אסיפת מודיעין: "עד סוף החודש נאשר את תקציב הקידוח ב'מירה' ו'שרה'"

כך חשף היום מנכ"ל מודיעין באסיפת מחזיקי יחידות שאישרה היום ברוב גדול מיזוג יחידות ביחס אחד לעשר. לדברי סולטן: "מהלך זה יגביר את הסחירות במודיעין, והמסחר יהיה הרבה יותר תקין"
תומר קורנפלד | (20)

אסיפת מחזיקי היחידות של מודיעין יהש אישרה היום ברוב גדול את שני הנושאים אשר עמדו היום על הפרק: רכישת 20% מהזכויות ב'היתר גל' מידי רציו יהש ומיזוג יחידות ביחס של אחד לעשר. באסיפה השתתפו כ-20 משקיעים בלבד, פחות מאשר האסיפות הקודמות.

בעל השליטה בשותפות צחי סולטן הסביר את המהלך: "בעקבות פניות מהרבה משקיעים נוצר מצב שבו הפער בין הביקוש להיצע הוא כ-3%. אז יוצא מצב שבו המשקיע הקטן רוצה לקנות מניות יכול לבחור אם לעמוד בתור הקונים עם בלוק של 4-5 מיליון שקל או להפסיד 3% ולרכוש ביוקר. סוחרים מנוסים מנצלים את זה ונהנים מהפער הזה וזה פוגע ברוב המשקיעים שלנו".

סולטן המשיך: "לאור זאת, אנחנו מביאים הצעה לאחר את יחידות ההשתתפות כך שכל 10 יחידות קיימות יוחלפו ביחידה אחת חדשה ואז הפער המינימלי בין הביקוש להיצע יעמוד על 0.3% בלבד. מהלך זה יגביר את הסחירות במודיעין, והמסחר יהיה הרבה יותר תקין".

בהצבעה על הנושא לא היו מתנגדים אך היו מספר נמנעים וההצעה עברה. כעת במודיעין יתאמו מועד עם הבורסה שבו יבוצע מיזוג המניות.

הנושא השני שעמד על סדר היום היה אישור העסקה עם רציו לרכישת 20% מהזכויות בהיתר הימי. גם לנושא זה לא נרשמו התנגדויות וההצעה עברה ברוב גדול. עם זאת, העברת הזכויות בשני הרישיונות אשר יחליפו את היתר 'גל' מותנית בהחלטת מועצת הנפט אשר צפויה להתכנס בעוד כשבועיים.

נזכיר כי רציו הגישה למועצת הנפט שתי חלופות לשותפות ב'גל'. הצעה אחת הינה שחברת ATP האמריקנית תחזיק ב-40% ותשמש כמפעיל וההצעה השנייה כללה את חברת AGR הנורבגית בתור מפעיל כשלצידה שותפות הישראליות מודיעין (20%), הזדמנות יהש עם 10% וחברת איזי אנרגיה עם 5%.

לאחר ההצבעות הציגה מודיעין מצגת למשקיעים אודות הרישיונות הקיימים בשותפות. במסגרת המצגת חשף רון מאור כי מודיעין צפויה לאשר החודש את תקציב הקידוח ברישיונות 'מירה' ו'שרה' ולדווח על כך. כמו כן, אז יוחלט גם באיזה רישיון יבוצע הקידוח הראשון. נזכיר, כי סקרים סייסמיים שנערכו ברישיונות הצביעו על פוטנציאל למציאת 6.5TCF של גז טבעי.

יתר הרישיונות של מודיעין זכו אף הם לסיקור נרחב, כאשר על הפרק עמדו תוצאות הסקרים הסייסמיים ברישיון 'גבריאלה' שפורסמו על ידי אדירה המחזיקה ב-30% מהזכויות ברישיון והצביעו על פוטנציאל למציאת 277 מיליון חביות של נפט. בשיחת משקיעים שערכה אדירה היא השיבה לשאלת אחד המשקיעים ואמרה שהסתברות ההצלחה עומדת על 54.5%".

"אנחנו לא מתנערים מהקידוח כפי שנכתב", הסביר רון מאור, מנכ"ל השותפות "על מודיעין חלים כללי דיווח על פי תקנות רשות ני"ע - כללי PRMS ולכן איננו יכולים להגיב לזה. מנגד, בקנדה (שם נסחרת אדירה אנרג'י ת"ק) ישנם כללים אחרים ומותר להם לפרסם".

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    דניאל 11/09/2011 21:39
    הגב לתגובה זו
    http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=674098
  • 14.
    אבירם 11/09/2011 17:40
    הגב לתגובה זו
    מודיעין בדרך למעלה
  • נו נו... (ל"ת)
    לל 19/09/2011 14:03
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    לראל- אתה אובססיבי יותר מאלישע (ל"ת)
    T 11/09/2011 16:39
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    הכי ותיק 38 11/09/2011 15:03
    הגב לתגובה זו
    ישנה מנית נפט דלק אנרגיה שתשובה מנסה לימחוק מהמסחר מהסיבות ששם רק מקבלים ולא נידרשים לתת. דלק אנרגיה מקבלת אחוזים מלמעלה עבור כל פעולה גם היא ניכשלת בדלק אנריה לא נידרשים להנפקות לא מוצצים את הכסף האחרון מהציבור תהיו חכמים תבדקו למה כל המוסדיים מחזיקים את דלק אנרגיה ומסרבים לתת לתשובה
  • 11.
    ראל 11/09/2011 13:32
    הגב לתגובה זו
    במסיבת עיתונאים תימהונית איילנד ניראה נותן תדריך לעיתונאים(הוא חושב שהוא בצבא)לוסקין דיבר שטויות באנגלית הוא ניראה תמהוני מוחלט .זקן כמו הרבנים של המיתנחלים מעניין לא מדבר עברית .אגב הוא רוסי תישאלו אותו באנגלית אם הוא יודע רוסית .לא ברוסית והשאר סופרים כסף מהסיבובים שעושים על המשקיעים הלוא חכמים (בלשון המעטה)
  • הא הבנתי טוב לא אפרסם (ל"ת)
    ראל 11/09/2011 13:43
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    חברים נתאזר בסבלנות אולי יצא ממהלך הזה זינוק (ל"ת)
    משקיע 11/09/2011 12:49
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    יקי 11/09/2011 12:01
    הגב לתגובה זו
    שלום חברים אם מישהו יכול להסביר לי על מודיעין לדוגמא קניתי בשער 3.2 בסכום של 40 א' מה יקרה אם יחליטלו לאחר ל- 10 יחדות
  • cbh 11/09/2011 12:20
    הגב לתגובה זו
    יהיו לך עשירית ממספר היה" ש שהיה קודם לאיחוד אבל כל אחת תהיה שווה פי 10,כך שבכללי בחשבון שלך ישאר בדיוק אותו הכסף.
  • יקי 11/09/2011 13:03
    תודה
  • 8.
    עובדים עליכם החבורה הזאת תברחו משם !!! (ל"ת)
    וותיק 11/09/2011 11:56
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    המאמין 11/09/2011 11:56
    הגב לתגובה זו
    הצעדים החדשים ירימו את המניה .לפי דעתי .בגבעות ההעליות יגיעו אל יאוש ולא לזרוק סחורה .המניה והפוטנציאל מצוינים .בבקשה להמשיך ולהדליק נר ולתת צדקה לע" נ הצדיקים .אין המלצה לפעולה כלשהי במניות .בהצלחה לכל עם ישראל .
  • 6.
    מודיעין 11/09/2011 11:44
    הגב לתגובה זו
    לא משנה מה עושים אם המנייה היא כל הזמן בירידות שתגיע כבר ל 5.2 ואני בחוץ
  • 5.
    רוני חטואל 11/09/2011 11:43
    הגב לתגובה זו
    לא לדאוג לרומני,יעזוב את מודיעין וימשיך לצטט בגבעות עם ה 9999999 המפרסם שלו. לרומני אין בעיה.
  • 4.
    הטיסה למעלה עומדת להמריא בזווית 90 מעלות (ל"ת)
    מבין 100 11/09/2011 11:37
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    כ 11/09/2011 11:33
    הגב לתגובה זו
    כמובן רק מי שגר בתל אביב זה ממש דמוקרטיה מזויפת כאילו שיש הצבעה חופשית אבל מכשילים את זה על ידי זה אנשים עובדים לא יכולים להגיע אוו שגרים רחוק אחרת ההצבעה לא הייתה עוברת 20 איש היו זה מה שמוכיח את הטענות שלי
  • 2.
    כול הכבוד לסולטן רק חבל שהטימינג גרוע בעת נפי (ל"ת)
    שגיא 11/09/2011 11:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אביעד הנחמד 11/09/2011 11:29
    הגב לתגובה זו
    תומר כל הכבוד על הסיקור, בהחלט בשורה מצויינת למודיעין. סוף סוף הבלוקר יעוף למניה אחרת.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.