יותר גבינות על המדפים? שר האוצר חתם על צו לפתיחת שוק החלב לתחרות
מחאת הקוטג' שאליה הצטרפו למעלה מ-100,000 משתתפים ברשת הפייסבוק מצליחה היום לתת אותותיה. שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ חתם על צו לפתיחת משק החלב לייבוא במטרה להגביר את התחרות בשוק החלב. המטרה הסופית של המהלך היא להוזיל את המחיר לצרכן הסופי ובאה כחלק ממתווה כולל שמטרתו לייעל את משק החלב בישראל.
נכון להיום שוק החלב המקומי מבוסס על ייצור מקומי של חלב. רוב הייצור (כ-80%) מורכב ממוצרי חלב ניגר, תוצרת ניגרת, מעדנים, יוגורטים וגבינות רכות. שוק הגבינות הקשות מהוות כ-20% מהייצור המקומי.
וועדת קדמי שהוקמה לבדיקת שוק החלב המליצה להוריד באופן הדרגתי את שיעור המכס החל היום בייבוא גבינות קשות באופן מדורג מ-70% לכ-20% במשך תקופה של חמש שנים. עוד נקבע כי המכס יעמוד על לא פחות מ-5.6 שקלים לק"ג ולא יותר מסכום המכס החל היום.
צו פתיחת משק החלב לייבוא קובע כי עד לסוף שנת 2011 יעמוד שיעור המכס על 70% ובכל שנה לאחר מכן יירד שיעור המכס בכ-10% עד לרמה של 20%. במקביל תוגדל המכסה לייבוא בהדרגה מרמה של 1,500 טון השנה ב-1,500 טון בכל שנה עד לרמה של 7,500 טון במהלך שנת 2015.
במהלך התקופה תיבחן השפעת הפחתת המכסים על ענף החלב ומוצריו. נדגיש, כי מאחר ויבוא גבינות קשות למדינת ישראל עד כה היה שולי, הפסד הכנסות המדינה ממסים הינו זניח.
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, ציין כי "פתיחת ענף מוצרי החלב לייבוא תעודד תחרות ותוביל להוזלת מחירים לצרכן הסופי. המהלך יתרום הן לרווחת הצרכנים והן לכלכלת ישראל".
- 8.יוני 03/08/2011 18:01הגב לתגובה זוהייתי היום בסופר והם העלו את המחירים גם היום . אתה חייב להכנס באמאמאמא שלהם .
- 7.בנטוב 03/08/2011 12:21הגב לתגובה זולוואי קשות ואין ביטחון לריפוי המחלה הקמת מחלבות נוספות שיעסקו אך ורק ביצור מוצרי חלב בסיסיים יכול ליהיות הפיתרון מחלבה בצפון מחלבה בדרום יעשה טוב למשק לרפתנים ולצרכנים
- 6.יובל 03/08/2011 12:11הגב לתגובה זולמה לפגוע גם בענף הצאן הכל כך קטן שקיים בארץ, אין לזה שום השפעה על הגבינות רכות או על מוצרי החלב שנעשות מחלב פרות????
- 5.טורקי טורקי (ל"ת)פרמידה 03/08/2011 11:59הגב לתגובה זו
- 4.קובי 03/08/2011 11:48הגב לתגובה זושטייניץ מותיר מכס בגובה 70% על הגבינות! אין שום כדאיות לייבא מחו" ל! בעולם אין מכס בכלל על יבוא מזון ואין מע" ם על מזון! על מי שטייניץ ותחמניהו עובדים ?
- נתראה בבחירות (ל"ת)קוטג 03/08/2011 12:19הגב לתגובה זו
- 3.שטייניץ מפחד להתעסק עם בעלי רשתות השיווק (ל"ת)נורית 03/08/2011 11:35הגב לתגובה זו
- 2.צרכן צרחן 03/08/2011 11:25הגב לתגובה זולא רוצים הורדת מחירים מחר רוצים הורדה היום ופיצוי על אתמול
- 1.חבר ליכוד 03/08/2011 11:11הגב לתגובה זויש לכם הרבה כוח, אנא מכם התפקדו לליכוד לתוכלו לפרק לשטייניץ את כל הקריירה הזוועתית שלו!! מישהו חייב ללמד אותו לקח!!!

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה
אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)
לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI.
אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים.
מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד.
כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז
תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים
עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.
- ה-AI כבר מחליף עובדים וזה הולך ומתעצם - נתונים מדוח התעסוקה בארה"ב
- עובד ותיק פוטר כשנה לפני פרישתו, תבע - ויפוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?