BizReef - המיזם החדש של בוגרי play65 רוצה שתעשו כסף מהבית

ראיון ל- Bizportal עם אלעד בן יצחק - מנכ"ל BizReef על אתר האינטרנט החדש המקשר בין פרילנסרים ללקוחות בפרויקטים שונים וקצת על הודים
משה בנימין |

אם תשאלו את אנשי BizReef הם יאמרו לכם שהם מצאו פתרון שיגרום לכם להפסיק לקום מוקדם בבוקר ולצאת לעבודה מתוסכלים ורצוצים. במקום זאת הם מצפים שתשבו בבית מול המחשב ותעשו כסף דרך שירותים שתתנו לפרויקטים ובקשות מסביב לעולם.

כמובן שהדרך עד לאוטופיה של אנשי המיזם עוד רחוקה, ובכל זאת האתר מציע לפרילנסרים באשר הם ובקטגוריות שונות זירה אינטרנטית בה הם יוכלו להעלות פרופיל מקצועי שלהם ולהיחשף ללקוחות המחפשים מענה לבקשות ופרויקטים שונים וכך לעשות הכנסה צדדית לחשבון החודשי, להם ולבעלי האתר כמובן.

בן יצחק מסביר, כי "עד לפני כמה שנים רק אנשים מיומנים, בעלי יכולות קידוד ועיצוב ידעו לבנות לעצמם אתר, להציג את מרכולתם ואת הקישורים שלהם, ולשווק אותו באינטרנט – כך שגולשים באינטרנט יגיעו אליו".

לשם כך נכנסת BizReef לשוק ומציעה למעשה אתר בשפה העברית שמרכז את שוק הפרילנסרים המקומי. האתר מתרכז כרגע ב4 תחומים: פיתוח ועיצוב אתרי אינטרנט, כתיבה, תרגום, עיצוב גרפי ותכנות.

ואחרי כל ההקדמות - איך זה עובד?

"האתר מאפשר לכל אחד להירשם בחינם, ולפרסם את השירותים שהוא יכול לתת. לכל שרות בוחרים קטגוריה, תת קטגוריה, מוסיפים תיאור, דוגמאות ומקבלים פרופיל מרשים".

"האתר דואג לפרסם את הפרילנסרים ברחבי הרשת, ומידי יום עולים פרויקטים בכל התחומים שצוינו. נכון להיום מתפרסמים כמה עשרות פרויקטים בכל יום".

איך מתנהל המודל הכספי - על מה משלמים?

"ההרשמות לאתר היא בחינם, כמו כן פרסום הפרופיל של הפרילנסר ופרסום שרותים תחת הפרופיל הוא בחינם ( פרילנסר מייצר פרופיל, ותחתיו מפרסם שרותים: עיצוב לוגו, כתיבה, תכנות וכו'). אין כל דמי מנוי חודשים עבור הופעה בתוצאות החיפוש באתר".

"במידה ולקוח פונה לפרילנסר, דרך הפרופיל שלו, ההתקשרות היא בחינם, ללא כל עמלה".

"במידה ופרילנסר פונה ללקוח שפרסם פרויקט – ישנה עמלת התקשרות חד פעמית עם הלקוח לגבי הפרויקט הספציפי – העמלה נקובה בכל פרויקט, ונקבעת ע"י שקלול של איכות הפרויקט, הביקוש, ומספר הפניות האפשריות לפרויקט ( כל פרויקט מוגבל במספר הפרילנסרים שיכולים לפנות אליו). ככל שנשארות פחות פניות פתוחות, המחיר עולה".

איפה העמלה שלכם בסיפור?

"במהלך ההתקשרות הפרילנסר והלקוח יכולים להחליט אם לסגור את הפרויקט דרך האתר, ואז התשלום הוא דרך ביזריף, או בדרך אחרת".

"רק בסגירת הפרויקט דרך ביזריף הפרילנסר והלקוח יקבלו דרוג בסוף התהליך. בתשלום דרך ביזריף ישנה עמלה של 8.9%/6.9% מהפרויקט – 6.9% במידה והתשלום נעשה אל הפרילנסר ישירות (ללא נאמנות האתר), ו 8.9% במידה והלקוח משלם דרך נאמנות. תשלום דרך נאמנות הוא יותר בטוח כיוון שכך שני הצדדים בטוחים, הלקוח לא יברח מבלי לשלם, והפרילנסר לא יקבל את הכסף מבלי לבצע את העבודה".

"במידה והתשלום נעשה מחוץ לביזריף, אין כל עמלת פרויקט, אך גם לא נהנים משרות נאמנות, ודירוג בסיום העבודה".

ספר קצת על המודל העסקי והתהליך של הקמת המיזם

"ביזריף עלה לאויר לפני חצי שנה בשפה האנגלית, לפני חודשים בעברית. בתחילה המודל העסקי היה שונה ובקושי ראינו כמה דולרים ביום. חיפשנו משקיע, וחיפשנו מודל אחר. שינוי המודל העסקי, למודל הנוכחי הביא אותנו למצד שכבר החברה עומדת על הרגלים בכוחות עצמה".

"השינוי העיקרי במודל – ההבנה כי הלקוחות שלנו הם הפרילנסרים, וכי יש לאפשר ללקוחות ולפרילנסרים לתקשר גם מחוץ לאתר. הגרסא העברית הקפיצה את ההכנסות בביזריף – כנראה ענינו פה על צורך אמיתי – הייתה ממש התנפלות על האתר, ותוך חודשים האתר הגיע קרוב ל 10000 פרילנסרים ישראלים".

"התקופה הקשה ביותר היא למלא את אתר בפרילנסרים איכותיים, כדי שלקוח שמעוניין בביצוע פרויקט – ימצא מי שיענה לו לצורך במהירות – אחרת אנו מפספסים אותו".

"היום ההפקדות מתחלקות בין הפקדות שנעשות ע"י פרילנסרים – על מנת לפנות ללקוחות, ובין הפקדות שנעשות ע"י לקוחות, ומיצרות לנו עמלות מהפרויקטים".

"כרגע, ביום ממוצע נרשמים כמה מאות פרילנסרים, ועשרות לקחות. יותר ויותר לקוחות מגיעים בצורה טבעית, ולאוו דווקא מפרסום, כך שהוצאות הפרסום שלנו מגוחכות".

מי עומד מאחורי המיזם?

"האתר הוקם ע"י 5 יזמים, 4 מהם בוגרי הטכניון בחיפה בהצטיינות – הנדסת חשמל ומדעי המחשב. אלון גונן ואלעד בן יצחק – ממיסדי play65, אלון היה היזם העיקרי והמנכ"ל עד להקמת ביזריף. אלעד הקים מאפס את מערך השיווק של Play65.

עומר אלעזרי, שלומי ויצמן – שניהם בוגרי הטכניון עם ניסיון עשיר בפיתוח.

מיכאל בן דוד – אחראי על ה IT, עם ניסיון נרחב בהרמת תשתיות אינטרנטיות. האתר הוקם מכספם הפרטי של היזמים. סה"כ הצוות מונה 13 אנשים כולל צוות השיווק".

בן יצחק מוסיף לקראת סיום, כי "בדומה לזירות האחרות, גם בזירה זו ניתן למצוא נותני שירותים רבים מהודו, ההודים שולטים באנגלית ומציעים מחירים תחרותיים, בד"כ על חשבון איכות ורמה קצת יותר נמוכה. אך עדיין, למי מהאמריקאים שהמחיר משחק תפקיד חשוב – זה מאד מעניין. ההודים מצידם רואים באתרים אלו מקור הכנסה מדהים ועם מספר פרויקטים שונים הם יכולים פשוט לסגור את החודש".

לפני סיום כמה דוגמאות של עסקאות שנסגרו באתר BizReef

פרילנסר ישראלי עיצב ללקוח אמריקאי חולצה לתמיכה בחברות התרופות האמריקאיות – 400$

אמריקאי ביקש שמישהו יוריד את השריטה מהתמונה – הודי התנפל על ההצעה וביצע זאת עבורו תמורת 5$!

בריטי ביקש לוגו למספרה שלו – הודי ביצע זאת עבורו בכמה עשרות דולרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה

כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים

צלי אהרון |


רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.

מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות. 

בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.

רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.

יגדיל את הצריכה הפרטית

הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.

המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

פיטורים
צילום: copilot

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה

אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)

רן קידר |
נושאים בכתבה פיטורים AI

לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI. 

אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים. 

מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד. 

כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.

הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות.