דיווח: משלחת ישראלית תצא לקפריסין כדי להסדיר את גבולות המים הכלכליים
קפריסין וישראל רוצות להסדיר את הגבולות של המים הכלכליים בין שתי המדינות. אתר האינטרנט cyprus-mail דיווח בסוף השבוע כי משלחת ישראלית צפויה לצאת בימים הקרובים לקפריסין בכדי לבצע ליטושים אחרונים בהסכם בין המדינות.
ככל הנראה ההסכם בין שתי המדינות נדרש כדי להסדיר את המנגנון שבו יטופל מצב שבו מאגר גז הנמצא בחלקו בישראל וחלקו בקפריסין. אחד המאגרים האלו הוא המאגר של 'בלוק 12' הנמצא בקפריסין ובחלקו זולג לכיוון שטחי פלאג'יק.
לפני כחודש חשפה נובל אנרג'י אשר מבצעת היום את קידוח האקספלורציה בבלוק 12 כי סקרים סייסמיים גילו כי בשטח הרישיון ישנו פוטנציאל למציאת 3-9 טריליון רגל מעוקב של גז טבעי כאשר ההסתברות למציאת הידרוקרבונים (סימני גז או נפט) עומדת על 60%.
השותפות הישראליות המחזיקות בזכויות ברישיון הצפוני של פלאג'יק הינם בני שטיינמץ (42.5%), טדי שגיא (42.5%), הזדמנות יהש (10%) ומפעילת הקידוח AGR עם 5%. השותפות טרם פרסמו את תוצאות הסקרים הסייסמיים בשטח הרישיונות והערכות הן שהסקרים יפורסמו בתוך מספר חודשים.
- 18.יש מפה שמצביעה על כך שיש גלישה (ל"ת)תמיר 11/12/2011 13:57הגב לתגובה זו
- 17.מתי נדע אם יש גלישה?? (ל"ת)מיכאל 11/12/2011 13:49הגב לתגובה זו
- 16.טומי הלפינגר 11/12/2011 13:31הגב לתגובה זושל ההתחלה . ותחשבו על זה טוב טוב.
- 15.מנייה עם פוטניציאל (ל"ת)הזדמנות נכנסה לתיק.. 11/12/2011 11:36הגב לתגובה זו
- משקיע קטן 11/12/2011 11:47הגב לתגובה זומחזיק עד לסקרים לפחות. יש לי הרגשה יהיה שם בוננזה.
- 14.גו 11/12/2011 11:15הגב לתגובה זושוב פעם אותו תרגיל מסריח חוסמים את רציו לא נותנים לה ליפרוץ קדימה זה בטוח אינטרסנטים שעושים הכל שתישאר בשער 35 כמו שירון זר רצה וכלל פיננסים שהם מושקעים אצל תשובה ממש ליכלוך זה הם שגורמים לרציו לא ליפרוץ קדימה ומחקים כל יום ביכדי להוריד אותה ביכדי שיוכלו ליקנות בזול ממש שקוף
- 13.Dubi 11/12/2011 11:07הגב לתגובה זוגם בלוק 12, גם לוייתן, גם גל, והזדמנות יש חשיפה לכולם וכמובן שעוד לא דיברנו על הנפט ! :)
- 12.גו 11/12/2011 11:06הגב לתגובה זוקבוצת דלק יש לנו דלק קבוצה ויש לנו דלק אנרגיה ויש לנו דלק קידוחים ויש לנו אבנר רציתי לדעת כמה כל אחד יש לו אחוזים במיבנה ליויתן למשל לרציו יש 15 אחוזים אז להם כמה יש לכל אחד כי הם עולות כאילו שהם נימצאים לבדם בליויתן אני לא מבין אני רוצה הסבר אם אפשר תודה לא מיסתדר לי משהו מוזר בבקשה ליבדוג מחכה לתשובה תודה
- 11.הזדמנות 11/12/2011 11:01הגב לתגובה זויש שם גז ונפט. השאלה היא כמה.. בינתיים הזדמנות ישראלית נסחרת בשווי המזומנים! ללא תמחור של כל מה שיש שם..
- 10.סוחר חשאי 11/12/2011 10:48הגב לתגובה זונראה לי סתם...מה, עוד לפניי שיקדחו בפלאג' יק ידעו שיש שם תגלית וודאית? נשמע לכם הגיוני? אם זה באמת כך (אני חושב שלא) אז אני מבין למה היתה התמודדות של שגיא ושטיינמץ...
- ששון גז 11/12/2011 11:22הגב לתגובה זוכתגלית עוד שבועיים הזדמנות ישראלית תחזיק בנתח מתגלית קיימת ביד. כמה? את זה הם יגלו בקרוב מאוד כשיחשפו סקרי פלאג' יק. בשלב מאוחר יותר יהיה קידוח שיוכיח המצאות גז גם בצד של פלאג' יק. אבל למה רק גז? מה דעתך על נתח יפה ממאגר נפט גדול? היכנס ותדהם. http://www.bloomberg.com/news/2011-12-06/cyprus-block-12-worth-more-than-450-billion-imerisia-reports.html?cmpid=yhoo
- 9.מושקע 11/12/2011 10:44הגב לתגובה זומי היחידה שדרכה אפשר להיחשף לפלאג' יק? הזדמנות! בוננזה.
- 8.על בטוח 11/12/2011 09:39הגב לתגובה זווהשליש הנותר נמצא בשטח קפריסין. בלוק 12 נמצא ברובו על 2 הרשיונות העליונים מתוך השישה של פלאג' יק. חפשו את המפה של יעקב מימרן הממונה הקודם לעינייני הנפט במשרד התשתיות כל המידע נמצא שם במפה וניתן לראות באילו רשיונות יש מיבנים ופרוספקטים של נפט.
- 7.וכמה אחוזים מלוויתן נמצאים בעצם בפלאג' יק??? (ל"ת)הלוויתן הקטן 11/12/2011 09:36הגב לתגובה זו
- 6.הזדמנות זו רציו הבאה! (ל"ת)בני 11/12/2011 09:36הגב לתגובה זו
- 5.התחלתי בישראמקו, המשכתי ברציו, נסיים בהזדמנות (ל"ת)המירוץ למיליון השני 11/12/2011 09:33הגב לתגובה זו
- 4.בני 11/12/2011 09:31הגב לתגובה זוזו רציו הבאה
- מה השווי שוק של ה.ישראלית ביחס לתגלית? (ל"ת)משה 11/12/2011 13:48הגב לתגובה זו
- 3.אורי 11/12/2011 09:30הגב לתגובה זוצריך להיות שיא ה............
- 2.הפוך גוטה המאגר של פלאג' ק פולש לבלוק 12 (ל"ת)משקיען מתוחכם 11/12/2011 09:29הגב לתגובה זו
- 1.משקיען 11/12/2011 09:05הגב לתגובה זומישהו יודע?
- דודו 11/12/2011 09:16הגב לתגובה זואחרת אין טעם במשלחת, בהסכמים באלאגנים. הכמות משמעותית וזה מה חשוב.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
