צרכנות: מלון וטיסה לניו יורק לכריסמס ב-950 דולר
החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, המוכרת יותר כקוקה-קולה ישראל, ממשיכה את הקמפיין למותג דיאט קוקה-קולה, שעלה בהשקעה של כ-4.5 מיליון שקל, תחת הסלוגן DO WHAT FEELS GOOD. החברה יוצאת בימים אלה במהלך משלים ומעלה את הקמפיין על פחיות ובקבוקי דיאט קוקה-קולה, להמחשת רגעי ה-.FEEL GOOD. המהלך יופיע על בקבוקי חצי ליטר, ליטר וחצי ועל פחיות דיאט קוקה-קולה.
יונתן שטריקס, מנכ"ל "אופיר טורס" מציין שבחג החנוכה 2005 צפויים לטוס לחו"ל כ-100,000 ישראלים, גידול של כ-20% לעומת חג החנוכה אשתקד. שטריקס מוסיף כי מרבית הנסיעות הינן נסיעות משפחתיות לחופשות סקי- בעיקר בקלאבים באיטליה ובצרפת. יעדים פופולריים נוספים הינם ניו יורק, פריז, לונדון, איטליה, ספרד ותורכיה. גם ארצות השמש החמות כגון תאילנד (בה נפתח בימים אלו הקניון הגדול ביותר במזרח אסיה), הודו וברזיל פופולריות בתקופה זו.
"אופיר טורס" מציעה לקראת חנוכה והסילבסטר מבצעים מיוחדים: ניו יורק: טיסה+ 3 לילות במלון החל מ-950 דולר, לונדון, טיסת אל על + 3 לילות במלון החל מ-649 דולר, פריז - טיסה+ 3 לילות במלון החל מ-649 דולר, בנגקוק - טיסה+ 7 לילות במלון החל מ-999 דולר.
מצעד ה-mp3 השנתי של orange יוצא לדרך: orange מסכמת את שנת 2005 בתחום המוסיקה ומכריזה על מצעד ה-mp3 של oboxlive. במסגרת המצעד יוכלו כל הלקוחות הסלולרים (כולל חברות מתחרות) לדרג את 5 השירים האהובים ביותר ולבחור את השיר המעצבן ביותר דרך אתר orange, לקוחות הדור השלישי יוכלו לבחור גם דרך פורטל oboxlive, פורטל הדור השלישי של orange. המצעד יתקיים בין התאריכים 15.12.05 ועד ה-31.12.05, כאשר בכל יום יזכה ראשון המדרגים נכון במכשיר דור שלישי עם נגן mp3.
סמסונג, יצרנית טלוויזיות הפלסמה ו-LCD המובילה בעולם, מרחיבה את מערך השיווק וההפצה שלה בישראל באמצעות נציגתה, סם ליין בע"מ, מקבוצת מיני ליין, המייבאת והמשווקת את טלוויזיות הפלסמה וה-LCD של סמסונג בישראל.
מגוון המוצרים החדש שישווק לחנויות אלה כולל 4 דגמי טלוויזיות פלסמה ו-4 דגמי טלוויזיות LCD מסדרת ROME, כאשר 3 מכל סוג הינן בטכנולוגיית High Definition. כמו כן, במהלך 2006 תשיק סם ליין שתי סדרות נוספות של טלוויזיות LCD מסדרת מילאנו ומסדרת טורינו המיועדים לציבור הרחב ולחובבי ה-LCD.
30% הנחה על ההלבשה התחתונה ברשת האופנה H&O. רשת האופנה H&O יוצאת במבצע של 30% הנחה על כל פריטי ההלבשה התחתונה לנשים, גברים וילדים. המבצע כולל את כל המותגים למעט טריומף.
בייגל בייגל, המובילה את תחום הבייגלה בישראל ומחזיקה במקום הרביעי מכלל שוק החטיפים המלוחים, ממשיכה במהלך האסטרטגי אותו היא מובילה לפיתוח חטיפים חדשניים, בעלי ערכים תזונתיים ובריאותיים. בימים אלו משיקה בייגל בייגל סדרת "בייגלה בריאות" בעקבות המודעות ההולכת ומתגברת באוכלוסייה ובעולם בכלל לאורח חיים בריא ותזונה מאוזנת. השקת הסדרה תלווה בקמפיין פרסום באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי בהיקף של כ-500,000 שקל. הסדרה כוללת 3 מוצרים: "בייגלה 100% חיטה מלאה", "בייגלה ללא תוספת מלח", ו"בייגלה מועשר בסידן + ויטמין D".
חב' "מחלבות גד" משווקת בימים אלה בישראל את המגוון הגדול ביותר של גבינות בולגריות בארץ. 9 סוגי גבינות בולגריות:
1. "גבינה בולגרית בפרוסות" - 5% שומן ו-16% שומן בעלת מרקם עדין, שאינה "נשברת" ונוחה לשימוש מיידי. מתאימה לשימוש בכריכים, סלט טוסטים ועוד.המחיר 19.69 שקל.
2. "בולגרית למריחה" – גבינה בולגרית למריחה במרקם עדין, מכילה 10% שומן, מיוצרת מחלב מלא מפוסטר וגבינות מובחרות והינה בעלת מרקם עדין. משווקת באריזות של 250 גרם במחיר של 14.04 שקל.
3. "בולגרית למריחה עם זיתים" – גבינה בולגרית למריחה עם תוספת זיתים, מכילה 10% שומן, משווקת באריזות של 250 גרם במחיר של 14.04 שקל.
4. "בולגרית למריחה עם עשבי תיבול" - גבינה בולגרית למריחה עם תוספת עשבי תיבול, מכילה 10% שומן, משווקת באריזות של 250 גרם במחיר של 13.12 שקל.
5. "גבינה בולגרית" - גבינה בולגרית בגוש, מכילה 5% שומן, משוות באריזות של 300 גרם במחיר של 22.30 שקל.
6. "פטה עיזים" - גבינת פטה מחלב עיזים במליחות עדינה, משווקת באריזות של 8 יח' במחיר של 84.79 ₪ לקילו.
7. "פטה כבשים בואקום"- גבינת פטה מחלב כבשים במליחות עדינה, משווקת באריזות של 250 גרם במחיר של 90.81 שקל לקילו.
8. "בולגרית כבשים"- גבינה בולגרית מחלב כבשים, משווקת באריזות של 250 גרם במחיר של 26.46 שקל.
9. "בולגרית בואקום"- גבינה בולגרית המשווקת באריזות ואקום של 250 גרם במחיר של 16.55 שקל.
10. "בולגרית בגביע"- גבינה בולגרית מחלב בקר משווקת בגביע, מכילה 16% שומן, באריזות של 300 גרם במחיר של 22.30 שקל.
חברת קרט, הנציגה הבלעדית של Canon בישראל משיקה מכשיר משולב מהדור החדש של סדרת PIXMA. המכשיר המשולב החדש של קנון בעל מסך LCD צבעוני בגודל 4.7 ס"מ להקלת הבחירה בהגדרות המערכת. מדובר בדגם MP 450, המשלב בתוכו מדפסת, סורק, מכונת צילום וקורא כרטיסי זיכרון ביחידה קומפקטית אחת. המכשיר בעל עיצוב חדשני וטכנולוגי בצבע שחור עם שילוב כסוף, המשתלב בצורה אופטימלית בנוף הביתי.
הדמיה של מרכז הפיתוח החדש של אנבידיה הצפוי לקום בבאר שבעאנבידיה משלשת את מרכז הפיתוח בבאר שבע: מאות משרות חדשות בדרום
ענקית השבבים תעתיק את פעילותה למתחם חדש בפארק ההייטק גב-ים בהיקף של כ-3,000 מ"ר; המרכז יורחב עד אמצע 2026 ויתמקד בפיתוח טכנולוגיות AI
ענקית השבבים אנבידיה (NVIDIA Corp. 2.25% ) מודיעה על הרחבת מרכז המחקר והפיתוח בבאר שבע פי שלושה. המתחם החדש, שייבנה בפארק ההייטק גב-ים בעיר, יתפרס על שטח של כ-3,000 מ"ר ועתיד להתחיל לפעול במתכונת מלאה עד סוף המחצית הראשונה של 2026. במקביל, מתכננת החברה לגייס מאות עובדים חדשים באזור הדרום - ובהם מפתחי שבבים, מהנדסי חומרה ותוכנה, ארכיטקטים ובוגרי תארים מתקדמים במדעי המחשב וההנדסה.
מעבר להיבט העסקי, המהלך הזה של אנבידיה צפוי להשפיע על תעסוקת ההייטק בדרום ועל יצירת
סביבת עבודה נוחה ואיכותית יותר למהנדסים שרחוקים מהמרכז. יש לזה פוטנציאל לשנות את מפת ההייטק במדינה, אחרי שחברות גלובליות מעדיפות להתרכז סביב תל אביב והרצליה רבתי, להחלטה של אנבידיה להשקיע דווקא בבאר שבע יש משמעות רחבה - לא רק מבחינת פיתוח טכנולוגי, אלא גם
כחלק ממאמץ לחזק את הפריפריה על ידי תעשיית ההייטק.
האתר החדש ממוקם בבניין החמישי שמקימה גב-ים בפארק ההייטק בבאר שבע, בו פועלות גם חברות כמו מיקרוסופט ואלביט וכן יחידות תקשוב של צה"ל. סמיכותו לאוניברסיטת בן גוריון ולבית החולים סורוקה ממחישה את התבססות האזור כאחד ממוקדי החדשנות המרכזיים בדרום. מדובר באחד ממהלכי ההתרחבות המשמעותיים של אנבידיה מחוץ לגוש דן, ומבחינת העיר באר שבע - צעד נוסף בדרך לביסוס מעמדה כעיר טכנולוגית בצמיחה.
עמית קריג, סגן נשיא בכיר באנבידיה ומנהל מרכז המו"פ בישראל, אמר כי "הרחבת מרכז הפיתוח בבאר שבע משקפת את המחויבות שלנו להגיע אל המהנדסות והמהנדסים הטובים ביותר - בכל מקום שבו הם נמצאים. הסייט החדש ישמש בית מקצועי למאות אנשי פיתוח נוספים מהדרום, שייקחו חלק בפיתוח טכנולוגיות חומרה ותוכנה פורצות דרך ויקדמו חדשנות עולמית בבינה מלאכותית."
- וול סטריט ננעלה בעליות עד 1.2%; סולראדג' זינקה 5% ופורד טסה 12%
- גילת קפצה ב-7%, טסלה עלתה ב-2.3%; וול-סטריט ננעלה בירוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', הוסיף כי "מדובר בבשורה חשובה לעיר ולנגב כולו. ההחלטה של אנבידיה מבטאת אמון באקו-סיסטם הבאר-שבעי ותיצור מאות מקומות עבודה חדשים, שיחזקו את ההון האנושי בעיר וימשיכו להציב את באר שבע בחזית החדשנות הישראלית."

מיכל כהן ומלחמתה בקרטל הבנקים
רשות התחרות עשויה להשיג לכם מה שאף אחד לא עשה למענכם בעבר - להתמודד עם הבנקים החזקים ולהכריח אותם לתת לכם ריבית בעו"ש, לספק עמלות סבירות, ופשוט - לעודד את התחרות על אמת, ולא כמו שבנק ישראל מתנהל - כמפקח שדואג דווקא להגדלת רווחי הבנקים
מיכל כהן, הממונה על רשות התחרות יכולה "לקנות את עולמה". היא נתפסת כיבשה, חלשה, אבל המהלך שהיא מניעה עכשיו יכול למחוק לה שנים של בינוניות ולהציב אותה בצמרת הרגולטורים שהשפיעו על הצרכן הישראלי. כולם יודעים שהבנקים עושקים אותנו. כמעט כולם יודעם שזה בחסות בנק ישראל שמדבר על יציבות הבנקים, אך בעצם דואג לרווחים שלהם. הרווחים האלו לא נורמליים וכשבנקים מרוויחים ככה זה על חשבונכם - אתם לא מקבלים ריבית בעו"ש, אתם מקבלים ריבית נמוכה על פיקדונות, אתם משלמים ריבית גבוהה על הלוואות ואתם משלמים עמלות מאוד גבוהות.
בנק ישראל עוצם עיניים, אבל משקיע המון ביח"צ שמנסה לדברר כמה הוא עוזר לנו - הציבור, מול הבנקים וכמה הוא מצליח לכופף את הבנקים לתת לנו הטבות ומענקים. זה לא נכון, כל תרגילי היח"צ וההשקעה העצומה בהם רק מוכיחה את זה. אם מראש הבנקים היו דואגים פחות לרווחים שלהם ויותר לרווחה של הציבור, הם הרי לא היו צריכים יח"צ. יח"צ צריך בעיקר כדי להשפיע ולסובב את דעת הקהל. בפועל, הבנקים אכן מעבירים לכם עכשיו תשלומים, החזרי עמלות וכו', אבל זה כסף קטן. אם הם היו מספקים לכם את מה שמגיע לכם בעולם הגון והוגן - ריבית על העו"ש, זה היה מיליארדים רבים שנכנסים לחשבון שלכם; אם הם היו לוקחים עמלות סבירות בפעילות בניירות ערך, זה היה מוסיף לכם פי כמה וכמה מכל ההטבות לכאורה שהם נותנים.
זו נתינה לשם יחסי ציבור, בפועל מדובר בזאב שמנסה להתחפש לכבש. כולם יודעים זאת, גם מיכל כהן, אלא שהיא מנסה ללכת עד הסוף. רשות התחרות לקראת הכרעה דרמטית ראשונה מסוגה במגזר הפיננסי, שתעניק לה סמכויות התערבות בפעילות חמשת הבנקים הגדולים - לצד בנק ישראל. זה לא עניין של מה בכך.
השאלה הגדולה היא האם חמשת הבנקים הגדולים יוגדרו כקבוצת ריכוז? רשות התחרות הזמינה אותם לשימוע נוסף, ומתגבש תרחיש שבו הרגולטור עשוי לקבל סמכויות חדשות להתערב בפעילותם. ההכרזה, אם תתבצע, תייצג צעד חסר תקדים במגזר הפיננסי, ותעניק לממונה על התחרות את היכולת להנחות בפועל את הבנקים, במקביל לפיקוח הקיים של בנק ישראל.
- ממשיך בתוכניות: ניר ברקת מקדם את הדחת הממונה על התחרות
- בנק ישראל מכחיש: לא סוכם עם רשות התחרות על בדיקת ריכוזיות הבנקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך מתרחש על רקע מבנה שוק מרוכז במיוחד - חמשת הבנקים מחזיקים כמעט את כל נכסי המערכת הבנקאית הקמעונאית ומשקי הבית מתמודדים עם חסמי מעבר וכניסה. רשות התחרות טוענת כי התחרות בענף נמוכה והחסמים קיימים, וההכרזה עשויה להיות צעד מפתח בהגדלת כושר המיקוח של הצרכנים וחיזוק התחרות הפיננסית. זה יהיה מאבק. לא ברור ולא ידוע עד כמה מיכל כהן נחושה וחזקה. הבנקים יגיעו, יאיימו, יזיזו את בנק ישראל לטובתם, יהיו לוביסטים, פוליטקאיים שיתנגדו. תזכרו שלא משנה מה אומרים ומי אומר, השורה התחתונה שידועה - אין תחרות אמיתית בין הבנקים. ואם כך - אז בטח שרשות התחרות צריכה להתערב.
