הורים ששכלו ילדים בתאונות נגד פרסומת של סלקום: 'מסר של הסחת דעת פושעת'
עמותת "אנשים באדום" שנוסדה על ידי הורים שכולים שאיבדו את יקירם בתאונת דרכים שיגרה מכתב להנהלת סלקום בו היא מוחה בפני חברת הסלולר על הפרסומת החדשה שעלתה אמש לשידור ובה מוצגת קונסולת ה'קומודו' המיועדת לשימוש בזמן נהיגה ברכב.
סלקום חזרה לפרסם בטלוויזיה רק אתמול בערב לאחר שהגיעה להסכמות עם זכיינית ערוץ 2 קשת. לאחר מספר חודשים של מאבק בעקבות דרישת הזכייניות לתשלומים על הרייטינג בצפייה הנדחית, המכתב ששלחה עמותת אנשים באדום הוא הדבר האחרון שהיה חסר לסלקום כעת משחזרה לפרסם בפריים-טיים. מאחורי הפרסומת עומד משרד הפרסום גיתם BBDO.
במכתבה לסלקום כותבת העמותה: "בפרסומים במדיה אתם מפרסמים כעת אפליקציות של מכשיר המסוגל לעשות הכול תוך כדי נהיגה. מחקרים מדעיים הוכיחו כי הסחת דעת בנהיגה מהווה גורם מרכזי בכ-80% מתאונות הדרכים, ולכן אסור לעודד שימוש בטלפון בזמן נהיגה".
"ההרג בכבישי ישראל הוא מכת מדינה הפוגעת במשפחות רבות, ומקומם לדעת שדווקא חברת סלקום שיש לה מיליוני לקוחות, מצאה לנכון להעביר מסר של הסחת דעת פושעת. הנהג יהנה מהאפליקציה הזו ויכול באותה הזדמנות לאבד את חייו ואת חיי משתמש דרך נוסף. בפרסומת שלכם, נראה בעליל שהנהג מסיט את מבטו מהכביש כדי לראות את אשתו בתמונה שמופיעה על המסך, מה שעלול להביא להרס המשפחה כולה".
"האם מישהו עצר וחשב על ההשלכות של פרסומת זו? אנו מבקשים מכם להסיר לאלתר את קידום המכירה לאפליקציה זו, ולהפך, להדגיש את החשיבות של שימוש בטלפון סלולרי לא בשעת נהיגה. מצפה לתשובתכם החיובית בהקדם ולשינוי במדיניות הפרסום של החברה".
הפרסומת של סלקום לקונסולת הקומודו
תגובת דני כנפו, מנכ"ל I-WAY MOBILE שפיתחה את הקונסולה: "לפני 4 שנים, כשרק הגינו את המוצר הדגש שלנו היה בעיקר על הבטיחות כדי להעניק לנהג את המוצר הכי בטיחותי לו ולסביבתו. הקונסולה שלנו היא היחידה שמחוברת בברגים ל'דש בורד' ברכב להבדיל מכל החיבורים הפרוביזוריים של מתקנים אחרים".
כנפו מוסיף ואומר: "בעמותת 'אנשים באדום' טועים לגבי הקונסולה. שם חושבים שמדובר בתצוגת וידאו בזמן שיחה אך אין אפשרות כזו. בזמן נהיגה המיילים ננעלים, ובזמן שיחה מפות הניווט יורדות מהמסך. הקונסולה לא מעודדת הסחת דעת, אלא ההיפך - ייצרנו את התוכנה הכי טובה שיש עם אפליקציות שמודיעות על כבישים מסוכנים, לחצו מצוקה, איתות על נהיגה מעל המהירות המותרת כשהאוטו נמצא בידיו של אדם אחר. בכל אופן נשמח להיפגש עם אנשי העמותה כדי להסביר להם ולהציג בפניהם את הקונסולה".
- 16.עומרי אסיף 22/03/2011 19:10הגב לתגובה זוכל המתחסדים - בכל מכוניות היוקרה היום מותקנות מערכות דומות למה כל המתחסדים לא קופצים ? גם למכוניות עממיות מותר להינות ממכשיר איכותי
- ניר 28/02/2012 19:24הגב לתגובה זוצודק בהחלטטט
- 15.עוד אחד 20/03/2011 11:07הגב לתגובה זוהכל יחד . גם טלפון גם גי פי ס.... במקום להתעסק במיליון מכשירים כאן יש אחד .
- 14.אתם צוחקים נכון? 19/03/2011 19:58הגב לתגובה זולמה נראה לכם שלהורים האלה באמת אכפת , זה תרגיל יחצ משעמם מאד.
- 13.ליאור הרומי 19/03/2011 17:48הגב לתגובה זונראה שמדובר בכלי הרג יעיל למדי
- 12.אלירן 19/03/2011 00:36הגב לתגובה זואני מוכן להתערב שכל אלה שכתבו פה דברים על אחריות לא בדיוק משאירים את הפלאפון בתיק בזמן הנהיגה... אל תתחסדו. מה בדיוק לא חוקי בו? הייתי בהדגמה היום במרכז של סלקום, אפילו הכפתורים של לענות ולנתק שיחה גדולים משמעותית מנייד רגיל. מי ששומר, ימשיך לשמור, ומי שלא, יש לו אחלה דרך להגביר את הבטיחות שלו.
- 11.אחריות או לא, זאת פשוט לא פרסומת טובה (ל"ת)הילה 18/03/2011 15:54הגב לתגובה זו
- 10.נתן מאיר 18/03/2011 12:57הגב לתגובה זוהקומודו הזה כבר נחשף כאשלייה תוצרת סין כאן: http://thecom.co.il/article.php?id=14538
- 9.אחלה מוצר-ראיתי (ל"ת)רועי 18/03/2011 10:54הגב לתגובה זו
- 8.אם קוראים לזה קונסולה אז זה בטיחותי????? (ל"ת)בדיוק כמו GPS וסלולר 18/03/2011 09:34הגב לתגובה זו
- 7.RP 18/03/2011 00:27הגב לתגובה זואני רוצה להבין משהו . . . . יש מסך לאפליקציה ? יש ! יש תוכן כלשהו המשודר מהמסך הזה ? יש ! הנהג/ת צופה בתוכן הזה בזמן הנהיגה ? אז התשובה היא מאוד ברורה . . . צפייה נעימה ! רק קחו בחשבון שבכביש מדברים על עשיריות של שנייה בהן לפעמים תלויים חייכם הקלושים ! לא . . .אבל אתה ? אתה מדריך הנהיגה של מייקל שומאכר, אתה גידלת אותו . . . כן אתה הנהג הישראלי אתה הכי טוב . . . יאלל'ה סע . . . סע . . .
- 6.רן 17/03/2011 21:54הגב לתגובה זוראיתי את קונסולת הקומדו ולדעתי היא תורמת לבטיחות הנהג: מצלמה אחורית,התקנה קבועה,מסך איכותי גדול לתצוגת ניווט טובה,לחצן מצוקה ועוד... סלקום-כל הכבוד על היוזמה!!!!!
- 5.רון קציר 17/03/2011 21:27הגב לתגובה זובפרסום נראים לעיננו שתי תקלות בטיחויות לפחות: א: ע"מ ללחוץ על האפליקציות במהלך נהיגה יש ללחוץ עם האצבע דבר המחייב הסטת העיניים והמודעות לכיוון המסך. /תקלה בטיחותית חמורה!! ב: בפרסומת המשודרת בטלויזיה, מסב הנהג את עיניו אל המסך ע"מ לראות את תמונת אישתו המתקשרת ושוב עינו ודעתו מוסחים מהנהיגה. שלא לדבר על הפקת מוצר הנוגד את החוק. לא יתכן שהרשויות יאפשרו מוצר כזה שאינו חוקי. יש להפסיק לשווק מוצר זה מיידית.
- 4.אברה קדברה 17/03/2011 18:11הגב לתגובה זולא יעשה תאונה גם אם הוא ישתמש בקונסולה הזו
- 3.ערן 17/03/2011 18:05הגב לתגובה זוהם חוזרים ומצהירים על זה בכל מקום, כולל בפייסבוק שלהם - שתכנים שמסיחים את הדעת כמו וידאו (שאנשים רואים עם מכשירים אחרים) לא פועלים, אז מה מסוכן פה בדיוק? נראה לי שאייפונים ושאר טלפונים "חכמים" גורמים להרבה יותר סיכון
- 2.17/03/2011 17:42הגב לתגובה זומהנורמה ממקובלת
- 1.איפה אחריות של חברות הסלולר (ל"ת)כולם מדברים ונוסעים. 17/03/2011 17:16הגב לתגובה זו

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.