שיווק ברשתות החברתיות: 72% מהגולשים נכנסים לעמודי מפרסמים
מכון המחקר 'מדגם' בראשותו של מנו גבע, ערך סקר אינטרנטי בנושא 'חשיפה לעמודי מפרסמים ברשתות חברתיות והנעה לפעולה' לקראת כנס 'השיווק הדינאמי 2011' של המרכז ללימודים אקדמיים. הסקר העלה מספר ממצאים מעניינים: מתוך 87% מהמשיבים שגולשים ברשתות חברתיות, 72% נכנסו בחודשים האחרונים לעמודים של מפרסמים ברשתות. נתון שפחות מפתיע הוא זה הקובע כי פייסבוק היא הרשת החברתית המובילה הבלעדית: 98% מהגולשים ברשתות חברתיות (מהווים 85% מכלל המשיבים), ציינו שהם גולשים בפייסבוק. בפער עצום אחרי פייסבוק, 11% ציינו כי הם גולשים בלינקדין ו- 8% בטוויטר. החשיפה לעמודים של חברות וארגונים מפרסמים גבוהה. 72% מהגולשים ברשתות חברתיות (כ-63% מכלל המשיבים), נכנסו בחודשיים האחרונים לעמודים של מפרסמים (חברות, ארגונים ובעלי מקצוע). אבל איזה דפי מפרסמים הכי נצפים? ובכן מסתבר כי הדפים המובילים הם של תוכניות טלוויזיה, מכירות קבוצתיות, ומסעדות עם למעלה מרבע מהגולשים ברשתות חברתיות. יש הבדל בין להכנס לדף המפרסם ובין להיות מעורבים בצורה פעילה, ובכן הסקר חשף כי מרבית הגולשים בדפים של חברות מסחריות הצטרפו לקבוצה (כ- 70%), כשליש השתתפו בפעילות וכחמישית הוסיפו תוכן משלהם (הערה, סרטון וכו'). על מי אתם הכי סומכים? ההפצה האפקטיבית ביותר היא קבלת הקישור מחברים: הדרך העיקרית להצטרפות היא דרך קישורים שחברים ברשת שיתפו בהם, לאחריה פרסום או כתבה שנקראו בדפי האינטרנט האחרים. כשליש מהגולשים בדפים המסחריים ברשת החברתית נכנסו קודם לאתר חברה הרגיל ורק לאחר מכן לעמוד הרשת החברתית. בנוסף נראה כי הכניסות החוזרות לדפי החברה/ארגון נערכות בעיקר כאשר מופיעה הודעה בעמוד האישי של החבר. 82% נכנסים בעקבות הודעות המופיעות בדף הרשתהחברתית הפרטי שלהם. 45% נכנסים באופן יזום לדפי החברות. שליש מהמבקרים בדפים של מפרסמים השיבו שעמוד של חברה ברשת חברתית הניע אותם לרכישה של מוצר או שירות. כמו ההפצה עצמה של הקישור גם ההמלצה האפקטיבית להנעה לפעולה, היא זו שבאה מהחברים האישיים. 86% ממי שביקר בעמוד של מפרסם השיבו כי קישור למוצר או שירות דרך חברים (אישיים לא בקבוצה של המפרסם) יביאו אותם לבחון את המוצר או השירות. גם המלצה מחברים בקבוצת המפרסם אפקטיבית. 73% מהמבקרים בעמודים של מפרסמים השיבו שאם חברים בקבוצת המפרסם ימליצו הם ישקלו לרכוש או להשתמש במוצר.
- 5.ספיר 21/03/2011 13:09הגב לתגובה זואין לו תחרות בתחום המכירות והוא נהנה מצמיחה אדירה.
- 4.צבי 21/03/2011 12:53הגב לתגובה זומדובר בקצב צמיחה פנומינלי.אחד ומיוחד.
- 3.זוהר 21/03/2011 12:46הגב לתגובה זואחרת הם פשוט לא קיימות...
- 2.טלמור 21/03/2011 12:44הגב לתגובה זוראו מה מתרחש כיום ברשתות מבחינת פרסום מוצרים-טראפיק עצום וללא ספק רווחי.נושא מענין מסחרית.
- 1.oferdesade 21/03/2011 12:16הגב לתגובה זוזה סך הכל בגלל שבינתיים אי אפשר להבדיל בין מסרים לגיטימיים ופרסומות. מהר מאד אנשים ילמדו להבדיל ולהתעלם...
- נועם 21/03/2011 16:28הגב לתגובה זוהתעלמות פרושה הטמנת הראש בחול...