סוכנות המדיה החברתית Refresh בבעלות אדם שוב זכתה במכרז הרכבת
סוכנות המדיה החברתית Refresh זכתה השבוע במכרז שערכה הנהלת רכבת ישראל על תקציב השיווק ויחסי הציבור שלה בזירות מדיה חברתית באינטרנט.
רכבת ישראל מפעילה מזה כשנה עמוד פייסבוק, בלוג, וערוץ יוטיוב שבהם מתנהלת תקשורת שוטפת עם גולשים, מענה לשאלות ושירות לקוחות. לפני כחודש הוציאה הרכבת מכרז שפנה למשרדי פרסום אינטרנטיים בבקשה שיגישו הצעות להפעלת מתחמי הרכבת בזירות אלה, ועתה, כאמור, הודיעה לחברת ריפרש שבבעלות העיתונאי לשעבר אדם שוב על זכייתה במכרז.
הסוכנות צפויה גם לפתח עבור רכבת ישראל מספר אפליקציות שישרתו את לקוחות הרכבת בפייסבוק ובסלולר.
בין לקוחותיה של ריפרש נמנים בנק לאומי, אפריקה ישראל, מיקרוסופט ומפעל הפיס. בשנה האחרונה קיבלה ריפרש לידיה כמה תקציבים גדולים ובהם חברת הביטוח AIG, גזית גלוב ישראל, וכמה מהחברות בקבוצת ריבוע כחול של איש העסקים דודי ויסמן.
- 18.הולי 07/03/2011 19:47הגב לתגובה זומי שעשה את ה-פרויקט של השנה במדיה חברתית עבור בנק לאומי מגיע לו לקצור פירות. כבוד לריפרשים צוות מנצח
- 17.זה לא החברה שאחראית למחדלי הבלוג של חודלאי? (ל"ת)אייל 07/03/2011 19:15הגב לתגובה זו
- 16.כל הכבוד לריפרש, אדם: גוד ג'וב! (ל"ת)ענת ב.ב. 07/03/2011 17:32הגב לתגובה זו
- 15.יא דביל ריפרש הכי יקרים בשוק (ל"ת)רועי 07/03/2011 15:32הגב לתגובה זו
- 14.אדיפוס 07/03/2011 14:57הגב לתגובה זולא ייאמן איך סווט שופ מודרני, שמשלם לעובדיו שכר רעב, מרשה לעצמו לשבור את השור עם מחירי ריטיינר הזויים.
- עובד ריפרש 07/03/2011 15:28הגב לתגובה זובתור הוכחה אני קונה לך יכולות פרגון, עלי
- 13.ריקה 07/03/2011 14:53הגב לתגובה זוגאים בכם! סולוטו
- 12.רותם מור 07/03/2011 14:42הגב לתגובה זואוהבתאותך.
- 11.קובי רייטר 07/03/2011 14:25הגב לתגובה זופשוט תותח
- 10.רימונה 07/03/2011 14:18הגב לתגובה זווריפרשים יקרים, תדעו כלל: ככל שיש תגובות עויינות יותר זה אומר שאתם מצליחים יותר ושיש הרבה קנאים. תמשיכו לרוץ קדימה. צוות גזית גלוב
- 9.XOXO 07/03/2011 14:08הגב לתגובה זועם הזלזול של ריפרש בהתחייבויות. בהצלחה.
- 8.רוני אר 07/03/2011 14:08הגב לתגובה זופשוט מדהים איך זינקתם לצמרת תוך זמן כל כך קצר. שאפו! מהשכנה.
- 7.ברבור 07/03/2011 13:57הגב לתגובה זוגוף שנוא אחד הולך לעבוד עם איש שנוא אחר
- 6.מזל טוב לרכבת ישראל- הם בידיים טובות (ל"ת)אבירם 07/03/2011 13:17הגב לתגובה זו
- 5.ענת 07/03/2011 13:15הגב לתגובה זובמקום לקנא, אפשר לפרגן החברה שלו עושה עבודה טובה ועובדת עם מיטב הלקוחות. בהצלחה לאדם ולריפרש!
- 4.בני 07/03/2011 13:14הגב לתגובה זובהצלחה לריפרש, מקווים שיצליחו לשפר את תנועת הרכבות :)
- 3.עוד בלוגר שנהיה איש שיווק ..פחחח (ל"ת)07/03/2011 12:49הגב לתגובה זו
- 2.אבל הרכבת לא זזה!!! פחחח! (ל"ת)עידו 07/03/2011 11:28הגב לתגובה זו
- 1.מאיר 07/03/2011 11:25הגב לתגובה זושום דבר לא חשוב כנראה במדינה הזאת חוץ מהשורה התחתונה
- ריבי 07/03/2011 14:52הגב לתגובה זווזה טבעי כשאתה בנאדם עסוק ועמוס. אני אישית מאוד מעריכה.
- לא נחמד = זו מחמאה עבור אדם שוב , הוא דוחה ! (ל"ת)האיש שידע 07/03/2011 14:42הגב לתגובה זו
- הכי נשמה בעולם אדם (ל"ת)ברגר י 07/03/2011 16:59
- ברגמן 07/03/2011 16:52וכל מילה נוספת מיותרת. ככל שתצליח יותר יאהבו אותך פחות ככה זה בני אדם. עשית עבורנו עבודה לא פחות ממושלמת. תודה בשמי לכל צוות ריפרש

עמלת ההפצה בקרנות נאמנות צפויה לרדת; ועדה ממליצה על הגבלת העמלה ל-0.2% לעומת 0.35% כיום
מנגד עמלת קנייה ומכירת קרנות נאמנות תעלה - עוד רפורמה שבסוף לא פתרת עיוותים בשוק ההון ומעלה את הכוח של הבנקים והגופים המוסדיים. הכיוון נכון, אבל למה בכלל להשאיר את עמלות ההפצה? אין ייצור כזה בעולם; למה להשאיר דמי ניהול חשבון ניירות ערך? גם זה נכחד מהעולם
נתחיל מהסוף - רפורמה בעמלות של דמי הניהול בחשון הניירות ערך, עמלות הפצה ועמלת הקנייה ומכירה, לא אמורה להיראות כך. הרפורמה שפורסמה היום היא לעג לרש. הציבור משלם משלם דמי ניהול יקרים על קרנות נאמנות כי קרנות הנאמנות משלמים עמלת הפצה לבנקים. מדובר בעמלה היסטורית שוועדת בכר הטילה על הקרנות כפיצוי לבנקים על אובדן פעילות הקרנות. הבנקים הרוויחו פעמיים - גם מכרו את הקרנות ביוקר וגם מקבלים סכומי עתק מדי שנה כבר 20 שנה. אין עמלות כאלו בעולם, תבטלו אותם. על פי הצוות שסיפק המלצות הן יורדו לעד 0.2%, בעוד שכיום זה עד 0.35%. אבל זה לא נכון, לא חכם, זה סתם ניסיון ללכת בין הטיפות - לא לריב עם זה ולא לריב עם זה. אתם רגולטורים, התפקיד שלכם לריב לטובת הציבור - אין שום הגיון בעמלה הזו. וועדת בכר טעתה, זה נשאר 20 שנה, הגיע הזמן לחסל את זה.
טעות נוספת - דמי ניהול על החשבון. אין עמלה כזו. פעם אגב קראו לה דמי משמרת. כאילו שהבנק שומר על הניירות שלנו מפני גניבה. אין עמלה כזו בברוקרים הפרטיים, אין עמלה כזו גם בבנקים ללקוחות שמתעקשים. זה לא קיים ברוב העולם. הצוות משנה את העמלות משיעור קבוע על סכום התיק למדרגות. שוב חצי עבודה. לחסל את העמלה זה מה שצריך. הרי הרפורמה הזו היא מתנה בשביל הבנקים. הם יודעים שזו עמלה לא רלבנטית והם מנסים להאריך אותה ככל שיוכלו (גם עמלת הפצה), ברגע שיש רפורמה זה נותן להם שקט לשנים רבות. הם מעדיפים להתגמש במחיר ולקבל שקט. הרגולטור צריך לראות רק את טובת הצרכן, וזה לא משתקף מהרפורמה הזו. זה בולט בעמלות קנייה ומכירה על קרנות נאמנות - העלו את העמלה "כפיצוי" על הירידה בעמלות הפצה. מה זה צריך להיות? אם מספקים עמלת קנייה על קרנות נאמנות שאין שום סיבה שתהיה בהן עמלה כזו, זה לא כמו מניה או נייר ערך סחיר, לפחות תורידו לגמרי את עמלת ההפצה.
התחלנו בביקורת, ובכך שזו לא באמת רפורמה, ונמשיך עם הצרכנים-לקוחות, הצוות שנבחר והבנקים. כשאתם קונים או מוכרים מניה, קרן נאמנות או אג"ח, תמיד מופיעה שורת עמלה. היא מחויבת אוטומטית, נכנסת אל הדו"ח החודשי, והרבה פעמים נבלעת בין אינספור סעיפים קטנים. אבל מי באמת עוצר ומבין על מה בדיוק נגבית כל עמלה, מה ההבדל בין עמלת קנייה, דמי ניהול, דמי משמרת או עמלות עקיפות, ואיך בכלל אפשר להשוות בין הבנקים לחברי הבורסה האחרים? המבנה שאנחנו מכירים נבנה שכבה על שכבה לאורך שנים, והפך למשהו שרק יועצים או רואי חשבון יכולים לפענח. עבור רוב המשקיעים, במיוחד הקטנים, זה כמו מסך עשן: אתה יודע שאתה משלם, אבל לא באמת יודע על מה.
מי שהיה במשך שנים אחראי לבלגן הזה מנסה לעשות בו סדר. האוצר, בנק ישראל ורשות ניירות ערך, שלושת הרגולטורים פועלים ביחד במטרה
לשפר את אחד הנושאים המעורפלים של שוק ההון שזה השקיפות והיכולת של המשקיעים הקטנים להבין את המחיר של השירות עליו הם משלמים. הם מפרסמים דוח הביניים שהוא לא רק הצהרה שהם פועלים בנושא אלא גם מציעים מתווה מעשי: מודל עמלות חדש שבו הלקוח מבין כמה עולה לו השירות, יכול
להשוות בין הצעות מתחרות, ובסופו של דבר גם לבחור בצורה מושכלת. המהלך הזה הוא ניסיון ליישר קו עם מגמות בינלאומיות בבורסות בעולם. אבל הוא פספס את המטרה לחלוטין כמו הרבה רפורמות עבר. רפורמה צריכה להביא שינוי אמיתי לצרכן. זאת לא תביא כלום - הצרכן אולי יקבל דמי
ניהול נמוכים יותר- גם לא בטוח כי יצרן הקרן לא בהכרח יוריד דמי ניהול וגם ישלם עמלת קנייה ומכירה.
- בית השקעות במוקד: הקרנות המעורבות של אקורד
- זרקור על קרן: הגמישה המובילה והמלכודת של דמי ניהול אפס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכב הצוות המכובד היה אמור לתת פתרון אמיתי לציבור. הכוונה היתה הסתכלות רוחבית על כלל פעילות שוק ההון, ולייצר מתווה שיוכל לחול על מגוון
הגופים הפועלים בתחום. במסגרת עבודתו, הצוות בחן את מבנה העמלות הקיים, ערך דיונים עם בנקים, חברי בורסה שאינם בנקים, מנהלי קרנות נאמנות, בעלי רישיון ייעוץ ושיווק השקעות וכן נציגי ציבור, וקיים שיח עם רשות התחרות. בפועל, הוא לא הציג את עמדת הציבור, אלא "נכנע" לבנקים.