מימון ישיר: ליברפול מחפשת ספונסר בשביל אצטדיון חדש

האדומים מתכננים לשדרג את אנפילד או לבנות בית חדש בסטנלי פארק, מציאת חסות מספקת תכריע בנושא. "אנחנו מדברים עם אנשים מכל העולם", אמרו מההנהלה.
אור זיו - Bizsport | (4)

ליברפול מנסה לבנות אצטדיון חדש ומודרני מזה עשור. עוד ב-2003 היא זכתה לאישור כדי לפתוח בתכנון אצטדיון בסטנלי פארק, בתכולה של עד 72 אלף מקומות, אך היעדר משאבים כספיים הפילה את הפרויקט פעם אחר פעם.

אבל מרגע שג'ון הנרי ו"פנווי ספורטס גרופ" שבבעלותו השתלטה על הקבוצה לפני מספר חודשים, חזרה התקווה כי אצטדיון חדש יוקם בעירם של הביטלס. כעת, הודיע נשיא "פנווי", סם קנדי, שהמועדון תר אחרי ספונסרים פוטנציאלים בתקווה לממן את הבנייה. מציאת ספונסר תכתיב את המשך הדרך, כאשר האפשרות לשפץ את אנפילד עדיין עומדת על הפרק.

"אנו סורקים את השטח בחיפוש אחר שותף שירכוש את הזכויות לשם האצטדיון", אמר קנדי. "אם נמצא ספונסר כזה, זה בהחלט יהווה פקטור בניתוח שלנו את המצב ובקבלת ההחלטה האם לשדרג או לבנות מאפס".

קנדי המשיך: "התהליך הזה רק התחיל ואנחנו משוחחים עם אנשים מרחבי העולם". אם ליברפול לא תצליח למצוא ספונסר לאצטדיון בסטנלי פארק, ההערכות הן כי הם ימשיכו לחפש מפרסמים שירצו לקנות את שמותיהם של חלקים מסוימים באנפילד המחודש.

החזון של הקבוצה ממרסיסייד, הוא לחתום על הסכם דומה לזה שהשיגה ארסנל, כאשר היא בנתה את אצטדיון האמירויות ב-2005. אז, התותחנים סגרו הסכם בן 15 שנה עם חברת התעופה "אמירייטס איירליינס", בשווי 100 מיליון ליש"ט.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שפירא 27/06/2011 13:16
    הגב לתגובה זו
    האמירויות
  • 2.
    חיים טוקבק 18/05/2011 11:19
    הגב לתגובה זו
    זה פשוט. מישהו מהמתכננים של האיצטדיון היה פונה לחבר שלו, אומר לו:" תן לי חצי מיליון דולר, ואני כבר ידאג שאתה תזכה במכרז ותהיה הספונסר, וזה לא משנה כמה המתחרים שלך מציעים."
  • 1.
    רועי 16/05/2011 17:44
    הגב לתגובה זו
    אני אוהד ארסנל, אך בתור חובב מושבע של הפריימרליג, לא הייתי רוצה לראות הרס של האנפילד! אצטדיון כ" כ יפהיפה, נכון שישן, אבל חבל... כ" כ ביתי. בתור אוהד ארסנל התאכזבתי שהרסו את ההייבורי. תשאלו כל אוהד ליברפול אם הוא רוצה אצטדיון חדש, אני בטוח ש90% יענו בשלילה.
  • איאן ראש 16/05/2011 21:36
    הגב לתגובה זו
    ליונייטד אצטדיון של 76100, לארסנל 60400, לליברפול 45400. הפרש ההכנסות גדול ומנציח את שליטת יונייטד (זה ופרגוסון). אמנם לצ' לסי 43400 (אבל גם אברמוביץ), לסיטי 47700 (אבל גם השייחים) ולטוטנהאם 36300, אבל אלו בעיותיהן. אנחנו רוצים איצטדיון!
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.