אקספנג
צילום: טוויטר

אקספנג משיקה מתחרה לדגם הזול של טסלה והמניה מזנקת ב-15%

החברה הסינית עשויה להוביל את טסלה להוריד את המחירים שלה שוב אך מניית החברה של אילון מאסק דווקא עולה על רקע הצפי לדוח המסירות בשבוע הבא
מתן קובי | (4)

מנית חברת הרכבים החשמליים אקספנג  XPENG מזנקת היום לאחר שהכריזה על המחיר לדגם הספורט החדש שלה - G6. המחיר של הרכב החדש יהיה זול ב-20% מהמחיר של מודל ה-Y של חברת טסלה בסין והמשקיעים מתלהבים מהתחרות שאקספנג מספקת, אשר ממשיכה לייצר רכבים באיכות גבוהה. המחיר של הרכב החדש צפוי לעמוד על כ-29 אלף דולר ועל פי האנליסט האינג וונג, הוא צפוי להיות "הרכב הנמכר ביותר בהיסטוריה של אקספנג".

על פי החברה, מערכת עזרת הנסיעה של הרכב "תאפשר לו לדמיין תנאי כביש פנורמיים בזמן אמת ולטפל במספר תרחישי נהיגה, מהתנעת המכונית ועד לחנייה ביעד, ללא קשר לזמינות הכיסוי של מפות באיכות גבוהה (HD)". מנכ"ל ויו"ר החברה הי שיאופנג אמר: " אנחנו מאמינים שהתוכנית הטכנולוגית צופת העתיד שלנו ממקמת את אקספנג כקובעת מגמות בשוק ומובילה בשביעות רצון לקוחות".

לאחר ההכרזה של החברה כתבו האנליסטים בסיטי: "אנו מודים שאסטרטגיית התמחור של הרכב החדש יצרה פלח מוצר ייחודי של רכבי שטח, אשר מושך לקוחות המעוניינים ברכב שטח בסיסי בגודל בינוני, אך אינם יכולים להרשות לעצמם טסלה מדגם Y או את דגם ה-P7i של אקספנג". האנליסטים צופים כי מכירות חודשיות בהיקף של 10 אלף יחידות מהרכב החדש.

בשבוע הבא תפרסם המתחרה טסלה את דוח המסירות שלה לרבעון השני של השנה כשצפי האנליסטים הוא למסירות בהיקף של 445 אלף רכבים, מה שאמור להיות נתון שיא עבור החברה. לאור האופטימיות מהדוח מניית טסלה דווקא עולה היום בקרוב ל-3%.

רכבי החברה יכנסו גם לישראל (עוד לא בטוח בנוגע לדגם החדש) כשקרסו  קרסו מוטורס 1.19% תייבא את דגמי החברה ותתחיל לשווק אותם בעוד מספר חודשים. קרסו מוטורס כבר מצליחה מאוד במסירות בזכות  המותג הסיני צ'רי. צ'רי מרחיבה את מגוון הרכבים ויהיו השקות של רכבים חשמליים ככל הנראה במחירים אטרקטיביים. זה יגוון את היכולות של קרסו ולצד XPENG זו יכולה להיות פלטפורמה משמעותית מאוד בשוק הרכבים החשמליים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    א 30/06/2023 20:03
    הגב לתגובה זו
    המניה הגיעה בשיאה לשבעים דולר,אחר כך באה ההתרסקות של כל השחקנים בשוק החשמליות רוב המניות בסקטור חזרו לעצמם,XPEV ממש לא.למה וכמה?
  • לילי 01/07/2023 08:07
    הגב לתגובה זו
    כדי לייצר בכמויות גדולות יש להשקיע בקווי ייצור וחוזי רכישה של חומרי גלם ומוצרי קבלני משנה לזה צריך גב כלכלי חזק .
  • יריב 30/06/2023 22:41
    הגב לתגובה זו
    אקספנג מובילה מבחינה טכנולוגית כשהייתה הראשונה להכניס LIDAR לרכבים שלה. מה מחזיק את המניה כל כך נמוך?
  • חש מלאי 30/06/2023 22:40
    הגב לתגובה זו
    אך המכירות התאוששו בחודש חודשים האחרונים והדגם החדש מסתמן כלהיט. 25 אלף יח' הוזמנו בימים שלאחר ההכרזה
ווימו
צילום: ווימו

ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין

המרוץ לעתיד התחבורה האוטונומית נכנס לשלב קריטי. בעוד ויימו משנה את כללי המשחק עם אסטרטגיית שילוב חברות אחרות בתחבורה הציבורית, טסלה של אילון מאסק מתמודדת עם מציאות מאתגרת

עמית בר |
נושאים בכתבה ווימו VIA טסלה

נקודת מפנה במרוץ הרובו-טקסי האמריקאי. ויימו, זרוע הרכב האוטונומי של אלפבית, ממשיכה להפתיע את השוק בצעדים אסטרטגיים נועזים, בעוד טסלה, למרות כל ההבטחות הגרנדיוזיות של אילון מאסק, מוצאת עצמה מרותקת לפילוט מצומצם בעיר אחת. השאלה המרכזית היא לא רק מי יגיע ראשון, אלא מי יצליח להטמיע את הטכנולוגיה בחיי היומיום של מיליוני אנשים.

ויימו הכריזה על שותפות עם Via Transportation הישראלית שהנפיקה לאחרונה שעשויה לשנות את פני התחבורה העירונית. Via, חברה שהתמחתה בפיתוח תוכנה לניהול מיקרוטרנזיט, מביאה לשולחן משהו שוויימו חסרה, גישה ישירה למערכות התחבורה הציבורית של ערים ברחבי ארצות הברית. זוהי לא עוד שותפות טכנולוגית, אלא חיבור אסטרטגי שמאפשר לוויימו להיכנס מהדלת הראשית למערכי התחבורה העירוניים, במקום לנסות להתחרות בהם מבחוץ.

העיר צ'נדלר באריזונה נבחרה כמעבדה הראשונה לניסוי. במסגרת שירות "צ'נדלר פלקס", תושבי העיר יוכלו להזמין רכב אוטונומי של ויימו דרך אותה אפליקציה שבה הם מזמינים כיום אוטובוס או שירות הסעות עירוני. המחירים יהיו מסובסדים כחלק ממערך התחבורה הציבורית, והנסיעות ישולבו עם כרטיסי התחבורה הקיימים. זהו שינוי תפיסתי מהותי.  הרובוטקסי הופך מאיום על התחבורה הציבורית לחלק אינטגרלי ממנה.

יום אחד לפני ההכרזה על השותפות עם Via, ויימו הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם ליפט לעיר נאשוויל שבטנסי, עם השקה מתוכננת ל-2026. השותפות עם ליפט, שהחלה בפיניקס ב-2023 והוכיחה את עצמה כהצלחה מסחררת, מדגימה את הגמישות האסטרטגית של ויימו. במקום לבנות אפליקציה משלה ולהתחרות חזיתית באובר ובליפט, החברה בחרה להשתמש בפלטפורמות הקיימות כערוץ הפצה. התוצאה מדברת בעד עצמה: 250,000 נסיעות שבועיות ללא תאונות, נתון שאף מתחרה לא מתקרב אליו.

טסלה: החזון הגדול פוגש מציאות עיקשת

בצד השני של המתרס, טסלה ממשיכה לנווט בין חזון מהפכני למציאות מאתגרת. הפילוט באוסטין, שהושק ב-22 ביוני עם תעריף סמלי של 4.20 דולר לנסיעה, אמנם הורחב לאזור גדול פי ארבעה מהשטח המקורי, אך עדיין מוגבל לעיר אחת בלבד. ההבטחה של מאסק לכסות מחצית מארצות הברית עד סוף 2025 נראית כעת רחוקה מתמיד, כשנותרו פחות מארבעה חודשים לסוף השנה.