אפריקה תרכוש כ-75% מההנפקה של 200 מיליון ש' בדניה סיבוס וגם כל שקל שלא ירכש
לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל לא מתכוון לוותר בקלות על חברת הבת, דניה סיבוס, למרות כל הנזקים של השנה האחרונה, כך עולה היום מהודעת אפריקה לבורסה על כינוס אסיפת בעלי מניות לצורך אישור גיוס הון לגופים פרטיים ולאפריקה ישראל עצמה.
דניה סיבוס, חברת הנדל"ן, מתכוונת להנפיק 200 מיליון שקל, או 8,873,114 מניות רגילות המהוות כ- 31.45% מזכויות ההצבעה ומהון המניות המונפק של החברה, לאחר ההקצאה, בדרך של מכרז על מחיר המניה. מהודעת החברה עולה, כי אפריקה ישראל המחזיקה ב-74.82% מהון המניות של החברה, לא מתכוונת לוותר על חלקה בחברה ומתעתדת לקנות לפחות 6.638 מיליון מניות, בכל מחיר שיקבע במכרז בתוספת של 0.5%.
מעבר לכך, מהצעת ההנפקה עולה שמלבד ה-149.6 מיליון שקל אותם מתכוונת להזרים אפריקה לדניה היא מציעה לרכוש כל חלק מההנפקה שלא יירכש ע"י כ-35 גופים מוסדיים וגופים פרטיים נוספים המשתתפים בהנפקה (אם לא תתקבל כל הצעה לרכישת המניות המוצעות על ידי הניצעים הרגילים במכרז, המחיר למניה שבה יוצע לאפריקה השקעות לרכוש את אותה הכמות יהיה המחיר המינימאלי במכרז).
בן זאב: החברה מעלה את ביטחון המשקיעים
ראש מחלקת המחקר בכלל פיננסים בטוחה, יובל בן זאב אומר היום, כי "לבייב מאותת שהוא נשאר בהחזקה מינימלית של כ-75% והוא לא מוכן לוותר על החברה". בן זאב מוסיף, כי "דניה היא חברה טובה ואחרי התקלה עם 431 (הכביש) היא צריכה לחזק את ההון העצמי ולעלות בחזרה את ביטחון המשקיעים".
אחד מהתרחישים העולים מהודעת ההנפקה הוא אפשרות שאפריקה תרכוש מעבר ל-23.53% מסך ה-31.45% מהון המניות המונפק, הדבר יגרור מחיקה של החברה מהמדדים המובילים בבורסה של תל אביב (מינימום החזקות הציבור צריך לעמוד על 25%), דבר שמאוחר יותר עשוי להניע את אפריקה להצעת רכש כוללת לחברה ומחיקה ממסחר בבורסה.
"התרחיש ייתכן", אומר היום דרור פרסה, אנליסט סקטור נדל"ן ותשתיות בדש איפקס. "אבל במחירים האלה, אני מאמין שכל מי שמחזיק במנייה יקנה".
"צריך להבין שההון של החברה ירד משמעותית בעקבות הסיפור של 431 וחפציבה, הון שמאוד חשוב לחברה", אומר פרסה ומסביר, שדניה סיבוב פועלת בתחום הבנייה והתשתיות ועל מנת לגשת למכרזים גדולים, היא צריכה הון עצמי מינימלי, כי אם לא, היא לא תוכל להתחרות עם גופים אחרים.
נזכיר, כי היום נכנס אילן בן גיגי, המנכ"ל החדש של דניה סיבוס לתקידו.
הסיפור של כביש 431
הבעיות של דניה סיבוס התחילו השנה עם הנפקת אזהרת רווח בשל הוצאות גבוהות מהצפוי בפרויקט כביש 431 אותו היא מבצעת, הוצאות אותן היא חשפה במלואן בדוחות הכספיים לשנת 2007 - החברה רשמה הפסד גולמי של 165 מיליון שקל בנוגע לפרויקט.
כביש 431 מיועד לחבר בין נתיבי איילון וכביש ירושלים-ת"א. היקף הפרויקט הוערך בזמנו ב-2 מיליארד שקל, כאשר עלויות ההקמה הוערכו ב-1.8 מיליארד שקל. ע"פ הדוחות הכספיים, נכון לסוף 2007 עמד שיעור ההשלמה של הפרויקט על 68% והחברה רשמה עד אז הכנסות של 1.157 מיליארד שקל, מתוכן 752 מיליון שקל ב-2007. בשל העלויות הגבוהות בהקמת הפרויקט.