מכרז התדרים הסתיים בהצלחה: מירס ואקספון זכו, גולן טלקום פרשה מהמכרז
לאחר קרב קשה בין המתחרות על 2 רצועות תדרים בעולם הסלולאר, המכרז שיצא לדרך ב-10 בבוקר הסתיים לפני זמן קצר. בסוף הערב יצאו 2 מנצחות במכרז והן אקספון ומירס.
לא פחות מארבע קבוצות התחרו על רכישת התדרים, וזאת לאחר שאחת כבר נשרה במהלך הדרך. בסוף נותרו במשחק קבוצת מירס שבשליטת פטריק דרהי אשר מחזיק גם ב-HOT, חברת אקספון הישראלית שבשליטת איש העסקים חזי בצלאל, קבוצת גולן טלקום בראשותו של מיכאל גולן וחברת סלקט בראשות מייקל גלפנד.
למרות הביקורת מצד חברות התקשורת, לפיה אין מקום למפעיל נוסף בשוק הישראלי, הצרכן הישראלי שמצוי כיום בידיהן של הקבוצות הגדולות - סלקום פרטנר ופלאפון - דווקא צפוי להרגיש הקלה מסויימת בחשבונית.
מחיר הזכייה נאמד ב-705 מיליון שקל עבור מירס בבעלותו של פטריק ו-710 מיליון עבור אקספון של חזי בצלאל. קבוצת גולן טלקום בראשותו של מיכאל גולן פרשה מהמכרז על רקע שיטת המכרז והמחיר המופקע.
אברשה בורשטין, מנכ"ל מירס: "אנו גאים ושמחים על ההזדמנות להקים רשת סלולארית חדשה בישראל; לצד ההשקעה בהקמת הרשת החדשה, נמשיך לתמוך ולפתח את פעילותה של רשת מירס הנוכחית לטובת לקוחותינו הנאמנים".
מחיר הפתיחה לכל אחת מחבילות התדרים עמד בתחילה על 10 מיליון שקלים כאשר כל מתחרה יכול לספק הצעה מתחרה בהפרשים של 5 מיליון שקלים. סגירת המכרז תיקבע כאשר לא תתקבל הצעה נוספת במשך 10 דקות ממועד הגשת ההצעה האחרונה.
"ספק אם נראה שחיקה של 30%-40% במחירים"
אין ספק כי מדובר על השקעה מהותית שיהיה על הזוכות לבצע לצורך הקמת רשת חדשה - 1 מיליארד שקלים, כך מעריכים בפסגות. "אנו בספק אם אכן נראה שחיקה של 30%-40% במחירים כפי שהוצהר לא פעם בעיתונות הכלכלית."
יחד עם זאת, "חברות הסלולר הפכו לחברות השנואות בעיני הצרכן הישראלי בשנה האחרונה. על כן, כניסה של מפעילים חדשים, גם אם יציעו את אותם
- 15.איצק 12/04/2011 11:05הגב לתגובה זוהשר היחידי בממשלה שעובד ומשרת את הציבור הכללי באמונה,יישר כוח גדול .
- 14.מיכל 12/04/2011 06:59הגב לתגובה זואתה כל כך תמים מה אתה חושב שזה השר? כל שר היה עושה את זה פשוט שוק הסלולר מכניס המון כסף אנשים מסוימים מתעשרים עלינו אז למה לא לחק את העוגה לעוד שניים ? וחוץ מזה הלקוח לא יהנה מזה תשכח מזה שהמחירים ירדו יחתימו את האנשים על מסלול של חמש שנים וגם אם הם יעזבו יקחו מהם כסף זה חתונה קתולית
- יאיר 12/04/2011 09:27הגב לתגובה זואז למה עד היום אף שר לא עשה אתה זה ? אני כבר החלטתי .אני בוחר כחלון
- 13.ממשלה שפועלת כמו מונופול למקסם רווחים (ל"ת)חילקו רשיונות לשדוד 12/04/2011 06:55הגב לתגובה זו
- גילי 12/04/2011 18:39הגב לתגובה זוהחברות החדשות יצליחו לגייס אליהן לפחות 7 אחוז מפלח השוק ב5 השנים הקרובות, וגם אם כן זה כסף שהולך למדינה שדואגת לתחת הבכיין שלך
- סוזי 12/04/2011 07:51הגב לתגובה זואתה צודק צודק צודק אבל הציבור מטומטם
- 12.יעל 12/04/2011 06:43הגב לתגובה זוכל חברות הסלולר יקרנים ללא הצדקה ויתוספו עוד שניים כאלו עם ישראל משוגע על טלפונים אני אישית עובדת בהוצאה לפועל ושמונים אחוז מהתיקים זה לחברות סלולר הם מחייבים את אנשים ולא אומרים להם על מה מוכרים להם מכשירים יקרים וכובלים אותם למסלולים לשלוש שנים מינימים אנשים לא יודעים אפילו על מה מחתימים אותם יש שם חוזים על חמישים עמודים יותר גרוע ממשכנתא ואנחנו הציבור סליחה אבל מטומטמים יום אחד עושים שביתת לקוחות ולא מדברים בכללל חרם ממש חרם ככה צריך איתם לגרום להם נזקים כי מי שנהנה מהכסף שאתם משלמים זה המנכלים שלהם
- 11.לדרהי אסור היה לתת תדר (ל"ת)תראו מה הוא עשה בהוט 12/04/2011 01:58הגב לתגובה זו
- 10.מחר אקספון יכולה לזנק בעקבות הזכיה. (ל"ת)אנליסט 11/04/2011 23:36הגב לתגובה זו
- 9.רהב 11/04/2011 23:23הגב לתגובה זומירס תהווה גורם משמעותי בשוק הסלולרי כבר עכשיו שרות הלקוחות שלה מס אחת אין ספק שתמשוך לקוחות למפעילות הוותיקות איזה כיף :-)
- למירס יש כבר רשת... 12/04/2011 11:32הגב לתגובה זולמירס יש כבר רשת סלולארית 057, למה הם צריכים עוד אחד??
- גילי 12/04/2011 18:40עכשיו הם יצטרכו לשדרג הכל גם לדור שלוש וגלישה מהירה ולכן זה מתבקש
- 8.נחום 11/04/2011 22:23הגב לתגובה זולגבי מחירים יהייה תאום בין החברות כפי שקורה הים בסלולר ובחברות הביטוח
- 7.עוד אנטנות בכל מקום להפיץ מחלות ... (ל"ת)אחד 11/04/2011 21:27הגב לתגובה זו
- 6.כל הכבוד לכחלון 11/04/2011 21:18הגב לתגובה זוחזק ואמץ הוספת אלפי מקומות עבודה מהנדסים אנשי מחירות מוקדנים ................ ענק וגם תחרות לשוק
- 5.אני בסלקום ואני ממש לא מרוצה (ל"ת)יוסי 11/04/2011 21:13הגב לתגובה זו
- 4.זיו 11/04/2011 14:57הגב לתגובה זושישנאו אותן.
- 3.גם פסגות לא בדיוק אהודה. (ל"ת)ורד 11/04/2011 14:42הגב לתגובה זו
- 2.שנואים? גם פסגות ודומיה (ל"ת)רז 11/04/2011 14:37הגב לתגובה זו
- 1.לא שנואות כמו ערוץ הספורט (מאז live gold) (ל"ת)אורי 11/04/2011 14:31הגב לתגובה זו

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה
אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)
לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI.
אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים.
מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד.
כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז
תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים
עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.
- ה-AI כבר מחליף עובדים וזה הולך ומתעצם - נתונים מדוח התעסוקה בארה"ב
- עובד ותיק פוטר כשנה לפני פרישתו, תבע - ויפוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות.