מימון ישיר: ליברפול מחפשת ספונסר בשביל אצטדיון חדש

האדומים מתכננים לשדרג את אנפילד או לבנות בית חדש בסטנלי פארק, מציאת חסות מספקת תכריע בנושא. "אנחנו מדברים עם אנשים מכל העולם", אמרו מההנהלה.
אור זיו - Bizsport | (4)

ליברפול מנסה לבנות אצטדיון חדש ומודרני מזה עשור. עוד ב-2003 היא זכתה לאישור כדי לפתוח בתכנון אצטדיון בסטנלי פארק, בתכולה של עד 72 אלף מקומות, אך היעדר משאבים כספיים הפילה את הפרויקט פעם אחר פעם.

אבל מרגע שג'ון הנרי ו"פנווי ספורטס גרופ" שבבעלותו השתלטה על הקבוצה לפני מספר חודשים, חזרה התקווה כי אצטדיון חדש יוקם בעירם של הביטלס. כעת, הודיע נשיא "פנווי", סם קנדי, שהמועדון תר אחרי ספונסרים פוטנציאלים בתקווה לממן את הבנייה. מציאת ספונסר תכתיב את המשך הדרך, כאשר האפשרות לשפץ את אנפילד עדיין עומדת על הפרק.

"אנו סורקים את השטח בחיפוש אחר שותף שירכוש את הזכויות לשם האצטדיון", אמר קנדי. "אם נמצא ספונסר כזה, זה בהחלט יהווה פקטור בניתוח שלנו את המצב ובקבלת ההחלטה האם לשדרג או לבנות מאפס".

קנדי המשיך: "התהליך הזה רק התחיל ואנחנו משוחחים עם אנשים מרחבי העולם". אם ליברפול לא תצליח למצוא ספונסר לאצטדיון בסטנלי פארק, ההערכות הן כי הם ימשיכו לחפש מפרסמים שירצו לקנות את שמותיהם של חלקים מסוימים באנפילד המחודש.

החזון של הקבוצה ממרסיסייד, הוא לחתום על הסכם דומה לזה שהשיגה ארסנל, כאשר היא בנתה את אצטדיון האמירויות ב-2005. אז, התותחנים סגרו הסכם בן 15 שנה עם חברת התעופה "אמירייטס איירליינס", בשווי 100 מיליון ליש"ט.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שפירא 27/06/2011 13:16
    הגב לתגובה זו
    האמירויות
  • 2.
    חיים טוקבק 18/05/2011 11:19
    הגב לתגובה זו
    זה פשוט. מישהו מהמתכננים של האיצטדיון היה פונה לחבר שלו, אומר לו:" תן לי חצי מיליון דולר, ואני כבר ידאג שאתה תזכה במכרז ותהיה הספונסר, וזה לא משנה כמה המתחרים שלך מציעים."
  • 1.
    רועי 16/05/2011 17:44
    הגב לתגובה זו
    אני אוהד ארסנל, אך בתור חובב מושבע של הפריימרליג, לא הייתי רוצה לראות הרס של האנפילד! אצטדיון כ" כ יפהיפה, נכון שישן, אבל חבל... כ" כ ביתי. בתור אוהד ארסנל התאכזבתי שהרסו את ההייבורי. תשאלו כל אוהד ליברפול אם הוא רוצה אצטדיון חדש, אני בטוח ש90% יענו בשלילה.
  • איאן ראש 16/05/2011 21:36
    הגב לתגובה זו
    ליונייטד אצטדיון של 76100, לארסנל 60400, לליברפול 45400. הפרש ההכנסות גדול ומנציח את שליטת יונייטד (זה ופרגוסון). אמנם לצ' לסי 43400 (אבל גם אברמוביץ), לסיטי 47700 (אבל גם השייחים) ולטוטנהאם 36300, אבל אלו בעיותיהן. אנחנו רוצים איצטדיון!
בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.

מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.