כישלון מאקרו כלכלי נוסף לארה"ב: הוצאות הצרכנים פספסו את הערכות השוק

לשכת הסחר האמריקנית: "הוצאות הצרכנים לחודש פברואר שוב נחלשו"
אילן קליקה |

נתוני המכירות הקמעונאיות, המודדים את רישום הקבלות בחניות המשווקות מוצרים ברי קיימא ומוצרים שאינם ברי קיימא, פורסמו היום. המשקיעים עוקבים אחר נתונים אלו בדריכות מכיוון שהוצאות הצרכנים מהווים כשני שליש מנתון התוצר המקומי הגולמי, מדד משמעותי המציג את צמיחת הכלכלה.

הוצאות הצרכנים לחודש פברואר שוב נחלשו בעוד שיעור המכירות הקמעונאיות השיל 0.6% מערכו, כך הודיעו היום מלשכת הסחר האמריקנית.

רוב החניות הודיעו על ירידה ( מתואמת לחודש פברואר ) של המכירות העונתיות, וזאת אף לפני ששיעור האינפלציה הגבוה נילקח בחשבון. הנתונים פספסו את הערכות האנליסטים שציפו לעלייה של 0.2% במכירות קמעונאיות. וזאת, לאחר עלייה מפתיעה של 0.4% בחודש שעבר.

נתונים אלו מחזקים את הטענה, כי הוצאות הצרכנים נחלשו תחת השפעתם של מחירי האנרגיה הגואים, צמיחה שכר איטית וירידה ברווחה. רבים מן הכלכלנים סבורים כי המיתון כבר החל. סביר מאוד להניח, כי פרסום נתוני הוצאות הצרכנים לרבעון הראשון של השנה יציגו את הירידה הראשונה בהוצאות הצרכנים מזה 17 שנים.

עוד מין הנתונים, מכירות כלי התעבורה צנחו ב-1.9%, הירידה החדה ביותר מאז חודש יוני, 2007. כמו כן, מכירות כלי התעבורה צנחו בתאום שנתי בשיעור של 4.2%. מכירות חנויות הריהוט השילו 0.5%, חנויות האלקטרוניקה נחלשו ב-0.4% וחנויות כלי העבודה איבדו 0.7%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה