שיווק ברשתות החברתיות: 72% מהגולשים נכנסים לעמודי מפרסמים

סקר בנושא חשיפת הגולשים לעמודי מפרסמים ברשתות חברתיות מעלה כי מרבית הגולשים נכנסים לדפי תכניות טלוויזיה, מסעדות ומכירות קבוצתיות
אלה ברייר | (6)

מכון המחקר 'מדגם' בראשותו של מנו גבע, ערך סקר אינטרנטי בנושא 'חשיפה לעמודי מפרסמים ברשתות חברתיות והנעה לפעולה' לקראת כנס 'השיווק הדינאמי 2011' של המרכז ללימודים אקדמיים.

הסקר העלה מספר ממצאים מעניינים: מתוך 87% מהמשיבים שגולשים ברשתות חברתיות, 72% נכנסו בחודשים האחרונים לעמודים של מפרסמים ברשתות.

נתון שפחות מפתיע הוא זה הקובע כי פייסבוק היא הרשת החברתית המובילה הבלעדית: 98% מהגולשים ברשתות חברתיות (מהווים 85% מכלל המשיבים), ציינו שהם גולשים בפייסבוק. בפער עצום אחרי פייסבוק, 11% ציינו כי הם גולשים בלינקדין ו- 8% בטוויטר.

החשיפה לעמודים של חברות וארגונים מפרסמים גבוהה. 72% מהגולשים ברשתות חברתיות (כ-63% מכלל המשיבים), נכנסו בחודשיים האחרונים לעמודים של מפרסמים (חברות, ארגונים ובעלי מקצוע).

אבל איזה דפי מפרסמים הכי נצפים? ובכן מסתבר כי הדפים המובילים הם של תוכניות טלוויזיה, מכירות קבוצתיות, ומסעדות עם למעלה מרבע מהגולשים ברשתות חברתיות.

יש הבדל בין להכנס לדף המפרסם ובין להיות מעורבים בצורה פעילה, ובכן הסקר חשף כי מרבית הגולשים בדפים של חברות מסחריות הצטרפו לקבוצה (כ- 70%), כשליש השתתפו בפעילות וכחמישית הוסיפו תוכן משלהם (הערה, סרטון וכו').

על מי אתם הכי סומכים?

ההפצה האפקטיבית ביותר היא קבלת הקישור מחברים: הדרך העיקרית להצטרפות היא דרך קישורים שחברים ברשת שיתפו בהם, לאחריה פרסום או כתבה שנקראו בדפי האינטרנט האחרים. כשליש מהגולשים בדפים המסחריים ברשת החברתית נכנסו קודם לאתר חברה הרגיל ורק לאחר מכן לעמוד הרשת החברתית.

בנוסף נראה כי הכניסות החוזרות לדפי החברה/ארגון נערכות בעיקר כאשר מופיעה הודעה בעמוד האישי של החבר. 82% נכנסים בעקבות הודעות המופיעות בדף הרשתהחברתית הפרטי שלהם. 45% נכנסים באופן יזום לדפי החברות.

שליש מהמבקרים בדפים של מפרסמים השיבו שעמוד של חברה ברשת חברתית הניע אותם לרכישה של מוצר או שירות.

כמו ההפצה עצמה של הקישור גם ההמלצה האפקטיבית להנעה לפעולה, היא זו שבאה מהחברים האישיים. 86% ממי שביקר בעמוד של מפרסם השיבו כי קישור למוצר או שירות דרך חברים (אישיים לא בקבוצה של המפרסם) יביאו אותם לבחון את המוצר או השירות.

גם המלצה מחברים בקבוצת המפרסם אפקטיבית. 73% מהמבקרים בעמודים של מפרסמים השיבו שאם חברים בקבוצת המפרסם ימליצו הם ישקלו לרכוש או להשתמש במוצר.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ספיר 21/03/2011 13:09
    הגב לתגובה זו
    אין לו תחרות בתחום המכירות והוא נהנה מצמיחה אדירה.
  • 4.
    צבי 21/03/2011 12:53
    הגב לתגובה זו
    מדובר בקצב צמיחה פנומינלי.אחד ומיוחד.
  • 3.
    זוהר 21/03/2011 12:46
    הגב לתגובה זו
    אחרת הם פשוט לא קיימות...
  • 2.
    טלמור 21/03/2011 12:44
    הגב לתגובה זו
    ראו מה מתרחש כיום ברשתות מבחינת פרסום מוצרים-טראפיק עצום וללא ספק רווחי.נושא מענין מסחרית.
  • 1.
    oferdesade 21/03/2011 12:16
    הגב לתגובה זו
    זה סך הכל בגלל שבינתיים אי אפשר להבדיל בין מסרים לגיטימיים ופרסומות. מהר מאד אנשים ילמדו להבדיל ולהתעלם...
  • נועם 21/03/2011 16:28
    הגב לתגובה זו
    התעלמות פרושה הטמנת הראש בחול...
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה

רבבות רבות של עסקים ישלמו מסים על חלוקת רווחי עבר, חלק יעדיפו לשלם את הקנס; עד סוף נובמבר 3,000 בעלי מניות יבקשו בהתאם להוראת שעה לפרק את החברה שלהם כדי לדחות מסים; בקרוב: סימולטור באתר רשות המסים שיעשה סדר לגבי חבות המס שלכם - ביזפורטל עושים סדר בחוק כנראה הכי לא חוקי ולא הוגן שחוקק בישראל בשנים האחרונות

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רווחים כלואים

החוק על מיסוי הרווחים הכלואים מקומם מכמה סיבות. בראש וראשונה כי הוא לא היה אמור לחול על עסקים לגיטימיים, יצרנים, כלכליים. הוא היה אמור לחול על עסקים שיצרו מבנים של תכנון מס מתוחכם שבעיקר דוחה את המס על השכר. לא הוגן שכל העובדים במשק ישלמו מס, אבל עשירים יקימו חברה שדרכה יצליחו לברוח ממס וישלמו רק 23% מס על הרווחים. אם כולם משלמים עד 50%, אז בטח שעשירים צריכים לשלם 50%. 

אלא שרשות המסים שהתחילה בהתמקדות בגופים האלו ובעיקר בשיטה שנקראת - חברות ארנק, לקחה את ההזדמנות בשתי ידיים ומיסתה את כולם. כמעט כולם - חוץ מהעשירים. זה אפילו מקומם מהנקודה הקודמת. דווקא את העשירים שמשתכרים מעל 30 מיליון שקל ודווקא מבני שותפויות עם מעל 5 שותפים היא הוציאה מתחולת החוק. במילים אחרות, רצו למסות את אלו שמתכננים לברוח ממס, ובסוף מיסו את כולם והוציאו דווקא את אלו עם תכנוני המס, לרבות משרדי רואי החשבון ועורכי הדין הגדולים שהתחמקו מהמס הזה. 

המס הזה מסדר למדינה את הקופה ומקטין את הגירעון. הוא צפוי להביא 10 מיליארד שקל השנה ובכנס של יועצי המס, נציגי רשות המסים אמרו שהם בפרוש רואים את זה קורה, למרות כל הספקות שהיו בתחילת הדרך. זה המקום להדגיש כי רשות המסים מצליחה הרבה יותר מהתחזית. היא תגבה ב-30 מיליארד שקל יותר מהתחזית וכך היא בעצם "מצילה" את הגירעון. הכלכלה הישראלית חזקה גם בזכות גבייה חזקה. ההוצאות אומנם עלו מאוד בשנתיים של מלחמה, אבל המסים קיזזו חלק גדול מהעלייה הזו (שי אהרונוביץ מציל את הגירעון התקציבי; גביית המסים זינקה ב-16.6%)

רו"ח כארים כנעאן, ראש מטה מנהל רשות המסים, אמר בכנס של יועצי המס כי עד כה הוגשו מעל 1,200 בקשות לניצול הוראת השעה שמשמעותה בגדול סוג של שינוי מבנה החברה (פירוק, חלוקה) שבמסגרתו יש הקלות במס. מעביירם את הנכסים לבעל השליטה ודוחים את המס ובמקביל יש הקלה גם במס רכישה.

"אנחנו בקצב של 100 בקשות ביום, נגיע ל-3,000 עד סוף נובמבר", מעריך כנעאן. הבקשות האלו דווקא דוחות מס, אבל כנעאן מסביר כי צפי הגבייה נותר 10 מיליארד שקל; כשאתם רואים גירעון תקציבי נמוך, תזכרו שזה בזכות רשות המסים לרבות גביית מס על דיבידנדים (חלוקתם מפחיתה, מונעת את המיסוי על רווחים ראויים לחלוקה). רשות המסים בעצם אומרת דבר מאוד פשוט - הרווחתם בעבר - תשלמו את הרווחים האלו כדיבידנד, אל תאגרו רווחים בחברה. חלוקת דיבידנד מחויבת במס - בעל השליטה מחויב ב-30% וזה במקרים רבים עולה לאור מס על עשירים (הרחבה: מס על עשירים)

יאיר נתניהו (רשתות)יאיר נתניהו (רשתות)
תתביישו

"אל תיגעו בכסף שלנו" הדיל המפוקפק של נתניהו ולפיד

יאיר נתניהו יקבל משרה נחשקת בעלות שכר של 80 אלף שקל, צוות ולשכה. יאיר לפיד ימנה מקורבים לתפקידים בכירים - בושה; ולמה על זה הציבור לא יסלח  

מנדי הניג |

כנראה שחלק גדול מהעם מתייחס בסלחנות או באדישות כשנתניהו מקבל סיגרים מחבר. חלק גדול מהעם גם מעריך שמשפטי נתניהו הם כלום ושום דבר. מבלי להיכנס לשאלה אם יש צדק בדברים או לא, מה שברור הוא שעשרות רבות של מיליוני שקלים הושקעו מצד הפרקליטות במשפטים, וכשלוקחים את הזמן והמשאבים של כל המערכות שהיו מעורבות, כולל משטרה, בתי המשפט, מקבלים עלות של מאות מיליוני שקלים. 

אז מה? - צדק צריך להיעשות  גם אם עולה הרבה כסף. אין מחיר לצדק. הבעיה שלא בטוח שזה מה שחושב העם ואם בסוף התהליך הארוך והמייגע הזה נתניהו ייצא עם "מכה קלה", כמה סעיפי אווירה, אז אמון הציבור בפרקליטות ובמערכת המשפט יירד עוד יותר מהשפל שהוא נמצא בו היום. לא בטוח איך המשפטים האלה יסתיימו אבל מה שבטוח שהם כבר משאירים תחושה חמוצה. העם יזכור איך הפרקליטות התעקשה להכניס את נתניהו לדיון שעתיים אחרי שנחת מפסגה היסטורית בוושינגטון, או שהשופטים היו צריכים להיחשף לפרטים מסווגים הקשורים למערכה הבטחונית כדי שיואילו לשחרר את ראש הממשלה לאשר את התקיפות.

המעמד של בית המשפט והיוקרה שלו נפגעה אבל להבדיל משופטים ועורכי דין שמעמדם הציבורי ייפגע, הפוליטקאים לא יפגעו - אף אחד לא מצפה שהם יהיו הוגנים וישרים. לא נעים לומר, אבל, קבלת מתנות, שיחות עם עיתונאים, שיחות עם בעלי עיתון כדי להשפיע על סיקור, אלו לא דברים שפוליטיקאים לא עושים. העם סולח על זה, כל עוד זה לא על חשבונו, כל עוד לא פוגעים ומזלזלים בכבודו. אם מנצלים ו"גונבים" אותו, אז הוא זוכר את זה בקלפי. 

בסוף, כולם אנשים והכל אישי. מנסים לסדר עכשיו עבודה מכובדת ליאיר נתניהו בעלות שכר של 70-80 אלף שקל בחודש. זה היה אמור להיות בהסתדרות הציונית או בקק"ל. אלו ג'ובים עשירים בלי שליטה עם ייעוד-מטרה טובה, אבל עם שחיתות פוליטית גדולה. אלו גופים שמספקים ג'ובים למקורבים רבים, כולל בני משפחה. סכומי עתק שאמורים לשמש לטובת הציבור נגנבים בדרך הזו. אבל לא נראה שמישהו עשה זאת בצורה בוטה כמו הפעם. 

זה לא עניין של ימין ושמאל, זה עניין בסיסי יותר - כבוד. בלי טיפת כבוד עצמית, בלי טיפת כבוד כלפי המשפחה שלו ובלי טיפת כבוד כלפי הציבור, ניסה יאיר נתניהו להיות בתפקיד מכובד ולקבל שכר בעלות של 70-80 אלף שקל.