרוץ קדימה ומחקים כל יום ביכדי להוריד אותה ביכדי שיוכלו ליקנות בזול ממש שקוף
  • 13.
    Dubi 11/12/2011 11:07
    הגב לתגובה זו
    גם בלוק 12, גם לוייתן, גם גל, והזדמנות יש חשיפה לכולם וכמובן שעוד לא דיברנו על הנפט ! :)
  • 12.
    גו 11/12/2011 11:06
    הגב לתגובה זו
    קבוצת דלק יש לנו דלק קבוצה ויש לנו דלק אנרגיה ויש לנו דלק קידוחים ויש לנו אבנר רציתי לדעת כמה כל אחד יש לו אחוזים במיבנה ליויתן למשל לרציו יש 15 אחוזים אז להם כמה יש לכל אחד כי הם עולות כאילו שהם נימצאים לבדם בליויתן אני לא מבין אני רוצה הסבר אם אפשר תודה לא מיסתדר לי משהו מוזר בבקשה ליבדוג מחכה לתשובה תודה
  • 11.
    הזדמנות 11/12/2011 11:01
    הגב לתגובה זו
    יש שם גז ונפט. השאלה היא כמה.. בינתיים הזדמנות ישראלית נסחרת בשווי המזומנים! ללא תמחור של כל מה שיש שם..
  • 10.
    סוחר חשאי 11/12/2011 10:48
    הגב לתגובה זו
    נראה לי סתם...מה, עוד לפניי שיקדחו בפלאג' יק ידעו שיש שם תגלית וודאית? נשמע לכם הגיוני? אם זה באמת כך (אני חושב שלא) אז אני מבין למה היתה התמודדות של שגיא ושטיינמץ...
  • ששון גז 11/12/2011 11:22
    הגב לתגובה זו
    כתגלית עוד שבועיים הזדמנות ישראלית תחזיק בנתח מתגלית קיימת ביד. כמה? את זה הם יגלו בקרוב מאוד כשיחשפו סקרי פלאג' יק. בשלב מאוחר יותר יהיה קידוח שיוכיח המצאות גז גם בצד של פלאג' יק. אבל למה רק גז? מה דעתך על נתח יפה ממאגר נפט גדול? היכנס ותדהם. http://www.bloomberg.com/news/2011-12-06/cyprus-block-12-worth-more-than-450-billion-imerisia-reports.html?cmpid=yhoo
  • 9.
    מושקע 11/12/2011 10:44
    הגב לתגובה זו
    מי היחידה שדרכה אפשר להיחשף לפלאג' יק? הזדמנות! בוננזה.
  • 8.
    על בטוח 11/12/2011 09:39
    הגב לתגובה זו
    והשליש הנותר נמצא בשטח קפריסין. בלוק 12 נמצא ברובו על 2 הרשיונות העליונים מתוך השישה של פלאג' יק. חפשו את המפה של יעקב מימרן הממונה הקודם לעינייני הנפט במשרד התשתיות כל המידע נמצא שם במפה וניתן לראות באילו רשיונות יש מיבנים ופרוספקטים של נפט.
  • 7.
    וכמה אחוזים מלוויתן נמצאים בעצם בפלאג' יק??? (ל"ת)
    הלוויתן הקטן 11/12/2011 09:36
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הזדמנות זו רציו הבאה! (ל"ת)
    בני 11/12/2011 09:36
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    התחלתי בישראמקו, המשכתי ברציו, נסיים בהזדמנות (ל"ת)
    המירוץ למיליון השני 11/12/2011 09:33
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בני 11/12/2011 09:31
    הגב לתגובה זו
    זו רציו הבאה
  • מה השווי שוק של ה.ישראלית ביחס לתגלית? (ל"ת)
    משה 11/12/2011 13:48
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אורי 11/12/2011 09:30
    הגב לתגובה זו
    צריך להיות שיא ה............
  • 2.
    הפוך גוטה המאגר של פלאג' ק פולש לבלוק 12 (ל"ת)
    משקיען מתוחכם 11/12/2011 09:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משקיען 11/12/2011 09:05
    הגב לתגובה זו
    מישהו יודע?
  • דודו 11/12/2011 09:16
    הגב לתגובה זו
    אחרת אין טעם במשלחת, בהסכמים באלאגנים. הכמות משמעותית וזה מה חשוב.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.