הצרכן האמריקני קונה פחות מכוניות? תשאלו את פורד
מכירות הרכבים של פורד רשמו נפילה של 20% בחודש ספטמבר, בעוד יצרניות הכלים המוטורים המקומיות בארה"ב הוסיפו לאבד מנתח השוק שלהן גם בחודש האחרון למול טויוטה והונדה מהמזרח.
החברה הודיעה כי מכירותיה נפלו ב-20.5% והסתכמו ב-189,863 רכבים בספטמבר. מכירות המשאיות הקלות, הכוללת גם את הטנדרים, רשמו ירידה של 9% בלבד, בעוד מכירות מודלי המכוניות צנחו ב-38.9%. החולשה במכירות איפיינה את מגוון המותגים מלבד הלינקולן והלנד רובר שמכירותיהן עלו.
הירידה החדה גרועה יותר מתחזית שסיפקו מ- Edmunds.com לירידה של 17.7% במכירות בלבד. החברה מאבדת את שווי השוק שלה, ובחודש אוגוסט נפלה מתחת לשווי מתחרתה היפנית טויוטה. עם זאת, טויוטה עשויה אף היא לרשום ירידה במכירות בספטמבר, אך מתונה יותר, לפיכך היא עשויה להגיע למקום השני במכירות הרכבים.
מתחרות אחרות של פורד, ג'נרל מוטורס וקרייזלר, צפויות אף הן לדווח על ירידה במכירות, על פי ההערכות של Edmunds.com, אבל ג'נרל מוטורס עשויה לרשום עלייה במכירות היומיות לאור מכירות חזקות של הימים האחרונים של החודש. בקרב יצרניות הרכבים הגדולות הצפי הוא למכירות חזקות של הונדה.