בועת הנדל"ן, היום שאחרי: מה השיעור הצפוי של ירידת מחירי הדירות בישראל?

יו"ר לשכת השמאים ומנכ"לית 'אמבסדור' מספקים עבור Bizportal תחזית למחיר הדירות בערים השונות ת"א, חולון, חדרה וערים נוספות - צפו במספרים
לירן סהר | (87)

דווקא בעידן שבו מחירי הדירות עולים ללא הפסקה במשך שנתיים וחצי ברציפות, חשוב לבדוק היכן כבר יש רוויה, והיכן אף צפויות להיות ירידות מחירים. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי כמות הדירות החדשות שנמכרה בחודש מאי ירדה ב-1.7% ל-1,400 יחידות דיור, זאת לעומת 1,424 דירות בחודש אפריל. מהנתונים עולה כי מתחילת השנה צנח מספר הדירות שנמכרו בכ-8%. בבחינה עונתית המכירות ירדו בשיעור חד יותר של 9% מתחילת השנה וב-6.3% בהשוואה לחודש אפריל. Bizportal בחן עם מספר מומחי נדל"ן את מגמות המחירים הצפויות בשוק.

לכתבות נדל"ן נוספות כנסו למדור הנדל"ן של Bizportal

לדברי אוהד דנוס, יו"ר לשכת השמאים, כבר היום מצוי שוק הנדל"ן בתהליך הדרגתי, אך עיקבי, של שינוי מגמה, ואם עד לפני שלושה-ארבעה חודשים, הוא התאפיין בעליות מחירים בלתי פוסקות, הרי שכיום במקומות רבים העליות נבלמו ואף התחילו תיקוני מחירים כלפי מטה. הסיבות: הריבית העולה על המשכנתאות, יותר התחלות בנייה, הגבלות על לקיחת משכנתאות, עליית מחירים חדה מידי במקומות מסוימים. גם ליאת דנינו-ישראלי, מנכ"ל "אמבסדור", מעריכה כי בפועל השוק כיום מדשדש במקומות רבים, ובמיוחד שוק הדירות יד שנייה, כשדירות רבות מוצעות למכירה מזה זמן רב, ובאין דורש.

מחירוני הנדל"ן- "רעה חולה" להערכת דנוס, המחירים בתל אביב הגיעו לשיא והוא צופה התמתנות בשנה הקרובה, במיוחד בשוק דירות היוקרה. "במקרים מסוימים צפויות ירידות מחירים מתונות בשיעור של 2%-6%. תיקון כלפי מטה נוצר בתל אביב כמעט מידי עשור, כשהתיקון האחרון היה לפני 10 שנים בדיוק, ב-2001-2003, כשאז התלווה לתיקון המחירים גם מיתון חריף שתרם לירידות של 10%, ולעיתים אף יותר".

ישראלי צופה בתל אביב ירידות חדות יותר בשיעור של 4%-12%. להערכתה נמצאות כיום "על המדף" הרבה דירות יד שנייה שבעליהן מנסים כבר תקופה ארוכה למכור במחיר גבוה, לעיתים קרובות לא ריאלי, בעלי הדירות הולכים ונלחצים, זאת משום שרכשו בינתיים דירה חדשה, ורוב המימון מגיע ממכירת הדירה הישנה, ובסופו של דבר ייאלצו להתגמש.

יש המאשימים את מחירוני הנדל"ן המודפסים ובעיקר האינטרנטים כרעה חולה המנפחים את המחירים כשהמפרסמים מנסים ב"שיטת מרוויח" לנפח מחירים יותר ויותר.

חפיפה בין גבעתיים לתל אביב גם בערי גוש דן ההערכות מדברות על תיקוני מחירים כלפי מטה, ובעיקר בערים יקרות יחסית, או כאלה שהתאפיינו בשנתיים וחצי האחרונות בעליית מחירים גבוהה מאוד. גבעתיים, לדוגמא, הינה עיר בה בלשכת השמאים מעריכים שיהיה תיקון כלפי מטה פחות או יותר זהה לתל אביב, 2%-5%. מהרבה בחינות, אומר דנוס, יש חפיפה במהלך השנים בין השוק התל אביבי לזה בגבעתיים. התחזית של "אמבסדור" דרמטית יותר, וצופה בדירות יד שנייה בגבעתיים תיקונים כלפי מטה בשיעור של 5%-10%. "בשנתיים האחרונות, רבים מתושבי גבעתיים ניצלו את עליית המחירים לרכישת דירת פאר או פנטהאוז באחת מהערים שמחוץ לגוש דן, וכעת ייכנסו ללחץ מכירה, בדיוק כמו עמיתיהם בתל אביב".

ביתר ערי גוש דן, רמת גן, חולון ובת ים, שרמות המחירים בהן נמוכות באופן ניכר לעומת תל אביב, הצפי הוא כי המחירים יירדו ב-3%-4%. בערים הממוקמות במעגל השני והשלישי סביב גוש דן, ושהתאפיינו בשנתיים וחצי האחרונות בעליות מחירים גבוהות במיוחד, כאשר מחירי הקרקע העולים והביקושים הגואים גרמו לכך שמשפרי הדיור היו מוכנים לשלם בערים אלה כמעט כל מחיר. כיום, לדברי דנוס המצב השתנה בעליל: הריבית על המשכנתאות גדלה באופן ניכר, השוק בערים אלה הוצף בעשרות פרוייקטים חדשים, כשחלקם כבר נמצאים במצוקה מסוימת. להערכתו צפויים בראשון לציון ופתח תקווה תיקונים כלפי מטה בשיעור של 4%-10%, בנס ציונה ורעננה 3%-6%, בנתניה 4%-6%, בהרצליה 3%-5%.

בערים אחרות דוגמת כפר סבא, הוד השרון ורחובות צופה דנוס יציבות, הן משום שרמות המחירים אטרקטיביות יותר והן משום שקיימים גם היום ביקושים ערים בערים אלה.

ערי המעגל הרביעי - המרוויחות הגדולות ומי ירוויח מירידות אלה? דנוס וישראלי מעריכים כי ערים הממוקמות במעגל הרביעי דוגמת יבנה, חדרה ואשקלון לא רק שלא יירדו, יהיו בהן תיקוני מחירים כלפי מעלה, בשיעורים שינועו בין 4%-8%, וכנ"ל ערים מרוחקות יותר דוגמת אור עקיבא ויוקנעם מצפון(3%-7%) רמת בית שמש ממזרח(4%-8%) ואולי גם קרית גת מדרום(3%-6%) עיר ששמרה על רמות מחירים נמוכות יחסית.

ומהם המקומות המסוכנים ביותר להשקעה כיום? לדברי אהוד המאירי, יו"ר קבוצת שמאות המקרקעין אהוד המאירי ושות', ישנם מקומות בפריפרייה הרחוקה שאולי בטווח הקצר יירשמו עליות מחירים נוספות, אולם בטווח הרחוק ירשמו תיקון חד מטה- מאירי מציין את שלומי, קריית שמונה ועפולה בצפון ואת נתיבות, שדרות, דימונה ואופקים בדרום. "המשקיעים כבר יוצאים מהשוק והתיקונים במס שבח יחד עם ביטול הפטור החל משנת 2013 יורידו את הכדאיות שברכישת דירה במקומות חסרי תעסוקה אלה".

כתבות נוספות בנושא:

ענבל אור עוברת ליזמות ומדברת על חו"ל: "אין בועת נדל"ן, נראה עליית מחירים לקראת החגים" ז'בז'ינסקי: "אנשים כבר במצב כספי מתוח, ייתכן פה קושי בהחזר משכנתאות"

תגובות לכתבה(87):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 52.
    דינה 24/07/2013 07:44
    הגב לתגובה זו
    מה לדעתכם יקרה בירושלים? ובפסגת זאב?
  • 51.
    בשדרות שי מלא תעסוקה, 4% אבטלה והטבות מס... (ל"ת)
    אתה סתם קשקשן...!!! 21/08/2011 13:16
    הגב לתגובה זו
  • 50.
    כרגיל - קונים ביוקר ומוכרים בזול (ל"ת)
    JOE 10/08/2011 13:49
    הגב לתגובה זו
  • 49.
    הלן 11/07/2011 10:49
    הגב לתגובה זו
    על איזה תי' קון מחיר מדובר? העשירים מילאו כבר את ארנקים שלהם עד הסוף, ככה שיש הרבה עודף והעודף הזה הם רוצים לזרוק לנו לקונים כ" תיקון מחירים" !! צריך לשנות מהיסוד קביעת מחירים בישראל, אחרת עוד כמה שנים תהיה כאן עליה רק של עשירים ולא עם יהודי שרוצה להיות כאן. בתנאים כאלה אי אפשר לחיות, אי אפשר לקנות דירה, לקנות מזון במחיר שפוי. פשוט כלום! לא חשבתי על ירידה מהארץ, אבל כנראה אשקול זאת שוב עם הגשה לגרין כארד...
  • 48.
    p 11/07/2011 01:41
    הגב לתגובה זו
    http://www.spanishestate.com/property/sale/cadiz/costa_noroeste/sanlucar_de_barrameda/marbella/188750.aspx
  • 47.
    חכו, חכו כשמחזיקי דירות להשקעה יזרקו דירות... (ל"ת)
    בהלת מכירות בדרך 10/07/2011 08:36
    הגב לתגובה זו
  • 46.
    יורם מראשון 10/07/2011 00:51
    הגב לתגובה זו
    פישר גורם לשוק לקפוא ללא עסקאות ... הקשחת התנאים, תגרום שרבים וטובים לוותר על מכירת הדירה .... מחירי השכירות העולים יגרמו לרבים להמשיך ולהשכיר דירות .... הפגיעה העצומה בהכנסות המדינה תכניס את שטינמיץ לפניקה ...
  • 45.
    מחירי הדירות בחדרה ליד הים יזנקו (ל"ת)
    ד.מ 09/07/2011 20:27
    הגב לתגובה זו
  • 44.
    שונרא 09/07/2011 19:43
    הגב לתגובה זו
    שימו לב למספרים 25-40 % ירידת מחירים. 40-60 אלף כינוסי נכסים.וימים יגידו מי צדק.למדינה לא חשוב בכלל ממחירי הנדל" ן.כי היא המשווקת של הקרקעות.אך הם יהיו חייבים להוריד את המחיר כי הם יהיו חייבים לפצות את המתנחלים בבוא היום כאשר הם יפנו אותם מהגדה.לכן הם חייבים להוריד את מחירי הדירות כי הפיצוי על דירות המתנחלים יהיה לפי מחיר השוק.ועוד דבר רבותי הלחץ על האירנים יסתיים בסופו של דבר במלחמה נגד כוחות האופל בהשתתפות של הרבה מדינות וכמובן שנחווה המון טילים לכיוון מדינתינו .מה נראה לכם ציבור הקוראים שהמחירים ישארו במקומם ??? תמימים.
  • 43.
    ירידה של 10% כבר בשטח עפ" י עסקאות תבדקו לא ל (ל"ת)
    צלול 09/07/2011 10:46
    הגב לתגובה זו
  • 42.
    שמאי 09/07/2011 10:24
    הגב לתגובה זו
    וזאת עוד לפני דיבורים עתידיים שבטוח יגיעו על מתיחות בצפון.
  • 41.
    איכפתי 08/07/2011 18:43
    הגב לתגובה זו
    ומקרקעי ישראל יוצרים מיפלצת שברגע שיפקוד משבר כמו ב2008 המצב יהיה בילתי ניסבל וקריסה של כל שוק הנדלן בארץ יש צורך דחוף להפריד בין שוק דירות לזכאים וללא זכאים כמחירי דירות לזכאים יהיו בהנחות גדולות במיסים ומחירי קרקע מוזלים שיכניסו שפיות לשוק ויאזנו אותו ויפתור בעיות עכשיו ובעתיד
  • 40.
    טל 08/07/2011 14:57
    הגב לתגובה זו
    לא יודע לגבי תל אביב ודומיה אבל לגבי המעגל הרביעי אין לא מושג מאיפה הם הביאו את התאוריה הזה כי השוק שלהם קפוא ויש כבר ירידות מחירים ברוב המעגל הזה
  • 39.
    אחים יקרים ביחד נוריד את המחירים- לא קונים! (ל"ת)
    פשוט לא קונים!! 08/07/2011 11:47
    הגב לתגובה זו
  • 38.
    יורם מראשון 08/07/2011 10:06
    הגב לתגובה זו
    הקבלנים הקטנים נימחקו מהשוק, הבנקים דורשים הון עצמי עצום ... הבנקים לא נותנים אשרי וליווי, ולכן הקבלנים לא בונים ... רק החברות הגדולות בונות בפריפריה ... לכן ערים כמו יבנה, חדרה, אשקלון בכותרות ...
  • 37.
    נפתלי 08/07/2011 06:33
    הגב לתגובה זו
    להציג נתונים של מכירת דירות חדשות זו הטעיה. תאריך המכירה שנרשם לדירה הוא יום המסירה בעוד שהדירה נקנתה (נחתמה עסקה) לפני שנתיים או יותר. כדי להראות כמה השוק קפוא צריך לבדוק כמות עסקאות של דירות יד שנייה ועסקאות חדשות שנחתמות על קניית דירות חדשות.אפשר להבחין בפרסומות של קבלנים שנותנים הנחות של 100-150 אלף ש" ח. (הכי מצחיק זה משפט שמופיע במודעות " לאור ההצלחה של המבצע , המבצע נמשך ...) באתר המצורף יש נתונים מענינים. http://balata.co.il/balata/?page=statistics
  • בלאגן 08/07/2011 10:00
    הגב לתגובה זו
    הדירה עלתה 3.5 מיליון, לקחתי משכנתא צמודת פריים כ- 2.5 מיליון, והיום הדירה שווה לפחות 5 מיליון. מי אמר שאי אפשר לעשות סיבובים, שהמחיר יעלה ל- 6-7 מיליון יכול להיות שהיה שווה לי למכור אותה.
  • פ 11/07/2011 01:47
    תעשה אחרי המכירה
  • ששששש...... 09/07/2011 20:27
    תראו איך הוא מחייך...איזה חלום...הוא יתעורר למציאות. בן 35 ועדיין חי עם אבא ואמא
  • ששששש...... 09/07/2011 20:27
    תראו איך הוא מחייך...איזה חלום...הוא יתעורר למציאות. בן 35 ועדיין חי עם אבא ואמא. הכל פנטזיות
  • ששששש...... 09/07/2011 20:27
    תראו איך הוא מחייך...איזה חלום...הוא יתעורר למציאות. בן 35 ועדיין חי עם אבא ואמא
  • 37 אתה חי בסרט או סתם משחק בנידמה לי (ל"ת)
    דוד 09/07/2011 11:42
  • נפתלי 08/07/2011 12:33
    וכשלא תצליח למכור אותה גם בשלושה מיליון ולא תעמוד בהחזרי המשכנתא , מה תעשה?
  • 36.
    שגירא 07/07/2011 20:02
    הגב לתגובה זו
    המחירים במערב חדרה נחשבים לנמוכים אז תדע שבשכונה טובה בקרית מוצקין יוקרתית עם נוף לים בית חדש 5 חדרים עולה 1350000 לא זול ? אם כך גם בקרית מוצקין המחיר נמוך מאוד ועדיין צועקים פה שיקר אבל קונים בכל זאת
  • יקר מאוד ... מחירים לא הגיוניים כולה קרית מוצ (ל"ת)
    סתם אחת 07/07/2011 20:43
    הגב לתגובה זו
  • 35.
    דנה 07/07/2011 16:56
    הגב לתגובה זו
    ויכולת ניתוח של שוק הנדל" ן וכוחות העדר, מקווה שהתחזית שלך תתממש, אין ספק שהכותרות כבר מתחילות להשתנות כפי שרשמתה.
  • 34.
    שי-עין הים מערב חדרה 07/07/2011 16:44
    הגב לתגובה זו
    מערב חדרה נמצא על סף פריצה נדלנית, רמות המחירים הקיימות כיום אינם מייצגות את המחירים העומדים בפתח עם האישור הסופי של תוכנית עיר ימים חדרה. התוכנית הנמצאת כיום בשלבים אחרונים לפיתוח עומדת לפתוח צוהר בחסמים המגבילים היום את מערב חדרה. התוכנית כוללת פיתוח של טייל שאורכה למעלה מ 2.5 קילומטרים בטיילת מתוכננים בתי קפה ומרכזי מסחר יפיפים. התוכנית כולל הקמת למעלה מ 10,000 יחידות דיור בבניה רוויה. כיום מערב חדרה מכיל בתוכו מספר אזורים עליהם ברצוני לפרט. עין הים עין הים היא שכונת וילות ציורית , השכונה נמצאת על מגרשים של 400 מ" ר , ווילות יפיפיות ששטחן נע באזור ה 160- 220 מר. וילות בעין הים מתומחרות כיום ב 2.3 מליון יש להבין כי וילות דומות במרחק זהה מהים (400 מטרים) מתומחרות במקומות אחרים בסכומים של 100 אחוז ויותר. צוקים חופים-עין הים אזור זה נמצא במרחק של 400 מטרים מהים אזור זה מכיל בניה רוויה של אוכלוסיה צעירה בעלת חתך סוציאקונומי גבוהה של זוגות צעירים מערים סמוכות לחדרה. הדירות באזור מתומחרות ב 1.3 לדירות 4 חדרים ו 1.45 לדירות 5 חדרים. לסיכום אין ספק שמערב חדרה נמצא כיום בתמחור חסר
  • 33.
    תושבת ראשון 07/07/2011 15:54
    הגב לתגובה זו
    היום בראשון דירת 4 ח' עולה 1,500,000 נגיד שהוא צודק ולקחתי את המס' הגבוה ביותר של ירידת מחיר בראשון והמחיר ירד ב10%, משמע דירת 4 ח' תעלה 1,350,000!! זה לא פיצוץ בועה זה עדיין יקר בטירוף אלו דירותץ שלפני 3 שנים נמכרו ב1,100,000 מקסימום בתור מתווכת לשעברמכירה תמחירים טוב מאוד. עצוב מאוד אם זאת תהיה הירידה המשוערת.
  • 32.
    בוננזה 07/07/2011 15:50
    הגב לתגובה זו
    היחידים שטוענים להדם, הם או יזמים ובנקים שתקועים עם סחורה/משכנתאות דמיוניות, או " נציגי" הפראיירים שקנו בשנה שנתיים האחרונות במחירי הונג קונג. את מנהטן " הקטנה" מזמן עברנו. חבל, כי זה ייגמר בבכי !!
  • 31.
    עוסק בנדל" ן 07/07/2011 15:35
    הגב לתגובה זו
    במהלך השנה וחצי הקרובות
  • אינשאללה (ל"ת)
    בני 09/07/2011 11:22
    הגב לתגובה זו
  • 30.
    רחובות ויבנה יעלו חזק ! ! ! (ל"ת)
    שועלי 07/07/2011 15:31
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    שמאי מקרקעין 07/07/2011 14:51
    הגב לתגובה זו
    אתה יושב במגדל השן שלך ואני הוא זה שרץ יושב ומנתח עסקאות והתמונה שמצטיירת לי בכל עיר ומקום שאני נוגע שהעליות באחוזים שוות בכל הערים והאזורים (3 שנים אחרונות). היו שאיחרו קצת היו שמיהרו אבל בסופו של דבר כל הערים השתוו. המסקנה פשוטה- הביקושים היו לא ריאליים ואנורמלים והשפיעו על כל צריף במדינה, לכן גם הירידות יהיו דומות בשיעורן בכל המקומות עם ירידת הביקושים. דרך אגב, אולי אתה צודק בתחזית העדינה שלך(אופייני לשמאים) עד סוף שנה זו אולם משנת 2012 (אולי לפני) הירידות יהיו חזקות מאוד (חודש יוני היה חלש ויולי הזה כמעט ולא מגיעות אלי עסקאות!!!).
  • 28.
    צבי 07/07/2011 14:46
    הגב לתגובה זו
    שם 12000 חותמים על עצומה
  • אייל 09/07/2011 22:14
    הגב לתגובה זו
    אתה ממומנים על ידי חברה למשכנתאות אתם אוצים שפישר יוריד את הריבית חבורת שרלטנים
  • 27.
    משה 07/07/2011 14:44
    הגב לתגובה זו
    מומלץ מאוד להמתין בסבלנות ובשקט לירידות המחירים ובשלב מסוים להתרסקות בגלל הפאניקה שתיווצרבשוק הנדלן, לכן שוב ההמלצה ומילת המפתח היא סבלנות, כמו במקרה של הקוטג' , גם כאן יהיו חייבים להוריד מחירים ,כאשר יהיה היצע ענקי של דירות. הסבלנות בסופו של דבר משתלמת. אחד שמבין.
  • 26.
    רוניY 07/07/2011 13:52
    הגב לתגובה זו
    להלן לינקים: רוניY תגובה מס' 1 מ-10.01.11 http://poalim.bizportal.co.il/biznews02.shtml?mid=259185 תגובות ל-2מ-30.01.11 http://www.bizportal.co.il/shukhahon/biznews02.shtml?mid=260965 רוניY תגובה מס' 3 מ-13.03.11 http://www.themarker.com/realestate/1.620614 לדעתי כל מי שיקח את שרשמתי בחשבון יחסוך לעצמו מאות אלפי שקלים בין עם במכירת נכס להשקעה קיים לבין עם המתנה של כשנתיים לרכישת דירה במחיר נמוך ב-30-40%, וכן אני יודע שזה נשמע לא עגיוני ימים יגידו. שבת שלום לכל בית ישראל.
  • עמית 07/07/2011 14:43
    הגב לתגובה זו
    נשאלת השאלה מי לא רוצה רמת מחירים נמוכה. הזוגות הצעירים רוצים, ההורים שלהם כמובן גם רוצים, הממשלה כממשלה יש הרבה דעות. הקבלן כחרב פיפיות. מחיר גובה אין קונים מחיר נמוך אין רווח. כל המגיבים כאן שטוענים כי המחיר לא ירד זה רך ורק פראיירים שקנו ביותר. הממשלה לא מגיבה כאן וגם לא קבלנים. זה ממש מצחיק לראות אנשים עם משכנתא של מילון ש" ח ויותר הם לא מעוניינים בירידת המחיר. מי שמוכר וקונה במקביל מוכר קצת יותר בזול וקונה קצת יותר בזול. שוב רק מי שקנה דירה ראשונה ומינף את האם אימא שלו בוכה. זה כל כך מצחיק. נכון !!!
  • 25.
    נתי 07/07/2011 13:46
    הגב לתגובה זו
    4 חדרים = 140000 דולר 5 חדרים = 160000 דולר בת" א תוספת של 30%
  • בני 09/07/2011 11:25
    הגב לתגובה זו
    צודק 100 אחוז
  • 24.
    רכוש אינו שווה גרוש עד שיש מי שמוכן לשלם עליו (ל"ת)
    צחי 07/07/2011 13:44
    הגב לתגובה זו
  • אורי 07/07/2011 14:05
    הגב לתגובה זו
    חרם צרכני של הדירות כמו הקוטג'
  • 23.
    מישהו ריאלי! 07/07/2011 13:15
    הגב לתגובה זו
    כל מי שחושב שמחירי הדירות ירדו בארץ טועה ובענננקקק!!אני מבין את האינטרס של כל אותם הטוקבקיסטים למיניהם שהם בעד ירידות מחירים...תגידו-נראה לכם שמי שקנה היום בתל אביב ב4 מיליון שקל דירת 4 או 5 חדרים הדירה שלו תיהיה שווה 1.5 מיליון שקל בעוד שנתיים שלוש?!?!?אז חברים אתם חיים בסרט טורקי כי זה לעולם לא יקרה גם אם תיהיה מלחמה!!המחירים בארץ יעצרו כרגע לזמן מה אך לקראת שנה הבאה ישובו העליות ואולי רק בשנת 2017 תיהיה ירידת מחירים וגם ירידה של עד 7-9 אחוזים ולא מעבר לכך ובינתיים עד 2017 הנלדן יעלה בכל שנה בעוד כ3-5.5 אחוזים נוספים כי אין קרקעות אין מה לעשות וישראל נהפכה לדובאי הקטנה ובקרוב פיתוחי מאגרי הגז והנפט שיכניסו כסף לקופת המדינה...ב2020 מדינת ישראל תראה אחרת לגמרי על המפה העולמית וכבר תיהיה מוכרזת כדובאי הקטנה!!בהצלחה לכולם....ולגבי ענבל אור-אני רכשתי אצלה דירה במגדלי הצעירים ואני ישן רגוע ועד לסוף 2015 גג ינואר 2016 יהיה לכל הדיירים מפתח -זה לגבי כל אותם המלעיזים!פרוייקט זה מצוי בידיים טובות של טייקון 2010 בנדלן-עו" ד חג' ג' !!
  • דובאי? דוגמא מצוינת לטעותך. הנדלן קרס שם ב70% (ל"ת)
    יואב 08/07/2011 20:16
    הגב לתגובה זו
  • איך יכול להיות רגוע וענבל אור באותו משפט ?? (ל"ת)
    רגוע ? 08/07/2011 08:24
    הגב לתגובה זו
  • חסר שכל והבנה אתה 07/07/2011 13:39
    הגב לתגובה זו
    עד שלא תבין שדירה כמו מניה או כמו מתכת היא מוצר שנתון לשינויים תמשיך להפסיד כמו כול אלו שבטוחים " נדל" ן לא יורד אף פעם" . נדל" ן נתון לשינויים כלכליים ומתנפח כמו מחיר הזהב , נפט או קוטג תלוי בסיבות. אנשים קנו נדל" ן כי זה נראה בטוח אבל זו מלכודת כיוון שלהיפטר מבטון לוקח זמן לא כמו אג" ח או מנייה. הבועה התנפחה לא ממשפרי דיור אלא מפחדנים שברחו מהבורסה והשאירו לחכמים להרים את הכסף מהריצפה
  • מישהו ריאלי 07/07/2011 13:50
    אז זהו שבנדלן אתה באמת לא יכול להפסיד אלא אם קנית לסיבוב של קנייה ומכירה בזמן קצר מאוד..אם מחיר הדירה יורד ניתן להשכיר אותה לשלוש עד חמש שנים וכסף זה יחזיר לך את הירידה [ואני בטוח שלא תיהיה ירידה]...אם אתה קנית לסיבוב אז אתה נמצא ביחסי סיכון סיכוי אבל ברגע שאתה משכיר אתה לא יכול להפסיד כסף בדירה שלך והכל תלוי בכל בן אדם והונו העצמי...בקיצור חבל לך על הזמן שאתה מתווכח פה וחושב שאתה גאון הדור אלו הם דברים שבמשך 63 שנות קיום מדינת ישראל היוותמיד יהיו...!!יום טוב חכמולוג!!
  • תא 07/07/2011 13:29
    הגב לתגובה זו
    אז אתה לא ממש ריאלי ..
  • מישהו ריאלי 07/07/2011 13:41
    אתה טועה ובענק!!!יקבלו אישור בנייה בעזרת השם עד סוף אוגוסט ובנייה תחל גג בתחילת אוקטובר למשך 3.8-4 שנים!!אתה שוכח שענבל לא לבד בקבוצת הרכישה אלא עו" ד חגג ומאוד מבייש אותי לחיות במדינה שכל תושביה צרי עין וקנאים עד כדי שרוצים ברעת אזרחים יהודיים אחרים ושקורצו מאותו חומר ואותו דם!!אז רק ליידע אותך מעט-הותר להם 486 דירות בפרוייקט ומתוכם 49 דירות לדיור בר השגה שחייב להיות מושכר ל10 שנים שנחתם עם העירייה לגביהם!לגבי עיצוב הפרוייקט-כבר הכל אושר.לגבי העמוד חשמל שצרב לכולם-העירייה התחייבה להוציא אותו תוך שנתיים מחודש פברואר השנה עד לפברואר 2013.חכירה ודיפון כבר אושרו.נותר רק היתר בנייה שאני סבור במהלך החודש וחצי חודשיים הקרובים יגיע בעזרת השם!ואנחנו אנשים שקנו בשקל ויכולים למכור ב2 שקלים רק למיטב ידיעתך!לא יודע אם אנשים ימכרו ישכירו או יגורו אני רק שם על השולחן את דעתי האישית..והמחירים לא ירדו בתל אביב כי אין מה לעשות גם במנהטן הצעירים לא עושים מרד בכדי לגור שם!כנראה שתל אביב נידונה להיות עיר של עשירים והיי טק ואנשי עסקים!! תמיד אפשר לגור בפריפריה ובסביבת המרכז ולב דווקא בתל אביב!כשאהשים יעקלו את זה סוף סוף ירדו המתחים בארץ והמירמור של תושביה!יום טוב...
  • 22.
    הומלס 07/07/2011 13:14
    הגב לתגובה זו
    וזה עוד במקרה הטוב.
  • 21.
    הבועה נמצאת בת" א , בכל השאר המחירים ריאלים (ל"ת)
    שולה 07/07/2011 13:11
    הגב לתגובה זו
  • שולה,את מעפולה? כי שם הבועה משהו מהסרטים (ל"ת)
    לכי להקפיץ ביד 2 07/07/2011 13:27
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    אם המחירים לא יורדים ב40 אחוז תוך שנתיים (ל"ת)
    אני מורידה שחלה 07/07/2011 13:09
    הגב לתגובה זו
  • כדאי שתתחילי לחפש מנתח כבר עכשיו (ל"ת)
    פה זה לא שוק הירקות 07/07/2011 13:39
    הגב לתגובה זו
  • חי 07/07/2011 15:05
    פישר: " מודאגים מעליית מחירי הדירות - העוצמה גבוהה מזו של בועות הנדל" ן באירלנד וארה" ב"
  • 19.
    יגאל 07/07/2011 13:04
    הגב לתגובה זו
    הכל תלוי בהיצע וביקוש.כאשר הריבית תעלה והבורסה תחזור להניב רווחים למשקיעים,התשואה בנדלן לא תהיה מעניינת,הציבור שיבקש לקבל תשואות טובות יותר יממש ויימכור הדירות גם בהפסד של עשרות אחוזים,מה שיימשוך את כלל המחירים מטה.לא נמשיך ונפתח האפשרויות במידה ותפרוץ מלחה בה טילים ייפלו גם בתל אביב.
  • אייל 07/07/2011 15:05
    הגב לתגובה זו
    סתם שתדע שבדרך כלל כשהריבית עולה זה לא לטובת עליית שערים בבורסה, אבל באמת עלייה בריבית עלולה לגרום לייקור המשכנתא ואז כדאי יותר להשקיע באפיקים בטוחים יותר.
  • 18.
    yad2count 07/07/2011 13:03
    הגב לתגובה זו
    http://sites.google.com/site/yad2count
  • 17.
    שגירן 07/07/2011 12:59
    הגב לתגובה זו
    דירה זה לא קוטג תחרימו עד מחר מי שצריך לגור ומי שבר דעת והיפנים את מה שכתבתי בתגובה 4 לא יגור ברחוב ולא ישמע את אלה ששנתיים מנעו ממנו לקנות דירה ועכשיו הוא בכלל לא יכול המחרימים למניהם אתם עושים להם נזק גדול יותר נדבר עוד שנתיים דרך אגב ענבל אור צודקת
  • 16.
    אביב 07/07/2011 12:59
    הגב לתגובה זו
    יאללה ירידות לא רק שלא קונים קוטג' , גם לא קונים קוטגים, השוק הולך ליפול ובגדול
  • תמשיך לגור בשכירות ... מחיר השכירות עולים (ל"ת)
    יורם מראשון 08/07/2011 09:58
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    ופישר דואג שלא יעלה 07/07/2011 12:55
    הגב לתגובה זו
    ביום שארה" ב תתחיל להעלות ריביות, הכל פה יקרוס והמחירים יחזרו להיות מתומחרים בדולר. מי שלא מבין זאת הוא אידיוט שחי בבועת " השקל החזק" .
  • 14.
    איב מת" א 07/07/2011 12:52
    הגב לתגובה זו
    מקשקשים. מחירי הדירות לא יירדו מסיבה פשוטה... כולם רוצים לגור בת" א במרכז והאוכלוסין רק הולך וגדל. אין כמעט בניה חדשה וזו הסיבה לעליות מלכתחילה. נהפוך הוא... המחירים ידשדשו במשך תקופה מסויימת והעליות יתחדשו. ברגעים אלו בונים מספר מגדלי יוקרה בתל אביב וכשאלו יסתיימו ויאוכלסו, כל האזור סביב המגדלים ייהפך ליוקרתי יותר וכך יותר ויותר אנשים יבינו שהמחירים לא יירדו אלא ימשיכו לעלות. תל אביב היום היא בצמיחה חופשית! לא צניחה אלא צמיחה והמחירים בעשור הקרוב יהיו רק כלפי מעלה. מה שכן ייתכן דישדוש של שנה.
  • ירד, ובגדול-אין לך מה לפחד, זה בסדר גמור (ל"ת)
    אביב 07/07/2011 13:00
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    ישי 07/07/2011 12:51
    הגב לתגובה זו
    ואני עוד עדין........
  • 12.
    הערים סביב ת" א (ראשל" צ, חולון, הרצליה) ירדו (ל"ת)
    ירידה של 20 אחוזים 07/07/2011 12:51
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    חרם הדירות 07/07/2011 12:47
    הגב לתגובה זו
    http://www.facebook.com/pages/חרם-הדירות-הגדול/213053378738239
  • 10.
    אמיר 07/07/2011 12:44
    הגב לתגובה זו
    אין אדם אחד שיכול לצפות בכמה יירד המחיר.. ימים יגידו. להתראות עוד שנתיים
  • 9.
    אבל ה" גורו" - ענבל אמרה שלא יירד!! פחחחחחחחח (ל"ת)
    שי 07/07/2011 12:43
    הגב לתגובה זו
  • היא לא " גורו" ... מקסימום גורה... (ל"ת)
    אלי 07/07/2011 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    יהודה 07/07/2011 12:40
    הגב לתגובה זו
    לזה אתם קוראים פיצוץ בועה. מחירי הדירות בישראל כיום נמצאים בערך פי 3 מערכם הריאלי. כאשר הבועה תתפוצץ זה צריך להיות פיצוץ גרעיני ולא בקול של נפיחה.
  • 7.
    בת" א = 210K$ 07/07/2011 12:40
    הגב לתגובה זו
    ומי שמדבר בשקלים חי בבועה.
  • 6.
    בעזה ירד המחיר (ל"ת)
    בעזה ירד המחיר 07/07/2011 12:37
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מי שמצליח למכור עכשיו שיחק אותה. (ל"ת)
    לא קונים! 07/07/2011 12:32
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שגירן 07/07/2011 12:31
    הגב לתגובה זו
    רק כתבות מהסוג הזה מנסים להוריד את המחירים בכל מחיר חשבתם על הנזק שאתם עושים לאנשים שכבר שילמו הרבה על בתיהם והם רבים יותר מאנשים שיושבים על הגדר כבר שנתיים ומחכים שיתנו להם בית בחצי חינם לא יעזור לאף אחד המחירים בארץ רק יעלו ומי שיש לו סבלנות יצליח למכור את ביתו בהרבה יותר המדינה קטנה והולכת וקטנה הן בגלל ריבוי האוכלוסיה והן בגלל הערבים שגם תופסים יותר ויותר נתכים בארץ ומסביב אז תגידו לי אתם בהיגיון כמה עוד מקום נשאר לכן גם אם המחיר יירד קצת לבסוף יזנק לרמות שאין מה לעשות מי שלא יהיה לו כסף לא יוכל לקנות דירה או מרצדס ויסתפק בבית משנות ה60 משופץ שגם זאת אפשרות
  • ל 4 08/07/2011 08:20
    הגב לתגובה זו
    דירה בפת חרא מקום הוצעה למכירה ב 1200000 נתנו להם 1150000 הם לא הסכימו נחש בכמה נמכרה הדירה תוך חודשיים נמכרה ב מליון חמישים בלבד. מדובר בדירה של 3 חדרים בנין בן 4 שנים קומה א עורפית . היו מחכים עוד לא היו מקבלים כלום
  • איתן 07/07/2011 17:38
    הגב לתגובה זו
    מה לעשות שמ-2008 יש פה פירמידה של לקיחת משכנתא יותר גבוהה. מה לעשות שפתאום אי אפשר לקחת יותר משכנתא כזו? חשבת שלנצח זה מה שיהיהף הי ברור שבאיזשהו שלב כבר אף אחד לא יוכל לשלם. הבנקים לא יכולים להלוות כל שנה פי שניים (במיליארדי שקלים) בסוף זה בא על חשבון משהו, בדרך כלל של איכות הלווים (ראה ארה" ב). יש כבר חלופות לדירה להשקעה, קוראים לזה אג" ח מדינה שנותן יותר מ- 4%. יש עוד גזרות בדרך (פטישים ומי ודע מה עוד). הריבית מתייקרת והאנפלציה משתוללת. ריבוי אוכלוסיה היה תמיד, הדבר היחיד שהשתנה הוא ריבית אפסית החל מ- 2008. שוק נדל" ן עולה לאורך זמן וזה בריא, אבל לא בקפיצות כלכך גדולות. מי שעשה טעות שישלם, אני לא צריך לשלם על הטעויות של העדר.
  • ירון 07/07/2011 13:42
    הגב לתגובה זו
    דע לך-רק בגלל אנשים כמוך המחירים עלו לרמות בועה ורק בזכות אנשים כמוני המחירים ירדו. אני מרחם על המשפחה שלך שיסבלו עשרות שנים בגלל הדעות שלך. ראה את הקוטג' בתור התחלה.
  • רפאל 07/07/2011 14:51
    ידידי צודק...עוד מעט כל ההכנסה הפנויה שלו תלך להחזרי משכנתא ואז נראה אותו עומד מול מקרר ריק...יתחילו ביטולי תשלומים למשכנתא ו...הופ...עוד דירה יוצאת לשוק... אני טוען ש 10% זה תסריט סופר אופטימי....יהיו ירידות של 20 ו 30 אחוז כמו כלום... יש לי דירה , לא מדבר מתוך חלום או פוזיציה...מדבר בהפסקה של הסרט " רבותיי ההיסטוריה חוזרת..." - עכשיו זה הפרסומות...
  • עמית 07/07/2011 14:35
    לגור בשכירות עוד שנה ועוד שנה סבלנות !
  • yan 07/07/2011 13:22
    הגב לתגובה זו
    ישבתה בשקט!!!!???
  • 3.
    אין כסף לקנות דירה. שטייניץ' לקח הכל (ל"ת)
    איש 07/07/2011 12:28
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לא קונים עכשיו דירות נקודה (ל"ת)
    מה השתגענו?! 07/07/2011 12:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כרגיל כתבות רק על תל אביב וסביבתה (ל"ת)
    hfd 07/07/2011 12:18
    הגב לתגובה זו