שיווק ברשתות החברתיות: 72% מהגולשים נכנסים לעמודי מפרסמים

סקר בנושא חשיפת הגולשים לעמודי מפרסמים ברשתות חברתיות מעלה כי מרבית הגולשים נכנסים לדפי תכניות טלוויזיה, מסעדות ומכירות קבוצתיות
אלה ברייר | (6)

מכון המחקר 'מדגם' בראשותו של מנו גבע, ערך סקר אינטרנטי בנושא 'חשיפה לעמודי מפרסמים ברשתות חברתיות והנעה לפעולה' לקראת כנס 'השיווק הדינאמי 2011' של המרכז ללימודים אקדמיים. הסקר העלה מספר ממצאים מעניינים: מתוך 87% מהמשיבים שגולשים ברשתות חברתיות, 72% נכנסו בחודשים האחרונים לעמודים של מפרסמים ברשתות. נתון שפחות מפתיע הוא זה הקובע כי פייסבוק היא הרשת החברתית המובילה הבלעדית: 98% מהגולשים ברשתות חברתיות (מהווים 85% מכלל המשיבים), ציינו שהם גולשים בפייסבוק. בפער עצום אחרי פייסבוק, 11% ציינו כי הם גולשים בלינקדין ו- 8% בטוויטר. החשיפה לעמודים של חברות וארגונים מפרסמים גבוהה. 72% מהגולשים ברשתות חברתיות (כ-63% מכלל המשיבים), נכנסו בחודשיים האחרונים לעמודים של מפרסמים (חברות, ארגונים ובעלי מקצוע). אבל איזה דפי מפרסמים הכי נצפים? ובכן מסתבר כי הדפים המובילים הם של תוכניות טלוויזיה, מכירות קבוצתיות, ומסעדות עם למעלה מרבע מהגולשים ברשתות חברתיות. יש הבדל בין להכנס לדף המפרסם ובין להיות מעורבים בצורה פעילה, ובכן הסקר חשף כי מרבית הגולשים בדפים של חברות מסחריות הצטרפו לקבוצה (כ- 70%), כשליש השתתפו בפעילות וכחמישית הוסיפו תוכן משלהם (הערה, סרטון וכו'). על מי אתם הכי סומכים? ההפצה האפקטיבית ביותר היא קבלת הקישור מחברים: הדרך העיקרית להצטרפות היא דרך קישורים שחברים ברשת שיתפו בהם, לאחריה פרסום או כתבה שנקראו בדפי האינטרנט האחרים. כשליש מהגולשים בדפים המסחריים ברשת החברתית נכנסו קודם לאתר חברה הרגיל ורק לאחר מכן לעמוד הרשת החברתית. בנוסף נראה כי הכניסות החוזרות לדפי החברה/ארגון נערכות בעיקר כאשר מופיעה הודעה בעמוד האישי של החבר. 82% נכנסים בעקבות הודעות המופיעות בדף הרשתהחברתית הפרטי שלהם. 45% נכנסים באופן יזום לדפי החברות. שליש מהמבקרים בדפים של מפרסמים השיבו שעמוד של חברה ברשת חברתית הניע אותם לרכישה של מוצר או שירות. כמו ההפצה עצמה של הקישור גם ההמלצה האפקטיבית להנעה לפעולה, היא זו שבאה מהחברים האישיים. 86% ממי שביקר בעמוד של מפרסם השיבו כי קישור למוצר או שירות דרך חברים (אישיים לא בקבוצה של המפרסם) יביאו אותם לבחון את המוצר או השירות. גם המלצה מחברים בקבוצת המפרסם אפקטיבית. 73% מהמבקרים בעמודים של מפרסמים השיבו שאם חברים בקבוצת המפרסם ימליצו הם ישקלו לרכוש או להשתמש במוצר.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ספיר 21/03/2011 13:09
    הגב לתגובה זו
    אין לו תחרות בתחום המכירות והוא נהנה מצמיחה אדירה.
  • 4.
    צבי 21/03/2011 12:53
    הגב לתגובה זו
    מדובר בקצב צמיחה פנומינלי.אחד ומיוחד.
  • 3.
    זוהר 21/03/2011 12:46
    הגב לתגובה זו
    אחרת הם פשוט לא קיימות...
  • 2.
    טלמור 21/03/2011 12:44
    הגב לתגובה זו
    ראו מה מתרחש כיום ברשתות מבחינת פרסום מוצרים-טראפיק עצום וללא ספק רווחי.נושא מענין מסחרית.
  • 1.
    oferdesade 21/03/2011 12:16
    הגב לתגובה זו
    זה סך הכל בגלל שבינתיים אי אפשר להבדיל בין מסרים לגיטימיים ופרסומות. מהר מאד אנשים ילמדו להבדיל ולהתעלם...
  • נועם 21/03/2011 16:28
    הגב לתגובה זו
    התעלמות פרושה הטמנת הראש בחול...