אקספנג משיקה מתחרה לדגם הזול של טסלה והמניה מזנקת ב-15%
מנית חברת הרכבים החשמליים אקספנג XPENG מזנקת היום לאחר שהכריזה על המחיר לדגם הספורט החדש שלה - G6. המחיר של הרכב החדש יהיה זול ב-20% מהמחיר של מודל ה-Y של חברת טסלה בסין והמשקיעים מתלהבים מהתחרות שאקספנג מספקת, אשר ממשיכה לייצר רכבים באיכות גבוהה. המחיר של הרכב החדש צפוי לעמוד על כ-29 אלף דולר ועל פי האנליסט האינג וונג, הוא צפוי להיות "הרכב הנמכר ביותר בהיסטוריה של אקספנג".
על פי החברה, מערכת עזרת הנסיעה של הרכב "תאפשר לו לדמיין תנאי כביש פנורמיים בזמן אמת ולטפל במספר תרחישי נהיגה, מהתנעת המכונית ועד לחנייה ביעד, ללא קשר לזמינות הכיסוי של מפות באיכות גבוהה (HD)". מנכ"ל ויו"ר החברה הי שיאופנג אמר: " אנחנו מאמינים שהתוכנית הטכנולוגית צופת העתיד שלנו ממקמת את אקספנג כקובעת מגמות בשוק ומובילה בשביעות רצון לקוחות".
לאחר ההכרזה של החברה כתבו האנליסטים בסיטי: "אנו מודים שאסטרטגיית התמחור של הרכב החדש יצרה פלח מוצר ייחודי של רכבי שטח, אשר מושך לקוחות המעוניינים ברכב שטח בסיסי בגודל בינוני, אך אינם יכולים להרשות לעצמם טסלה מדגם Y או את דגם ה-P7i של אקספנג". האנליסטים צופים כי מכירות חודשיות בהיקף של 10 אלף יחידות מהרכב החדש.
בשבוע הבא תפרסם המתחרה טסלה את דוח המסירות שלה לרבעון השני של השנה כשצפי האנליסטים הוא למסירות בהיקף של 445 אלף רכבים, מה שאמור להיות נתון שיא עבור החברה. לאור האופטימיות מהדוח מניית טסלה דווקא עולה היום בקרוב ל-3%.
רכבי החברה יכנסו גם לישראל (עוד לא בטוח בנוגע לדגם החדש) כשקרסו קרסו מוטורס -1.17% תייבא את דגמי החברה ותתחיל לשווק אותם בעוד מספר חודשים. קרסו מוטורס כבר מצליחה מאוד במסירות בזכות המותג הסיני צ'רי. צ'רי מרחיבה את מגוון הרכבים ויהיו השקות של רכבים חשמליים ככל הנראה במחירים אטרקטיביים. זה יגוון את היכולות של קרסו ולצד XPENG זו יכולה להיות פלטפורמה משמעותית מאוד בשוק הרכבים החשמליים.
- 1.א 30/06/2023 20:03הגב לתגובה זוהמניה הגיעה בשיאה לשבעים דולר,אחר כך באה ההתרסקות של כל השחקנים בשוק החשמליות רוב המניות בסקטור חזרו לעצמם,XPEV ממש לא.למה וכמה?
- לילי 01/07/2023 08:07הגב לתגובה זוכדי לייצר בכמויות גדולות יש להשקיע בקווי ייצור וחוזי רכישה של חומרי גלם ומוצרי קבלני משנה לזה צריך גב כלכלי חזק .
- יריב 30/06/2023 22:41הגב לתגובה זואקספנג מובילה מבחינה טכנולוגית כשהייתה הראשונה להכניס LIDAR לרכבים שלה. מה מחזיק את המניה כל כך נמוך?
- חש מלאי 30/06/2023 22:40הגב לתגובה זואך המכירות התאוששו בחודש חודשים האחרונים והדגם החדש מסתמן כלהיט. 25 אלף יח' הוזמנו בימים שלאחר ההכרזה

טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
הרגולטור האמריקאי בוחן אם השחרור המכני בדגם הפופולרי מוסתר ולא מספיק ברור בזמן לחץ, ובמקביל נמשכת בחינה במודל Y סביב תקלות שמנטרלות פתיחה חשמלית
הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים NHTSA פותחת בדיקה סביב מנגנון השחרור המכני של הדלתות בטסלה מודל 3. הבדיקה נוגעת לכ-179,071 רכבים משנת דגם 2022, והיא מגיעה אחרי בקשה רשמית לבחינת פגם שמעלה טענה מרכזית אחת, ידית החירום קיימת אבל בפועל היא מוסתרת, לא מסומנת מספיק, ולא אינטואיטיבית לאיתור כשיש לחץ. לבדיקה הזו יש משמעות על כל הדגם האמור לרבות רכבים מחוץ לארה"ב, גם בישראל.
הטריגר הוא תלונה של בעל רכב מג׳ורג׳יה, קווין קלאוז, שמתאר אירוע חירום בשנת 2023 שבו התקשה לאתר במהירות את השחרור הידני. הוא טוען שהדלתות לא נפתחו, שהרכב החל לבעור, ושנאלץ לעבור למושב האחורי ולשבור חלון כדי להיחלץ. בהמשך הגיעו עדויות נוספות על בעיות דומות. בשלב הזה מדובר בבדיקה מקדמית שמטרתה להחליט אם יש בסיס לפתוח חקירת פגם מלאה, ולא בצעד שמוביל מיד לריקול.
כשעיצוב עתידני פוגש מציאות חירום
טסלה Tesla -0.03% נשענת ברוב הדגמים על פתיחה אלקטרונית באמצעות כפתור ומנגנון חשמלי, לצד שחרור מכני שאמור לתת גיבוי כשאין מתח או כשיש תקלה. זה עובד חלק ביום יום, אבל בתאונה או שריפה, במיוחד אם יש ניתוק חשמל או פגיעה במערכת, כל אלפית שנייה חשובה, והחילוץ תלוי גם בדברים לכאורה קטנים כמו סימון ברור ותפעול אינטואיטיבי של המערכות המכניות.
הבדיקה של NHTSA בוחנת לא רק את עצם קיום השחרור המכני, אלא את השאלה אם הוא נגיש וברור מספיק במצבים של לחץ, עשן, חושך או פציעה. בתוך זה נכנס גם ההיבט של נוסעים שלא מכירים את הרכב, או יושבים מאחור ולא יודעים איפה נמצא הגיבוי, אחרי הכל, מדובר ברכיב שמבחינה תפיסתית הוא קשה להבנה ופחות נגיש - הרי בפועל רוב חוויית הפתיחה ברכב בנויה על רכיב חשמלי אחד שמפסיק לעבוד אם אין מתח. אף אחד לא חושב מה נעשה אם לא יהיה חשמל ונהיה לכודים באוטו במצוקה.
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- וול-סטריט ננעלה בעליות מתונות; נייקי קפצה ב-5%, מיקרון עלתה ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגהתחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG
לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.
ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח
ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח
קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.
הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).
ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.
