צרכנות: מלון וטיסה לניו יורק לכריסמס ב-950 דולר

לשלושה לילות מאופיר טורס; 9 גבינות בולגריות למחלבות גד; מצעד ה-mp3 של אורנג' יגריל כל יום נגן mp3; טלויזיות פלזמה ו-LCD חדשות לסאם ליין, ועוד ועוד
שרות Bizportal |

החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, המוכרת יותר כקוקה-קולה ישראל, ממשיכה את הקמפיין למותג דיאט קוקה-קולה, שעלה בהשקעה של כ-4.5 מיליון שקל, תחת הסלוגן DO WHAT FEELS GOOD. החברה יוצאת בימים אלה במהלך משלים ומעלה את הקמפיין על פחיות ובקבוקי דיאט קוקה-קולה, להמחשת רגעי ה-.FEEL GOOD. המהלך יופיע על בקבוקי חצי ליטר, ליטר וחצי ועל פחיות דיאט קוקה-קולה.

יונתן שטריקס, מנכ"ל "אופיר טורס" מציין שבחג החנוכה 2005 צפויים לטוס לחו"ל כ-100,000 ישראלים, גידול של כ-20% לעומת חג החנוכה אשתקד. שטריקס מוסיף כי מרבית הנסיעות הינן נסיעות משפחתיות לחופשות סקי- בעיקר בקלאבים באיטליה ובצרפת. יעדים פופולריים נוספים הינם ניו יורק, פריז, לונדון, איטליה, ספרד ותורכיה. גם ארצות השמש החמות כגון תאילנד (בה נפתח בימים אלו הקניון הגדול ביותר במזרח אסיה), הודו וברזיל פופולריות בתקופה זו.

"אופיר טורס" מציעה לקראת חנוכה והסילבסטר מבצעים מיוחדים: ניו יורק: טיסה+ 3 לילות במלון החל מ-950 דולר, לונדון, טיסת אל על + 3 לילות במלון החל מ-649 דולר, פריז - טיסה+ 3 לילות במלון החל מ-649 דולר, בנגקוק - טיסה+ 7 לילות במלון החל מ-999 דולר.

מצעד ה-mp3 השנתי של orange יוצא לדרך: orange מסכמת את שנת 2005 בתחום המוסיקה ומכריזה על מצעד ה-mp3 של oboxlive. במסגרת המצעד יוכלו כל הלקוחות הסלולרים (כולל חברות מתחרות) לדרג את 5 השירים האהובים ביותר ולבחור את השיר המעצבן ביותר דרך אתר orange, לקוחות הדור השלישי יוכלו לבחור גם דרך פורטל oboxlive, פורטל הדור השלישי של orange. המצעד יתקיים בין התאריכים 15.12.05 ועד ה-31.12.05, כאשר בכל יום יזכה ראשון המדרגים נכון במכשיר דור שלישי עם נגן mp3.

סמסונג, יצרנית טלוויזיות הפלסמה ו-LCD המובילה בעולם, מרחיבה את מערך השיווק וההפצה שלה בישראל באמצעות נציגתה, סם ליין בע"מ, מקבוצת מיני ליין, המייבאת והמשווקת את טלוויזיות הפלסמה וה-LCD של סמסונג בישראל.

מגוון המוצרים החדש שישווק לחנויות אלה כולל 4 דגמי טלוויזיות פלסמה ו-4 דגמי טלוויזיות LCD מסדרת ROME, כאשר 3 מכל סוג הינן בטכנולוגיית High Definition. כמו כן, במהלך 2006 תשיק סם ליין שתי סדרות נוספות של טלוויזיות LCD מסדרת מילאנו ומסדרת טורינו המיועדים לציבור הרחב ולחובבי ה-LCD.

30% הנחה על ההלבשה התחתונה ברשת האופנה H&O. רשת האופנה H&O יוצאת במבצע של 30% הנחה על כל פריטי ההלבשה התחתונה לנשים, גברים וילדים. המבצע כולל את כל המותגים למעט טריומף.

בייגל בייגל, המובילה את תחום הבייגלה בישראל ומחזיקה במקום הרביעי מכלל שוק החטיפים המלוחים, ממשיכה במהלך האסטרטגי אותו היא מובילה לפיתוח חטיפים חדשניים, בעלי ערכים תזונתיים ובריאותיים. בימים אלו משיקה בייגל בייגל סדרת "בייגלה בריאות" בעקבות המודעות ההולכת ומתגברת באוכלוסייה ובעולם בכלל לאורח חיים בריא ותזונה מאוזנת. השקת הסדרה תלווה בקמפיין פרסום באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי בהיקף של כ-500,000 שקל. הסדרה כוללת 3 מוצרים: "בייגלה 100% חיטה מלאה", "בייגלה ללא תוספת מלח", ו"בייגלה מועשר בסידן + ויטמין D".

חב' "מחלבות גד" משווקת בימים אלה בישראל את המגוון הגדול ביותר של גבינות בולגריות בארץ. 9 סוגי גבינות בולגריות:

1. "גבינה בולגרית בפרוסות" - 5% שומן ו-16% שומן בעלת מרקם עדין, שאינה "נשברת" ונוחה לשימוש מיידי. מתאימה לשימוש בכריכים, סלט טוסטים ועוד.המחיר 19.69 שקל.

2. "בולגרית למריחה" – גבינה בולגרית למריחה במרקם עדין, מכילה 10% שומן, מיוצרת מחלב מלא מפוסטר וגבינות מובחרות והינה בעלת מרקם עדין. משווקת באריזות של 250 גרם במחיר של 14.04 שקל.

3. "בולגרית למריחה עם זיתים" – גבינה בולגרית למריחה עם תוספת זיתים, מכילה 10% שומן, משווקת באריזות של 250 גרם במחיר של 14.04 שקל.

4. "בולגרית למריחה עם עשבי תיבול" - גבינה בולגרית למריחה עם תוספת עשבי תיבול, מכילה 10% שומן, משווקת באריזות של 250 גרם במחיר של 13.12 שקל.

5. "גבינה בולגרית" - גבינה בולגרית בגוש, מכילה 5% שומן, משוות באריזות של 300 גרם במחיר של 22.30 שקל.

6. "פטה עיזים" - גבינת פטה מחלב עיזים במליחות עדינה, משווקת באריזות של 8 יח' במחיר של 84.79 ₪ לקילו.

7. "פטה כבשים בואקום"- גבינת פטה מחלב כבשים במליחות עדינה, משווקת באריזות של 250 גרם במחיר של 90.81 שקל לקילו.

8. "בולגרית כבשים"- גבינה בולגרית מחלב כבשים, משווקת באריזות של 250 גרם במחיר של 26.46 שקל.

9. "בולגרית בואקום"- גבינה בולגרית המשווקת באריזות ואקום של 250 גרם במחיר של 16.55 שקל.

10. "בולגרית בגביע"- גבינה בולגרית מחלב בקר משווקת בגביע, מכילה 16% שומן, באריזות של 300 גרם במחיר של 22.30 שקל.

חברת קרט, הנציגה הבלעדית של Canon בישראל משיקה מכשיר משולב מהדור החדש של סדרת PIXMA. המכשיר המשולב החדש של קנון בעל מסך LCD צבעוני בגודל 4.7 ס"מ להקלת הבחירה בהגדרות המערכת. מדובר בדגם MP 450, המשלב בתוכו מדפסת, סורק, מכונת צילום וקורא כרטיסי זיכרון ביחידה קומפקטית אחת. המכשיר בעל עיצוב חדשני וטכנולוגי בצבע שחור עם שילוב כסוף, המשתלב בצורה אופטימלית בנוף הביתי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה

כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים

צלי אהרון |


רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.

מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות. 

בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.

רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.

יגדיל את הצריכה הפרטית

הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.

המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

פיטורים
צילום: copilot

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה

אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)

רן קידר |
נושאים בכתבה פיטורים AI

לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI. 

אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים. 

מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד. 

כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.

הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות.