אינטרקיור: ענקית הקמעונאות האמריקנית קוסטקו תבצע קידום למוצר הדגל של החברה
חברת אינטרקיור פרסמה ביום שני את תוצאותיה הכספיים לרבעון השלישי ובמקביל הודיעה כי ענקית הקמעונאות האמריקנית קוסטקו אולסייל (Costco Warehouse) תקדם המכשיר הרפואי של החברה הישראלית בעלון הדיוור המרכזי המופץ ל-23 מיליון לקוחות.
מכשיר ה-RESPeRATE Ultra להורדת לחץ דם יקודם בעלון בMulti-Vendor-Mailer (או בראשי תיבות "MVM") החל בחודש פברואר 2010. ההסכמה שהושגה היא תוצאה של הצלחת הדגם החדש של המכשיר RESPeRATE Ultra שהחל להימכר בחודש אוגוסט.
השתתפות בעלון ה-MVM שמורה בדרך כלל למוצרים הנמכרים בחנויות הקמעונאיות. למיטב ידיעת החברה, המכשיר יהיה מוצר הבריאות הראשון של אתר המכירות המקוונן של הקמעונאית הנכלל בכלי קידום מכירות מרכזי זה. אינטרקיור מעריכה כי לתוספת כלי קידום מכירות זה צפויה להיות השפעה על היקף המכירות.
התמורה לחברה עשויה להגיע למיליוני דולרים
קוסטקו היא הרשת הקמעונאית הרביעית בגודלה בארה"ב עם מכירות של 71.4 מיליארד דולר בשנת 2009, ומפעילה 563 חנויות ענק (Mega-stores), מהן 410 בארה"ב אשר רובן ככולן כוללות בית מרקחת. הרכישה ב-Costco מחייבת חברות במועדון עליו נמנים כיום כ-56 מיליון חברים.
אתר האינטרנט של קוסטקו (Costco.com) הינו אחד מערוצי המכירות הגדולים של אינטרקיור ומבצעי קידום מכירות הרבעוניים של המכשיר מניבים הכנסות של כ-60,000-200,000 דולר במהלך מספר שבועות בודדים בהם ניתנת הנחה במסגרת מבצע קידום מכירות. תפוצת ה-MVM גדולה פי שבעה (7) מעלון הדיוור הגדול ביותר בהם השתמשה החברה עד היום כך ע"פ הערכות התמורה לחברה עשויה להגיע למיליוני דולרים.
"ההסכמה החדשה עם ענקית הקמעונאות Costco היא צעד חשוב ומרכזי נוסף ביישום אסטרטגיית החברה לביסוס והעמקת ערוץ המכירה הקמעונאי", אמר מנכ"ל אינטרקיור, ארז גביש. "ההסכמה החדשה תאפשר לאינטרקיור לבצע קפיצת מדרגה בהמשך החדרת מכשיר ה-RESPeRATE לשוק האמריקני ובהתבססות על ערוצי השיווק והמכירה של הקמעונאיות החזקות והיציבות ביותר בעולם".
מנתוני החברה עולה כי בארה"ב סובלים כיום יותר מ-70 מיליון איש מיתר לחץ דם ובעולם מדובר ביותר ממיליארד איש, זאת בעוד רק בקרב כ-30% מהחולים מיוצב לחץ הדם ברמה הנדרשת בעזרת שימוש בתרופות. עד היום נמכרו קרוב ל-150 אלף מכשירי RESPeRATE והוא מופץ ב-4 מבין 5 רשתות בתי המרקחת הארציות הגדולות בארה"ב ובריטניה (CVS, Boots, Lloyds ו-Rite-Aid) בפריסה מלאה או אזורית.
הפסד של 1.6 מיליון דולר ברבעון השלישי
תוצאות אינטרקיור שפורסמו אתמול הצביעו על ירידה בשיעור של 37.9% בהכנסות הרבעוניות לסך 844 אלף דולר. בשורה התחתונה הפסדי החברה הסתכמו ב-1.568 מיליון דולרים לעומת 646 אלף דולרים ברבעון המקביל אשתקד.
ברבעון השלישי יצרה החברה תזרים המזומנים השלילי בסך של 1.162 מיליון דולר לעומת 2,635 אלפי דולר ברבעון המקביל אשתקד, כך שבסוף הרבעון היו בראשותה מזומנים ושווי מזומנים ופקדונות לזמן קצר בסך של 903 אלף דולר .