מובילאיי רכב חשמלי
צילום: מובילאיי

נהיגה אוטונומית: קבוצת פולקסווגן מחזקת את שיתוף הפעולה עם מובילאיי

מובילאיי תספק טכנולוגיה המבוססת על מערכות מובילאיי SuperVision ומובילאיי Chauffeur כאשר אאודי, בנטלי, למבורגיני ופורשה יעשו שימוש בטכנולוגיה זו על מנת להשיק אפשרויות נהיגה עבור פורטפוליו המותגים שלהן
דור עצמון |

פולקסווגן ומובילאיי הודיעו כי ישיקו פתרונות נהיגה אוטונומיים חדשים לייצור סדרתי. מובילאיי תספק פתרונות טכנולוגיים לנהיגה אוטונומית חלקית וגבוהה, המבוססת על מערכות מובילאיי SuperVision ומובילאיי Chaufeur. בעתיד, מותגי אאודי, בנטלי, למבורגיני ופורשה ישתמשו בטכנולוגיות הללו להציג אפשרויות פרימיום חדשות לנהיגה בפרוטפוליו הדגמים שלהם, על פני סוגי מערכות ההנעה השונות. אלו יכללו מערכות סיוע מתקדמות לנהיגה בכבישים מהירים ואזורים עירוניים, כגון עקיפה אוטומטית בכבישים מהירים מרובי מסלולים באזורים מורשים ובתנאים מתאימים, עצירה אוטומטית ברמזורים ובתמרורי עצור ותמיכה במחלפים וכיכרות.

בנוסף, מובילאיי תספק שכבה טכנולוגית נוספת לנהיגה אוטונומית עבור הרכבים המסחריים האוטונומיים של קבוצת פולקסווגן. בטווח הארוך, קבוצת פולקסווגן מתכוונת להסתמך על מערכת כוללת בפיתוח פנימי: שותפויות עם בוש וקוולאקום, עם הורייזון רובוטיקס בסין יימשכו. כל מערכות הסיוע לנהג יבוססו על ארכיטקטורת התוכנה המפותחת על ידי חברת Cariad של קבוצת פולקסווגן.

מובילאיי תספק טכנולוגיה לאפשרות נהיגה אוטונומית בדרגה 2 (נהיגה אוטונומית חלקית) בתוך קבוצת פולקסווגן. כשטכנולוגיה זו תהייה זמינה, נהגים יורשו להסיר את ידיהם מההגה אך יהיו חייבים להישאר ערניים למצב הדרך ומוכנים להתערב בכל זמן. בנוסף, פולקסווגן עובדת עם מובילאיי על פתרונות נהיגה אוטונומית בדרגה 3 (נהיגה אוטונומית גבוהה). ברמה הזו, הרכב יוכל לקחת מהנהג את פעולות הנהיגה באזורים מוגדרים ותחת גבולות תפעול מוגדרות, כשהנהג לא נדרש לנטר את המערכת באופן רציף. פולקסווגן ומובילאיי מפתחות יחד את הטכנולוגיות הללו למערכות חוצות מותגים.

בים שני האחרון הודיעה מובילאיי כי החליטה לסגור בהדרגה את יחידת ה-IMS (Intelligent Mobility Solutions) (לשעבר After Market), המספקת מערכות עזר מתקדמות לנהיגה (ADAS) המותקנות לאחר ייצור הרכב. כתוצאה מסגירת היחידה, יפוטרו כ-130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל. המהלך אינו צפוי להשפיע באופן מהותי על התחזית הפיננסית של החברה לשנת 2024.

אוליבר בלום, מנכ"ל קבוצת פולקסווגן ופורשה AG: "המטרה שלנו היא להציע ללקוחותינו את המוצרים המובילים בעולם עם הטכנולוגיה החדשנית ביותר. אפשרויות חדשות של נהיגה אוטונומית ישפרו משמעותית את הנוחות והבטיחות. האפשרויות הללו, שיותאמו למותגים ולמוצרים שלנו, יהפכו כל נסיעה לחוויה אישית ואינדיבידואלית. מובילאיי היא שותפה מהשורה הראשונה ויחד נעצב את עתיד עולם הרכב".

פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי: "אנו גאים לעבוד בצמוד לקבוצת פולקסווגן ולהפוך את עתיד הנהיגה לבטוח, אוטונומי ומתגמל יותר. באמצעות הפרויקטים הללו, אנו רואים את קבוצת פולקסווגן מובילה את התעשייה בהנגשת טכנולוגיית מערכות עזר לנהיגה מתקדמת מונעת בינה מלאכותית לצרכנים ברחבי העולם, ופיתוח שירותים חדשים עם כלי רכב אוטונומיים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופל פרונטרה. צילום רונן טופלברגאופל פרונטרה. צילום רונן טופלברג

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד

לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.

יואב פולס |

לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.

אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.

העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות,  וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.

פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום רונן טופלברג


פאנג צ'נג באו 5 - מתחרה לרנגלר ולברונקו מבית BYD. צילום יצרןפאנג צ'נג באו 5 - מתחרה לרנגלר ולברונקו מבית BYD. צילום יצרן

הדבר הגדול הבא של BYD דגמי Fang Cheng Bao

ל BYD יכולות טכנולוגיות מרשימות, פרימיום עם דנזה כבר יודעים לעשות, אז למה לא לקחת אותן עכשיו לשטח, ואם כבר אז למה לא להקים תת מותג מתמחה - וזהו בדיוק המהות של מותג פנג צ'אנג באו FangChengBao. 

אחרי מה ש BYD עשתה בשוק הקרוסאוברים, לא הייתי מקל ראש ביכולות שלהם לעשות אותו הדבר בעולמות השטח

יואב פולס |
נושאים בכתבה BYD FangChengBao

אנחנו עדיין בשנז'ן, במסלול הניסויים שהושכר עבור BYD להשקת הסיליון 5 פלאג אין הייבריד, ואנשי BYD העמידו לטובתנו את שלושת הקרוסאוברים של מותג 'פנג צ'אנג באו' ( FangChengBao).

'פנג צ'אנג באו' הוא מותג צעיר של BYD שהושק לראשונה בשנת 2023. בסינית המשמעות היא Formula Leopard ואין לי כוונה לנסות לתרגם את זה לעברית. תת המותג מיועד להיות מותג קרוסאוברים מוטי ביצועים ובעלי יכולות שטח.

לרשותנו עומדים שלושת הקרוסאוברים של 'פנג צ'אנג באו', ונתחיל מהראשון שבהם, הבאו 3 .

המימדים של ה 3 הם אורך כולל של 4.605 מטר, רוחב של 1.9 מטר, ובסיס גלגלים של 2.745 מטר. הגובה משתנה בין 1.72 מטר ל 1.93 מטר לגדם ה 4X4 עם מערכת הרחפנים של BYD. (גגון ממנו ממריא רחפן הנשלט מהרכב, ויודע לחזור חזרה למנחת הנייד שעל גג הבאו 3. ובנינו, מי לא חייב רחפן שיצא מהגג וידווח עוד כמה ק"מ עד לסיום הפקק).

פנג צ'אנג באו 3. צילום יצרן