ריטליקס חוברת ל-IBM: יפתחו פתרון לניהול מרכולים וחנויות נוחות קמעונאיות

מנהל בכיר ב-IBM: "שיתוף הפעולה עם ריטליקס יסייע לנו להשיג את היעד של אספקת כלי חזק לניהול מערכת המידע הקמעונאית"
עדי בן ישראל |

חברת ריטליקס מדווחת היום על שיתוף פעולה עם לא אחרת מאשר אחת המתחרות שלה - ענקית המחשבים העולמית IBM. החברות יחברו במטרה לספק פתרון לניהול מרכולים וחנויות נוחות קמעונאיות. במסגרת היוזמה הגלובלית, שתי החברות יפתחו וישווקו פתרון משולב המיועד לספק ללקוחות דרך חדשה לניהול מרכזי של מערכות לנקודות המכירה, יישומי תוכנה ומרכיבים נוספים של מערכת המידע הקמעונאית.

הפתרון החדש, שעליו הכריזו החברות בתערוכת הטכנולוגיה הקמעונאית NRF Show שנערכת השבוע בניו יורק, ישלב את היצע תוכנות ריטליקס, כולל Retalix StoreLine ו-Retalix StorePoint, עם פתרון ה-Remote Management Agent (רש"ת: RMA) מבית IBM, וכך יאפשר לרשתות קמעונאיות בכל גודל לפקח, להגדיר ולעקוב מרחוק אחר חומרה, תוכנה ויישומים שנמצאים בחנויותממיקום מרכזי אחד.

"שיתוף הפעולה הזה מייצג את המחויבות המשותפת של IBM וריטליקס לספק יכולת ניהול מקצה לקצה על פלטפורמות פתוחות וחדשניות", אומר סטיב לאדוויג, מנכ"ל חטיבת הפתרונות הקמעונאיים של IBM. "שיתוף הפעולה עם ריטליקס יסייע לנו להשיג את היעד של אספקת כלי חזק לניהול מערכת המידע הקמעונאית, החל במערכות של נקודות המכירה, דרך הציוד ההיקפי וכלה ביישומים הארגוניים".

"הן ריטליקס והן IBM מחויבות לתת מענה לצורכיהם של קמעונאי הסופרמרקטים וחנויות הנוחות הקמעונאיות", הוסיף בארי שקד, נשיא ומנכ"ל ריטליקס. "פתרון ה-Remote Management של IBM בשילוב עם תוכנות ריטליקס, יוצר קומבינציה טכנולוגית מצוינת עבור הקמעונאים שמעוניינים לייעל את פעולותיהם, להעשיר את חווית הלקוח ואת הרווחים בעסקיהם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.