ראובני-פרידן מתנתק מפרטנר: לבקשת המשרד, הצדדים נפרדים לאחר 12 שנה
"חברת פרטנר הודיעה היום כי נענתה לבקשת משרד הפרסום ראובני פרידן לסיום ההתקשרות, לאחר 12 שנות פעילות ענפה. יעקב קדמי, מנהל חטיבת השיווק התוכן ומנועי הצמיחה, בפרטנר ציין היום (ג') כי הוא מודה למשרד הפרסום על 12 השנים בהן המשרד היה שותף להפיכתה של פרטנר לחברת התקשורת המובילה בישראל".
כך, בהודעה רשמית זו מגיעה לסיומה מערכת היחסים בין משרד הפרסום ראובני-פרידן וחברת התקשורת פרטנר, חודשיים לאחר הודעת הפרידה משלמור אבנון עמיחי. המשרד ימשיך בפעילותו בחברה במהלך ארבעת החודשיים הקרובים עד שייבחרו המשרדים החדשים.
קדמי הוסיף וציין: "אנחנו מודים למשרד הפרסום ראובני פרידן על הפעילות המשותפת לאורך השנים, על פריצות הדרך הפרסומיות שחוללנו יחדיו ועל המיצוב והמיתוג המוביל בישראל".
כפי שצוין במכתבו של קדמי ובהודעה הרשמית של פרטנר הבקשה לסיים את ההתקשרות מגיעה דווקא מכיוונו של משרד הפרסום ראובני-פרידן. זו מגיעה כאמור לאחר שהמשרד עימו חלק ראובני-פרידן את הטיפול בתקציב, שלמור אבנון עמיחי קיבל הודעה על כך שלא יטפל עוד בתקציב.
בשבועות האחרונים, במקביל לפרידה של ראובני-פרידן מפרטנר לה ציפו כולם בענף הפרסום ו
בשנה שעברה, עם חזרתו של קדמי לפרטנר נכנסו ל'מגרש המשחקים' שהיה שייך כולו לשלמור וראובני משרד הפרסום תל אביב מוסקבה שעד אז טיפל רק בפנייה למגזר הרוסי. קדמי, שלו גם קשרים על בסיס אישי בתוך המשרד (בת זוגו היא יועצת המשרד, קשרים שדווחו לדירקטוריון פרטנר ואושרו) העביר תקציבים שיועדו למגזר הכללי לטיפולו של תל אביב מוסקבה וזה נגס בעיקר בנתח של שלמור אבנון עמיחי.
בראובני פרידן הבינו כיצד תראה המשוואה לקראת 2011 והסיקו לבד את המסקנה שהיקף הפעילות אותו הכירו בשנים עברו בפרטנר יקטן באופן משמעותי. למרות שבראובני פרידן לא אהבו, בלשון המעטה, את הנעשה בשנה האחרונה בתקציב הפרסום של הפרטנר כתוצאה מההחלטות של קדמי שחזר לעמדת הכוח בחברה, לא מדובר המקרה הראשון בו משרד פרסום צריך להתכופף, להתגמש ולהתישר לפי הוראות הצרכן, או במקרה זה הלקוח - פרטנר.
השונה במקרה זה היא העובדה שבמשרד הפרסום, כך נראה, לא הסכימו עוד לבלוע את הגלולה המרה של חברת הסלולר ולחכות לשפן הבא שקדמי ישלוף מהכובע לאחר תל אביב מוסקבה ודרישתו לקיים מכרז פנימי בין המשרדים לקראת כל משימה. ראובני פרידן החליטו לאחר 12 שנה של בניית מותג, כיבוש נתח שוק משמעותי וטיפול באחד התקציבים השמנים בשוק הפרסום 'להשאיר את 2 הציפורים על העץ' ולהמשיך לדרכו.
יוזכר כי בימים אלו נערך מכרז לבחירת שני משרדי פרסום חדשים, כאשר הצפי הוא שאלו יבחרו בקרוב. משרדי הפרסום המשתתפים במכרז הם: יהושע TBWA, גליקמן-נטלר-סמסונוב, גלר-נסיס-פובליסיס, JWT ישראל וברוקנר-נטע-יער.
- 10.02/03/2011 09:18הגב לתגובה זוציטוט :''לא מדובר המקרה הראשון בו משרד פרסום צריך להתכופף, להתגמש ולהתישר לפי הוראות הצרכן, או במקרה זה הלקוח - פרטנר.'' רק לעשות סדר -המותג הוא הלקוח ,המשרד פרסום הוא הנותן שירות.נקודה.פשוט אחרי שנים שכל כך העצימו את משרדי הפרסום ובמיוחד אנשים כמו מר פרידן אז קשה להם לקבל את זה. הגיע הזמן לעשות סדר .פרסומאים הם לא החברות הם לא הבעלים הם בסך הכל נותני שירות שהלקוחות (החברות) עשו אותם לאנשים עשירים .עשירים מאוד .
- 9.מי שמאמין לא מפחד (ל"ת)איל גולן 01/03/2011 22:49הגב לתגובה זו
- 8.01/03/2011 17:36הגב לתגובה זונכשל כמנכ"ל באומן וכל מיזם אחר שעשה ככה הוא גם יהרוס את פרטנר
- 7.מכיר יותר מידי טוב 01/03/2011 16:51הגב לתגובה זואיך מותג כזה מפואר שבאמת נבנה עם המון תשומת לב והקפדה לגמרי לא ישראלית ..מכניס כזה שכונה מיושנת למשרדיו ? ממש לא ברור והאמת ? די עצוב
- 6.עדיף לא לשרת גוף שנוא כזה. (ל"ת)דרך ארץ 01/03/2011 16:50הגב לתגובה זו
- 5.משרד עם ביצים! (ל"ת)תרצה לאן 01/03/2011 16:33הגב לתגובה זו
- 4.אני הורס את המותג! (ל"ת)יעקב קדמי 01/03/2011 16:05הגב לתגובה זו
- 3.הכי אפקטיבי (ל"ת)שימי 01/03/2011 15:59הגב לתגובה זו
- 2.עמיקם 01/03/2011 15:46הגב לתגובה זוכמעט שקוף שדמבו המנוזל ולא מנזלת יקבל עצם וכמעט שקוף שגליקמן עם "ההומור הישראלי" שזה בעצם - אני לא יודע לעשות קריאייטיב אז אני קורא לזה הומור ישראלי וכמובן יהושע שאם יוצא לו משהו שנראה כמו קריאייטיב זה כי תסריטאים פרילנסרים עשו את זה - בקיצור, אורנג' אורנג', לאן הדרדרת
- 1.עלול לפגוע במותג 01/03/2011 15:28הגב לתגובה זולכאורה
- טל 01/03/2011 17:20הגב לתגובה זוברכות לרגל השחרור

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.

הפתעה חיובית באוצר: גביית המסים צפויה לשבור שיא עם 520 מיליארד שקל, הגירעון יהיה נמוך מהצפוי
לביזפורטל נודע כי באוצר מעריכים שתקבולי המסים יהיו כ-520 מיליארד שקל, הרבה מעל התקציב שעמד על 493 מיליארד שקל; תחזית הגירעון - 5.2% כשבפועל על רקע נתוני אוקטובר, יש הערכה שזה יסתיים בפחות
נתוני הגבייה לאוקטובר 2025 מספקים בשורה - גביית המסים ממשיכה לשבור שיאים ועומדת על 432.3 מיליארד שקל בעשרת החודשים הראשונים של השנה - עלייה מרשימה של 15.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לביזפורטל נודע כי בהערכות פנימיות מצפים לכ-520 מיליארד שקל של הכנסות מסים ואף מעבר לכך עד סוף השנה. הרבה מעבר לתקציב המקורי שהיה על 493 מיליארד שקל. הסיבה היא גבייה טובה ומואצת, מלחמה בהון השחור (לרבות פרויקט והטמעת "חשבוניות ישראל") וכן תשלומי מס מוגברים בעקבות חוק הרווחים הראויים לחלוקה. הגידול כתוצאה מהחוק שדוחף בעצם לחלק דיבידנד ולשלם עליהם מס יימשך עד סוף השנה.
ביצועי שיא למרות האתגרים
הנתונים החיוביים בשורת ההכנסות ממסים בולטים במיוחד על רקע המלחמה המתמשכת. בחודש אוקטובר לבדו נגבו 40.7 מיליארד שקל ממסים, עלייה ריאלית של 5% שמעידה על חוסן מרשים. המסים הישירים זינקו ב-8% במצטבר מתחילת השנה, כשהניכויים משכר עלו ב-13%, סימן ברור לשוק עבודה חזק ויציב. במקביל, גביית המסים משוק ההון זינקה ב-62% באוקטובר, והגיעה ל-1.4 מיליארד שקל.
המסים העקיפים, שעלו ב-3% במצטבר, מראים על המשך צריכה פרטית יציבה. הגביה ממע"מ באוקטובר עלתה ב-10%, מה שמעיד על פעילות עסקית ערה. גם הגביה מבלו דלק רשמה עלייה של 10%, המשקפת חזרה לשגרה בפעילות הכלכלית.
למעשה, מירידה בקצב שנתי של 8% בגביית המסים שנרשמה מאמצע 2022 ועד סוף 2023, עלתה הגבייה מתחילת 2024 לקצב של 11%. זה שינוי מגמה שמעיד על התאוששות מהירה של המשק והסתגלות מוצלחת למציאות המלחמה.
- הטבה לעידוד העלייה: אפס אחוז מס לעולים חדשים
- הישג ל-ICL? - תקבל 2.5 מיליארד דולר על החזרת זיכיון ים המלח למדינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סך ההכנסות הממשלתיות מכל המקורות הגיע ל-457.5 מיליארד שקל בעשרת החודשים - עלייה של 14.8% שעולה על כל התחזיות המוקדמות. הביצועים החזקים האלה הם שמאפשרים לממשלה לממן את הוצאות המלחמה תוך שמירה על יציבות פיסקלית.
