שפיר הנדסה זכתה במכרז כביש 531: תממן, תקים ותתפעל את הפרויקט במשך 25 שנה

עלות הפרויקט נאמדת ביותר מ-2.5 מיליארד שקלים ותמומן בשיטת ה-P.F.I
איריס בר טל |

חברת שפיר הנדסה זכתה במכרז משרד התחבורה למימון, הקמה ותפעול של פרוייקט "דרך 531", שעתידה להיסלל באזור השרון ולחבר בין רעננה, כפר סבא והרצליה.

עלות הפרוייקט הנאמדת ביותר מ- 2.5 מיליארד שקל תמומן בשיטת ה- P.F.I, שבה היזם מתכנן מקים ומתפעל את הכביש במשך 25 שנה בתמורה לתשלום שנתי מהמדינה. מדובר בשיטה שבה היזם מתכנן, מקים ומתפעל את הכביש בתמורה לתשלום שנתי מהמדינה.

הפרויקט כולל סלילת המשך של נתיבי איילון (כביש 20), חיבור של כביש החוף (כביש מס' 2) לכביש חוצה ישראל (כביש מס' 6) וסלילת מסילת רכבת במרכז התוואי. בנוסף לכך, משלב הפרויקט הנחת צינורות של מקורות לאורך תוואי הכביש. סיום הפרויקט צפוי להיות בסוף שנת 2012.

דרך 531 עתידה להיות אחד מדרכי הרוחב המרכזיים באזור השרון, שתחבר את התנועה מכביש החוף לכביש חוצה ישראל לאורך 20 קילומטר. "מדובר בפרויקט משולב של כבישים ורכבת, הגדול ביותר שבוצע אי פעם בישראל. הכביש כולל 11 מחלפים, 36 גשרים ומנהרות לרכבת. בניית הכביש תימשך כשלוש שנים" .אמר גדעון סיטרמן, מנכ"ל משרד התחבורה.

לדבריו, אין ספק שיותר ויותר פרויקטים בתחום התשתיות והתחבורה יצטרכו להתבצע באמצעות הסקטור הפרטי. "משרדי התחבורה והאוצר מקדמים כיום 12 פרויקטים תחבורתיים נוספים באמצעות הסקטור הפרטי, בהם כביש 431, הנתיב המהיר לתל אביב, הרכבת הקלה בירושלים ופרויקט מנהרות הכרמל". הוסיף סיטרמן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה