דניה סיבוס חושפת את עומק נזקי כביש 431: "קיים פיגור בלוח הזמנים שעלול להשפיע באופן מהותי לרעה"

כך נמסר בדוחות הכספיים של החברה, מקבוצת אפריקה ישראל, אשר דיווחה על הפסד של 149 מיליון שקל בשנת 2007
עדי בן ישראל |

דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל פרסמה החודש אזהרת רווח ומסרה כי עלויות גבוהות מהצפוי בפרויקט כביש 431 יפגעו בשורת הרווח. בהמשך החודש העמיקה החברה את האזהרה ומסרה כי הנזק יסתכם ב-149 מיליון שקל. היום, מפרסמת החברה את הדוחות הכספיים לשנת 2007, בהם מתגלה גודל הנזק.

כביש 431 מיועד לחבר בין נתיבי איילון וכביש ירושלים-ת"א. היקף הפרויקט מוערך ב-2 מיליארד שקל, כאשר עלויות ההקמה מוערכות ב-1.8 מיליארד שקל, והחברה תמשיך לתפעל את הכביש במשך 25 שנים.

בדוחות החברה נמסר, כי "קיים פיגור בלוח הזמנים שנקבע לביצוע מערכת בקרת התנועה. אי השלמת המערכת עד למועד פתיחת הכביש לתנועה עלול להשפיע באופן מהותי לרעה על החברה. החברה החליפה את קבלן מערכת בקרת התנועה והתקשרה עם קבלן חלופי. הקבלן שהעסקתו הופסקה פנה לאחרונה לחברה בדרישה לקיום בוררות בגין טענותיו בקשר עם הפסקת העסקתו". החברה אף מזהירה כי גם עיכוב בהקמת תחנות התדלוק עלולה להשפיע לרעה על תוצאותיה.

היכן עומד כיום הפרויקט? נכון לסוף 2007 עומד שיעור ההשלמה של הפרויקט על 68%. החברה רשמה עד כה הכנסות של 1.157 מיליארד שקל, מתוכן 752 מיליון שקל ב-2007. בשל העלויות הגבוהות בהקמת הפרויקט, החברה רשמה הפסד גולמי של 165 מיליון שקל. לפי הנאמר בדוחות, "החברה פועלת להקדמת לוחות הזמנים לקבלת ההרשאה לפתיחת הדרך לתנועה, אולם אין ודאות כי תוכל לעשות כן".

דניה סיבוס מנהלת כעת תהליכים משפטיים מול מדינת ישראל באשר לסכומים שהיא מרגישה שהמדינה חבה לה, אולם אין כל ודאות כי תזכה במהלכים אלו.

וכעת למספרים עצמם. הכנסות החברה בשנת 2007 הסתכמו ב-1.8 מיליארד שקל לעומת 1.4 מיליארד שקל ב-2006, אולם גידול של 46% בהוצאות ל-1.9 מיליארד שקל הביא להפסד של 149 מיליון שקל (כפי שהזהירה לאחרונה). במבט רבעוני, החברה רשמה הכנסות של 572 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2007, לצד הפסד נקי של 145 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה